Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Ikea kasten in elkaar steken doe ik graag. Desgewenst verzaag ik die dingen zelfs om ze te doen passen. Ik heb een Billy van 67 cm breed. Tip voor de top: koop een ratelsleutel met bijpassende inbussen, dan moet je niet klooien met die kleine  Ikea-sleuteltjes.

 

Ratels+Doppen_Set_R.360NANOPB.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Het gaat niet geheel alleen om het geld. Klussen en kasten inmekaar zetten, dat is toch leuk ? Ik vind dat tenminste wel een prettige vrije tijdsbesteding  al moet ik eerlijk toegeven dat mrs Retep een stuk handiger is met de cirkelzaag en de freesmachine. Ik ben dan weer handiger met boren en verven.. En dan is zo'n kast af of een kozijn geschilderd en dan kijk ik daar met genoegen naar. 

Link naar reactie

Het gaat niet geheel alleen om het geld. Klussen en kasten inmekaar zetten, dat is toch leuk ? Ik vind dat tenminste wel een prettige vrije tijdsbesteding  al moet ik eerlijk toegeven dat mrs Retep een stuk handiger is met de cirkelzaag en de freesmachine. Ik ben dan weer handiger met boren en verven.. En dan is zo'n kast af of een kozijn geschilderd en dan kijk ik daar met genoegen naar. 

Naar Tv kijken is leuk, lezen is leuk, eten is leuk. Kasten in elkaar steken, not so much...

Link naar reactie

Dat ook! Maar sorry, ik loop een beetje high van het houtvernis en de wasbenzine, want zijn hier toevallig mijn ramen aan het verven (no joke). Ik laat dat ook doen...

 

 

Ik heb ook alles laten verven. Vanmorgen waren ze er nog om wat details te verfraaien, na het plaatsen van de meubels. Morgen ochtend nog een beetje.

Link naar reactie

Ikea kasten in elkaar steken doe ik graag. Desgewenst verzaag ik die dingen zelfs om ze te doen passen. Ik heb een Billy van 67 cm breed. Tip voor de top: koop een ratelsleutel met bijpassende inbussen, dan moet je niet klooien met die kleine  Ikea-sleuteltjes.

 

Ratels+Doppen_Set_R.360NANOPB.jpg

Facom, da's duur marchandise. Daar kan je een hoop Ikea kasten mee kopen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ikea kasten in elkaar steken doe ik graag. Desgewenst verzaag ik die dingen zelfs om ze te doen passen. Ik heb een Billy van 67 cm breed. Tip voor de top: koop een ratelsleutel met bijpassende inbussen, dan moet je niet klooien met die kleine  Ikea-sleuteltjes.

 

Ratels+Doppen_Set_R.360NANOPB.jpg

Een dergelijke set is inderdaad geen overbodige luxe.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Mensen die, godbetere het IKEA, kasten door iemand anders in mekaar laten zetten, pffffffffffffffff, dan kun je net zo goed je havanna's met bankjes van 20 euro aansteken. De IKEA kasten (zelfs de ogenschijnlijk moeilijke schuifdeur kasten) zijn zo simpel als je het principe maar eenmaal doorhebt.

2.

 

Alleen al om het zelf te kunnen doen.  Ik kan het niet hebben dat een ander iets moet komen doen terwijl het best zelf te doen is.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wij laten de economie draaien, dat is geen spilzucht. De kleine, dappere Belg zal Europa economisch recht houden, niet Nederland (bende cheapos) of de Duitsland (te efficiënt om een economie staande te houden).

Leve België! Woop woop!

:e005:

 

Mocht je zoiets bij Terzake gaan broebelen, ze zouden het nog voor waarheid aannemen ook.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Je hebt zeker ook een werkster en breng je je was naar de wasserette ?

Dat is nou eens iets dat behoort tot de verzameling van ergerlijke tot ronduit hatelijke klussen en karweitjes. Gelukkig zijn tal van bollebozen bezig met robotica en dronetechnologie aan het ontwerpen zodat we binnen afzienbare tijd lekker lui in de zetel of in de tuin wat pils en andere alcoholische lekkernijen kunnen binnenzwelgen onderwijl een aardig boekje of stripje te lezen danwel gezellig keuvelen onder vrienden op het terras, terwijl een drone al het saaie werk uitvoert.

Link naar reactie

Facom, da's duur marchandise. Daar kan je een hoop Ikea kasten mee kopen.

Maar die heb je voor de rest van je dagen!

Bucht van DunAldi gaat geen maand mee. Voor je het weet draaien de kopjes zot. :-(

Link naar reactie

Maar die heb je voor de rest van je dagen!

Bucht van DunAldi gaat geen maand mee. Voor je het weet draaien de kopjes zot. :-(

Moest ik professioneel zijn of dat gereedschap frequent nodig hebben, zeker en vast. Dat Facom setje kost echter 150 Euro. Je kan zo'n setje ook kopen voor 10-20 euro en voor die ene keer per jaar dat ik het nodig heb is dat best ok. Ik ga mij ook geen Makita of Metabo boormachine van 400 euro kopen. Steen en metaalboren daarentegen moet je niet op besparen heb ik ondertussen al wel geleerd :)
Link naar reactie

Sinds ik een paar toestellen van Makita, Metabo, DeWalt en blauwe Bosch gekocht of gebruikt heb is dat mijn nieuwe standaard.

Festool en Hilti is voor wat ik veel (ga) gebruik(en).

 

En als ik het nu verkloot dan ligt het aan het handvat. :D

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Stomme vraag, maar heb je geboot vanuit de CD, of vanuit Windows erop gedubbelklikt?

Wel, de live cd is geïnstalleerd op c - je kunt met UNetbootin de iso-file installeren op een USB flash drive (of dvd ) op rechtstreeks op je harddisk. Momenteel staat die live cd geïnstalleerd op mijn harddisk. Dus wanneer ik opstart krijg ik de dualboot windows  en UNetbootin, ik kies UNetbootin om dan de volledige OS te installeren.

 

Maar ik ga die iso best branden op dvd en dan zien of het lukt om zo te installeren.

Link naar reactie

Maar ik ga die iso best branden op dvd en dan zien of het lukt om zo te installeren.

Ik denk dat dat een goed idee is. Aangezien je nog altijd spreekt van een 'c', vermoed ik dat je Windows nog altijd ergens geboot is, en bijgevolg de partities gemount heeft waar je op wilt installeren. Educated guess, weliswaar, moeilijk om zeker te zijn met de info die er is. :s

Link naar reactie

Windows staat op 'c'.  De harddisk is verdeeld in 'C' en 'D'.

Nu ben ik even niet mee, vrees ik. Als je een dual boot wilt hebben, heb je toch nog een aparte partitie nodig die Windows niet gebruikt? Of bedoel je met 'd' de partitie waarop je je Linux gaat installeren? (Die dan waarschijnlijk sda1 zal gaan heten, en die je zonder trukerij niet meer zult zien onder Windows.)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...