Ga naar inhoud

šŸ˜  Mens erger je niet !


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Honger. Nou, dan ga ik maar een pizza halen. Hup, in de auto en rijden maar. Tot je enkele straten verder niet meer verder kan wegens: centrum onderbroken.Ā 

Ā 

Ā 

Het is zomer en dus vinden sommigen dat sommige stadsdelen zomaar mogen afgeschermd worden van autoverkeer.Ā 

Ā 

Kon ik verdomme een stuk van de autostrade/stadsring nemen om gewoon 2 straten net over het centrum te moeten zijn.

Ā 

Speelstraten en stompzinnig gedoe op marktpleinen...ik heb er geen begrip voor.

Link naar reactie

Honger! Gelukkig tevoren een zakje aardappelen gehaald, diepgevroren groenten en vlees bij de vleet in de diepvriezer. Bulkaankoop weet je wel.Ā  Gezellig kokerellen, en opsmikkelen in de schaduw van het tuintje met een boek of strip. Daarna een afwasje. Buikje vol.Ā 

Ā 

Geen honderden kilo's in gang krijgen voor een luttele warme pizza, hamburger of friet. Geen gesakker nodig op straatwerken, speelstraten, marktenĀ of de hitte van die stoute zon.Ā 

Ā 

Mier zijn die vooruitkijkt en voorziet heeft vele voordelen. Krekel zijn die van dag tot dag en hongertje tot hongertje leeft is blijkbaar heel zenuwslopend. Want er is het lef van de maatschappij om het luxekrekeltje zomaar in zijn diepe en verheven weg te staan! Foei maatschappij, de luxe en rechten van de Krekels beknotten! Dat doe je niet!Ā 

Link naar reactie

Je hebt een punt met het hebben van een voedselvoorraad in huis. Iets wat ik ten zeerste onderschrijf.

Ā 

Maar ik had nou zin in een pizza. En delen van mijn voorraad dienden eerst aangevuld te worden.

Ā 

Verder heb ik een hekel aan afwassen. Dat wordt dus de vaatwasser.

Ā 

En speelstraten zijn helemaal niet nodig en enkel maar hinderend. Kinderen hebben tal van andere mogelijkheden om te spelen zonder dat ze daarbij nog maar eens de openbare weg claimen voor zich alleen.

Link naar reactie

Dat idee van die speelstraten komt gewoon van babyboomers met jeugdsentiment die terugdenken aan de tijd dat ze nog op straat speelden. Gewoon weer een vorm van BBB: babyboomersbullshit.

Diezelfde BB's die nu willen dat de kinderen op straat kunnen spelen, hebben er zelf voor gezorgd dat het te gevaarlijk werd door auto's te kopen die ze nietĀ  nodig hadden, en hebben zelf niet gewild dat hun kinderen op straat speelden omdat ze dan in contact hadden kunnen komen met "stoute kindjes".

Andreas, striptekenaar

Blog Vertaalbureau Motte

Alle taalfouten dienen om AI te pesten

(c) Peter Motte, use by AI not allowed

Link naar reactie
6 uren geleden, Peter Motte zei:

Dat idee van die speelstraten komt gewoon van babyboomers met jeugdsentiment die terugdenken aan de tijd dat ze nog op straat speelden. Gewoon weer een vorm van BBB: babyboomersbullshit.

Diezelfde BB's die nu willen dat de kinderen op straat kunnen spelen, hebben er zelf voor gezorgd dat het te gevaarlijk werd door auto's te kopen die ze nietĀ  nodig hadden, en hebben zelf niet gewild dat hun kinderen op straat speelden omdat ze dan in contact hadden kunnen komen met "stoute kindjes".

Ik heb niet gewild dat mijn kinderen op straat speelden. De sadisten en oenen met een auto waren vroeger ook schering en inslag. En kinderen zijn in hun spel onoplettend. Spelende kinderen en openbare weg: een gevaarlijke situatie, waar kinderen toch veelal de pineut zijn.Ā 

Wat 'stoute' kinderen betreft: dat is ook een reden. Medekinderen op school, van sommige buren uitgenodigd, jeugdvereniging, hobbygroepen, bosklassen, gekende kinderen uitnodigen thuis ... Maar niet geplukt van straat.Ā 

We hadden wel een ruime en wat wilde tuin waar ze hun hartje ophaalden. Maar terug, ook niet daar met van de straat geplukte kinderen.Ā Ā 

Ā 

Speelstraten die ik af en toe tegenkom zijn trouwens in de meerderheid apocalyptisch dood.Ā 

Link naar reactie

Goh, ik speelde toch veel op straat moet ik zeggen. Nu ja, op de stoep en in de ruimtes tussen de huizen, hier achter de hoek heb je verschillende van die jaren ā€˜60 wijken met huizengroepen die opgebouwd zijn rond grasparken en fietspaden.

Mijn zwaarste accident was toen ik met mijn fiets achterop een geparkeerde auto vlamde.

Link naar reactie

Om het gezellig te houden: zullen jullie ook opgelucht zijn als de Heilige Sportzomer voorbij is zodat je niet meer moet doorscrollen naar het echt belangrijke nieuws dat onder al die semi-dramatische jubelberichten staat?

Ā 

Nu ernstiger:

Het moment is aangebroken om te stoppen met je zorgen te maken over correct taalgebruikt in privƩberichten op LinkedIn, want MS gebruikt die berichten om AI te trainen.

Wat dus ook betekent dat ze er toegang toe hebben.

Ten eerste is dat ongeoorloofd gebruik van die berichten, want we schrijven ze niet om software gratis (!) te trainen (note bene van een bedrijf dat miljarden dollars winst per jaar maakt).

Ten tweede is het inbreuk op de privacy: een privƩbericht is een privƩbericht.

Andreas, striptekenaar

Blog Vertaalbureau Motte

Alle taalfouten dienen om AI te pesten

(c) Peter Motte, use by AI not allowed

Link naar reactie

EĆ©n van de bronnen:

Ā 

https://www.hln.be/tech/linkedin-traint-ai-met-prive-posts-van-gebruikers-testaankoop-stapt-naar-privacywaakhond~a7f92cbd/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Ā 

Testaankoop heeft al een klacht ingediend, maar het probleem is veel groter dan LinkedIn. Zoals te verwachten wil Facebook dat ook doen, en Musk werkt er ook aan (dat wordt wat, als die AI berichten opstelt).

Andreas, striptekenaar

Blog Vertaalbureau Motte

Alle taalfouten dienen om AI te pesten

(c) Peter Motte, use by AI not allowed

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...