Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

West-Vlaams is een mooie taal, zeker op het gebied van ritme. Veel mooier, in ieder geval dan dat standaard Nederlands dat ze iedereen door de strot willen rammen.

2!!

 

Westvlams es 'n weiruldtoale.

Link naar reactie

nogmaals Bonte, mijn punt is niet dat iedereen Frans moet leren, dus haal effe diep adem, drink een beetje water en kalmeer wat. Mijn punt is dat Nederlands een folkloretaal moet worden, een contacttaal voor de inheemse gemeenschappen en regio's en dat alle officiële zaken en onderwijs in een wereldtaal moet gebeuren. En als jou dat nou gelukkig maakt dat het dan Engels is, dan is dat Engels; dat lijkt me vanuit ons standpunt ook Logisch, maar uit het standpunt van een oezbeek of een chinees misschien niet?

 

Ik sta hier niet briesend te blazen als een paard hé. :)

 

Voor de Chinezen is het idem hoor, al die zaken zijn voor hen ook in het Engels. Frans is echt voor niets nodig behalve dan als je tegen een Fransman wil praten die geen Engels kan, als je het daarom moet verplichten. Het gaat 'm over de dwang om in het lagere Frans te moeten leren en dan in de universiteit alles in het Engels voorgeschoteld te krijgen. Daar zit toch geen enkele logica in?

Link naar reactie

maar, fair est fair, je hebt wel gelijk dat nederlands niet verplicht is in de lagere school

 

http://www.belgium.be/nl/Leren/onderwijs/kleuteronderwijs_en_lager_onderwijs/

 

 

Wat ik overigens wel verstandig vind van die Walen. Waarom zou je Nederlands leren? dan beter Frans, Engels en Duits. Zouden ze hier ook beter doen. Waarom Nederlands leren, leer ze Frans, Engels en Duits.

 

Twijfelde je daaraan? In de lagere school hebben ze trouwens geen enkele 2e taal, die komt maar in het middelbaar als keuzevak. Dat vind ik ook niet goed want hoe ouder je wordt hoe moeilijker.

Link naar reactie

Ik denk toch dat de meerderheid van de vlamingen het een goede zaak vinden dat Frans als tweede taal op de lagere school gegeven wordt. Dus dat het alleen door de Vlaamse politiekers komt denk ik niet.

En ik hoor toch ook regelmatig van franstaligen dat zij het spijtig vinden dat hun kinderen geen Nederlands krijgen (of niet voldoende) op school.

Link naar reactie

Ik denk toch dat de meerderheid van de vlamingen het een goede zaak vinden dat Frans als tweede taal op de lagere school gegeven wordt. Dus dat het alleen door de Vlaamse politiekers komt denk ik niet.

En ik hoor toch ook regelmatig van franstaligen dat zij het spijtig vinden dat hun kinderen geen Nederlands krijgen (of niet voldoende) op school.

 

Een 2e taal is zeker goed op de lagere school, dat vind ik ook, maar het mag wel Engels worden aan beide kant van de grens. Het Frans is een historische fout die ze dringend eens mogen rechtzetten, dat zal ook gebeuren omdat het te logisch is maar rijkelijk laat.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik heb daar niets mee, ik ben gewoon eerder wiskundig ingesteld en zie echt het nut niet om ons Frans op te dringen, er is geen enkele logische reden meer. Veel keuze is er echter niet want alle andere partijen zien het Frans (samen met de roder duivels) als een soort bindmiddel om België bijeen te houden wat pervers is op zichzelf en ook geen logisch nut heeft.

 

Het is nu hip om kinderen aan het programmeren te zetten op jonge leeftijd maar met Frans gaat dat niet lukken hoor, totaal nutteloos. Het is zo duidelijk dat Engels de Westerse wereldtaal is en toch blijven we hier baggeren in het Frans omdat het vroeger zo was. 

 

Frustrerend, tegen dat we zo ver gaan zijn is m'n dochter van school. We need change!

 

 

barack-obama-change-we-need-small.jpg

obama_big_mistake.jpg

 

OBAMA_suckers_blasphemes.png

 

 

change_barack_hussein_obama_politics_dem

Link naar reactie

Ik idem en het Engels heb ik op mezelf moeten leren, is dat niet jammer?

 

Nee. Zonder de lessen Engels op school kan iedereen wel een koffie bestellen in Londen. We worden er mee om de oren geslagen. Frans krijgen we veel minder te zien en te horen de laatste 35 jaar, dus moet het onderwezen worden.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Als er dan toch een wereldtaal dient te komen, dan hebben we keuze uit Russisch ( wel een redelijk moeilijke taal, veel naamvallen maar wel een mooie taal ) Engels en Duits.  Chinees: vergeet het. Ze kunnen de 'r' niet eens met manieren uitspreken. Arabisch: nooit van m'n leven.

Link naar reactie

Het overhandigen van een signeerticket op een ieperse stripbeurs veroorzaakte een kort gesprek met een vlaamse jongedame. Als klap op de vuurpijl raakte ik ook nog eens met een andere vlaamse madam aan de praat in de signeerrij van voornoemd gestival..... Een ergernis was dit alles trouwens niet....

Link naar reactie
Gast Natte aap

De geur van een veel te volle lift voor een liliputter, maar veel conversatie komt daar ook niet uit. Eerder een gegeneerd staren naar de kalende kruin van de hoestende dwerg.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Het overhandigen van een signeerticket op een ieperse stripbeurs veroorzaakte een kort gesprek met een vlaamse jongedame. Als klap op de vuurpijl raakte ik ook nog eens met een andere vlaamse madam aan de praat in de signeerrij van voornoemd gestival.....

 

als je vrouw dàt hoort, is het klaar met je hobby. Dat wordt vanaf nu terug mee naar de Jumbo op zaterdag. We zullen je missen.

Link naar reactie
Gast Natte aap

ja, wij weten dat, maar denkt je vrouw er ook zo over? Als de jonge moeder over een iets te groot decolleté beschikt, staat te Nubische Godin toch ook al met enige argwaan naar Alexander de Grote te loeren :D

Link naar reactie

Net weer twee uur verloren omdat ik mijn driemaandelijkse btw-aangifte niet digitaal ondertekend kon krijgen. Eerst ondersteunde de browser die ik gebruik het systeem niet, dan crashte internet explorer telkens weer omdat er een bug zat in een ondersteunend programma dat je nodig hebt en waarvan eerst aangeraden werd om dat te downloaden(!). Sinds de dienst financiën is overgestapt op elektronische aangiftes zie ik er telkens weer tegenop om eraan te beginnen, want dat is het ene probleem na het andere, iedere keer opnieuw. De overheid bespaart misschien op werkuren, maar de arme kleine zelfstandige die zijn boekhouding zelf moet doen bespaart zeker niet.

Link naar reactie

Net weer twee uur verloren omdat ik mijn driemaandelijkse btw-aangifte niet digitaal ondertekend kon krijgen. Eerst ondersteunde de browser die ik gebruik het systeem niet, dan crashte internet explorer telkens weer omdat er een bug zat in een ondersteunend programma dat je nodig hebt en waarvan eerst aangeraden werd om dat te downloaden(!). Sinds de dienst financiën is overgestapt op elektronische aangiftes zie ik er telkens weer tegenop om eraan te beginnen, want dat is het ene probleem na het andere, iedere keer opnieuw. De overheid bespaart misschien op werkuren, maar de arme kleine zelfstandige die zijn boekhouding zelf moet doen bespaart zeker niet.

 

Ik ben er zeker van dat dit al enkele jaren van mijn leven gekost heeft. Als ik straks op mijn 95e op mijn sterfbed lig, dan zal ik de btw dienst vervloeken tot in de zevende cirkel van de hel omdat ik geen 102 geworden ben. Hoe een mens toch kan afzien met zoiets ogenschijnlijk simpels, iets waar een bende IT'ers met ons belastinggeld van betaald worden om het te laten werken. Ik zweer het, die gasten die die rommel in elkaar hebben gestoken zouden nog geen kookwekker kunnen instellen. Als de aliens ooit landen en zouden uitroepen, give me your least valuable members, hop, met een bulldozer schuif ik ze de laadklep van the mothership in.

En dan vroeg ik eens een keertje btw terug van een computer. Werd dat nog geweigerd ook. Ik heb uit pure frustratie vorig jaar mijn btw-nummer terug gegeven. Ik zal mijn activiteiten wel omschrijven als "vorming". Daar moet je geen btw op betalen. En als ik ooit een aanzienlijk bedrag verdien, dan zet ik het uit pure wraak in een offshore eiland. 

Ik heb absoluut geen probleem om belasting te betalen, maar de absolute waanzin waar ik hier mee geconfronteerd werd tart werkelijk alle verbeelding, en ik heb nochtans véél verbeelding. 

Dit is nu echt één van die dingen waar de Nederlanders ons met recht en reden dik en dik voor mogen uitlachen. Volgens mij kan zelfs Mozambique dat nog beter dan intervat.

 

Lap, maagzuur.

 

:)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...