Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Mauser onderschat Burggraaf Lippens en de Companie Le Zoute zeer erg.

NBN_A9_LIPPENS_VCB.MM.jpg

 

Inderdaad. Het krijgsgehalte en Ubermenschlichkeit zijn overweldigend en zeer omnipotent aanwezig bij dit heerschap...

Link naar reactie

Yep. Maar hij hield het nog steeds langer uit dan de Cro Magnon, wij dus. Hij struinde toch maar even een gezellige 180 000 jaar rond hier in Europa en omstreken.

 

Da's waar. Straf dat die nog maar 30.000 jaar geleden uitgestorven zijn, de mens was toen al brood aan het bakken.

Link naar reactie

Wat de tien geboden betreft: er zijn minstens twee verschillende setjes van tien geboden. Het tweede setje wordt meestal genegeerd.

http://www.patheos.com/blogs/crossexamined/2012/03/the-irrelevant-wisdom-of-the-ten-commandments/

 

Ik kan geloven dat ze die niet vlug meer bovenhalen.

 

 

As a side note, it’s interesting that this appearance of God to Moses (Ex. 33:11) as well as that to Abraham (Gen. 18:1–2) is denied in other parts of the Bible. We’re later told, “No one has seen God at any time” (John 1:18) and “No man has seen or can see [God]” (1 Tim. 6:16).

 

Moses goes up Sinai a second time in Exodus 34. God says, “I will write on the tablets the words that were on the former tablets which you shattered,” so we know that this nothing new, just a replacement set of commandments. But the contents are very different:

1. Make no covenant with the Canaanite tribes

2. Destroy their altars

3. Make no idols (“molten gods”)

4. Observe the Feast of Unleavened Bread

5. “The first offspring from every womb belongs to me”

6. Rest on the seventh day

7. Celebrate the Feast of Weeks

8. No leavened bread during Passover

9. Bring the first fruits of the soil to the Lord

10. “You shall not boil a young goat in its mother’s milk”

Link naar reactie
Gast Natte aap

Het Boedhisme aanbidt geen goden en is dus geen godsdienst.

 

dat is enkel een kwestie van nomenclatura vrees ik. De gemiddelde boedhist mag dan al wel zeggen dat hij niet in een god gelooft, die verlichting, verering en gebeden komen toch verdacht veel in de buurt van een over the top godsdienst. Met bladgoud versierde huistempels, meerdere keren per dag bidden, tempelbezoeken .. ze kunnen dan wel zeggen dat het geen god is, de manier waarop de boedhisten die ik ken hun religie beleven is toch erg weinig verschillend van andere godsdiensten.

Link naar reactie

dat is enkel een kwestie van nomenclatura vrees ik. De gemiddelde boedhist mag dan al wel zeggen dat hij niet in een god gelooft, die verlichting, verering en gebeden komen toch verdacht veel in de buurt van een over the top godsdienst. Met bladgoud versierde huistempels, meerdere keren per dag bidden, tempelbezoeken .. ze kunnen dan wel zeggen dat het geen god is, de manier waarop de boedhisten die ik ken hun religie beleven is toch erg weinig verschillend van andere godsdiensten.

Ik ben daar niet in thuis.

 

De hamvraag is: hebben ze al mensen afgeslacht omwille van andersdenkend?

Link naar reactie

dat is enkel een kwestie van nomenclatura vrees ik. De gemiddelde boedhist mag dan al wel zeggen dat hij niet in een god gelooft, die verlichting, verering en gebeden komen toch verdacht veel in de buurt van een over the top godsdienst. Met bladgoud versierde huistempels, meerdere keren per dag bidden, tempelbezoeken .. ze kunnen dan wel zeggen dat het geen god is, de manier waarop de boedhisten die ik ken hun religie beleven is toch erg weinig verschillend van andere godsdiensten.

Het komt idd in de buurt van allerlei erediensten maar rituelen zijn niet het hoofdkenmerk van een godsdienst. Geloven in een god is dat wel.

Mensen richten nu eenmaal graag hun leven in aan de hand van vaste rituelen. Iedere dag om 20 uur in stilte een half uur naar de tv kijken is ook een ritueel. Iedere dag om 7u15 vijf minuten op de wcpot doorbrengen is ook een ritueel. En bij sommigen is die pot ook bekleed met bladgoud.

Link naar reactie
Gast Natte aap

rituelen zijn niet het hoofdkenmerk van een godsdienst. Geloven in een god is dat wel.

 

Klopt, ze geloven in een mens die de verlichting bereikt heeft voor dat hij stierf.

 

En in kumari. en in de dalai lama. en in reïncarnatie. Je hebt gelijk, dat heeft niks met Goden te maken.

Link naar reactie

Klopt, ze geloven in een mens die de verlichting bereikt heeft voor dat hij stierf.

 

En in kumari. en in de dalai lama. en in reïncarnatie. Je hebt gelijk, dat heeft niks met Goden te maken.

Euh Aap, je hebt daar wel gelijk, maar wat doe je daarmee? Gewoon een goed mens proberen te zijn dacht ik.

 

Unlike godsdiensten die moorden en onderdrukken.

Link naar reactie
Gast Natte aap

De hamvraag is: hebben ze al mensen afgeslacht omwille van andersdenkend?

 

ooit al gehoord van het grote tibetaanse rijk? Dat zou ongeveer het huidige china zijn. Dat rijk is er gekomen door veroveringen van andere clans. Zou dat vredelievend gebeurd zijn?

Nu is dat rijk begonnen met een animistische religie (sjamanisme) en pas later uitgegroeid tot een boedhistisch bestuurd rijk, dus het blijft de vraag of mensen vermoord werden omdat ze andersdenkend zijn. Maar die vraag kan je over de Christenen en de Islamieten ook stellen. Zijn ze vermoord omdat ze andersdenkend zijn of zijn ze vermoord omdat ze in de weg van de macht zaten en was religie gewoon een goedkoop excuus.

Link naar reactie
Gast Natte aap

De hamvraag is: hebben ze al mensen afgeslacht omwille van andersdenkend?

 

Ik ben trouwens ook niet akkoord dat dit de hamvraag was :)

Volgens mij is de discussie eerder een reactie op het feit dat enkelen met stelligheid beweren dat God niet bestaat en anderen dan beweren dat je met meer bewijs moet afkomen dat God niet bestaat dan enkel zeggen dat hij niet bestaat (en nu parafraseer ik effe).

 

Dat religie misbruikt wordt door politiek, lijkt me een stelling die amper discussie behoeft. Dat is toch zo klaar als een klontje lijkt me. 

Link naar reactie
Gast Natte aap

Hoe dansen bazen?

 

met de overtuiging dat ze denken te weten hoe het moet, maar toch de vraag stellen aan de medewerker of hij zelf ook een voorstel heeft. zoiets?

Link naar reactie

De hamvraag is: hebben ze al mensen afgeslacht omwille van andersdenkend?

 

Eventjes gegoogeld:

"De relativering van elke waarheidsuitspraak wordt in de Vijñanavada-school (o.a. bij Vasubandhu) doorgetrokken: als de absolute waarheid niet kan gedacht of verwoord worden, moeten wij het stellen met de relatieve waarheid, wat betekent dat we dienen te beseffen dat elke uitspraak relatief is en dus aan betwijfeling onderhevig. Enkel de zelfbeschouwende meditatiepraktijk kan ons inzicht geven in onze lijdenservaringen.

Deze doctrinale openheid heeft geleid tot verregaande diversificatie vanuit de mogelijke interpreteringen binnenin de boeddhistische omkadering. Dit besef maakt ook het aanvaarden van ‘andere’ meningen mogelijk en leidt tot tolerantie.

Enkel waar religieuze instituten en politiek machtsgebruik historisch samenvallen (Thailand/Tibetaanse theocratie) treedt in deze diversificatie een beperking of een conflictsituatie op, maar deze is qua tijd en ruimte steeds beperkt. Feit is dat het boeddhisme allicht de meest vervolgde spiritualiteit was/is, ofschoon er vanuit het Boeddhisme noch zelfs vanuit de enkele politiek-geconditioneerde boeddhistische instellingen vervolging van andersdenkenden bestaan heeft.

Er is ook nooit conflict of tegenstrijdigheid ten opzichte van wetenschap, literatuur of etnische cultuur mogelijk geweest."

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Heb je wel genoeg voertuigen en benzine genoeg om die howitzers te vervoeren. Dat zijn zo van die praktische zaken waar menig revolutie op stukloopt.......

Rollend materieel wordt gewoonweg opgevorderd. 4x4's dienen toch maar om ergerlijk gebroed naar school te brengen 100 meter verwijderd van hun woonst.

 

Vooral Landrovers. :e011:

Link naar reactie

Klopt, ze geloven in een mens die de verlichting bereikt heeft voor dat hij stierf.

 

En in kumari. en in de dalai lama. en in reïncarnatie. Je hebt gelijk, dat heeft niks met Goden te maken.

Dat heeft inderdaad allemaal niets met goden te maken.

Het is misschien wel een religie, maar het is géén godsdienst.

Link naar reactie

Eventjes gegoogeld:

"De relativering van elke waarheidsuitspraak wordt in de Vijñanavada-school (o.a. bij Vasubandhu) doorgetrokken: als de absolute waarheid niet kan gedacht of verwoord worden, moeten wij het stellen met de relatieve waarheid, wat betekent dat we dienen te beseffen dat elke uitspraak relatief is en dus aan betwijfeling onderhevig. Enkel de zelfbeschouwende meditatiepraktijk kan ons inzicht geven in onze lijdenservaringen.

Deze doctrinale openheid heeft geleid tot verregaande diversificatie vanuit de mogelijke interpreteringen binnenin de boeddhistische omkadering. Dit besef maakt ook het aanvaarden van ‘andere’ meningen mogelijk en leidt tot tolerantie.

Enkel waar religieuze instituten en politiek machtsgebruik historisch samenvallen (Thailand/Tibetaanse theocratie) treedt in deze diversificatie een beperking of een conflictsituatie op, maar deze is qua tijd en ruimte steeds beperkt. Feit is dat het boeddhisme allicht de meest vervolgde spiritualiteit was/is, ofschoon er vanuit het Boeddhisme noch zelfs vanuit de enkele politiek-geconditioneerde boeddhistische instellingen vervolging van andersdenkenden bestaan heeft.

Er is ook nooit conflict of tegenstrijdigheid ten opzichte van wetenschap, literatuur of etnische cultuur mogelijk geweest."

Ik vroeg het eigenlijk omdat ik iets over de Gouden Tempel incidenten gelezen heb. Dacht dat dat Boedhistisch was. Of Hindoeistisch. Twee godsdiensten die ik altijd als vreedzaam in mijn gedacht had.
Link naar reactie
Gast Natte aap

Dat heeft inderdaad allemaal niets met goden te maken.

Het is misschien wel een religie, maar het is géén godsdienst.

 

tja, Kumari is toch echt wel een godin waar de boedhisten (zij het dan een bepaalde strekking) in geloven. Maar goed, zoals ik al eerder zei, het is een kwestie van woordgebruik. Je mag dat best "geen godsdienst" noemen, je mag een gehandicapte ook een fysiek uitgedaagde noemen, je mag een allochtoon ook een belg/nederlander met een migratieachtergrond noemen ... het woord verandert, de rest blijft hetzelfde.

Nu goed, ik heb niks tegen het boedhisme of de islam of het christendom of het atheisme of het fysiscisme of welke religie en/of godsdienst dan ook. 

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ik vroeg het eigenlijk omdat ik iets over de Gouden Tempel incidenten gelezen heb. Dacht dat dat Boedhistisch was. Of Hindoeistisch. Twee godsdiensten die ik altijd als vreedzaam in mijn gedacht had.

hindoeistisch vreedzaam? hell no :)

Boedhisme heeft wel het principe van de vreedzaamheid (maar in principe vooral voor de bodhisatvha's, minder voor de leek. Net zoals het vegetarisme niet opgelegd is aan de leek maar wel aan de bodhisatva)

Link naar reactie

tja, Kumari is toch echt wel een godin waar de boedhisten (zij het dan een bepaalde strekking) in geloven.

Kumari, de goddelijke vrouwelijke energie die zich manifesteert in pre-puberale meisjes wordt aanbeden in hindoeistische tradities, vooral in Nepal. Waar het dus ook door bepaalde Nepalese boeddhisten wordt aanbeden. Tibetaanse boeddhisten doen dat niet.

Nu is het niet omdat een groep boeddhisten iets goddelijks aanbidt, dat dat daarom onderdeel uitmaakt van de boeddhistische leer. Het ene hangt niet noodzakelijk samen met het andere.

Het is niet omdat een groep Christelijken geloven in heiligen en sinten dat die deel uitmaken van de Christelijke leer.

Het is niet omdat Maria door vele Christelijken aanbeden wordt als de vrouwelijke versie van God dat dat daarom deel uitmaakt van de Christelijke leer.

Er zijn ongetwijfeld veel gelovigen te vinden in Amerika die ervan overtuigd zijn dat ze ontvoerd zijn geweest door nieuwsgierige aliens...

Soit, je begrijpt wel wat ik bedoel.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Je mag dat best "geen godsdienst" noemen, je mag een gehandicapte ook een fysiek uitgedaagde noemen, je mag een allochtoon ook een belg/nederlander met een migratieachtergrond noemen ... het woord verandert, de rest blijft hetzelfde.

Nu goed, ik heb niks tegen het boedhisme of de islam of het christendom of het atheisme of het fysiscisme of welke religie en/of godsdienst dan ook. 

 

in elk geval, ik ga er verder niet over blijven zeuren. Noem het zoals je wil of noem het niet zoals je wil ;) qua religie verschilt het in niets van de andere religies en is het even verstandig of idioot (afhankelijk van je houding t.o.v. religies) als de islam, het christendom, het animisme of de moderne bricolage. Godsdienst of niet :)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Fase 2 van Plan Mauser houdt een medogenloos en uiterst brutaal offensief tegen Scientology, Groen en homeoptie-zeloterij in. In ware Cheka of Einsatz-kommando stijl worden gebouwen aangeslagen die nadien een herbestemming krijgen. De sekteleden worden zonder pardon op een trein gestampt naar de Kolyma.

Link naar reactie

Fase 2 van Plan Mauser houdt een medogenloos en uiterst brutaal offensief tegen Scientology, Groen en homeoptie-zeloterij in. In ware Cheka of Einsatz-kommando stijl worden gebouwen aangeslagen die nadien een herbestemming krijgen. De sekteleden worden zonder pardon op een trein gestampt naar de Kolyma.

 

Ik heb ooit nog gestemd voor Groen.  :e008:

 

Mea Culpa, ik dacht dat ze een echte milieu partij waren.

Link naar reactie

in elk geval, ik ga er verder niet over blijven zeuren. Noem het zoals je wil of noem het niet zoals je wil ;) qua religie verschilt het in niets van de andere religies en is het even verstandig of idioot (afhankelijk van je houding t.o.v. religies) als de islam, het christendom, het animisme of de moderne bricolage. Godsdienst of niet :)

Natuurlijk is het allemaal dezelfde brol, de ene al wat meer dan de andere. Door er hierboven wat over door te bomen (en dus alles op te zoeken) heb ik ondertussen wel weer wat bijgeleerd. Waar een uurtje forumneuten allemaal goed voor is. Op naar het volgende onderwerp waar ik eigenlijk niets vanaf weet!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...