Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Neen. Mijn ongeduld betreft mijn nieuwe auto. Die is aangekomen bij de dealer, een maand vroeger dan voorzien. Ze wachten nu nog op de papieren, en dat maakt me ongeduldig. Ik slaap er zelfs slecht van, en dat vind ik vervelend. Maar het zou niet fair zijn me te ergeren aan een vroegere levering.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Deze ochtend naar de begrafenis van een collega geweest.

 

de man had longkanker en dat werd gedetecteerd in een vroeg stadium. Volgens de arts was de operatie goed gelukt, zou hij voorlopig geen blijvende gevolgen hebben (het zat op een stukje van een kwab die naar het schijnt relatief veilig is om weg te nemen zonder veel verlies van levenskwaliteit).

 

Hij lag op zijn kamer te revalideren. Vorige week maandag geopereerd. Vorige week woensdag gebeld of we mochten langs komen. dat kon want alles ging goed, hij mocht in het weekend naar huis. Vrijdagochtend is hij overleden aan een "ziekenhuisbacterie". Geen enkele anti-biotica kon de bacterie doden. (vraag me niet naar de naam van de bacterie, die info heb ik niet gekregen, ik ben geen familie alleen maar zijn baas)

 

Vandaag was de begrafenis.

Link naar reactie
Gast Natte aap

dank u.

Hij is 62 geworden. Zijn zonen waren verbaasd om zo veel collega's van het werk aan te treffen maar konden het wel plaatsen omdat hij de afgelopen anderhalf jaar blijkbaar met veel positiviteit over het werk sprak. Ze waren heel erg blij en emotioneel om ons allemaal te zien.

Er is veel verdriet in zijn directe ploeg, maar ook in het bedrijf algemeen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Deze ochtend naar de begrafenis van een collega geweest.

 

de man had longkanker en dat werd gedetecteerd in een vroeg stadium. Volgens de arts was de operatie goed gelukt, zou hij voorlopig geen blijvende gevolgen hebben (het zat op een stukje van een kwab die naar het schijnt relatief veilig is om weg te nemen zonder veel verlies van levenskwaliteit).

 

Hij lag op zijn kamer te revalideren. Vorige week maandag geopereerd. Vorige week woensdag gebeld of we mochten langs komen. dat kon want alles ging goed, hij mocht in het weekend naar huis. Vrijdagochtend is hij overleden aan een "ziekenhuisbacterie". Geen enkele anti-biotica kon de bacterie doden. (vraag me niet naar de naam van de bacterie, die info heb ik niet gekregen, ik ben geen familie alleen maar zijn baas)

 

Vandaag was de begrafenis.

MRSA.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Meticilline-resistente_Staphylococcus_aureus

 

 

Wat niet wegneemt dat zoiets moeilijk te bevatten valt. Een ziekte die doorgaans nefast is overwinnen en dan sterven aan een plotse bacteriële aanval.

Link naar reactie
Gast Natte aap

MRSA.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Meticilline-resistente_Staphylococcus_aureus

 

 

Wat niet wegneemt dat zoiets moeilijk te bevatten valt. Een ziekte die doorgaans nefast is overwinnen en dan sterven aan een plotse bacteriële aanval.

 

ik dacht ook aan mrsa, maar aangezien ik dat niet weet, kan ik dat niet zeggen. Dat zijn enkel maar vermoedens. Waarschijnlijk zullen er nog andere ziekenhuisbacterieën zijn die resistentie tegen anti-biotica hebben opgebouwd en die dodelijk zijn.

Link naar reactie

in die uitzending, hadden ze het over een vroedvrouw... (in  de tijd van antoni van leeuwenhoek)

die merkte op dat het sterftecijfer tijdens bevallingen, in ziekenhuizen extreem veel hoger lag, dan bij thuisbevalling.

wat bleek. artsen die daar de bevallingen deden waren veel bezig met autopsie, en deden de bevallingen tussendoor.

vaak zonder goed handen te wassen....

veel verbetering sinds toen.. maar nog ruimte voor verbetering...

.

Link naar reactie

in die uitzending, hadden ze het over een vroedvrouw... (in  de tijd van antoni van leeuwenhoek)

die merkte op dat het sterftecijfer tijdens bevallingen, in ziekenhuizen extreem veel hoger lag, dan bij thuisbevalling.

wat bleek. artsen die daar de bevallingen deden waren veel bezig met autopsie, en deden de bevallingen tussendoor.

vaak zonder goed handen te wassen....

veel verbetering sinds toen.. maar nog ruimte voor verbetering...

 

Dus de sterfte onder thuisbevallingen is hoger dan ziekenhuisbevallingen, bullshit. En dan nog de mening van één vroedvrouw (die het belang van haar eigen baantje op het oog heeft).

 

http://sargasso.nl/onderzoek-thuisbevalling-definitief-onve/

 

In Nederland bestaat het vreemde idee dat thuis bevallen geweldig is. Ligt het aan de typisch eigenwijze hollandse volksaard of verkiest men, bij eventuele complicatie, liever met één verloskundige de problemen af of met een volledig uitgeruste afdeling artsen/apparatuur in een zieken huis ?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Jamaar, Air haalt de situatie aan van tijdens de 17e eeuw. Toen men nog niet (pas met Van Leeuwenhoek ) wist van het bestaan van bacteriën, virussen en andere microörganismen. Het houdt wel steek dat de toenmalige ziekenhuisbevallingen meer risico inhielden dan thuisbevallingen vanwege de infectiegraad die hoger was door de lijkschouwingen in het zelfde gebouw en de afwezige hygiëne.

Link naar reactie

Is da zo ? dan heb ik weer eens verkeerd gelezen......mea culpa. in de zeventiende eeuw waren er trouwens nauwelijks ziekenhuizen. Laats stan dat er goede statistieken werden bijgehouden. Vergelijkingen tussen thuis en in het ziekenhuis bevallen is dus niet relevant.

 

Wat ik hier in Holland wel merk is dat mensen die thuisbevallen propageren alle middelen uit de kast halen om ziekenhuizen in diskrediet te brengen. Terwijl gecompiceerde bevallingen het best in een ziekenhuis kunnen worden begeleid. Al te vaak probeert men het dan thuis en wanneer er al te grote problemen zijn (een vroedvrouw is natuurlijk geen arts) worden de vrouwen naar het ziekenhuis getransporteerd waar het alsnog fout kan gaan. Kindersterfte die hieruit voortkomt wordt dan weer op het conto van ziekenhuizen geschreven waardoor de thuisbevallingstypes weer kunnen zeggen dat thuis bevallen zoveel veiliger is....... 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Is da zo ? dan heb ik weer eens verkeerd gelezen......mea culpa.

Ja. :e011:  Het staat er zelfs bij in de post van Air: ten tijde van Antoni Van Leeuwenhoek.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wat ik hier in Holland wel merk is dat mensen die thuisbevallen propageren alle middelen uit de kast halen om ziekenhuizen in diskrediet te brengen. Terwijl gecompiceerde bevallingen het best in een ziekenhuis kunnen worden begeleid. Al te vaak probeert men het dan thuis en wanneer er al te grote problemen zijn (een vroedvrouw is natuurlijk geen arts) worden de vrouwen naar het ziekenhuis getransporteerd waar het alsnog fout kan gaan. Kindersterfte die hieruit voortkomt wordt dan weer op het conto van ziekenhuizen geschreven waardoor de thuisbevallingstypes weer kunnen zeggen dat thuis bevallen zoveel veiliger is....... 

Dat zijn zo van die progressieve alternatievelingen die graag met een bakfiets door het stadsbeeld sjezen en graag alles zo natuurgetrouw willen. Het soort waar ik wat darmspasmen van krijg...

Link naar reactie

in die uitzending, hadden ze het over een vroedvrouw... (in  de tijd van antoni van leeuwenhoek)

die merkte op dat het sterftecijfer tijdens bevallingen, in ziekenhuizen extreem veel hoger lag, dan bij thuisbevalling.

wat bleek. artsen die daar de bevallingen deden waren veel bezig met autopsie, en deden de bevallingen tussendoor.

vaak zonder goed handen te wassen....

veel verbetering sinds toen.. maar nog ruimte voor verbetering...

 

Verwar je niet met Semmelweis?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ignaz_Semmelweis

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ja dat worden verse munt-thee drinkende, ecoplaza shoppende, "goldplay is leuk" vindende, filmhuisgaande, "kijk mij ik ben speciaal" figuren.

Met rugklachten aangezien ze zijn opgegroeid in een bakfiets met een wegligging van "lik me reet".

 

:e007:

 

dang, ik hou ook van munt-thee :e010:

Link naar reactie
Gast Natte aap

Heb je een bakfiets?

 

dat niet, maar de eerste cd van coldplay vond ik wel sterk. En mijn vrouw heeft gevraagd om een getrimd baardje te laten staan. Miljaar, ik ben al halverwege. Dat gaat slecht aflopen!

Link naar reactie
Gast Natte aap

Is er ook een funky aap? ;)

 

de aap houdt vooral van funk, dus het klopt wel

(btw, voor de liefhebbers van Funk, Orgone, Lettuce en Polyrhythmics zijn steengoed)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...