Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Natte aap

Er gebeurt niets na de dood. 

 

Game_Over.png

 

lever mij het bewijs en ik geloof je.

Zowel het ene als het andere is onbewezen (maar goed, dat heeft mask al gezegd en we hoeven niet met zijn pluimen te gaan lopen, mask was first)

Link naar reactie

Ik begin te geloven (oei mag dat wel ?) dat Bonte niet zo heel veel afweet van wat hij verfoeid. Ik zeg u, oh Bonte, ken uw vijand !

 

Ik heb al mensen hun geloof gekraakt, de meeste weten niet eens in wat ze geloven, het is allemaal gewoonte. Maar dat doe ik niet echt meer, sommige mensen hebben dat nodig om door de dag te komen. Soms ben ik het sociale aanspreekpunt in m'n winkel en ik heb een klant die in z'n jeugd langdurig misbruikt is door een priester, toch is die extreem religieus en vol mentale problemen. Tegen die persoon ga ik echt niet discuseieren over religie, dat komt ooit wel vanzelf.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ik heb al mensen hun geloof gekraakt, de meeste weten niet eens in wat ze geloven, het is allemaal gewoonte. Maar dat doe ik niet echt meer, sommige mensen hebben dat nodig om door de dag te komen. Soms ben ik het sociale aanspreekpunt in m'n winkel en ik heb een klant die in z'n jeugd langdurig misbruikt is door een priester, toch is die extreem religieus en vol mentale problemen. Tegen die persoon ga ik echt niet discuseieren over religie, dat komt ooit wel vanzelf.

 

als je dan dezelfde argumenten probeert te verpatsen als hier, denk ik eerder dat die mensen dan eens met hun ogen rollen als jij je zakdoek neemt om het schuim weg te vegen, ze stillekes achteruit wandelen en zeggen, weet je wat, je hebt gelijk.

 

Nochtans vind ik jou een zeer religieus persoon.

Link naar reactie

Wat het ontstaan betreft is er geen twijfel dat het onderzoek van wetenschappers dichter bij de waarheid komt dan religieuze sektes. 

 

Nochtans zijn er genoeg wetenschappers die naast een expert in hun vakgebied te zijn ook zeer religieus en gelovig zijn.

Link naar reactie

Wat het ontstaan betreft is er geen twijfel dat het onderzoek van wetenschappers dichter bij de waarheid komt dan religieuze sektes.  Sowieso is het iets wat me niet bezig houdt.  Ik tracht meer in het heden te leven.  Gezien de manier waarop de mensheid onze wereld naar de knoppen brengt is het wel gemakkelijker om aan te tonen hoe ons leven zal ophouden te bestaan dan hoe het ooit begonnen is.

 

Koen, het gaat me er in deze casus niet om in welke mate de mens de boel aan het verkloten is maar om een wetenschappelijk sluitende verklaring voor die twee vragen. Ook zou ik een derde vraag willen stellen, hoe is het anorganische materiaal ontstaan ?

Link naar reactie
Gast Natte aap

Wat het ontstaan betreft is er geen twijfel dat het onderzoek van wetenschappers dichter bij de waarheid komt dan religieuze sektes.

 

dat vind ik een aannemelijke maar straffe uitspraak.

Wat wij op dit moment aan het bewijzen zijn (of toch meer en meer aanwijzingen voor vinden) is de ontstaansgeschiedenis van ons heelal. Waar er nog geen enkel flintertje bewijs voor geleverd is, is de vraag wat er dan voor de oerknal was, waar die massa vandaan kwam, hoe die oersoep dan ontstaan is en of de oerknal toeval is of een georkestreerde daad.

Ik heb persoonlijk nog geen enkel bewijs gezien dat ook maar een beetje in de richting komt van een ontkenning van een goddelijk bestaan. Ik zeg daarmee absoluut niet dat het er wel of niet is. Gewoon dat het ene bewijs de andere these voorlopig nog niet uitsluit.

Ik durf wel te stellen dat àls er aan soort van God zou bestaan, die er hoogstwaarschijnlijk niet zal uit zien zoals de mensheid die heeft neergeschreven en geïnterpreteerd.

Link naar reactie

lever mij het bewijs en ik geloof je.

Zowel het ene als het andere is onbewezen (maar goed, dat heeft mask al gezegd en we hoeven niet met zijn pluimen te gaan lopen, mask was first)

 

Het zal zeker niet in een boek staan, het verbaast me keer op keer dat gelovigen overal een bewijs van willen zien behalve van hetgeen waar ze zelf in geloven.

 

Na de dood is er niets omdat we tot nu toe niets gevonden hebben en zolang we niets vinden is het niets, zo werkt wetenschap.

 

Gelovigen draaien alles om, die beweren dat er reïncarnatie is of een straf voor hetgeen je gedaan hebt in je leven, een 13e dimensie, een hemel, een hel ...  enz enz. En dan moet de wetenschap maar bewijzen dat het allemaal niet waar is? Ja hallo, leg al die zaken naast elkaar en dan zie je dat het allemaal sprookjes zijn, zo simpel is het wel.

 

Magische eenhoorns bestaan want niemand heeft bewezen dat ze niet bestaan.

Link naar reactie
Gast Natte aap

In het hiernamaals kunnen we bij een pintje nog eens lachen om deze discussie.  Ondertussen kijk ik vooral uit naar andere dingen (zowel stoffelijk als onstoffelijk). ;)

 

ja, maar dan moet de timing meezitten. Stel dat jij aan de bar komt terwijl ik net gereïncarneerd wordt als aardpeer, dan lopen we elkaar nét weer mis. Je zal wel zien, dat zal die sadistische god dan weer net zo gepland hebben.

Link naar reactie

Of er nu een 'Opperwezen' (wat dat ook zij) bestaat of niet is een vraag waar ikzelf nog niet uit ben.

 

Feit is dat al die religies een aaneenschakeling zijn van verzinsels en willekeurige oekazes.

 

Ze hebben zelfs allemaal van mekaar afgekeken:

 

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3637618/2014/04/18/Lijdensverhaal-Jezus-is-plagiaat.dhtml

 

De Islam, het Judaïsme en het Christendom hebben dezelfde oorsprong, ze hebben enkel andere überprofeten.

Link naar reactie

Ik durf wel te stellen dat àls er aan soort van God zou bestaan, die er hoogstwaarschijnlijk niet zal uit zien zoals de mensheid die heeft neergeschreven en geïnterpreteerd.

 

Inderdaad, dus is er dan wel iets religieus waar je kan in geloven? Het is allemaal neergeschreven door mensen en die zijn ook maar mensen met hun goeie kanten en gebreken.

Link naar reactie

Waaaaaat is god geen ouwe blanke baardman ????

 

Het zal zeker niet in een boek staan, het verbaast me keer op keer dat gelovigen overal een bewijs van willen zien behalve van hetgeen waar ze zelf in geloven.

 

Na de dood is er niets omdat we tot nu toe niets gevonden hebben en zolang we niets vinden is het niets, zo werkt wetenschap.

 

Gelovigen draaien alles om, die beweren dat er reïncarnatie is of een straf voor hetgeen je gedaan hebt in je leven, een 13e dimensie, een hemel, een hel ...  enz enz. En dan moet de wetenschap maar bewijzen dat het allemaal niet waar is? Ja hallo, leg al die zaken naast elkaar en dan zie je dat het allemaal sprookjes zijn, zo simpel is het wel.

 

Magische eenhoorns bestaan want niemand heeft bewezen dat ze niet bestaan.

 

Haha Bonte, een letterlijke uitleg van de bijbel daar kun je nog maar een minderheid van de gelovigen op betrappen hoor. Ik denk dat je teveel boeken van Maarten t Hart hebt gelezen.  Lees eens wat van Kuitert....

 

http://www.staatgeschreven.nl/2011/10/13/harry-kuitert-87-gaat-met-zn-tijd-mee/

 

Retep, ik denk dat je zich best wendt tot Google en Wikipedia met deze vragen. ;)

 

Godsamme, ik had zo gehoopt dat jij al deze zaken haarfijn uit kon leggen......

Link naar reactie

Of er nu een 'Opperwezen' (wat dat ook zij) bestaat of niet is een vraag waar ikzelf nog niet uit ben.

 

Feit is dat al die religies een aaneenschakeling zijn van verzinsels en willekeurige oekazes.

 

Ze hebben zelfs allemaal van mekaar afgekeken:

 

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3637618/2014/04/18/Lijdensverhaal-Jezus-is-plagiaat.dhtml

 

De Islam, het Judaïsme en het Christendom hebben dezelfde oorsprong, ze hebben enkel andere überprofeten.

 

Zwendel tot ver na de renaisance waren kloosters de wetenschappelijke centra bij uitstek....

Link naar reactie

Koen, het gaat me er in deze casus niet om in welke mate de mens de boel aan het verkloten is maar om een wetenschappelijk sluitende verklaring voor die twee vragen. Ook zou ik een derde vraag willen stellen, hoe is het anorganische materiaal ontstaan ?

 

E=MC2 ? :)

Link naar reactie
Gast Natte aap

Het zal zeker niet in een boek staan, het verbaast me keer op keer dat gelovigen overal een bewijs van willen zien behalve van hetgeen waar ze zelf in geloven.

 

Na de dood is er niets omdat we tot nu toe niets gevonden hebben en zolang we niets vinden is het niets, zo werkt wetenschap.

 

Gelovigen draaien alles om, die beweren dat er reïncarnatie is of een straf voor hetgeen je gedaan hebt in je leven, een 13e dimensie, een hemel, een hel ...  enz enz. En dan moet de wetenschap maar bewijzen dat het allemaal niet waar is? Ja hallo, leg al die zaken naast elkaar en dan zie je dat het allemaal sprookjes zijn, zo simpel is het wel.

 

Magische eenhoorns bestaan want niemand heeft bewezen dat ze niet bestaan.

 

jij mag jouw geloof hebben en iemand anders het zijne.

 

Jij gelooft dat wat de wetenschap tot op heden bedacht heeft ook een sluitend bewijs is voor wat jij wil geloven, namelijk het niet bestaan van een kennishebbende hogere macht. En je staving haal je uit het feit dat wat de wetenschap bewezen heeft, ook zo beschreven wordt en werkbaar is. Nochtans zeggen wetenschapsfilosofen al jarenlang dat het gepubliceerde wetenschappelijk materiaal maar een fractie is van het werkelijk geteste materiaal en dat voor elke geslaagde test er een veelvoud van ongeslaagde tests zijn. Je hebt andere figuren die een stap verder gaan en dingen bewijzen zonder dat er een verklaring voor gekend is of een verklaring die nog niet mogelijk is (Sheldrake met zijn morfische velden bvb, of dinges die Indiër met zijn "rasa" theorie, enz ... )

 

Waar jij nogal fundamentalistisch tegen van leer trekt is een theorie van een manifestatie. Het religieuze model. Dan smijt je daar gemakkelijkheidshalve nog wat culturele evoluties bij die uit naam van de religie er bij worden begrepen (ook door de gelovigen, helaas) en je kennis is klaar. Je hebt genoeg kennis om het te verketteren. De domme ongelovigen in de theorie van Bonte.

 

tja ...

Link naar reactie

Waaaaaat is god geen ouwe blanke baardman ????

 

Haha Bonte, een letterlijke uitleg van de bijbel daar kun je nog maar een minderheid van de gelovigen op betrappen hoor. Ik denk dat je teveel boeken van Maarten t Hart hebt gelezen.  Lees eens wat van Kuitert....

 

http://www.staatgeschreven.nl/2011/10/13/harry-kuitert-87-gaat-met-zn-tijd-mee/

 

Natuurlijk niet, we zijn nu wel zo ver dat bijna iedereen wel door heeft dat je de bijbel of andere geschriften niet letterlijk kunt nemen, 3/4 van de rest van de planeet doet dit echter wel nog steeds.

 

Maar als je het niet letterlijk neemt is er geen wonder en geen God, enkel gewoonte en filosofie.

Link naar reactie

dat vind ik een aannemelijke maar straffe uitspraak.

Wat wij op dit moment aan het bewijzen zijn (of toch meer en meer aanwijzingen voor vinden) is de ontstaansgeschiedenis van ons heelal. Waar er nog geen enkel flintertje bewijs voor geleverd is, is de vraag wat er dan voor de oerknal was, waar die massa vandaan kwam, hoe die oersoep dan ontstaan is en of de oerknal toeval is of een georkestreerde daad.

Ik heb persoonlijk nog geen enkel bewijs gezien dat ook maar een beetje in de richting komt van een ontkenning van een goddelijk bestaan. Ik zeg daarmee absoluut niet dat het er wel of niet is. Gewoon dat het ene bewijs de andere these voorlopig nog niet uitsluit.

Ik durf wel te stellen dat àls er aan soort van God zou bestaan, die er hoogstwaarschijnlijk niet zal uit zien zoals de mensheid die heeft neergeschreven en geïnterpreteerd.

 

Vanwaar komt die God dan ? ;)

Link naar reactie

Er bestaan waarnemingen, in gecontroleerde vacuum onmgevingen, waar men de gevolgen waarneemt (energie ontladingen) van het ontstaan van materie en anti-materie uit het niets. Deze deeltjes bewegen zich echter voort aan de snelheid van het licht, waardoor ze onmiddelijk weer met elkaar botsen, en elkaar annihileren. Maar de energie die daardoor vrij komt, kan men waarnemen.

 

Men gaat er van uit dat er bij de oerknal meer materie dan antimaterie was (ik heb daar eens de stelling van gelezen, maar ben die al lang vergeten), waardoor ons heelal dus nu is opgebouwd uit materie.

Link naar reactie

Natuurlijk niet, we zijn nu wel zo ver dat bijna iedereen wel door heeft dat je de bijbel of andere geschriften niet letterlijk kunt nemen, 3/4 van de rest van de planeet doet dit echter wel nog steeds.

 

Maar als je het niet letterlijk neemt is er geen wonder en geen God, enkel gewoonte en filosofie.

 

Nogmaals, ik ben niet gelovig maar als je de religieuze ethiek/filosofie/deogmatiek wil aanvallen moet je imho met sterkere argumenten klomen dan hullie zijn dwazen die de bijbel letterlijk nemen of de kerkelijke vertegenwoordigers staan me niet aan.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Er bestaan waarnemingen, in gecontroleerde vacuum onmgevingen, waar men de gevolgen waarneemt (energie ontladingen) van het ontstaan van materie en anti-materie uit het niets. Deze deeltjes bewegen zich echter voort aan de snelheid van het licht, waardoor ze onmiddelijk weer met elkaar botsen, en elkaar anihileren. Maar de energie die daardoor vrij komt, kan men waarnemen.

 

schitterend hé. En de manier waarop die dingen grafisch voorgesteld worden, vind ik prachtig om te zien.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Nogmaals, ik ben niet gelovig maar als je de religieuze ethiek/filosofie/deogmatiek wil aanvallen moet je imho met sterkere argumenten klomen dan hullie zijn dwazen die de bijbel letterlijk nemen of de kerkelijke vertegenwoordigers staan me niet aan.

 

2

Link naar reactie

Er bestaan waarnemingen, in gecontroleerde vacuum onmgevingen, waar men de gevolgen waarneemt (energie ontladingen) van het ontstaan van materie en anti-materie uit het niets. Deze deeltjes bewegen zich echter voort aan de snelheid van het licht, waardoor ze onmiddelijk weer met elkaar botsen, en elkaar annihileren. Maar de energie die daardoor vrij komt, kan men waarnemen.

 

Men gaat er van uit dat er bij de oerknal meer materie dan antimaterie was (ik heb daar eens de stelling van gelezen, maar ben die al lang vergeten), waardoor ons heelal dus nu is opgebouwd uit materie.

 

Waarom was er meer materie dan antimaterie?

Link naar reactie

Waarom was er meer materie dan antimaterie?

 

Ik schreef het al : ik ben het vergeten. Dat is jaren geleden dat ik daar boeken van las.

 

Anderen gaan er van uit dat er ook antimatrie melkwegstelsels zijn.

 

Nog anderen gaan er van uit dat elk zwart gat een volledig heelal bevat. ;)

Link naar reactie
Gast Natte aap

Verwar je dat niet met de schitterende grafische voorstellingen van deeltjesbotsingen in de deeltjesversnellers ?

 

het zou kunnen, ik ben niet zeker. Maar waar ik over spreek is een docu (noorderlicht?) van enkele jaren terug waarin van die mooie spiralen en krullen werden getekend. Met heel veel kleurtjes.

Het zou kunnen dat ik dat verwar met een andere docu waarin je die twee deeltjes ook grafisch naar elkaar zag gaan.

Link naar reactie
Gast Natte aap

 

 

Nog anderen gaan er van uit dat elk zwart gat een volledig heelal bevat. ;)

 

als dat over mijn Afrikaanse buurvrouw gaat, dan zijn dat minstens twee universa dat daar in passen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...