Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Serieus gasten... Hou u eens een half uurtje bezig met op twitter naar de #ferguson te kijken (je hoeft niet ingelogd te zijn) en zie hoe mainstreammedia keihard faalt. Mainstreammedia propageert enkel de leugens die de politie daar verspreidt. Al herhaaldelijke keren is aangetoond dat ze effectief liegen.

Mensen die protesteren (waaronder kinderen) worden met traangas bestookt voordat de avondklok ingaat. Zogenaamde geweerschoten blijkt vuurwerk te zijn. Journalisten worden met de dood bedreigd.

Allemaal rechtstreeks te lezen EN te zien (via foto's en livestreaming) via mensen ter plaatse.

Het laatste nieuws is dat Amnesty International een mensenrechtenteam stuurt naar ferguson. Eerste keer dat dit binnen de US gedaan wordt.

 

https://twitter.com/hashtag/ferguson

 

 

 

http://www.economist.com/blogs/economist-explains/2014/08/economist-explains-11?fsrc=scn/fb/wl/bl/ee/americarmedforcewellarmed

 

ON AUGUST 9th Darren Wilson, a police officer in Ferguson, Missouri, shot and killed Michael Brown, an 18-year-old unarmed black man. Two days after the shooting, tactical officers—paramilitary police generally referred to as SWAT (for Special Weapons and Tactics)—were called in to help clear protestors from in front of Ferguson's police department. They arrived dressed for war, in riot gear and gas masks, bearing long truncheons and automatic weapons—despite the fact that aside from some ugly looting incidents the day after the shooting, Ferguson's protests have largely been peaceful. In the days that followed, tactical officers have tear-gassed a news crew, aimed automatic weapons and sniper rifles at unarmed protestors and patrolled the streets of a small town in Missouri in vehicles that would not look out of place in Baghdad or Aleppo. The days of the beat cop walking the street with nothing more than a trusty old revolver seem distant indeed. How did America's police forces get so well-armed? - See more at: http://www.economist.com/blogs/economist-explains/2014/08/economist-explains-11?fsrc=scn/fb/wl/bl/ee/americarmedforcewellarmed#sthash.ufMV82oT.dpuf
Link naar reactie

Ik was gisteren in Kasterlee, en ik moet Zwendel gelijk geven: het zuigt harder dan de miekes achter het Noordstation.

We gingen naar Bobbejaanland. Mijn vrouw is ambtenaar bij de Vlaamse overheid, en de sociale dienst bood gisteren een dagje Bobbejaanland aan voor zeer weinig geld. Na een uur in de file gestaan te hebben waren we nog drie en een halve kilometer van de ingang verwijderd en het verkeer stond stil. Zo stil dat mensen uitstapten en tegen bomen gingen leunen. We hebben onze kar gekeerd,en na een laatste vruchteloze poging die ons deed omkeren in een bos zijn we terug huiswaarts gereden.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Bobbejaansland ligt dus in Kasterlee ? En Waldorf ging in het weekend naar dit pretpark, vreemd ik had Waldorf wat slimmer ingeschat. IKEA, pretparken, het centrum van Amsterdam, de meubelboulevard, de mediamarkt ed dienen altijd en dan vooral op weekeinden vermeden te worden. 

 

ps Zwendel gelijk geven, daar moet je heel erg mee oppassen,.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

2 weken geleden laptop binnen gebracht voor onderhoud. Alles eraf laten halen en Windows opnieuw laten installeren ( een officiele versie- ja, die heb ik - voor diegene die straks zouden lopen zeuren dat je altijd moet werken met officiële software want anders zoek je zelf de miserie etc...blablabla, yatayatayata... ).

 

So far so good. Het machientje werkt weer. Behalve dan voor Ubuntu. De 12.10 versie wordt niet meer ondersteund. Op zich geen probleem, daar je gratis de laatste nieuwe versie kunt downloaden via de officiële homepage van Ubuntu. Dus dat doen we dan. Maar het installeren, dat verloopt dan weer een stuk minder.

 

Plus dat windows terug vreemd doet, zoals aangeven dat het geen officiële versie is enz...telkens zoeken naar updates en configureren vooraleer er opgestart wordt met telkens afsluiten en het configureren herhalen...

 

Moordneigingen krijg ik daarvan...

 

 

Weinig mensen ook die iets van Ubuntu of Linux kennen. Niet dat ikzelf een kenner ben, maar het zou wel een hulp zijn mocht ik iemand kennen die een beetje vlotter is dan ikzelf met die software.

Link naar reactie

2 weken geleden laptop binnen gebracht voor onderhoud. Alles eraf laten halen en Windows opnieuw laten installeren ( een officiele versie- ja, die heb ik - voor diegene die straks zouden lopen zeuren dat je altijd moet werken met officiële software want anders zoek je zelf de miserie etc...blablabla, yatayatayata... ).

 

So far so good. Het machientje werkt weer. Behalve dan voor Ubuntu. De 12.10 versie wordt niet meer ondersteund. Op zich geen probleem, daar je gratis de laatste nieuwe versie kunt downloaden via de officiële homepage van Ubuntu. Dus dat doen we dan. Maar het installeren, dat verloopt dan weer een stuk minder.

 

Plus dat windows terug vreemd doet, zoals aangeven dat het geen officiële versie is enz...telkens zoeken naar updates en configureren vooraleer er opgestart wordt met telkens afsluiten en het configureren herhalen...

 

Moordneigingen krijg ik daarvan...

 

 

Weinig mensen ook die iets van Ubuntu of Linux kennen. Niet dat ikzelf een kenner ben, maar het zou wel een hulp zijn mocht ik iemand kennen die een beetje vlotter is dan ikzelf met die software.

 

Hmmm - nog nooit problemen gehad bij install van Ubuntu... Gebruik je een Live-CD om eerst te testen of het compatibel is met je systeem?

 

Dat je van Windows moordneigingen krijgt, vind ik dan weer absoluut normaal!  :e007:

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wel, ik heb de iso file ubuntu 14.04 gedowned en dan UNetbootin. Ik open dus UNetbootin en selecteer Ubuntu 14.04 als iso maar te installeren als live cd op de harde schijf ipv USB live cd. Ik zie dat er files worden uitgepakt en dan moet ik herstarten ( aanbevolen ) en  UNetbootin kiezen bij het booten. Daarna krijg ik een menu waaruit ik dan kan kiezen: "Ubuntu als live cd", "Ubuntu installeren", "Ubuntu eerst vanop harddisk" enz...

 

Ik heb "ubuntu installeren" gekozen waarna een deel van het installatieproces probleemloos doorlopen wordt. Maar na enkele instellingen (locatie, toestsenbordinstellingen,...) krijg ik de melding dat er partities moeten losgekoppeld worden en dit niet mogelijk is. Toch kan ik verder gaan.

 

Het is blijkbaar gelukt om de live cd versie te installeren, want ik zie het icoontje "Ubuntu installeren" op mijn desktop. Maar verder lukt het niet. Tijdens het installeren van de eigenlijke Ubuntuversie blijft hij hangen en ik zie staan onderaan het diavoorstellingsvenster ( waar de nieuwe features in Ubuntu 14.04 worden voorgesteld ): bestandsysteem aan het detecteren.  Na een halfuur is het nog steeds van dat...

 

 

Met de vorige Ubuntu-versies heb ik ook weinig tot geen problemen gehad. Behalve dat opwarmen, maar de ventilator en filter is nu gereinigd.

Link naar reactie

Weinig mensen ook die iets van Ubuntu of Linux kennen. Niet dat ikzelf een kenner ben, maar het zou wel een hulp zijn mocht ik iemand kennen die een beetje vlotter is dan ikzelf met die software.

Very true. Ik heb mijn eerste Linuxstappen ook gezet met de grote hulp van een medestudent, erzonder is lastig. En het is een gegeven dat de Linuxcommunity niet echt wil inzien, is mijn gevoel soms. 

 

Ik heb "ubuntu installeren" gekozen waarna een deel van het installatieproces probleemloos doorlopen wordt. Maar na enkele instellingen (locatie, toestsenbordinstellingen,...) krijg ik de melding dat er partities moeten losgekoppeld worden en dit niet mogelijk is. Toch kan ik verder gaan.

Stomme vraag, maar heb je geboot vanuit de CD, of vanuit Windows erop gedubbelklikt?

Link naar reactie

IKEA-kasten in elkaar boksen met de vriendin. Na 3 weken vakantie zijn er toch 3 van de 4 kasten uit het karton. Dit wordt een meerjarenplan :(

 

Ik heb mijn IKEA kasten laten leveren en plaatsen. OK, ge moet bijbetalen, maar fuck it. Op een halve dag stond alles er.

Mijn andere meubels werden ook geleverd en geplaatst, maar daar moest ik niks voor bijbetalen. IKEA werkt met een firma.

Link naar reactie

Ik heb mijn IKEA kasten laten leveren en plaatsen. OK, ge moet bijbetalen, maar fuck it. Op een halve dag stond alles er.

Mijn andere meubels werden ook geleverd en geplaatst, maar daar moest ik niks voor bijbetalen. IKEA werkt met een firma.

 

 

Ik heb ze laten leveren dozen van 2+ meter en totaal een paar honderd kg... Maar ik heb me inderdaad al bedacht dat ik ze beter had laten plaatsen ook...

Link naar reactie

pffff watjes, wij hebben onze kledingkast van 3 meter breed, 2,20 meter hoog met schuifdeuren, laden ed zelf in elkaar gezet. Dat duurt dasn twee dagen maar dan heb je ook wat.

 

 

Bij mij gaat het elke zaterdag een paar uren zijn maar ik hoop dat het gaat neerkomen op een equivalent van 2 dagen :)

Link naar reactie

Ik gebruik mijn geld. En dan ?

 

Mensen die, godbetere het IKEA, kasten door iemand anders in mekaar laten zetten, pffffffffffffffff, dan kun je net zo goed je havanna's met bankjes van 20 euro aansteken. De IKEA kasten (zelfs de ogenschijnlijk moeilijke schuifdeur kasten) zijn zo simpel als je het principe maar eenmaal doorhebt.

Link naar reactie

Haha, hier stuit de nederlandse calvinistische aard (ik ken niemand die IKEA kasten door derden inelkaar laat zetten) op de vlaamse bourgondische spilzucht (ik zou het ook lui kunnen noemen maar daar ben ik veels te aardig voor). Ik zou me tenminste kapot schamen als ik die kasten niet in elkaar krijg.

Link naar reactie

Haha, hier stuit de nederlandse calvinistische aard (ik ken niemand die IKEA kasten door derden inelkaar laat zetten) op de vlaamse bourgondische spilzucht (ik zou het ook lui kunnen noemen maar daar ben ik veels te aardig voor). Ik zou me tenminste kapot schamen als ik die kasten niet in elkaar krijg.

Wij laten de economie draaien, dat is geen spilzucht. De kleine, dappere Belg zal Europa economisch recht houden, niet Nederland (bende cheapos) of de Duitsland (te efficiënt om een economie staande te houden).

Leve België! Woop woop!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...