Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

En de prijs van 'Onverdraagzamen v/d Dag' gaat naar.... 

 

(tromgeroffel)

 

De zure buren die kankerpatiënten weg willen uit Gents woonblok

 

Volgens hen zorgen kankerpatiënten onder meer voor "geluidsoverlast door te veel overgeven".  

 

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/1862747/2014/04/24/Zure-buren-willen-kankerpatienten-weg-uit-Gents-woonblok.dhtml

 

Zopas hebben ze dit in het nieuws besproken, het viel me op dat het project in een Oostendse villawijk geen problemen had met de buurtbewoners, zelfs integendeel. West-Vlamingen komen dus goed uit de vergelijking. :)

 

In Gent toonden ze echter geen buren en zelfs geen patiënten wat ze in Oostende wel deden, toch vreemd.

Link naar reactie
Gast Natte aap

En de prijs van 'Onverdraagzamen v/d Dag' gaat naar.... 

 

(tromgeroffel)

 

 

De bewoner uit Beringen die een verbeten strijd voert om een petanqueveldje tegenover zijn huis weg te krijgen.

De petanquebaan, waar de buurt bij goed weer gezellig een balletje gooit, zorgt volgens de man voor geluidshinder.

“Ik hoor elke worp tot in mijn woning”, klinkt zijn kritiek.

 

http://www.hbvl.be/limburg/beringen/buurman-wil-petanqueveldje-weg.aspx

 

gelukkig zijn dit twee geheel van elkaar staande feiten en is er van enige verzuring binnen een maatschappelijke tendens geen sprake. Gewoon individuutjes die even niet weten wat ze doen en die een foute keuze maken.

Nothing to see here, people; Keep shopping.

;)

Link naar reactie

Wil je zeggen dat ze op het fietspad of op de berm reed?

 

Neen. Ik wil zeggen wat ik zei.

Maar ik had waarschijnlijk jouw bericht verkeerd geïnterpreteerd. Ik dacht dat je bedoelde dat er vanuit de maatschappij direct de straat op gestuurd werd.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik snap ook niet waarom ze onervaren chauffeurs meteen de straat opsturen. Ik heb eerst op een verlaten terrein leren rijden tot ik het verschil kende tussen de remmen en het gaspedaal. Nu stuurt men ze meteen het stad in.

Komaan, dat moet opbrengen hé. Als je 2 of 3 op te leiden personen hebt in uw rijschool op een jaar tijd, dan ga je niet veel winst boeken. Het gaat hem om de winst hé. Dat er dan personen zijn die toevallig wel iets hebben opgestoken van de lessen, wel, dat is dan goed voor hen. Maar een bedrijf zijn corebusiness is winst maken.

Link naar reactie

Komaan, dat moet opbrengen hé. Als je 2 of 3 op te leiden personen hebt in uw rijschool op een jaar tijd, dan ga je niet veel winst boeken. Het gaat hem om de winst hé. Dat er dan personen zijn die toevallig wel iets hebben opgestoken van de lessen, wel, dat is dan goed voor hen. Maar een bedrijf zijn corebusiness is winst maken.

 

Ze kreeg les van haar moeder, moest het met een rijschool zijn geweest was het ongeluk waarschijnlijk niet gebeurd.

Ik heb het geleerd met een buur maar uiteindelijk had ik ook enkele uurtjes rijschool nodig.

Link naar reactie

Ik snap ook niet waarom ze onervaren chauffeurs meteen de straat opsturen. Ik heb eerst op een verlaten terrein leren rijden tot ik het verschil kende tussen de remmen en het gaspedaal. Nu stuurt men ze meteen het stad in.

 

Zo leer je het nu eenmaal, gewoon de straat op, heb ik ook gedaan. Je moeder of vader als leeraar is echter het slechtste wat je kan doen.

Link naar reactie

Dit is toch wel heel erg.

 

http://trends.knack.be/economie/nieuws/bedrijven/omstreden-francine-swiggers-krijgt-nieuw-mandaat-van-nationale-bank/article-4000603999744.htm

 

Verantwoordelijk voor de ondergang van Arco en mede verantwoordelijk voor de ondergang van Dexia. Heeft Belgie op de rand van het bankroet gekregen en krijgt een mandaat als bewaker van ons geld bij de Nationale Bank.

Archetypisch voorbeeld van Vlerick ons-kent-ons inteelt en postjespakkerij.

 

Stel je voor: een ingenieur die een torengebouw bouwt, alle veiligheidsmaatregelen aan zijn laars lapt, de bewoners beliegt en bedriegt. Het torengebouw stort in, 2000 doden.

Wat is het gevolg: de ingenieur wordt benoemd als nationaal verantwoordelijke voor de veiligheid van torengebouwen.

 

Alleen in België mogelijk.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Op 25 mei zal de 3e en 4e leeftijd weer massaal op de CD&V en de N-VA stemmen. De partijen die dergelijke figuren beschermen en aanbevelen.

 

Stockholmsyndroom?

Link naar reactie

Dit is toch wel heel erg.

 

http://trends.knack.be/economie/nieuws/bedrijven/omstreden-francine-swiggers-krijgt-nieuw-mandaat-van-nationale-bank/article-4000603999744.htm

 

Verantwoordelijk voor de ondergang van Arco en mede verantwoordelijk voor de ondergang van Dexia. Heeft Belgie op de rand van het bankroet gekregen en krijgt een mandaat als bewaker van ons geld bij de Nationale Bank.

Archetypisch voorbeeld van Vlerick ons-kent-ons inteelt en postjespakkerij.

 

Stel je voor: een ingenieur die een torengebouw bouwt, alle veiligheidsmaatregelen aan zijn laars lapt, de bewoners beliegt en bedriegt. Het torengebouw stort in, 2000 doden.

Wat is het gevolg: de ingenieur wordt benoemd als nationaal verantwoordelijke voor de veiligheid van torengebouwen.

 

Alleen in België mogelijk.

 

Ze is van teveel op de hoogte, zo vlak voor de verkiezing durft de CDnV al zeker niet tegenwerken.

Link naar reactie
Gast Natte aap

De Flamin heeft de Walen niet nodig om zichzelf tot slaaf te maken van zijn eigen cultuur.

 

perverteert uw eigen slogans aub, maar blijf van die van mij af. Facebookpikker :D

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Playonlinux geeft foutmelding wanneer ik win7 wil installeren. Er wordt een installatieprogrammaatje geopend, deels wordt het geïnstalleerd en dan krijg ik bericht dat bestanden in een fuse-bestandsysteem aanwezig zijn en dat playonlinux dit niet kan installeren.

 

Virtualbox vindt geen OS. Nochthans is de installatie-cd ( een officiële dan nog, degene die meekwam bij aankoop van de laptop ) in het cd-rom station.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik zou heel graag photoshop willen laten draaien onder Ubuntu. Met Wine ( compatibiliteitsprogramma, hetgeen ook een virtuele c-schijf aanmaakt waaronder dan photoshop geïnstalleerd wordt ) zou het in principe moeten lukken. Maar als ik het uitvoer dan lijkt het alsof Wine ook Windows nodig heeft. Ik krijg dan melding dat de windowsfiles ( er wordt explorer enz...geïnstalleerd ) niet voldoende zijn om een programma als Photoshop te kunnen ondersteunen. Minimum Service Pack 3 is nodig.

 

Nu heb ik deze en win7 staan. Daarom dacht ik: playonlinux om die win7 of sp3 te installeren en indien dat lukt kan ik dan photoshop installeren. Maar zover raak ik dus niet.

Link naar reactie

Even de heel exotische opties buiten overweging gelaten, denk ik dat je twee verschillende aanpakken hebt om het probleem aan te pakken. Enerzijds Photoshop onder Windows 7 draaien, en anderzijds Windows emuleren, dus Photoshop draaien zonder dat er een Windows aan te pas komt.

Dat eerste kun je doen door een dual boot (ook Windows installeren op dezelfde machine, en bij het opstarten kun je dan kiezen of je voor Ubuntu of voor Windows kiest) of via een virtual machine (VirtualBox bijvoorbeeld).

Dat tweede komt neer op Wine gebruiken, zoals je zelf al aangeeft. Playonlinux is een grafische interface rond Wine, die Zorin OS is een Linux die een Playonlinux bevat.

Windows 7 proberen te installeren in Wine is een beetje alsof je een vorklift op een vorklift zet, en het zou me zeer verbazen dat je dat ooit aan de praat zou krijgen. Als ik eens vlug Google op "photoshop wine" dan lijkt dat alsof dat met alleen de officiële installatieCD zonder meer zou moeten werken.

Persoonlijk zou ik wat verder in de Wine richting proberen te zoeken. Meestal ben je niet de eerste die een bepaald probleem tegenkomt, en anders zijn er meestal altijd wel ergens fora waar je 't beleefd kunt vragen.

Link naar reactie

Photoshop is tegenwoordig zo'n CC geval waar je een abonnement op moet nemen, ik geloof nooit dat dit werkt op Wine.

 

Ik werk uitsluitend op Mac en kies ervoor om me dan maar te beperken tot de apps op Mac, als je kiest voor Linux moet je all-in gaan. :)

Link naar reactie

Een Linuxer is typisch niet het type dat ervoor kiest zich te laten beperken door zijn OS keuze. Veel commerciële software is meestal niet beschikbaar voor Linux (gegeven het deployment gesukkel op Linux is dat niet te verbazen), en veel van die software draait behoorlijk onder Wine, dus waarom niet? Da's net zo goed best of both worlds willen als wanneer ik de kracht van echte bash op Windows wil hebben.

Als Mauser Photoshop wil draaien op zijn Linux, wens ik hem alle succes toe en duim ik dat het hem lukt.
 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...