Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Natte aap

Hoezo heeft Koen daar voor gekozen ? 

 

nochtans zei postbus 51 ooit: de maatschappij ben je zelf. En wij geloven toch met z'n allen in de maakbare maatschappij?

nou dan hebben wij dit ook met zijn allen zo gemaakt. Wie van ons rijdt er dan even naar die mensen en zegt, hey, je bent asociaal bezig, zo doen wij dat niet.

 

Je kan dat voorval niet los zien van hoe wij allemaal onze maatschappij maken en wensen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Met technocraten aan de macht heb je dat soort problemen niet. Systeemtheoretici en zo...

Dat klopt. De woonblok wordt vakkundig ontruimd, zodat de kankerpatienten verder geen last meer hebben van klagende buren. Voorts worden er voldoende middelen aangewend om kanker beter te bestrijden.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

En de prijs van 'Onverdraagzamen v/d Dag' gaat naar.... 

 

(tromgeroffel)

 

De zure buren die kankerpatiënten weg willen uit Gents woonblok

 

Volgens hen zorgen kankerpatiënten onder meer voor "geluidsoverlast door te veel overgeven".  

 

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnenland/article/detail/1862747/2014/04/24/Zure-buren-willen-kankerpatienten-weg-uit-Gents-woonblok.dhtml

Duindorpers heb je overal.

Link naar reactie

Ja hé  JezusAap, wat is dat nu weer voor rare praat. Hebben wij dan totaal geen macht meer over hoe wij onze (al dan niet doodzieke) medemensen tegemoet treden ? Ik zelf zou geenzins dergelijk gedrag ten toon spreiden..... Bovendien Postbus 51 bestaat helemaal niet in Oost Vlaanderen.....

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De aap heeft het over het creëren van een zekere mentaliteit. Politiek heeft daar zeker iets mee te maken. Reken dan op de lage intelligentie die soms de boventoon voert en je hebt je Duindorpers en tokkies.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ja hé  JezusAap, wat is dat nu weer voor rare praat. Hebben wij dan totaal geen macht meer over hoe wij onze (al dan niet doodzieke) medemensen tegemoet treden ? Ik zelf zou geenzins dergelijk gedrag ten toon spreiden..... Bovendien Postbus 51 bestaat helemaal niet in Oost Vlaanderen.....

 

ik herhaal:

 

 

Je kan dat voorval niet los zien van hoe wij allemaal onze maatschappij maken en wensen.

 

 

je wil dat altijd maar weer afschuiven op het individu hé maar ook jij werkt dit gedrag mee in de hand. En ik ook. Door niks te doen, door te denken "iemand zal het wel oplossen", door niks te zeggen als weer zo'n schoffie een blikje in de goot smijt, door niks te doen als er ergens iemand op de bus van zijn oren staat te maken en omdat wij allemaal niks doen en de eigen ikjes verheerlijken en elk individuutje het idee heeft dat de nulmeridiaan door de eigen anus loopt, krijg je dit soort van uitwassen.

 

 

De aaps post heeft een deterministische ondertoon, alsof het individu niks zelf kan bepalen.

 

Jij wil graag een maatschappij waar het ieder voor zich is, nou, dit is dan de maatschappij waar het ieder voor zich is. Dat jij dan graag mijn retoriek met jouw retoriek beantwoord, is dan maar zo. En je kan dan wel vinden dat ik weer uit mijn nek klets, maar dit individueel gedrag komt niet uit de lucht vallen, dit gedrag is ingebed in een breder maatschappelijk gebeuren. Dit is een uitwas maar de heersende stroming stuurt dit aan. En het ene individu kan er al beter mee om dan het andere individu. Maar misschien moeten we die individuen die hier niet mee om kunne, dan maar een keertje vertellen hoe het wel moet.

Link naar reactie

Ik schuif niets af. Als ik naast iemand woon bepaal ik (nu ja mrs Retep kan me als enige een peu beinvloeden) hoe ik me gedraag t.a.v. mijn buren. Ik probeer me netjes te gedragen en zal zeker zieke buren niet lastigvallen met belachelijke klachten. De wijze waar op ik omga met buren en andere lieden is mijn zaak. Daar heb ik postbus 51 niet voor nodig. Enig opgelegd determinisme kun je bij anderen neerleggen maar niet bij mij.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De aaps post heeft een deterministische ondertoon, alsof het individu niks zelf kan bepalen. En hij denkt dat postbus 51 ook actief was in Vlaanderen.....

Duindorpers en tokkies kunnen niet, ik herhaal: niet voor zichzelf denken. Enfin, wel voor zichzelf, maar dan in een andere betekenis. ( ik wil mijn sigaretten, redbull en carapils om dan vervolgens heel de dag rond te lopen in onderlijfie en inteelt-bull terrier.)

 

Als je zulks volk wijs maakt dat de nachtwinkeluitbater naar hier gekomen is om hun dopgeld in te pikken, dan neemt dat volk je kletspraat voor waar aan.

 

Het is niet mijn schuld dat ze een ander brein hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat we zo'n mentaliteit moeten toelaten.

Link naar reactie
Gast Natte aap

 Enig opgelegd determinisme kun je bij anderen neerleggen maar niet bij mij.

 

wie de schoen past, trekke hem aan. En je hebt hem met sok en al om als ik je zo hoor fulmineren, je voelt je wel heel erg persoonlijk aangesproken :D

 

Laat ik het misschien anders stellen.

Misschien zeggen die mensen wel, hé, een woonblok is toch helemaal geen plaats voor een verzorgingseenheid? Daar heb je toch andere geschikte ruimtes voor. Dat het dan mensen met kanker zijn, maakt verder niets uit.

 

Ik zie hier eerlijk gezegd nul komma nul verschil met iemand die hoofdschuddend verzuring staat te roepen tegen de mensen die klagen over het geluid van spelende kinderen in de speeltuin achter het huis maar niet blij is dat er plots een créche naast zijn deur komt. Daar gaat ie wat aan doen.

 

De bewoners van enkele dure panden die graag de kermis weg willen vanwege de geluidsoverlast.

 

De bewoners die naar de raad van state trekken omdat er een tram door hun wijk komt rijden.

 

De dorpelingen die een petitie starten tegen eerst de afkickkliniek in de kazerne, dan het asielcentrum in de kazerne en nu de Polenwoningen in de kazerne. Maar een kazerne mag het ook niet meer worden.

 

Die groep omwonenden die maar vindt dat het jaarlijks muziekfestival maar ergens anders moet gaan staan, tekent u even deze petitie?

 

Die stedelingen die op straat komen omdat die vuile pedo in onze wijk komt wonen.

 

De bewakingsfirma die door Etten-Leur op de speeltuin wordt gezet vanwege de overlast van hangjongeren.

 

oh, zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan :) Ik zie een patroon. Het zou kunnen dat jij allemaal individuen ziet. Het zou kunnen dat jij elk geval als een micro-entiteit bekijkt.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Natte Aap, heb je het over Brasschaat? :e007:

 

ah, nee, eerlijk gezegd heb ik nergens iets over Brasschaat geciteerd. Maar het zal daar toch echt niet anders zijn.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Zouden Vlamingen behoren tot de grootste klagers en onverdraagzamen ter wereld ? 

 

onzin. Ik dacht dat ook altijd, maar het is overal hetzelfde geklaag. oi oi oi

Link naar reactie
Gast Natte aap

sodeju, weer een aap lijst/lap.

 

Mijn weerzin betrof dit zinnetje:

 

nou dan hebben wij dit ook met zijn allen zo gemaakt.

 

Ik ben niet allen !

 

ok dan.

nou dan hebben wij dit met zijn allen, maar niet retep, zo gemaakt.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

ah, nee, eerlijk gezegd heb ik nergens iets over Brasschaat geciteerd. Maar het zal daar toch echt niet anders zijn.

Ik had eens vernomen vaan iemand die daar woonachtig was dat ze het in wijken voor elkaar kregen dat er geen bussen van in 't Stad tot in hun wijk konden komen want dan zou het wel eens kunnen zijn dat die 'broin menne' in hun voortuin joints komen paffen. En een oprit tot de ring enkel voor de wijk en nog van die privileges...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Hangt ervan af, wil jij een kerncentrale, een hoogspanningslijn of een gsm mast in je tuin?

Kerncentrales, bwaja... maar da's iets voor aan de kust hé. Die dingen hebben koelwater nodig. Dat wordt dan eentje in de hof van Kaiser Vandelanotte.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

sodeju, weer een aap lijst/lap.

 

Mijn weerzin betrof dit zinnetje:

 

nou dan hebben wij dit ook met zijn allen zo gemaakt.

 

Ik ben niet allen !

Dat klopt. Maar een minderheid weet het wel te verpesten voor de rest.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ik had eens vernomen vaan iemand die daar woonachtig was dat ze het in wijken voor elkaar kregen dat er geen bussen van in 't Stad tot in hun wijk konden komen want dan zou het wel eens kunnen zijn dat die 'broin menne' in hun voortuin joints komen paffen. En een oprit tot de ring enkel voor de wijk en nog van die privileges...

 

ah nee, ik weet wat je bedoelt. Het was de bedoeling dat er een directe tramlijn van het centrum van Antwerpen tot in het centrum van Brasschaat zou komen (met het Pegasusplan van De lijn) maar dat is inderdaad tegen gehouden. Er gaat inderdaad een gerucht rond dat het zou komen omdat men geen gespuis van het stad rechtstreeks tot in Brasschaat wil. Maar hoe aannemelijk dit ook klinkt, dat is nergens zo officieel gemeld.

 

Idem dito voor het centrum van ekeren. Maar daar is het blijkbaar wel de politiek die dit tegen gehouden heeft, maar de reden ben ik al weer vergeten :)

Link naar reactie
Gast Natte aap

Dat klopt. Maar een minderheid weet het wel te verpesten voor de rest.

 

Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind dat de meerderheid het verpest voor de rest.

Link naar reactie

nochtans zei postbus 51 ooit: de maatschappij ben je zelf. En wij geloven toch met z'n allen in de maakbare maatschappij?

nou dan hebben wij dit ook met zijn allen zo gemaakt. Wie van ons rijdt er dan even naar die mensen en zegt, hey, je bent asociaal bezig, zo doen wij dat niet.

 

Je kan dat voorval niet los zien van hoe wij allemaal onze maatschappij maken en wensen.

 

Dat heeft de boze Gentenaars (of is het gentenaren) nimmer bereikt.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Dat heeft de boze Gentenaars (of is het gentenaren) nimmer bereikt.

 

Ben je me nou aan het trollen of hoe zit dat met jou? Of moet ik een Van Gaal quote gaan gebruiken :) Wel effe bij de les blijven hé ;)

Link naar reactie
Gast Natte aap

Retep ? Trollen ?

Wat jij nou zegt ! :e010:

 

mjaaa, soms misschien een klein beetje, maar ik ga toch eerst van de oprechtheid van 's mans woorden uit. Het is inderdaad beroepsrelativist maar dan niet om te trollen, gewoon omdat hij zo is. Waar ik overigens veel respect voor heb (dat het dan ook maar eens gezegd mag worden :) )

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...