Ga naar inhoud

Hoeveel mensen hier lezen manga / kijken anime?


cinco

Hoeveel mensen hier lezen manga / kijken anime?  

45 leden hebben gestemd

  1. 1. -

  2. 2. frequentie



Recommended Posts

Om 1 of andere reden lees ik niet graag manga, dagelijks kijk ik echter wel een paar afleveringen anime, dat ligt me veel beter. Van anime verdraag ik ook heel veel, bv trage filosofische reeksen zoals Girls Last Tour zou ik maar lastig kunnen bekijken als gewone serie. Als anime vind ik dat dan weer een meesterwerk al hoop ik dat ze die ooit nog afwerken met een paar OVA's.

Link naar reactie

Enkel Manga.

Anime spreekt me niet erg aan. Ik hou niet van de manier waarop men in Japan de personages inspreekt + ik vind van veel populaire series de animatie wat "houterig" (ik weet wel dat zeker voor films etc de animatiekwaliteit ondertussen een stuk hoger ligt, maar dat zijn mijn huidige ervaringen). De enige anime waar ik tot nu toe alles van gezien heb zijn death note en attack on titan, aangezien ik daar de manga niet van heb staan.

En ja ik lees in het algemeen liever dan dat ik iets kijk, ik denk dat dat de meest doorslaggevende factor zal zijn. Als ik tussen beiden kan kiezen, wordt het de strip/manga boven de film/serie/anime.

Link naar reactie

Ik heb al wel wat Manga gelezen en anime vind ik ook wel leuk. Ik ben er van overtuigd dat er nog heel veel te ontdekken is, maar ik heb niet echt de tijd/plaats in huis om dat allemaal te volgen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik cherry pick in de manga. Op zich lees ik 't graag, vooral omdat er vaak heel eigen invullingen van specifieke thema's zijn, maar d'r zijn maar een schamele 24 uur in een dag.


Anime heb ik nog geprobeerd op te pikken indentijd met Cowboy Bebop, maar op de één of andere manier werkt het niet voor mij als 't niet in 't Frans is.  Daar zal Club Dorothée wel voor iets tussen zitten. En opnieuw, die uren op een dag, he...

Link naar reactie

Ik heb een beetje manga gelezen. Death Note bleef maar duren en heb ik opgegeven na acht of negen delen, MW was zeer goed, Pluto lag me niet, Lone Wolf & Cub vond ik geweldig. Van Showa las ik één deel, en dat vond ik erg goed, net zoals Onwards toward our noble deaths. Monster heb ik helemaal gelezen, maar daar herinner ik me hoegenaamd niets van. De specifieke beeldtaal van manga houdt me dus niet tegen, maar het trekt me ook niet speciaal aan. Het is nu wel al enkele jaren geleden dat ik nog manga las. Over Anime weet ik niets. Ik zag ooit wel Akira, maar dat vond ik helemaal niets.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
20 uren geleden, Waldorf zei:

 Over Anime weet ik niets. Ik zag ooit wel Akira, maar dat vond ik helemaal niets.

Het oeuvre in anime is even breed als in manga. Verschillende tekenstijlen, genres, animatietechnieken, ... Akira is al een oudje, eind jaren '80 als ik me niet vergis, en een zeer specifiek genre dat je moet liggen.
Misschien dat een Ghibli-film je beter zou liggen?

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Graag manga, geen anime.

Soms is manga te langdradig en met te weinig inhoud. Om één of andere reden deden Nausicaä en Ghost in the shell me bv. helemaal niks. Soms zakt verhaal ook wat ineen maar als je dan even doorbijt kan het nog wel goed komen (Death Note bv.). Al fantastische manga gelezen: Death Note, Monster, No.6, Pluto (heeft wel een deel of 3 geduurd, had het bijna weggelegd, daarna in 1 ruk uitgelezen), Deadman wonderland, Akira, the girl on the other side, zowat alles van Tezuka dat ik in Engels te pakken krijg (mw, Black jack, Boedha, Ayako, Adolf, …), Master Keaton.

Toch blijft her beperkt tov Eurostrips. Het aantal delen schrikt me soms af. Op de manga-wishlist: 20th century boys.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Van dezelfde auteur: Maison Ikoku. Of je die gaat vinden, is een andere zaak.

 

Auteurs met dezelfde soort humor als Takahashi Rumiko-sensei ga je niet snel vinden.

Geen idee of je deze titels in real life gaat vinden, maar kijk eens naar:

Change 123

Mahou sensei Negima

Zero In

Dit zijn al oudere titels, maar ze vallen ongeveer in dezelfde genres (shounen, action, comedy, martial arts, school life, romance)

Link naar reactie

Maison Ikoku heb ik in de originele Vizz Comics uitgave. 

Het is inderdaad in die stijl dat ik graag nog iets nieuws zou lezen. De Mermaid series heb ik ook, net als Urutsei Yatsura. Dat was in mijn eerste manga-periode. Ik was toen vooral gek op Nausicaa en Sanctuary naast Rumiko.

Nu ben ik een sporadische manga-lezer. Ik zit nog altijd op 60% van Deathnote, maar slaag er niet meer in om daar in geinteresseerd te blijven. Die mix van humor, karakterschets en verhaal bij Rumiko Takahashi was wel echt uniek.

Ik zal eens beginnen zoeken bij Archonia en co naar de series die je vermeld hebt. Thx.

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Ambreville zei:

Ik zit nog altijd op 60% van Deathnote, maar slaag er niet meer in om daar in geinteresseerd te blijven.

 

Ik weet nog dat ik al die mangadelen in minder dan een maand doorlezen heb in de tweede helft van de '00s. (grotendeels in bad :o )

De serie was ook op tv en hier in België was er zelfs een heuse Death Note moord die tot in Japan de media haalde.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mangamoord

Link naar reactie
  • 2 months later...

Ik kan echt genieten van de meeste werken van Osamu Tezuka alsook de reeks van Miyamoto Musashi. Veelal als ik in Brussel manga koop combineren we dit met een lunch of snack in de Aziatische buurt om wat meer swung te geven aan de uitstap. Maar ik dien we toe te geven dat ik bij verhaallijnen uit series blijf die ik verzamel

Link naar reactie

Afgezien van de animatiefilms van speelfilmlengte kijk ik geen anime. Ik lees daarentegen wel een redelijk portie manga. De cliché titels die hier met regelmaat genoemd worden staan ook bij mij netjes in de kast. Auteurs die ik slaafs volg zijn ondermeer Usamu Tezuka, Taiyo Matsumoto, Naoki Urasawa, Shigeru Mizuki, Junji Ito en Inio Asano wiens 'Goodnight Punpun' en 'A Girl on the Shore' ik reken tot het beste wat ik ooit op stripgebied heb gelezen...

 

 

d34d45a1509e2382c34300fc4f75cf57.thumb.jpg.fb8a0fa041ac96e30e8aacb3c9db719a.jpg

Link naar reactie
  • 2 years later...
Op 27/9/2021 om 20:00, Neat Stuff zei:

Afgezien van de animatiefilms van speelfilmlengte kijk ik geen anime. Ik lees daarentegen wel een redelijk portie manga. De cliché titels die hier met regelmaat genoemd worden staan ook bij mij netjes in de kast. Auteurs die ik slaafs volg zijn ondermeer Usamu Tezuka, Taiyo Matsumoto, Naoki Urasawa, Shigeru Mizuki, Junji Ito en Inio Asano wiens 'Goodnight Punpun' en 'A Girl on the Shore' ik reken tot het beste wat ik ooit op stripgebied heb gelezen...

 

 

d34d45a1509e2382c34300fc4f75cf57.thumb.jpg.fb8a0fa041ac96e30e8aacb3c9db719a.jpg

Waar komt deze afbeelding vandaan? Intrigerend...

Link naar reactie
4 uren geleden, linthout zei:

Waar komt deze afbeelding vandaan? Intrigerend...

Oyasumi Punpun (goodnight Punpun). Niet direct mijn kopje thee, maar misschien wel iets voor jou? Het is een coming of age drama waarbij de protagonist meestal als een vogel wordt afgebeeld, al evolueert hij volgens de wiki. 

De tekenstijl is wel mooi en intrigerend. 

 

image.png

 

 

Link naar reactie

Een reeks (eigenlijk twee) die ik momenteel volg is Azumi van Yu Koyama. De hoofdrolspeelster, Azumi, groeit op als lid van een groep moordenaars, die het ombrengen van drie krijgsheren die het feodale Japan bedreigen met oorlog als missie hebben.

De eerste reeks speelt zich af in het Sengoku-jidai (the warring ages), enkele jaren na de slag bij Sekigahara, in de periode dat Tokugawa Ieasu zich opwerkt tot shogun. 

De tweede reeks, met dezelfde naam om het gemakkelijk te maken, speelt zich later af, aan het begin van de Meiji-restoratie. 

Alleen daar al voor reuze interessant voor mij. 

 

Azumi (eerste reeks, 48 tankobon)

image.png

 

Azumi (tweede reeks, 24 tankobon, het verschil zie je aan de titel in romaji)

image.png

 

Er zijn ook twee live action films van verschenen blijkbaar, met (hou u vast) Aya Ueto als Azumi!!

image.png

 

Link naar reactie
48 minuten geleden, Tanuki zei:

Oyasumi Punpun (goodnight Punpun). Niet direct mijn kopje thee, maar misschien wel iets voor jou? Het is een coming of age drama waarbij de protagonist meestal als een vogel wordt afgebeeld, al evolueert hij volgens de wiki. 

De tekenstijl is wel mooi en intrigerend. 

 

image.png

 

 

Dank u. Ik heb dat wel degelijk geprobeerd, maar is ook niet mijn ding.

Link naar reactie

ik heb wel een stuk of 6 delen van Scott pilgrim, een stuk of 5 delen van One piece in het nederlands, 2 volumes van street fighter, een joker volume, een batman justice buster, een hele grote dikke versie van Akira en binnen kort krijg ik spider-man fake red dus stiekem heb ik toch nog wat manga :)

 

anime heb ik een stuk minder gezien, ninja scroll en street fighter 2 heb ik wel gezien en ook de x-men anime uit 2011 heb ik wel toen gekeken

Link naar reactie

Ik lees vaak manga.  Deze week kijk ik bijvoorbeeld uit naar de release van de luxe-editie van "H.P. Lovecraft's At the Mountains of Madness" door Tanabe.
2 weken geleden ook "Tomie" en "Uzumaki" gekocht van Junji Ito.
Heb manga leren kennen en dat begon met de Nederlandstalige edities van "Akira" van Glénat.  Een beetje later probeerde men met wisselend succes fantastische reeksen als 'Monster', 'Berserk', '20th Century Boys', enz... te lanceren voor de Nederlandstalige markt maar blijkbaar lustte het behoudsgezinde strippubliek geen kleine zwart-wit boekjes.  Sowieso vond ik het allemaal geweldig en heb ik het gros van die reeksen dan maar in het Engels aangeschaft wegens gebrek aan verdere vertalingen.  De manga van Osamu Tezuka leek me wel nog te scoren, zelfs bij mensen die normaal zelden een strip kochten.
Mijn dochters lezen ook veel manga.  Van Spy Family X tot My Hero Academia, maar ook veel romantische manga (gay love is nogal populair bij vrouwelijke manga-lezers)

We hebben ook een abonnement op de streamingdienst Crunchyroll.  Er wordt hier dus ook vaak anime bekeken.

Op 27/9/2021 om 20:00, Neat Stuff zei:

 Inio Asano wiens 'Goodnight Punpun' en 'A Girl on the Shore' ik reken tot het beste wat ik ooit op stripgebied heb gelezen...


Die 'Goodnight Punpun' zal ik toch ook eens moeten aanschaffen.... Krijgt zoveel lof...

Link naar reactie

Leuk nieuws voor wie van de wat oudere reeksen houdt: men heeft blijkbaar de anime van de mangareeks Ranma 1/2 (van Rumiko Takehashi) opnieuw gemaakt, met grotendeels dezelfde cast als vroeger. De reeks zou op 5 oktober verschijnen en simultaan op Netflix gestreamd worden. Wie de stem van Happosai gaat doen, staat er niet bij. De originele voice actor, de legendarische Ichiro Nagai, is helaas niet meer onder ons. (naast Happosai deed hij ook o.a. de monnik Cherry uit Urusei Yatsura, Namihei Isono uit Sazae-san, Jigoro Inokuma uit Yawara! en Philip uit Maya de Bij!!)

Hij deed ook de dub van Albus Dumbledore uit Harry Potter trouwens...

 

Originele website

Aankondiging op Crunchyroll

Eerste trailer: 

 

Link naar reactie

Eiichiro Oda, de maker van de meest succesvolle manga in de geschiedenis, verbergt systematisch zijn gezicht omdat hij zo populair is dat fans een beetje vreemd (en soms gevaarlijk) beginnen doen. Naar verluidt heeft hij zo'n moordend productieschema dat hij apart woont van zijn vrouw en kinderen en hen slechts één keer per week ziet. Het leven van mangakas is een beetje crazy!

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Jos Van Brussel zei:

 Naar verluidt heeft hij zo'n moordend productieschema dat hij apart woont van zijn vrouw en kinderen en hen slechts één keer per week ziet. Het leven van mangakas is een beetje crazy!

 

Dat begrijp ik dus niet. Als je dan toch zo succesvol ben, huur dan gewoon twee keer zoveel assistenten in en laat hen alles doen. Vandersteen tekende en schreef ook niet alles zelf he.

Link naar reactie
12 minutes ago, TDPB said:

 

Dat begrijp ik dus niet. Als je dan toch zo succesvol ben, huur dan gewoon twee keer zoveel assistenten in en laat hen alles doen. Vandersteen tekende en schreef ook niet alles zelf he.

 

Ja, het is raar. Die Gosho Aoyama slaapt maar 3 uur per nacht en doet dat al 30 jaar. De man ziet er niet zo gezond uit. Hij heeft wel verschillende assistenten maar die maken dan spin-off series van zijn serie. Er is ook een hele industrie rond die manga's. Films, tv-series, merchandising, boeken etc. Daar zal hij allicht ook zijn zeg in hebben. Een beetje zoals Peyo indertijd. Die tekende zelf geen Smurfen meer maar had zijn handen vol met het imperium rond de serie. Hoe meer succes hoe meer werk.

Link naar reactie
2 uren geleden, Jos Van Brussel zei:

Naar verluidt heeft hij zo'n moordend productieschema dat hij apart woont van zijn vrouw en kinderen en hen slechts één keer per week ziet.

Osamu Tezuka style!

 

2 uren geleden, Jos Van Brussel zei:

Het leven van mangakas is een beetje crazy!

Dat kun je wel stellen!

Link naar reactie
Op 19/7/2024 om 09:07, Timhardt zei:

Ranma 1/2 ken ik niet. Is dat de moeite? Als manga?

 

Ik las recent haar andere reeks: maison ikkoku en die vond ik fantastisch

Als je maison Ikkoku goed vond, ga je Ranma ook wel leuk vinden. Het is minder slice of life en meer actie, maar de humor is hetzelfde, zoniet nog gekker. En de karakters... 

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...