Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

ah, maar stel dat het straks democratisch beslist is, wat ga je doen? Wat vuile praat staan roepen aan de deur van het gemeentehuis? Of had je nog andere wilde plannen.

 

Mausert gaat zijn auto verkeerd parkeren ! Dat zal ze leren !

 

Iedereen weet nu al dat Zwendel een fan is van verbleekte belgische voetbalclubs, dat Waldorf rondtoert in vervuilende Landroverts en dat banneling Mausert een voorliefde heeft voor gestolen hout, bijlen, honderd jaar geleden gestorven anarcho libertairen en even zo oude handvuurwapens. Dat heeftie zelf al allemaal verklapt, de NSA heeft een heeeel makkelijke aan onze reep rebel...... 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

ah, maar stel dat het straks democratisch beslist is, wat ga je doen? Wat vuile praat staan roepen aan de deur van het gemeentehuis? Of had je nog andere wilde plannen.

Goh, ikzelf zal het niet geven neen. Maar een overheid kennende zullen ze het gewoon vragen aan de operator. Anders wordt het met biometrische gegevens. Hoe zullen ze een vingerafdruk van mij bemachtigen?

Link naar reactie

Goh, ikzelf zal het niet geven neen. Maar een overheid kennende zullen ze het gewoon vragen aan de operator. Anders wordt het met biometrische gegevens. Hoe zullen ze een vingerafdruk van mij bemachtigen?

 

ik denk dat je niet de vraag moet stellen, hoe gaan ze mijn vingerafdruk bemachtigen, ik denk dat je de vraag moet stellen, wat is het mij waard om mijn vingerafdruk niet te geven.

Simpel voorbeeld. Ik ben samen met een Afrikaanse vrouw uit Ivoorkust. (de alexander e grote liefhebbers kennen mevrouw aap maar àl te goed :) ) Ze vraagt om te trouwen in Ivoorkust. Om een visum voor Ivoorkust te krijgen moet ik mijn vigerafdrukken geven.

Is het mij waard om deze vrouw op te geven ten voordele van een vingerafdruk die ze binnen een jaar of twee drie overal gaan vragen?

 

En je kan dan wel zeggen, Ivoorkust, wat ben ik daar verloren, ik kom er nooit. En terecht want er is geen zak te beleven. Maar dat is het punt niet. Ooit komt er een product dat jij zal willen hebben en waar je een vingerafdruk voor zal moeten geven. En als je dat niet doet, moet je de vraag gaan stellen, welk stuk van de maatschappij je wil opgeven.

Apple heeft de weg geplaveid (netsky?) door biometrische gegevens vrijwillig te willen geven omdat ze een gadget hebben dat iedereen wil en er een vingerafdrukscanner in zit. De rest van de gadgetfabrieken zullen snel volgen.

De plannen voor de iWatch gaan die richting uit. Het meten van biometrische gegevens (hartslag, bloeddruk, suikerspiegel ... al twijfel ik hier aan hoe ze dat gaan bemachtigen zonder huidperforatie maar goed). Mensen gaan dat willen, mensen gaan die gegevens met plezier geven, mensen gaan zich daar geen vragen bij stellen. Hoe ver gaat dat gaan? Komt er een wettelijk kader om DNA af te staan voor een verzekering? who knows.

 

Jij gaat dat niet willen, en dat is je recht hoor. Maar straks volgen de banken, betaalterminals met vingerafdruk of een nieuwe bankkaart, ok, effe hier je vingerafdruk; Vastgelegd in wetten. En meer en meer producten zullen biometrisch gaan werken en je zal ze een lange tijd kunnen vermijden. Maar de dag dat je bij de gamma een bijl moet gaan kopen en betalen met een duimafdruk, zal ook jij misschien eens overstag gaan. Of een boom omver knagen. Want staan roepen tegen die boom dat hij de vreselijkste ziektes moet krijgen en omvallen, gaat weinig indruk maken om onze gebladerde vrienden denk ik :)

 

Ik zeg niet dat het een wenselijke situatie is, maar ik denk dat het een onvermijdelijke situatie wordt.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het bankaire systeem zal een geduchte concurrent hebben via bitcoin en andere alternatieven die geen centrale private of overheidsinstantie willen die biometrische gegevens wil bijhouden. Het zaken leven gaat moeten volgen. Men zal omwegen lanceren zoals TOR netwerk.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wanneer meer bedrijven ook bitcoin gaan accepteren dan kun je zonder een bank werken. Anoniem monetaire transacties uitvoeren zonder dat er derden meekijken naar wie of wat, hoeveel en waarom je geld overmaakt.

 

Of vind je dat normaal dat het nog steeds een dag of 2 kan duren vooraleer er geld overgemaakt wordt van rekening A naar rekening B? Of vind je het normaal dat paypal transacties kan weigeren? Of vind je het normaal dat vb. banken in Groot-Brittanië het weigeren dat je een boven een bepaald limiet ingesteld bedrag afhaalt van uw eigen rekening? Argument is dat het wel eens voor verkeerde doeleinden zou kunnen aangewend worden. What the fuck heeft een bank nu te maken wat ik met mijn eigendom doe? Of vind je het normaal dat een overheid zomaar aan uw spaargeld kan zitten met medewerking van de bank omdat hun systeem faalt en ze zelf niet kunnen omgaan met geld en de burger er weer maar voor mag opdraaien? Zie Christian van het IMF...

Link naar reactie

Kijk, wat ik normaal of fout vind en hoe die zaken worden geregeld is natuurlijk niet hetzelfde. Ik kan triuwens maximaal 1000 pegeltjes per dag cash per rekening in mijn knuisten krijgen. Daarnaast kan ik ongelimiteerde bedragen (nu ja begrensd door de hoogte van mijn tegoeden) overmaken om bijvoorbeeld een stukje huis, grond of een auto te kopen. Ik begrijp dus niet waar je het over hebt......

Link naar reactie

Je gelooft daadwerkelijk wat je daarnet heb ingetikt ????? Of is het (ijdele) hoop?

 

Ik weet het zelf werkelijk niet of dat nu gaat gebeuren of niet. Er zijn heel veel schuchtere pogingen om alternatieve munten te maken (die discussie hebben we hier al gehad niewaar :) ) maar of het gaat lukken hangt van veel factoren af. Ik geloof er wel in, maar ik weet niet of het ook gaat gebeuren. In Japan daarentegen is het al volledig ingeburgerd en is het een volstrekt bruikbare werkwijze die gesteund wordt door de overheid. Dus het kan wel.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Omdat ge ook nooit eens uzelf op de hoogte stelt... :e011:

 

1)

  http://www.express.be/business/nl/economy/hier-is-het-imf-weer-hoog-tijd-voor-een-ondoorzichtige-taks-op-spaarders2/200763.htm

 

De westerse wereld is dermate bankroet dat enkel defaults, supertaksen op spaargeld en andere draconische maatregelen zullen toelaten te herstellen van de zwaarste financiële crisis in de moderne geschiedenis. Dat schrijven de economen Carmen Reinhart en Kenneth Rogoff van Harvard in een working paper die ze maakten in opdracht van het IMF

 

 

2)

http://www.bbc.co.uk/news/business-25861717

 

Some HSBC customers have been prevented from withdrawing large amounts of cash because they could not provide evidence of why they wanted it, the BBC has learnt.

 

En dan deze, ook een leuk om te laten bezinken:

 

“If the choice is permit money laundering on one hand, but permit innovation on the other, we’re always going to choose squelching the money laundering. It’s not worth it to society to allow money laundering to exist to allow 1,000 flowers to bloom from innovation.”

//Benjamin M. Lawsky, superintendent of financial services for the State of New York

Link naar reactie

Geval 1: de NL staat roomt per jaar 1,2 % van mijn tegoeden af. Aangezien ik al 25 jaar boven de belastingvrije voet kom betekent dit dat in die periode reeds een veelvoud van de genoemde 10 % aan de NL staat heb afgedragen (naast loon-, afvalstoffen-, water-, BTW en andere belastingen). KIk hoop dan altijd dat de NL staat mijn tax centjes goed besteedt....

 

Geval 2: gewoon een slechte bank: van bank veranderen als je daar bij zit.

 

Conclusie, waar maak je je nu in vredesnaam toch druk om ?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat het IMF zijn poten thuis moet houden. De banken die geld nodig hebben moeten maar overkop gaan. Wij moeten daar niet voor opdraaien.

 

Hetgeen ze daar in de HSBC doen, dergelijk maatregelen worden met graagte overgenomen door andere banken. Ze proberen om te zien hoever ze kunnen gaan met austeriteitsmaatregelen.

 

Wat vind je trouwens van dat crimineel gepalaver van Lawsky?

Link naar reactie

dat recht heb je niet. Je hebt enkel voorlopig het recht om toe te staan dat ze je nummer niet mogen gebruiken, maar het bezitten van je gsmnummer is niet strafbaar.

Dat mag van mij een democratische beslissing worden. all in favor? yay? ok, meer dan 60%? deal, gsmnummers worden opgeslagen. Kijk, zo simpel kan het zijn :)

Er zijn beperkingen wat een overheid mag doen, anders zit je met een dictatuur. Het begint met een gsm nummer en het eindigt met gas-boetes die direct afgetrokken worden met je gsm-factuur, daar gaan we natuurlijk ook naartoe. Ik ben voorstander van km-belasting voor auto's en het wegenvignet maar dat houdt wel in dat er overal camera's staan en de kosten gaan automatisch afgerekend worden, de NSA en andere diensten gaan jarenlang de routes en het gedrag van alle burgers bijhouden. Ergens in de tijd moet dat verkeerd lopen, allemaal afhankelijk wie er op dat moment aan de macht is. Binnen 5 jaar kan Mausert bv veroordeeld worden voor uitspraken die hij vandaag doet, het gaat 'm over big data en de berekeningen die ze daarmee doen in de toekomst.

 

Bange blanke man? Tja, dan is dat maar zo, waar is de tijd dat links niet voor overheidscontrole en NSA praktijken was. The times are a changing.

Link naar reactie

Geval 1: de NL staat roomt per jaar 1,2 % van mijn tegoeden af. Aangezien ik al 25 jaar boven de belastingvrije voet kom betekent dit dat in die periode reeds een veelvoud van de genoemde 10 % aan de NL staat heb afgedragen (naast loon-, afvalstoffen-, water-, BTW en andere belastingen). KIk hoop dan altijd dat de NL staat mijn tax centjes goed besteedt....

 

Geval 2: gewoon een slechte bank: van bank veranderen als je daar bij zit.

 

Conclusie, waar maak je je nu in vredesnaam toch druk om ?

De denkpiste is om 10% van alle bekende spaargelden af te romen, spaarboekjes en obligaties, de brave huisvader spaarmogelijkheden dus. Bij aandelen gaan ze dat niet kunnen doen denk ik want dan krijgt de aandelenmarkt een klap van jewelste te verwerken.

 

Volgens mij is het een poging om mensen aan te zetten terug aandelen te kopen of schulden af te lossen en zo de crisis op te lossen, er zijn al verschillende ballonnetjes opgelaten dat ze die spaar-belasting willen doen. De belastingen zijn gigantisch, je betaald belasting bovenop belasting en als je dood gaat nog een keer.

 

Ik ken nu al verschillende hooggeschoolden die opzettelijk minder werken omdat ze de meer verdienste de moeite niet vinden, goed voor de herverdeling van de rijkdom maar wel slecht als het beroepen zijn waar we mensen tekort hebben. Vraag en aanbod, loon naar werken, ... allemaal zaken die vies zijn voor de belastingsregering.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

dat recht heb je niet. Je hebt enkel voorlopig het recht om toe te staan dat ze je nummer niet mogen gebruiken, maar het bezitten van je gsmnummer is niet strafbaar.

Dat mag van mij een democratische beslissing worden. all in favor? yay? ok, meer dan 60%? deal, gsmnummers worden opgeslagen. Kijk, zo simpel kan het zijn :)

Nog eens een mooi voorbeeld waarom democratie niet altijd ten goede werkt. 3 wolven en een schaap nemen een beslissing omtrent de maaltijd...

 

Mensen die boven de 45 en stropdasdragend zijn zouden niet mogen stemmen. Trouwens, bejaarden willen vaak niet stemmen omdat ze niet goed te been zijn . Bovendien weten ze niet veel van de wereld en maken ze veelal verkeerde keuzes omdat hun brein gedateerd en verkalkt is. Laat hen gerust en doe de deur van het verzorgingstehuis even op slot.

Link naar reactie

Nog eens een mooi voorbeeld waarom democratie niet altijd ten goede werkt. 3 wolven en een schaap nemen een beslissing omtrent de maaltijd...

 

Mensen die boven de 45 en stropdasdragend zijn zouden niet mogen stemmen. Trouwens, bejaarden willen vaak niet stemmen omdat ze niet goed te been zijn . Bovendien weten ze niet veel van de wereld en maken ze veelal verkeerde keuzes omdat hun brein gedateerd en verkalkt is. Laat hen gerust en doe de deur van het verzorgingstehuis even op slot.

 

anarchisme vanuit menselijke waarden of een verlicht despoot zijn uiteraard de allerbeste manieren om een maatschappij op te bouwen. My little pony en weesmeisjes fantasietjes die in de echte wereld iet werken. Ja, de jehova getuigen geloven daar ook in, dat jezus terug komt (niet de zus van stuvio en fritz, maar de echte waterloperd) en dan als een verlicht dictator de wereld regeert.

 

Het is een harde wereld vol wolven, schapen en herders. Kies wat je wil zijn en handel daarnaar. Maar ieder dier moet zijn zeg kunnen hebben.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De denkpiste is om 10% van alle bekende spaargelden af te romen, spaarboekjes en obligaties, de brave huisvader spaarmogelijkheden dus. Bij aandelen gaan ze dat niet kunnen doen denk ik want dan krijgt de aandelenmarkt een klap van jewelste te verwerken.

 

Volgens mij is het een poging om mensen aan te zetten terug aandelen te kopen of schulden af te lossen en zo de crisis op te lossen, er zijn al verschillende ballonnetjes opgelaten dat ze die spaar-belasting willen doen. De belastingen zijn gigantisch, je betaald belasting bovenop belasting en als je dood gaat nog een keer.

 

Ik ken nu al verschillende hooggeschoolden die opzettelijk minder werken omdat ze de meer verdienste de moeite niet vinden, goed voor de herverdeling van de rijkdom maar wel slecht als het beroepen zijn waar we mensen tekort hebben. Vraag en aanbod, loon naar werken, ... allemaal zaken die vies zijn voor de belastingsregering.

 

En dat allemaal omdat banken en overheden andermans geld kwijtspelen. Maar daar hoor je retep niet over.

 

Stel dat retep en ik naar Angoulême gaan en retep geeft mij 1000 euro om, terwijl hij staat te dédi-jagen, enkele originele pagina's te kopen. Later op de dag komen we weer samen en retep vraagt aan mij: 'En, toon eens de aanwinsten?' Waarop ik repliceer: 'jah kijk, ik heb uw 1000 euro niet meer.' Retep: 'Hoezo, je hebt mijn 1000 euro niet meer, je hebt toch wel enkele pagina's, of niet?' Mauser: 'Neen ook dat niet, beste retep.' retep (verbaasd) 'Jamaar wat heb je dan uitgevreten met mijn geld?' Mauser: 'Wel, ik ben een collega-tekenaar tegen het lijf gelopen en we zijn alvast eens goed gaan dineren, we hebben een restaurantje gespot waar je gewoonweg everzwijn kunt bestellen. Te gek toch? Voorts hebben we dan nog een paar goede flessen wijn gekraakt ( er zit nu eenmaal niet zoveel in een fles ) en we hadden zin in een goede joint. Maar aangezien de weed niet zo gemakkelijk te vinden is en duurder is dan in de Lage Landen ( import, risico,  weet je wel ) is de rest van het bedrag in rook opgegaan. En jij? Jij nog wat dedi's kunnen scoren?'

 

Wat denk je, zou ik daarna nog eens een zeldzaam boekje mogen ontlenen van je ter lezing? Ik kan het altijd opsturen met de post of terugbezorgen via een mederepert annex stripfestgangert...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

anarchisme vanuit menselijke waarden of een verlicht despoot zijn uiteraard de allerbeste manieren om een maatschappij op te bouwen. My little pony en weesmeisjes fantasietjes die in de echte wereld iet werken. Ja, de jehova getuigen geloven daar ook in, dat jezus terug komt (niet de zus van stuvio en fritz, maar de echte waterloperd) en dan als een verlicht dictator de wereld regeert.

 

Het is een harde wereld vol wolven, schapen en herders. Kies wat je wil zijn en handel daarnaar. Maar ieder dier moet zijn zeg kunnen hebben.

Maar het is op een wetenschappelijke manier aantoonbaar dat een deel ouderen verkeerde beslissingen nemen. Ik ga toch ook niet stemmen of er een Lange Wapper brug moet komen of een tunnel in Antwerpen? Dat zijn mijn zaken niet.

 

Ter illustratie:

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

 

 

Het is een harde wereld vol wolven, schapen en herders. Kies wat je wil zijn en handel daarnaar. Maar ieder dier moet zijn zeg kunnen hebben.

Over je karakter valt er niet veel te kiezen. Enigszins kan het nog terwijl men in de kind-fase is bijgestuurd worden maar eenmaal volgroeid...Of denk je dat er nog iets te maken valt van pakweg een Leterme, BDW, Rutte, Trixie, Milton Friedman, CEO's,...?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Een vlaag van verstandsverbijstering ! Nu moet ik een zwaargebouwde incassoboef op Mausert afsturen om die 1000 piek te incasseren........

Dat is hetgeen ieder normaal denkend mens zou doen. Of zelf eens langskomen met een baseball-bat annex knieschijvenbehandeling.

 

Maar als het overheid-bankenconglomeraat onze centen kwijtspeelt gelden er plots andere regels...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

jezus moet ik nu overal een mening over hebben........ wie is lawsky en waarom moet ik wat van hem of haar vinden ?

Jij leest mijn posts niet zorgvuldig, hé...

 

 

If the choice is permit money laundering on one hand, but permit innovation on the other, we’re always going to choose squelching the money laundering. It’s not worth it to society to allow money laundering to exist to allow 1,000 flowers to bloom from innovation.”

 

//Benjamin M. Lawsky, superintendent of financial services for the State of New York

Link naar reactie

Probleem is dat als een NL systeem bank omvalt ook enkele honderdduizenden gezinnen in de penarie komen (spaarcenten weg, hypotheken op de tocht). Dat is voor die mensen niet prettig en voor de staat ook niet die dan weer die getroffen nederlanders moet compenseren. Overigens pakt de redding van een bank soms goed uit. De NL staat verdiende 1,4 miljard aan het redden van ING !

 

 

http://nos.nl/artikel/606908-staat-verdient-14-miljard-aan-ing.html

 

http://sylvestereijffinger.com/wordpress/2013/01/staatssteun-aan-nederlandse-banken-voorkomt-grote-economische-schade/

Link naar reactie

Maar het is op een wetenschappelijke manier aantoonbaar dat een deel ouderen verkeerde beslissingen nemen. Ik ga toch ook niet stemmen of er een Lange Wapper brug moet komen of een tunnel in Antwerpen? Dat zijn mijn zaken niet.

 

Ter illustratie:

 

 

 

mja, dat kan je dan wel zeggen, maar als zo'n bejaarde nu eenmaal bang is van de buitenlander, dan is dat een gevoel waar ie wat mee moet en waar wij als maatschappij rekening mee moet houden. En als er een hele grote groep bang is van een kleine groep bontkraagjesjongeren dan hebben we een maatschappelijk probleem dat we moeten oplossen.

Ik zou dan bvb liever hebben dat ik kan kiezen uit een drie à vier voorstellen om dat op te lossen ipv enkele intelligente koppen die in mijn plaats beslissen wat wel of niet goed is voor hen. Zo'n technocraat mag mij een voorstel doen, maar ik wil zelf beslissen of ik dat goed vind of niet. En als nou al die oude mensen samen met meer zijn dan ik in mijn eentje en iets kiezen wat ik niet zo graag wil, dan heb ik pech. Dan moet ik mijn verantwoordelijkheid maar nemen en er wat mee doen.

 

en als iets je zaken niet zijn, zoals die tunnel, hoef je toch ook niet te kiezen, laat het je dan voorbij gaan en als die bange mensen dan wel kiezen, dan is dat hun goeie recht; Ze weten zelf wel wat het beste voor hen is. Mijn oma wil soms ook dingen die wij dan weer niet willen. Tja, dan gaan we discussîëren en argumenteren hé. Tot wij haar zin geven uit respect voor oma of tot we haar overtuigd hebben. En soms heeft ze ook gewoon gelijk omdat ze nu eenmaal veel ervaring heeft.

Link naar reactie

Een vlaag van verstandsverbijstering ! Nu moet ik een zwaargebouwde incassoboef op Mausert afsturen om die 1000 piek te incasseren........

 

zijn bijl is kapot, dus je kan het eerst nog wel eens zelf proberen. Geef me een seintje, dan kom ik ook met mijn camera.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

mja, dat kan je dan wel zeggen, maar als zo'n bejaarde nu eenmaal bang is van de buitenlander, dan is dat een gevoel waar ie wat mee moet en waar wij als maatschappij rekening mee moet houden. En als er een hele grote groep bang is van een kleine groep bontkraagjesjongeren dan hebben we een maatschappelijk probleem dat we moeten oplossen.

Ik zou dan bvb liever hebben dat ik kan kiezen uit een drie à vier voorstellen om dat op te lossen ipv enkele intelligente koppen die in mijn plaats beslissen wat wel of niet goed is voor hen. Zo'n technocraat mag mij een voorstel doen, maar ik wil zelf beslissen of ik dat goed vind of niet. En als nou al die oude mensen samen met meer zijn dan ik in mijn eentje en iets kiezen wat ik niet zo graag wil, dan heb ik pech. Dan moet ik mijn verantwoordelijkheid maar nemen en er wat mee doen.

 

en als iets je zaken niet zijn, zoals die tunnel, hoef je toch ook niet te kiezen, laat het je dan voorbij gaan en als die bange mensen dan wel kiezen, dan is dat hun goeie recht; Ze weten zelf wel wat het beste voor hen is. Mijn oma wil soms ook dingen die wij dan weer niet willen. Tja, dan gaan we discussîëren en argumenteren hé. Tot wij haar zin geven uit respect voor oma of tot we haar overtuigd hebben. En soms heeft ze ook gewoon gelijk omdat ze nu eenmaal veel ervaring heeft.

Respect voor een oudere, ja, indien de oudere verstandig genoeg is. Indien het een oude zeur betreft zoals Milquet, BDW, Lakense zotskappen en vele anderen: neen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik vraag gewoon aan Lecram of hij een tweetal stevige Kroatische staalarbeiders naar Menen kan sturen.....

Dayum, fasco-balkanboeren...tijd om de Mauser van de muur te halen...

Link naar reactie

Respect voor een oudere, ja, indien de oudere verstandig genoeg is. Indien het een oude zeur betreft zoals Milquet, BDW, Lakense zotskappen en vele anderen: neen.

 

daar verschillen we dan van mening. In mijn visie is elke mening even veel waard. Ik hoef het er niet mee eens te zijn, ik mag dat stevig afstrijden, maar elke mening is van evenveel waarde. Ook die van Dewinter, Reagan en Mauser.

Maar elke mening zou ook maar voor 1 mening mogen tellen en als alle meningkjes opgeteld zijn, dan pas een eindbalans opmaken. Niet zoals het er nu aan toe gaat. Alle meningkjes ondergeschikt aan de mening met het meeste everzwijndineetjes.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Nog maar eens een voorbeeld dat ze bij de N-VA niet kunnen denken.

 

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130705_00649291

 

OETINGEN/VOLLEZELE - Een actiecomité verzet zich tegen de plannen van Natuur en Bos om de boswachterswoning in de Bergstraat af te breken. ‘Dat behoort tot het kasteeldomein Steenhault en is dus beschermd’, zegt Paul Talloen. Bij Natuur en Bos bestrijden ze dat.

 

En dan:

 

Na het verdwijnen van de resten van de historische burcht “De Borght” in centrum Gooik dreigt nu ook in deelgemeente Oetingen een waardevol stukje geschiedenis te verdwijnen.De geschiedenis lijkt zich te herhalen, want ook hier kan de afbraak gebeuren met steun van het Gooikse gemeentebestuur.

Bij het verdwijnen van de resten van de Gooikse burcht liet het bestuur na om de diensten van Erfgoed te informeren van de geplande werken.

Nu werd, ondanks hevig protest uit de wijde omgeving en van een actiecomité, door het gemeentebestuur de toelating gegeven tot sloop van het gekende “boswachtershuis” in de Bergstraat te Oetingen.

Vanuit het actiecomité reageert Pol Talloen: “Dit huis heeft een ongelofelijk geschiedenis en maakt onlosmakelijk deel uit van het domein Steenhault. Los van de bescherming die er geldt voor delen van het terrein is het ontoelaatbaar dat het eigen gemeentebestuur toelating geeft voor de afbraak van zulk waardevol stukje erfgoed in Oetingen en deze toelating dan ook nog durft openbaar uithangen.”.

Oppositiepartij N-VA gaat verder en heeft vorig jaar aan de eigenaar, Natuur&Bos, een alternatief voorgesteld dat het behoud van het huis mogelijk maakt en ook enkele problemen in centrum Oetingen oplost.

N-VA voorzitter Kristoff Hemelinckx: “De scouts te Oetingen zijn al jaar en dag in onaanvaardbare toestand gehuisvest. Daar het Gooikse bestuur doof en blind blijkt te zijn voor deze problemen heb ik de mensen van Natuur&Bos gecontacteerd. Ik vond het een goede oplossing als de mensen van de scouts en Natuur&Bos mekaar zouden helpen. De scouts zouden het boswachtershuis als lokaal kunnen gebruiken met de achterliggende speelweide als extra speelruimte. En de eigenaar kan zo rekenen op het onderhoud en de instandhouding van het huis en het omliggende terrein.”

Maar dit alles blijkt nu toch in het water te vallen, want ondanks het beloofde verdere overleg met het actiecomité en N-VA kwamen Natuur& Bos en het gemeentebestuur half januari onderling terug samen met als resultaat dat het boswachtershuis de sloophamer mag verwachten.

 

 

Met dan in gedachte het artikel waarin men op een wetenschappelijke manier kan aantonen dat het zinvoller is om bestaande woningen te laten staan ipv ze te slopen.

 

Ok, het is maar een klein akkefietje, zo'n boswachtershuisje. Niemand zal er van sterven omdat men er een sloophamer tegen knalt. Maar zo'n ondoordachte beslissingen neemt men ook als het gaat om zaken met veel grotere impact. Het IMF loslaten enz...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

mja, dat kan je dan wel zeggen, maar als zo'n bejaarde nu eenmaal bang is van de buitenlander, dan is dat een gevoel waar ie wat mee moet en waar wij als maatschappij rekening mee moet houden.

 

Vreemd dat zo'n bejaarde niet bang is van witmannen in een corporate uniform ( maatpak voor retep ) die incassoboeven zoals het IMF loslaat op hun zuurverdiende spaarcentjes. Meer nog ze stemmen op dergelijke figuren.

 

En dan moet ik rekening houden met het geblèr van een uitgedroogde bejaarde?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het is natuurlijk ook een voorbeeld dat aantoont dat Mauser niet kan lezen. NVA wil dat hok helemaal niet slopen. Zij zitten in de oppositie en zijn voor het behoud van het huisje.

Maar dit alles blijkt nu toch in het water te vallen, want ondanks het beloofde verdere overleg met het actiecomité en N-VA kwamen Natuur& Bos en het gemeentebestuur half januari onderling terug samen met als resultaat dat het boswachtershuis de sloophamer mag verwachten.

 

Blijkbaar hebben ze hun kar gedraaid.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...