Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gisteren ouderavond op school voor m'n dochter, alles redelijk OK met haar punten maar haar titularis is de juf Frans en ik kon het niet laten m'n beklag te doen dat Frans een verplicht hoofdvak is in Vlaanderen maar Nederlands niet in Wallonië. Zowel ik als m'n dochter zijn een ramp in talen die niet Vlaams of Engels zijn.

 

Beweert die trut doodleuk en met een recht gezicht dat dit België is en dat de Walen ook Nederlands moeten leren, als argument (tegen mij en in de klas) haalde ze de immersiescholen boven maar dat is slechts een fucking 3% van alle Franstalige scholen. Ze was dus ronduit aan het liegen tegen mij en de leerlingen en dat vind ik als leraar toch echt niet kunnen, blijkbaar kan een leugen als het maar voor de goeie zaak is.  :e006:

Link naar reactie

Stelt die juf de eindtermen op? Ik dacht het niet. Waarom val je haar dan lastig met dat kaakslag-flamingantisme? Zij wilde ook gewoon naar huis, een tripeltje drinken en dan nog wat in Madame Bovary lezen. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Natte aap

 Zowel ik als m'n dochter zijn een ramp in talen die niet Vlaams of Engels zijn.

 

 

en ziehier de reden van de frustratie :D

 

 

 

Ach, als 16 jarige had ik ook een hekel aan Frans. Dat Engels was veel en veel gemakkelijker. Je zag dat overal op TV. En iedereen spreekt toch wel Engels zeker. Hahaha, ja hoor, iedereen spreekt een soort Engels dat nog slechter is dan Pidgin.

 

Maar goed, je kent mijn mening. Schaf het Nederlands alstublief af als officiële taal. Je zou er onze regio een groot plezier mee doen op lange termijn. Neem een van de wereldtalen en laat het Nederlands voor wat het is, een folkloretaal die in je eigen regio gesproken wordt. Je hoeft dat niet te verbieden, het kan een omgangstaal zijn, maar neem aub Frans, Engels, Chinees, Russisch of Spaans als officiële taal.

 

Over dat west-vlaams, dat is niet beter of slechter dan eender welk ander dialect, ik wordt er alleen mega-giftig van dat onze mensen niet weerhouden worden omdat hun Nederlands niet perfect is (ze begrijpen de veiligheidsvoorschriften, maar spreken het wat moeilijk uit) door een of andere idioot die zelf niet in staat is een juiste zin zonder dialect uit zijn/haar strot te persen.

Die klappe gin Neiderlangs ei menjier.

Link naar reactie
Gast Natte aap

 Veel mooier, in ieder geval dan dat standaard Nederlands dat ze iedereen door de strot willen rammen.

 

Dat is een kwestie van smaak. Ik vind Brabants een zeer mooi dialect en het Limburgs vind ik ook mooi om te horen; Het west-vlaams heeft voor mij iets te veel adamsappelklanken (ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven) Het antwerps vind ik ook niet zo mooi om te horen.

 

In elk geval is het standaard Nederlands wel verstaanbaar, dan kan je van West/Oost Vlaams niet zeggen. Toen ik vroeger nog op de podia stond kon ik met een standaard Nederlands in heel Belgie en Nederland optreden en iedereen verstond het. Ik heb daarentegen geniale komieken in het plat Vlaams zien optreden waarbij de mensen die dan niet uit dezelfde nederzetting kwamen, er geen lap meer van begrepen. En dan was het natuurlijk weer de schuld van het publiek. Een opgekuist Vlaams kan dan weer wel heel mooi zijn.

Link naar reactie

Dat taalonderwijs in scholen stelt geen bal voor. Hoe kan je nu met twee uurtjes of zo per week een taal leren?

 

exact en daarom heeft de belgische minister van onderwijs besloten om het aantal uren Frans op de scholen te verhogen tot 3 uur per dag. Dit zal in de gemeente Brugge als proef worden ingevoerd

Link naar reactie
Gast Natte aap

exact en daarom heeft de belgische minister van onderwijs besloten om het aantal uren Frans op de scholen te verhogen tot 3 uur per dag. Dit zal in de gemeente Brugge als proef worden ingevoerd

 

gingen ze niet gewoon les in het Frans geven? schijnt nog beter te werken :e011:

Link naar reactie

Ik had destijds vier uur Frans op de middelbare school. En drie uur Engels, drie uur Duits en vijf uur Nederlands. Mijn wiskunde was belabberd. Maar ja, wat leer je ook op drie uur per week?

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Dat taalonderwijs in scholen stelt geen bal voor. Hoe kan je nu met twee uurtjes of zo per week een taal leren?

 

En als je een taalcursus volgt is dat toch ook maar een paar uur per week 's avonds. Wil je beweren dat dat ook niets voorstelt?

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ik veronderstel dat die lerares Frans geen mooi paar borsten heeft. Anders zou het allemaal zo geen vaart gelopen hebben. Het bewijst nog maar eens dat dat geen overbodige luxe is. Zeker niet voor leraressen Frans.

 

helaas droeg ze een soutien ipv lingerie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...