Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Op m'n werk in de (veel) te kleine ondergrondse parking tegen een pilaar geschuurd. Dat is balen.

Kan ik zoiets ingeven bij de verzekering?

 

Ze zijn nu 7 nieuwe huizen aan het zetten naast m'n winkel en we konden goed de indeling zien van de gezamenlijke ondergrondse garage en daar kan enkel een Mini in, belachelijk. Ik moest een foto genomen hebben.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

We're doomed.

 

http://www.knack.be/nieuws/mensen/guy-verhofstadt-kandidaat-commissievoorzitter-voor-europese-liberalen/article-normal-125034.html

 

Guy Verhofstadt is de kandidaat voor de Europese liberalen om de huidige Commissievoorzitter José Manuel Barroso op te volgen. Zijn tegenstander Oli Rehn 'wordt de liberale kandidaat voor een andere belangrijke EU-functie'.

Link naar reactie

De liberalen zijn een kleinere fractie, dus uw vrees is ongegrond ;)

 

Het gaat ofwel de CVP fractie of de SPA fractie zijn, waarschijnlijk een slaafje van Merkel dus.

 

Ps. ik vind het trouwens niet slecht dat Belgische politici belangrijke posten krijgen. Van Rompuy is misschien nogal kleurloos, maar hij is een pragmaticus en dat zijn de meeste Belgische politici ook.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De liberalen zijn een kleinere fractie, dus uw vrees is ongegrond ;)

 

Het gaat ofwel de CVP fractie of de SPA fractie zijn, waarschijnlijk een slaafje van Merkel dus.

 

Ps. ik vind het trouwens niet slecht dat Belgische politici belangrijke posten krijgen. Van Rompuy is misschien nogal kleurloos, maar hij is een pragmaticus en dat zijn de meeste Belgische politici ook.

 

:e010:  Van Rompuy is een jezuiet. Erger dan zoiets en een liberaal kun je ze niet hebben.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Over Jezuieten kan veel slecht gezegd worden (om geen misverstanden te hebben meteen zeggen dat ik er geen ben) maar het zijn wel meestal intelligente mensen.

Inderdaad. Jezuieten hebben altijd intelligentie gestimuleerd. Maar wel ten behoeve van hun eigen en in het belang van het Vaticaan. Daarin zit de hypocrisie.

 

Een beetje de Waffen SS van de RKK.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Over Jezuieten kan veel slecht gezegd worden (om geen misverstanden te hebben meteen zeggen dat ik er geen ben) maar het zijn wel meestal intelligente mensen.

herman_burns534.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

http://www.mo.be/artikel/europese-banken-krijgen-jaarlijks-250-miljard-euro-impliciete-subsidies

 

Europese banken krijgen jaarlijks 250 miljard euro impliciete subsidies

De structuur van de bankwereld is nog altijd niet gezond, zo blijkt uit een studie in opdracht van de Europese Groenen. Grote banken blijven genieten van impliciete staatssteun: dat vertekent de competitie, zet hen aan tot grote risico's, en doet de banksector almaar groeien.

 

 

En dan heeft retep het lef om te stellen dat we in een goed opererende democratie leven.  En dat de burger inspraak heeft via checks and balances. Je kunt je stem laten gelden via het stemhokje en zo het verschil maken.

 

 

Kom me dan maar eens vertellen wat voor verschil er gemaakt wordt wanneer ik op een andere partij stem dan die van 4 jaar ervoor. Als geen enkele partij iets doet aan zo'n excessen, dan heeft het weinig zin om te stemmen, m.i.

Link naar reactie

F*ck, het hoofdbureau van de zaak waarvoor ik werk (in franchise) doet een structurele hervorming. Het komt er op neer dat ze diverse zaken willen sluiten, en heel wat personeel daaronder gaan herverdelen. Er zullen 22 mensen afvallen in collectief ontslag (ze weten nog niet welke zaken ze precies gaan sluiten, maar dat er precies 22 mensen daardoor hun baan verliezen weten ze blijkbaar wel al). Enfin, diegene met de minste acciënniteit hebben natuurlijk een grote kans het eerst buiten te vliegen. Aangezien ik na augustus in dienst ben getreden voel ik de bui dus al hangen. 

 

Nu wil ik eigenlijk wel van job veranderen, maar weer werkloos worden is niet bepaald prettig. 

Link naar reactie

Kom me dan maar eens vertellen wat voor verschil er gemaakt wordt wanneer ik op een andere partij stem dan die van 4 jaar ervoor. Als geen enkele partij iets doet aan zo'n excessen, dan heeft het weinig zin om te stemmen, m.i.

NVA is ook niet helemaal mijn partij en ze gaan de bankencrisis en geld-graaiers ook niet oplossen maar door hun stemmenaantal zal het in België alvast vonken geven, dat alleen al is voor mij voldoende, minstens 4 jaar humor en drama op den TV.  :e005:

Link naar reactie

F*ck, het hoofdbureau van de zaak waarvoor ik werk (in franchise) doet een structurele hervorming. Het komt er op neer dat ze diverse zaken willen sluiten, en heel wat personeel daaronder gaan herverdelen. Er zullen 22 mensen afvallen in collectief ontslag (ze weten nog niet welke zaken ze precies gaan sluiten, maar dat er precies 22 mensen daardoor hun baan verliezen weten ze blijkbaar wel al). Enfin, diegene met de minste acciënniteit hebben natuurlijk een grote kans het eerst buiten te vliegen. Aangezien ik na augustus in dienst ben getreden voel ik de bui dus al hangen. 

 

Nu wil ik eigenlijk wel van job veranderen, maar weer werkloos worden is niet bepaald prettig. 

 

Proberen om te buigen naar iets positiefs met ander, beter werk maar of dat in jou sector makkelijk is weet ik niet. Ontslagen worden suckt sowieso.  :e001:

Link naar reactie

succes Gilles, uit eigen ervaring is voorlopig gebleken dat als 1 deur dicht gaat, er een ander zich opent. En tot hiertoe was het steeds beter. Ik hoop voor jou hetzelfde. Dat je achteraf kan zeggen, amai, nog een geluk dat ik daar mijn ontslag kreeg, anders was ik nooit hier beland en hier is het veel beter.

 

grijp de kans :)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Kijk, als we werk maken om iedere woning energie-onafhankelijk te maken dan is dat alvast een kost minder. Ik kan me goed voorstellen dat Gilles het daar 100% mee eens zal zijn. Het levert ook meer financiële ademruimte op, wat dus neerkomt op meer tijd  om naar iets nieuws te zoeken. Of eventueel zelf iets op poten te zetten. Wat we dus nu hebben is een situatie waar mensen veelal gestressed zijn en zich zorgen maken om rond te komen terwijl ze nog geen nieuwe baan hebben. Allesbehalve aangenaam.

 

Nog wat sleuren aan de huurprijzen en de vastgoedmaffia in beton gieten en we zijn in op goede weg...

Link naar reactie

Kijk, als we werk maken om iedere woning energie-onafhankelijk te maken dan is dat alvast een kost minder. Ik kan me goed voorstellen dat Gilles het daar 100% mee eens zal zijn. Het levert ook meer financiële ademruimte op, wat dus neerkomt op meer tijd  om naar iets nieuws te zoeken. Of eventueel zelf iets op poten te zetten. Wat we dus nu hebben is een situatie waar mensen veelal gestressed zijn en zich zorgen maken om rond te komen terwijl ze nog geen nieuwe baan hebben. Allesbehalve aangenaam.

 

Nog wat sleuren aan de huurprijzen en de vastgoedmaffia in beton gieten en we zijn in op goede weg...

 

Gilles heeft net stress omdat hij een lening afbetaalt voor het energie-onafhankelijk maken van zijn woning.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Gilles heeft net stress omdat hij een lening afbetaalt voor het energie-onafhankelijk maken van zijn woning.

Mocht dat zo zijn dan komt dat omdat er geen beleid is omtrent alternatieve energievoorziening.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De steel van m'n bijl is gebroken. Tijdens het klieven 1 maal mis geslagen en de steel brak. Nu ja, de steel is dan ook vervaardigd uit dennenhout en niet uit eik of beuk, wat kwalitatiever is. Niet echt optimaal voor gereedschap. Ik had ook al opgemerkt dat het bijlblad niet bestaat uit een betere staalsoort...

 

Ach Gamma ook met z'n inferieur materiaal...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ja, ziet er wel degelijk uit. Nu, ik heb nog een kleine handbijl. Deze zomer eens een nieuwe steel ergens op de kop tikken en het afgebroken stuk verwijderen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

http://www.vandaag.be/binnenland/145095_gemeenten-houden-voortaan-ook-uw-emailadres-en-gsmnummer-bij.html

 

Steden en gemeenten kunnen voortaan het e-mailadres en het gsm-nummer van hun inwoners opnemen in het bevolkingsregister. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet op een schriftelijke vraag van N-VA-kamerlid Theo Francken.

 

Volgens Milquet moet de maatregel de communicatie tussen de burgers en de administratie soepeler en efficiënter laten verlopen.

De opname van het e-mailadres wordt echter nog niet verplicht, aangezien daar een wetswijziging voor nodig is. "De aanpassingen aan de bijwerkingsprogramma's van het Rijksregister worden binnenkort operationeel", kondigt Milquet aan.

Indien na evaluatie blijkt dat die informatiegegevens voldoende betrouwbaar zijn om eventueel te worden meegedeeld aan andere overheden en organismen, overweegt Milquet een aanpassing van de wet.

 

Kijk hé, ik wil dat die gore tang onmiddellijk omkomt in een auto-ongeluk. Of crepeert aan kanker. Wat denkt dat oud wijf eigenlijk wel?

Link naar reactie

wat is het probleem als de gemeente je gsmnummer heeft?

In het begin hield ik mijn privégegevens op het net nog wat afgeschermd, oh nee, mijn gsm nummer, dat nooit :e010:  Nu let ik daar allemaal niet meer op. het aantal marketingtelefoontjes is niet toegenomen, maar ik heb wel al 1 keer telefoon gehad van de politie met de vraag om mijn fout geparkeerde auto te verplaatsen ipv wegslepen. Ik vond dat een positieve ontwikkeling.

Link naar reactie

ik dacht dat Bonte hier de bange blanke man was, maar er lopen nog twee exemplaren rond :D

 

Zwendel, de gemeente hééft je gsmnummer al, de staat heeft het, zelfs obama als hij wil. Je vingerafdrukken hebben ze binnen dit en 3 jaar, of je nu wil of niet. Sterker nog, je gaat ze zelfs vrijwillig geven. Nog 5 jaar en al je biogegevens zijn opgeslagen en hoogstwaarschijnlijk is je DNA ook al ergens gekend.

 

Ik zou voorlopig die plakband toch maar niet van je webcam afhalen, je hebt toch geen doorschijnende gebruikt hé?

Link naar reactie

En als ik nu beslis dat de gemeente mijn nr niet mag hebben? Zonder enige logica erachter? Dan is dat einde verhaal. Punt uit.

 

dat recht heb je niet. Je hebt enkel voorlopig het recht om toe te staan dat ze je nummer niet mogen gebruiken, maar het bezitten van je gsmnummer is niet strafbaar.

Dat mag van mij een democratische beslissing worden. all in favor? yay? ok, meer dan 60%? deal, gsmnummers worden opgeslagen. Kijk, zo simpel kan het zijn :)

Link naar reactie

ik dacht dat Bonte hier de bange blanke man was, maar er lopen nog twee exemplaren rond :D

 

Zwendel, de gemeente hééft je gsmnummer al, de staat heeft het, zelfs obama als hij wil. Je vingerafdrukken hebben ze binnen dit en 3 jaar, of je nu wil of niet. Sterker nog, je gaat ze zelfs vrijwillig geven. Nog 5 jaar en al je biogegevens zijn opgeslagen en hoogstwaarschijnlijk is je DNA ook al ergens gekend.

 

Ik zou voorlopig die plakband toch maar niet van je webcam afhalen, je hebt toch geen doorschijnende gebruikt hé?

Ik zou betwijfelen dat de gemeente mijn gsm nummer heeft. De NSA waarschijnlijk wel, maar dat vind ik niet erg, die gaan me toch nooit opbellen :e005:

Link naar reactie

Ik zou betwijfelen dat de gemeente mijn gsm nummer heeft. De NSA waarschijnlijk wel, maar dat vind ik niet erg, die gaan me toch nooit opbellen :e005:

de gemeente heeft (onder bepaalde voorwaarde weliswaar) toegang tot de kruispuntbank. Wat je daar allemaal in kan vinden ... kijk, het is allemaal streng gereglementeerd en dat is niet meer dan normaal. Maar stel dat ik een uurtje in de kruispuntbank zou kunnen zonder dat er bekeken zou worden wat ik daar allemaal open klik, dan vind ik bijna alles van jou. Van je rekeninguittreksels, tot je schulden, je strafblad, je rijksregisternummer, je gsmnummers, je gezinssituatie, je woonsituaties van de afgelopen 25 jaar (ok, de termijn weet ik niet exact), je ziekteverleden (indien je aangesloten bent bij een mutualiteit, wat je uiteraard niet verplicht bent, heb ik meer info dan wanneer je gewoon een basis verplichte verzekering hebt) ...

 

Maar, nogmaals absoluut terecht, daar kan je enkel in onder bepaalde restricties, met bepaalde toegangen, met een volledige controle op je surfgedrag. Dus het is niet zo dat ik nu even snel snel al je gegevens kan bekijken. Maar goed, alles wat opgeslagen is, kan gekraakt worden.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

dat recht heb je niet. Je hebt enkel voorlopig het recht om toe te staan dat ze je nummer niet mogen gebruiken, maar het bezitten van je gsmnummer is niet strafbaar.

Dat mag van mij een democratische beslissing worden. all in favor? yay? ok, meer dan 60%? deal, gsmnummers worden opgeslagen. Kijk, zo simpel kan het zijn :)

Van mij niet. Je hebt geen argument om zoiets door te voeren.

Link naar reactie

Van mij niet. Je hebt geen argument om zoiets door te voeren.

 

ah, maar stel dat het straks democratisch beslist is, wat ga je doen? Wat vuile praat staan roepen aan de deur van het gemeentehuis? Of had je nog andere wilde plannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...