Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Browserhijackvirus waardoor Windows corrupt werd. Windows die daarvoor ook al trager en trager begon te draaien. Altijd die updates voor anti-virus en anti-malware en wat nog allemaal. Om de - gemiddelde - 2 jaar een nieuwe Windowsversie.

 

En ook: gewoon nieuwsgierig naar de alternatieven.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Omdat bepaalde windowsapplicaties nu eenmaal goed ontworpen zijn en de linux- equivalenten momenteel nog wat tekortschieten. Dus probeer ik iets met photoshop onder Ubuntu.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ubuntu 14.04 LTS heeft blijkbaar nog last van wat bugs. Mijn 2e scherm bevriest. ( Neen, rewaldomask, het heeft niks met antivries te maken...)

Link naar reactie

Ik heb moeite in dit conflict partij te kiezen. Dan bezie ik die kutrussen met hun lelijke vodka koppen, megalomane praatjes en brokkelgebitten waarna de oekrainers met rechts extremistische praaatjes en runnentekens op jasjes weer een slechte indruk maken........

Link naar reactie

Ik heb moeite in dit conflict partij te kiezen. Dan bezie ik die kutrussen met hun lelijke vodka koppen, megalomane praatjes en brokkelgebitten waarna de oekrainers met rechts extremistische praaatjes en runnentekens op jasjes weer een slechte indruk maken........

Ik vond Trio van 29 maart bijzonder interessant daarvoor. Niet dat het het gemakkelijker maakte om een kant te kiezen, maar 't werd wel duidelijker voor mij waarom 't niet gemakkelijk was.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik heb moeite in dit conflict partij te kiezen. Dan bezie ik die kutrussen met hun lelijke vodka koppen, megalomane praatjes en brokkelgebitten waarna de oekrainers met rechts extremistische praaatjes en runnentekens op jasjes weer een slechte indruk maken........

Klopt.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik kan begrijpen dat de Oekrainers meer vrijheid willen en minder economische chantage en diefstal van de lokale maffia die zich overheid noemt. Want Madam Julia en Janoekovitch zijn echt wel gangsters.

 

Maar de vermenging van een groep burgers die een vrijere eonomie willen, met neonazi's en dwepers van Bandera kan niet op mijn steun rekenen. Toch niet ten volle.

 

De geest van Makhno is ver weg...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het gaat ermee eindigen dat Oost Oekraine zoal Transnistrie en Z Osetie (of heet dat) zo'n spooklandje wordt.

Is West Oekraine niet meer agrarisch en Oost Oekraine meer industrieel? Dan heeft Oost Oekraine meer kans om er iets van te bakken.

Link naar reactie

Het probleem natuurlijk is dat Kiev overgenomen is door rebellen waarvan niemand goed weet wat ze nu eigenlijk voorstellen. Toevallig is het Parlement ook in Kiev en hebben de rebellen ook het Parlement in handen.

 

Verder is het leger en de politie even erg ethnisch verdeeld als het land, dus zonder buitenlandse militaire interventie wordt het daar een bloedbad.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Zo zie je maar, rechters dienen levenslang goed betaald te worden anders kunnen ze niet integer blijven functioneren...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Nadat Win7 ( officiële software ) niet geïnstalleerd kan worden als dualboot en ook niet als operating system via virtualbox onder Ubuntu ( failed to find a bootable medium ) dacht ik eraan om eens de volledige harddisk te wissen aangezien ik toch OS software op cd en dvd heb. DBAN ( Darik's boot and nuke ) blijkt aangeprezen te worden om alle files van je harddisk te wissen en te herbeginnen met een schone lei.

 

Zo gezegd zo gedaan. Ik down DBAN en brand de iso file mooi op een cd'tje. Ik laat het cd'tje zitten in de cd/DVD-speler en herstart de computer. Nu wil het wel lukken dat de computer het cd/DVD station niet wil herkennen en DBAN opstarten. Automatisch start Ubuntu op. Herhaaldelijke pogingen resulteren in meer van hetzelfde. Bootopties aanpassen in de BIOS deed ik tussendoor, maar niks mocht helpen.

 

Nog maar eens geprobeerd om een dual boot te installeren met een kopie van win7, maar ook ditmaal werd er niks herkend van cd/DVD station. Weeral automatisch Ubuntu dat opstart.

 

Alsof die computer een eigen wil heeft en zelf beslist wat er op mag en niet.

 

Ik kan dus niks wissen en geen 2e OS installeren en ook niet onder Ubuntu. Krijgt Ubuntu Microsoft trekjes of...?

Link naar reactie

Ik heb ook ooit eens een dual boot geïnstalleerd. Niets dan miserie. Ook een Linux kloon. Niks dan miserie.

 

Laat dat over aan IT whizzes als Yncke, de modale Janneke en Mieke zoals ik en vele anderen is beter af met Ome Bill of Ome (the Late) Steve.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik wil gewoon een machientje dat doet wat ik wil. Windows lijkt gemakkelijk en is ook wel gebruiksvriendelijk maar is een pain in the ass met zijn updates en wegvallen van ondersteuning, virusgevoelig, en nog een hoop onzin.

 

Ik vermoed dat er het virus dat ik binnen heb gekregen verleden jaar er nog steeds is. Ondanks vercheidene keren alles gescand met verschillende virusscanners.

 

Ik heb graag te weten hoe en wat je zoal kunt met computers aangaande besturingssytemen en applicaties waarbij je de machine kunt ombouwen naargelang je voorkeuren.

Link naar reactie

Ik een IT whiz? XD Yeah. Right.

 

@Mauser: Of je computer kijkt naar je CD-Rom om te booten is een setting in je BIOS. Je zult eens moeten Googlen wat je voor jouw model van machine moet doen om die instelling te veranderen.

Win7 als dual boot installeren gaat als ik me goed herinner door Win op een andere partitie te installeren en dan via de LinuxinstallatieCD ervoor te zorgen dat je kunt kiezen tussen je oude Ubuntu en Win. (Eens Googlen op GRUB.)

Link naar reactie

Ik een IT whiz? XD Yeah. Right.

 

@Mauser: Of je computer kijkt naar je CD-Rom om te booten is een setting in je BIOS. Je zult eens moeten Googlen wat je voor jouw model van machine moet doen om die instelling te veranderen.

Win7 als dual boot installeren gaat als ik me goed herinner door Win op een andere partitie te installeren en dan via de LinuxinstallatieCD ervoor te zorgen dat je kunt kiezen tussen je oude Ubuntu en Win. (Eens Googlen op GRUB.)

 

Jaja, daar kom je niet meer vanaf, voor al uw computer falen: Yncke, het IT wonder uit Poperinge !

 

Googlen op GRUB :e005:  :e005: :e005:  :e005:  levert hele enge wormen/maden op !

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Inderdaad, die dualboot lukt wel aardig hoor als alles in orde is. Vóór het virusdrama had ik nl. win7 en Ubuntu samen op de laptop.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wel, nadat ik de eerste keer alle OS die corrupt was erafgekegeld had en dan eerst Ubuntu wat meer uitgeprobeerd had toch weer eens geprobeerd om een windows naast Ubuntu te installeren. Aangezien ik de officiële software heb, dacht ik dat het min of meer vanzelf zou gaan. quod non.

 

Win 7 begint met het inladen van files. Op een bepaald ogenblik krijg ik dan melding met de keuze tussen welke vorm: upgrade of aangepaste versie. Wanneer ik een keuze maak dan krijg ik opnieuw een melding dat ik eerst de installatie-cd dien te verwijderen en de computer uit te zetten, herstarten en opnieuw de installatie-cd in te brengen en vervolgens verder gaan met installeren.

 

Wanneer ik dus deze procedure volg, krijg ik bericht dat wanneer ik de computer uitzet de installatie tot dusver zal afgebroken worden. Ik kan nu niet duidelijk stellen wat het probleem is, maar zo lukt het dus niet.

 

Ook heb ik bij een vorige poging om windows te installeren een stopscreen te zien gekregen met bericht dat systeembestanden beschadigd werden en de installatie van windows afgebroken werd om schade te voorkomen.

 

Ubuntu wordt daarentegen probleemloos geïnstalleerd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...