Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

dat begrijp ik niet. Waarom zouden twee mensen die dezelfde taak uitvoeren een ander loon moeten krijgen op basis van diploma? Dat je eventueel differentieert in vaardigheid, ervaring, bewezen feiten, daar kan ik nog bij maar gewoon op basis van diploma is te belachelijk voor woorden.

Tja, op basis van vakbond dan maar, op basis van firma, gewerkte jaren, gezin samenstelling, datum van aanwerving, privé of overheid, enz. Er is nog veel werk om alle vergelijkbare werken en weddes gelijk te laten lopen. Op basis van diploma lijkt me dan niet zo vreemd eigenlijk, waarvoor dient een diploma anders?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De N-VA is van plan om eigendommen zoals een eigen huis, onder uitvoering van dwang te laten verkopen, in ruil voor een kruimel, genaamd het leefloon.

 

Voor de gezelligaards die een warme en solidaire maatschappij voorstaan door hard te werken: eenmaal uw huis kwijt is het onmogelijk om opnieuw een eigen huis te bezitten.

 

Ik vraag mij af hoe je in zo'n geval nog uit de miserie raakt. En neen, met hard te werken zoals 6/7 of zelfs 7/7 en een hoop overuren zal het je zeker niet lukken.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Tja, eenmaal ze dit aanhangen zullen ze ook alles in het werk stellen om deze strategie uit te voeren. Koerswijziging of niet. Hij heeft het letterlijk zo gezegd.

De vastgoedmarkt brengt veel op. Het is interessant dat veel mensen hun huizen verliezen. Deze eigendommen kunnen heel goedkoop in bezit worden genomen en met flinke winst wer verkocht worden.

 

Hetgeen retep stelt: een overheid heeft er baat bij dat zijn inwoners niet arm zijn, klopt niet. Een overheid houdt enkel rekening met zichzelf.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Hou er wel rekening mee dat het gaat over mensen die meerdere huizen bezitten en/of verhuren

Hmmm...iemand die meerdere huizen in bezit heeft, zal - en dat kan ik met bijna 100% zekerheid stellen - geen leefloon aanvragen.

Link naar reactie

Hmmm...iemand die meerdere huizen in bezit heeft, zal - en dat kan ik met bijna 100% zekerheid stellen - geen leefloon aanvragen.

 

Meer dan je denkt

 

"Nederlandse Marokkanen niet blij met controle op buitenlandse

eigendommen bij aanvraag aanvulling van pensioen tot minimuminkomen"

http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/article/detail/3632222/2014/04/09/Fraudevraag-van-Sociale-Verzekeringsbank-zint-Marokkanen-niet.dhtml

 

Volgens het Emcemo, een vereniging die burgerschap en sociale cohesie wil bevorderen, misleidt de SVB Marokkaanse ouderen. Volgens voorzitter Abdou Menebhi kunnen ongeveer achtduizend mensen hiervan de dupe worden.

Volgens Menebhi wordt de hele gemeenschap zo op voorhand beschuldigd van fraude. 'Het is niet aan de SVB om te beoordelen of de extra aanvulling moet worden gegeven: daar is de rechter voor. Dit is chantage.' Menebhi vindt dat de SVB duidelijk had moeten zeggen waar het identiteitsnummer voor kan worden gebruikt. 'Dit zijn Marokkaanse methodes, die corruptie in de hand werken. Zo moet een land als Nederland niet te werk gaan om fraude op te sporen.'

Link naar reactie

Maar wat ik graag zou horen van ALLE partijen. Waarom worden verhuurders niet volgens hun inkomen belast?

Ik ga eens een poging doen om dat te verklaren, het is ook maar mijn idee op de zaak.

 

- Inkomen op verhuur wordt niet belast omdat dit zo historisch gegroeid is, dat ten eerste.

- wil de bevolking dit wel? toch een belangrijke vraag in een democratie.

- Als je die gewoon belast komen die in de categorie 50%, iedereen zou z'n huizen verkopen

- als je ze belast kun je ook alle verbouwingen opnemen als onkosten

- als je de huur belast moet je ook de winst op eventuele verkoop belasten

- in het verleden is gebleken dat verhoging van de kosten automatisch de huurprijzen omhoog duwt, je kunt dat niet tegenhouden want de huurprijs is vraag en aanbod.

- Je zou geen huis meer kunnen kopen om een extra inkomen te bekomen bovenop je pensioen, die zou dan teveel belast worden.

- Als een verhuurder belast wordt op z'n inkomen dan moet een huurder die huurprijs toch kunnen ingeven als onkost op z'n inkomen?

 

Te ingewikkeld, teveel papierwerk, extra inkomsten niet zeker en teveel kans op onvoorziene effecten.

 

Bv in Engeland wilden ze de huizenverkoop bevorderen door je aankoop in je belastingen te kunnen opnemen en geen kosten aan te rekenen bij aankoop, zo zou een huis goedkoper moeten worden. Gevolg was een quasi verdriedubbeling van de huizenprijzen (hier slechts een verdubbeling) en nu zitten ze vast in hun systeem, het is erg gevaarlijk om daar aan te rommelen.

 

204_graph2.jpg

Vastgoedprijzen UK

Link naar reactie

Kan je 'r niet bijzetten dat het reclame DOOR de site zelf is. Nu lijkt het alsof het persoonlijke reclame is, of een persoonlijk onderschrift. ;)

Het is bijna gedaan maar daar had ik eigenlijk niet aan gedacht, de tekening past zo goed in het ontwerp dat je zou denken dat ze bij een post horen. We gaan die ruimte alvast niet gebruiken voor advertenties, veel te storend.

Link naar reactie

Amazon krijgt patent op foto met witte achtergrond

Het e-commercebedrijf Amazon heeft een wel heel bizar patent bemachtigd. Het kreeg van het Amerikaanse patentbureau het alleenrecht op het nemen van foto’s in een studio tegen een witte achtergrond. Het nieuws zorgt opnieuw voor veel kritiek op het patentsysteem in de Verenigde Staten.

 

pateny.JPG

Dit beeld komt uit de aanvraag voor een patent van Amazon

 

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140512_01101722

Link naar reactie
Gast Natte aap

ik erger me aan het feit dat ik dankzij facebook en nu ook weer hier dat hele gedoe niet kan ontlopen. Wat kan mij dat nu schelen dat er zo'n idioot met een baard en vrouwenhaar rondloopt. Daar is ie dan40 jaar te laat mee. Kijk hoe de hardrock groepen er vroeger bijliepen. En als die mens daar nu gelukkig van wordt, wat maakt mij het uit.

Koen, het is eurosong, hallooo? Je klinkt als iemand die verbaasd is dat Bart De Wever over Waalse Panda's begint. Ik zou me pas echt verbazen als eurosong eens een keer iets anders was dan een travestietenshow in een schimmig nachtclubje. Laat mensen die dat leuk vinden, daar vooral naar kijken en duw me dat niet in mijn strot en dan heb ik het dus duidelijk niét over de liefhebbers die mij daar netjes mee gerust laten maar over de politieke correcten die van dit circus een heuse staatszaak maken.

Al staat er morgen een zingende dwerg die anaal genomen wordt door een Bulgaarse nazitijgerin. Laat de LBGT community toch ook hun plezier hebben. Ik vind de gayparade ook onnozel, maar ik ga er dan ook niet naartoe. Laat die mensen toch rustig doen.

Link naar reactie

Ik snap niet dat mensen precies hoogstaande cultuur verwachten van Eurosong. Ieder jaar is dat opnieuw dezelfde kitch en ieder jaar zijn er mensen die opnieuw kijken en teleurgesteld zijn dat het kitsch is. Was het niet Einstein die zogezegd zei "Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results"?  :e012:

 

Anyway, geen commentaar op de mensen die hun met Eurosong amuseren hoor, je moet gewoon niet doen dat het meer is dan wat het is. En het is duidelijk dat dingen met een 'gimmick' sneller winnen maar de commentaren en reacties van sommige mensen gaan er gewoon over

Link naar reactie

Ik snap niet dat mensen precies hoogstaande cultuur verwachten van Eurosong. Ieder jaar is dat opnieuw dezelfde kitch en ieder jaar zijn er mensen die opnieuw kijken en teleurgesteld zijn dat het kitsch is. Was het niet Einstein die zogezegd zei "Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results"?   :e012:

the_difference.png

;)

 

Dat is toch al jaar en dag de gewoonte? Ik heb het nooit anders geweten bij me thuis. :)

Ik vind dit jaar toch een stuk erger dan gewoonlijk. Een schoon Bond-liedje, so what als 't een vent met lang haar en een baard in een jurk is die 't brengt. Die look werkte ook voor Jezus.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Die look werkte ook voor Jezus.

 

Dang, je hebt gelijk, ik ging ook nog eens afkomen met hardrock van 40 jaar geleden, you beat me by some 2000 year :D

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Als het me ooit lukt om de gehele interimindustrie te liquideren dan zal het zijn zoals Eichmann het deed. Of Heydrich.

 

Da's nu al de 2e keer dat ze me hetzelfde lappen.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Als het me ooit lukt om de gehele interimindustrie te liquideren dan zal het zijn zoals Eichmann het deed. Of Heydrich.

 

Da's nu al de 2e keer dat ze me hetzelfde lappen.

 

relax, adem in en uit en denk dat je ook kleiner en goedkoper kan

 

http://news.distractify.com/people/itty-bitty-house/?v=1

 

ik vind er trouwens wel een paar hele mooie tussen zitten.

 

http://news.distractify.com/culture/arts/hold-me-close-now-tiny-houses/?v=1

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Jaja, het zijn wel goede oplossingen, daar niet van. Maar ik ga nu niet mijn huis opgeven voor dit. Je moet nogs steeds een hoop belastingen betalen, of je nu kleiner gaat wonen of niet...

 

Trouwens, het heeft te maken met het feit dat interimkantoren je gewoon altijd zaken in je handen duwen die je niet wenst. Het was nu zelfs nog erger dan verleden week...

 

En dan dat arrogant toontje waaarmee ze je aanspreken of denken iets beter te weten...allemaal omdat zij enkel willen dat die plaats opgevuld blijft zodat ze aan je kunnen verdienen. Klootzakken. Terwijl ze zelf niks kunnen. Idem als politici. Die kunnen niks.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...