Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Subsidies voor de vleesindustrie afschaffen? Jazeker. Macdo onder curatele plaatsen, het voedingsaanbod omturnen tot gezonde fastfood en de megawinsten naar een wetenschapsdepartement versluizen.

 

tja, dat is wel een beetje een conditio in termino (geen idee of de latijnse spreuk goed gekozen is, ik zeg maar wat :) )

 

Enerzijds zitten we met een ultra liberale maatschappij waar het marktprincipe moet gelden maar anderzijds steken er miljarden en miljarden steunmaatregelen in de vergiftigende (en sinds kort ook bio) voedingsindustrie. Dat er voedsel wordt weggegooid past in het liberale denken, het creëren van vraag en aanbod en het liberale model kan enkel bestaan als er voldoende vraag is. Maar het verstrekken van subsidies zou toch tegen het principe van het liberale marktprincipe moeten zijn?

Aan nog een andere kant is het verstrekken van die subsidies aan de gifmengers natuurlijk ook weer een vorm van creëren van vraag naar medische handelingen en geneesmiddelen. Dus misschien toch niet zo slecht bedacht :)

Link naar reactie

 

Enerzijds zitten we met een ultra liberale maatschappij waar het marktprincipe moet gelden 

 

Dat is helemaal niet zo, maar je zegt graag dat het zo is. We leven in een maatschappij waar heel veel gereglementeerd is. Het staatsblad was nog nooit zo dik, er zijn wetten voor elk domein van ons leven, er zijn GAS-boetes, verbodsbordjes, pijlen en aanwijzingen voor alles wat we doen. We gaan gratis naar school en voor weinig naar de dokter. Alles wat we kopen moet gekeurd zijn door een overheidsinstantie of een CE-attest hebben. We staan op het toppunt van de overheidsinmenging. 

Ik vind dat ook allemaal niet slecht dat de overheid controleert of het speelgoed van onze kinderen niet giftig is, of wapenbezit streng reglementeert, maar ultraliberaal is dat niet.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

ultra liberaal betekent niet dat er geen wetten en regeltjes meer zijn hoor. De wetten en regels staan ten dienste van het marktprincipe, dus die CE-attesten, overheidskeuringen, vooral de GAS boetes (overheid is een bedrijf dat moet renderen), ... is ultraliberaal. Wetten en regels om marktprincipes te kunnen volgen.

 

Maar het is in andere landen nog veel liberaler, daar ben ik het met je eens. Wij gaan voor weinig naar de huisarts en daar stopt het, vanaf dan speelt het marktprincipe en zijn er erg veel wetten om dat te beschermen. Ik weet niet wie er gratis naar school gaat, maar mijn team verwerkt dagelijks verschillende schoolrekeningen. Er is een groot gedeelte gratis, maar scholen zijn ook bedrijven en moeten renderen, dus de factuurstapel is niet afgenomen helaas. Eens kijken wat er hier op het stapeltje ligt ... pompompom ... ah ... zwemles, bijdrage aan de schoolmaaltijd, naschoolse opvang vanaf 15u30, ... da's even wat ik zo snel terug vind.

 

Ik heb me niet uitgesproken over goed of slecht, het laat me eerlijk gezegd koud, ik zoek mijn weg wel in het systeem, dus daar draait het niet om. Maar het marktprincipe beheerst ons politiek denken, we benoemen het niet zo, maar we zijn liberaal ... ach allez kom, ik doe er de ultra af, die bewaar ik voor Nederland en USA :)

Link naar reactie

>> Waarom men ervan uitgaat dat er overal elektrische laadpalen moeten geplaatst worden voor de wagens van de toekomst is pure criminaliteit

 

waarom vind je dat criminaliteit?

 

Omdat het mensen verplicht voor iets te betalen wat in principe gratis zou kunnen zijn. (Oeps... dat lijkt wel een uitspraak van Mauser)

 

Als men beweert dat men met zonne-energie ooit de huizen volledig zelfredzaam kan maken, en tegelijkertijd beweert dat elektrische wagens de toekomst zijn, waarom wekt het dan geen algemene verbazing op wanneer elektrische wagens niet met zonnepanelen uitgerust worden? Waarom lijkt iedereen het normaal te vinden dat fabrikanten van elektrische wagens her en der laadstations willen installeren?

Mij persoonlijk lijkt het vlugger praktisch haalbaar te zijn om een elektrische wagen volledig op zonne-energie te laten rijden in plaats van elk huis volledig op zonne-energie te laten werken.

Op mij komt dit dan ook over dat men mensen moedwillig wil laten blijven betalen, gewoon omdat ze het toch al gewoon zijn nu voor benzine (of diesel, of gas)

Link naar reactie

deze nacht/ochtend (iets voor 5 uur denk ik) werd ik wakker vanwege hevig geklop. Ik dacht eerst dat het mijn buur was iets in zijn slaapkamer bijeen moest kloppen (een ikea kast ofzo, ik was slaapdronken dus niet echt logisch). Maar dan werd het echt heel agressief geklop en verwisselde het ook van plaats, ik zag plots een schaduw voorbij mijn slaapkamer raam en besefte toen pas dat hij eigenlijk op mijn raam en deur aan het kloppen was (en ik denk misschien ook dat van mijn buren, ik ben niet zeker). In paniek sprong ik recht uit mijn bed maar hoorde dat de man ook aan mijn slot bezig was. Voor de rest zei hij helemaal niets enkel, zeer agressief geklop (ik dacht echt dat mijn deur het ging begeven) en gepruts aan mijn slot.

 

Mijn slaapkamer ligt vlak naast de gang buiten en omdat ik zoveel schrik had wou ik niet zomaar open doen dus uit paniek ben ik naar mijn living gegaan om daar via de deur naar de keuken/inkomhal naar mijn voordeur te piepen. Mijn voordeur heeft van dat wazig glas dus ik kon een grote blanke man zien maar niet wie het was (niemand heeft me op mn gsm gebeld dus tis niemand die ik ken, hij zei ook niets van hulp en het was echt ongewoon agressief en een absurd uur). Omdat hij zo agressief over kwam dacht ik dat ik best gewoon stil bleef, de lichten uit zou laten en doen alsof er gewoon niemand thuis was. 

 

Hij ging echter niet weg en ondertussen had ook geen enkele buur hem tegengehouden (en het is onmogelijk dat die dat lawaai niet gehoord hebben). Hij was echt precies bezig om met sleutels in mijn slot te geraken, ik heb nu zelf, gelukkig, de gewoonte om mijn eigen sleutels op het slot te laten aan de binnenkant van de deur dus er kan dan sowieso nooit iemand anders met zijn/haar sleutel binnen als ik thuis ben. Ik dacht echter dat mijn voordeur of raam het uiteindelijk ging begeven, ik kon ook gebroken glas horen en besloot om de politie te bellen.

 

Ik heb de politie verteld dat er iemand hevig op mijn deur en raam stond te kloppen en probeerde binnen te geraken en dat ik echt heel veel schrik had. Ze zei dat ze een bericht had doorgegeven en dat ik mijn gsm bij mij moest houden voor wanneer ze zouden komen. 20 minuten later was er nog steeds geen politie dus heb ik opnieuw gebeld en gevraagd of ze wel het juiste adres hadden doorgegeven. Ik kreeg weer hetzelfde bericht en toen ik vroeg hoe lang ik normaal gezien zou moeten wachten op politie was het antwoord dat ze dat nooit op voorhand kunnen weten maar hij vroeg me om terug te bellen als er iets aan de situatie veranderd zou zijn.

 

Het was pas rond 5 voor 6 dat ik de man niet meer voor mijn deur zag staan en ook niet meer hoorde kloppen. Ik wachtte weer 20 minuten en belde de politie weer om te vertellen dat het voorlopig gestopt is en dus niet meer dringend (nuja dringend, ik zat ondertussen al een uur op de politie te wachten) maar dat ik graag zou hebben dat ze toch nog wel zouden passeren. Het gebouw waar ik woon heeft namelijk een grote ijzeren poort waar je enkel met een sleutel door kan geraken. Ik had die deur nog niet open horen gaan en ging ervan uit dat de man nog steeds hier ergens rondliep en/of een bewoner is van het gebouw). Wat later hoorde ik weer het geklop maar deze keer ergens verder, misschien bij een buur op een ander verdiep. Ik hoorde uiteindelijk heel vaag 2 mannenstemmen en de poort die open ging. Niet veel later hoorde ik in de buurt ook een politie sirene, ikzelf heb niets van de politie concreet gehoord maar misschien had er iemand anders ook al de politie gebeld en zijn ze bij haar en/of hem geweest. Ik ben van plan om sebiet naar de Gentse politie te bellen om te horen of er dan nog effectief iemand is langs geweest of niet en of ze meer informatie zouden hebben.

 

Ik heb nu wel nog altijd wel schrik omdat ik geen flauw idee heb wie dat was en waarom hij persé in mijn appartement probeerde te geraken. Mijn vader zei achteraf dat het misschien beter zou geweest zijn om net veel te roepen toen de man aan mijn deur bezig was maar ik had schrik dat hij dan zekerheid had dat ik er was en kwaad zou zijn dat ik zo laat reageerde en dus nog heviger mijn deur zou willen instampen. Ik vind het ook teleurstellend dat ik zo lang op de politie moest wachten, wat als hij echt binnen geraakt was?

Link naar reactie

deze nacht/ochtend (iets voor 5 uur denk ik) werd ik wakker vanwege hevig geklop. Ik dacht eerst dat het mijn buur was iets in zijn slaapkamer bijeen moest kloppen (een ikea kast ofzo, ik was slaapdronken dus niet echt logisch). Maar dan werd het echt heel agressief geklop en verwisselde het ook van plaats, ik zag plots een schaduw voorbij mijn slaapkamer raam en besefte toen pas dat hij eigenlijk op mijn raam en deur aan het kloppen was (en ik denk misschien ook dat van mijn buren, ik ben niet zeker). In paniek sprong ik recht uit mijn bed maar hoorde dat de man ook aan mijn slot bezig was. Voor de rest zei hij helemaal niets enkel, zeer agressief geklop (ik dacht echt dat mijn deur het ging begeven) en gepruts aan mijn slot.

 

Mijn slaapkamer ligt vlak naast de gang buiten en omdat ik zoveel schrik had wou ik niet zomaar open doen dus uit paniek ben ik naar mijn living gegaan om daar via de deur naar de keuken/inkomhal naar mijn voordeur te piepen. Mijn voordeur heeft van dat wazig glas dus ik kon een grote blanke man zien maar niet wie het was (niemand heeft me op mn gsm gebeld dus tis niemand die ik ken, hij zei ook niets van hulp en het was echt ongewoon agressief en een absurd uur). Omdat hij zo agressief over kwam dacht ik dat ik best gewoon stil bleef, de lichten uit zou laten en doen alsof er gewoon niemand thuis was. 

 

Hij ging echter niet weg en ondertussen had ook geen enkele buur hem tegengehouden (en het is onmogelijk dat die dat lawaai niet gehoord hebben). Hij was echt precies bezig om met sleutels in mijn slot te geraken, ik heb nu zelf, gelukkig, de gewoonte om mijn eigen sleutels op het slot te laten aan de binnenkant van de deur dus er kan dan sowieso nooit iemand anders met zijn/haar sleutel binnen als ik thuis ben. Ik dacht echter dat mijn voordeur of raam het uiteindelijk ging begeven, ik kon ook gebroken glas horen en besloot om de politie te bellen.

 

Ik heb de politie verteld dat er iemand hevig op mijn deur en raam stond te kloppen en probeerde binnen te geraken en dat ik echt heel veel schrik had. Ze zei dat ze een bericht had doorgegeven en dat ik mijn gsm bij mij moest houden voor wanneer ze zouden komen. 20 minuten later was er nog steeds geen politie dus heb ik opnieuw gebeld en gevraagd of ze wel het juiste adres hadden doorgegeven. Ik kreeg weer hetzelfde bericht en toen ik vroeg hoe lang ik normaal gezien zou moeten wachten op politie was het antwoord dat ze dat nooit op voorhand kunnen weten maar hij vroeg me om terug te bellen als er iets aan de situatie veranderd zou zijn.

 

Het was pas rond 5 voor 6 dat ik de man niet meer voor mijn deur zag staan en ook niet meer hoorde kloppen. Ik wachtte weer 20 minuten en belde de politie weer om te vertellen dat het voorlopig gestopt is en dus niet meer dringend (nuja dringend, ik zat ondertussen al een uur op de politie te wachten) maar dat ik graag zou hebben dat ze toch nog wel zouden passeren. Het gebouw waar ik woon heeft namelijk een grote ijzeren poort waar je enkel met een sleutel door kan geraken. Ik had die deur nog niet open horen gaan en ging ervan uit dat de man nog steeds hier ergens rondliep en/of een bewoner is van het gebouw). Wat later hoorde ik weer het geklop maar deze keer ergens verder, misschien bij een buur op een ander verdiep. Ik hoorde uiteindelijk heel vaag 2 mannenstemmen en de poort die open ging. Niet veel later hoorde ik in de buurt ook een politie sirene, ikzelf heb niets van de politie concreet gehoord maar misschien had er iemand anders ook al de politie gebeld en zijn ze bij haar en/of hem geweest. Ik ben van plan om sebiet naar de Gentse politie te bellen om te horen of er dan nog effectief iemand is langs geweest of niet en of ze meer informatie zouden hebben.

 

Ik heb nu wel nog altijd wel schrik omdat ik geen flauw idee heb wie dat was en waarom hij persé in mijn appartement probeerde te geraken. Mijn vader zei achteraf dat het misschien beter zou geweest zijn om net veel te roepen toen de man aan mijn deur bezig was maar ik had schrik dat hij dan zekerheid had dat ik er was en kwaad zou zijn dat ik zo laat reageerde en dus nog heviger mijn deur zou willen instampen. Ik vind het ook teleurstellend dat ik zo lang op de politie moest wachten, wat als hij echt binnen geraakt was?

 

 

Heftig, misschien volgende keer je pa of een vriend bellen? Sterkte nog!

Link naar reactie

Yep, gewoon een dronken buurman die zich vergist. Inbrekers maken niet zoveel lawaai, en ik ga er van uit dat je niet in kringen komt waar het bon ton is om een afgehakt paardenhoofd in iemands bed te leggen. Licht en lawaai maken zou volgens mij wel degelijk kunnen helpen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Omdat het mensen verplicht voor iets te betalen wat in principe gratis zou kunnen zijn. (Oeps... dat lijkt wel een uitspraak van Mauser)

 

Als men beweert dat men met zonne-energie ooit de huizen volledig zelfredzaam kan maken, en tegelijkertijd beweert dat elektrische wagens de toekomst zijn, waarom wekt het dan geen algemene verbazing op wanneer elektrische wagens niet met zonnepanelen uitgerust worden? Waarom lijkt iedereen het normaal te vinden dat fabrikanten van elektrische wagens her en der laadstations willen installeren?

Mij persoonlijk lijkt het vlugger praktisch haalbaar te zijn om een elektrische wagen volledig op zonne-energie te laten rijden in plaats van elk huis volledig op zonne-energie te laten werken.

Op mij komt dit dan ook over dat men mensen moedwillig wil laten blijven betalen, gewoon omdat ze het toch al gewoon zijn nu voor benzine (of diesel, of gas)

 

ok, dat standpunt volg ik helemaal.

Misschien niet wat de zonnepanelen op je dak betreft (ik vermoed dat die nu nog ontoereikend zouden zijn) maar wel over het moeten betalen voor het opladen. Daar zou een absolute minimum kost aan moeten zijn (leiding trekken, toestel plaatsen, elec opwekken kost ook een beetje geld)

Link naar reactie

Is er op de stadsdienst van Gent nergens een klachtenlijn waar je over dat 'politieoptreden' kunt je beklag doen? Want dat zou ik toch wel minstens doen.

 

en voor de tweede maal ben ik akkoord met mask. Dit is geen melding van een fout geparkeerde auto maar een persoon in nood. Hier moet een team binnen de X-aantal minuten aanwezig zijn. Dat dit niet gebeurde is totaal onaanvaardbaar.

 

Volgende keer een gasambtenaar opbellen en zeggen dat je een plastic zakje in je oud papier aan het verstoppen bent, wedden dat ze er staan binnen de minuut?

Link naar reactie

Yep, gewoon een dronken buurman die zich vergist. Inbrekers maken niet zoveel lawaai, en ik ga er van uit dat je niet in kringen komt waar het bon ton is om een afgehakt paardenhoofd in iemands bed te leggen. Licht en lawaai maken zou volgens mij wel degelijk kunnen helpen.

 

Zoiets gaan ze ook wel gedacht hebben bij de politie denk ik, bij inbrekers is het inderdaad beter om veel lawaai te maken, opvallend licht aan doen en luid de trap af gaan enzo. En een keer goe aan die voordeur "awel, zal't gaan ja" roepen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Omdat het mensen verplicht voor iets te betalen wat in principe gratis zou kunnen zijn. (Oeps... dat lijkt wel een uitspraak van Mauser)

 

Als men beweert dat men met zonne-energie ooit de huizen volledig zelfredzaam kan maken, en tegelijkertijd beweert dat elektrische wagens de toekomst zijn, waarom wekt het dan geen algemene verbazing op wanneer elektrische wagens niet met zonnepanelen uitgerust worden? Waarom lijkt iedereen het normaal te vinden dat fabrikanten van elektrische wagens her en der laadstations willen installeren?

Mij persoonlijk lijkt het vlugger praktisch haalbaar te zijn om een elektrische wagen volledig op zonne-energie te laten rijden in plaats van elk huis volledig op zonne-energie te laten werken.

Op mij komt dit dan ook over dat men mensen moedwillig wil laten blijven betalen, gewoon omdat ze het toch al gewoon zijn nu voor benzine (of diesel, of gas)

2

 

Wanneer je een alternatief ontwikkelt omdat je het helemaal gehad hebt met het huidige, dan dient het alternatief ook beter te zijn. Dus wanneer men laadstations wil installeren is het een bewijs dat deze applicatie van zonne-energie gewoonweg waardeloos is. Ik blijf erbij: een team systeemtheoretici, wat ingenieurs en IT volk dienen zich te buigen over de toepassing van nieuwe technologieën. Niks marktwerking. Eenieder die operatief is in management,  financieel beheer, reclame en andere nutteloze diensten mag op kamp. Met de trein. Juich.

Link naar reactie

Gewoon maar een dronken buur? De man was absurd agressief aan het doen en een uur lang aan mijn deur en raam bezig. Toen ik vandaag door ging zag ik dat het gebroken glas geluid blijkbaar van glazen flessen waren van mijn buur die de man had kapot gesmeten.

 

Ik had vandaag naar de lokale politie gebeld om te horen of er nu effectief politie was langs geweest en of ze de man hadden kunnen oppakken. De politie liet weten dat ik hiervoor 101 opnieuw moest weten omdat zij de dispatch gegevens hadden. Ik deed dit dus en natuurlijk lieten zij mij weten dat ze die informatie niet kunnen of mogen doorgeven omdat ik daarvoor bij de lokale politie moest zijn. Dit heb ik dan opnieuw gevraagd en geëist dat ze me verder zouden helpen. Ondertussen kwam ik al te weten dat er effectief politie was langs geweest, de man gevonden hebben die beweerde dat hij mij kende en hem thuis hadden afgezet. Heel tof dat ze me uiteraard niets hebben laten weten en dat ze de man vrolijk thuis hebben afgezet ipv naar het bureau mee te nemen. Zijn identiteit mochten ze echter niet meegeven omdat ikzelf eerst ook moest bewijzen wie ik was enz.

 

Ik ben dan naar het politiebureau geweest voor meer informatie, hier zei de man aan het onthaal eerst dat hij niet wist of hij de identiteit wel mocht meegeven vanwege beroepsgeheim, wat ik al belachelijk vond, hoe kan hij ten eerste niet weten of hij dat wel of niet weg en waarom zou ik dat niet mogen weten als ik net de politie heb gebeld om me te komen helpen tegen die man (die dus beweerd dat hij mij kent, ik vond het verschrikkelijk eng).

 

Uiteindelijk gaf hij mij toch zijn naam (en ook nog de naam van een buur die ook de politie had gebeld, hoewel ik het raar vond dat hij die naam zei, dat zou toch net wel beroepsgeheim zijn?) en wat blijkt, het was effectief iemand die ik ken. De politie deelde ook mee dat de man dronken was (ja duh) en dan hij zei dat hij de nacht ervoor een blauwtje had gelopen en nu dus een meisje zocht in dit gebouw en haar niet vond. Dronken zijn is absoluut geen excuus voor zo'n gedrag maar ik wil er niet teveel over zeggen omdat ik de persoon in kwestie nog wil spreken (aan de telefoon en niet ergens afspreken natuurlijk) en zijn uitleg en excuses wil horen, wat deed hij daar, hoe is hij over de poort geraakt? Het was in ieder geval al wel iemand die ik al enkele maanden ken en waar ik een oogje op had, hij was ook al bij mij thuis geweest en wist hoe ik voor hem voelde maar kwam zelf net uit een zware breuk van een relatie van een jaar waar hij het heel moeilijk met had en wou enkel vrienden zijn enz.

 

Toen ik thuis kwam na school kon ik zelf niet meer binnen geraken op mijn appartement en moest ik een slotenmaker bellen. Ik had geen internet of niets dus had mijn vader gebeld om een telefoon nummer door te geven. De slotenmaker kon pas binnen een uur ter plaatse komen en was volgens mij zo dronken als iets. Al een geluk kon ik nog iemand opbellen die ook langs kon komen zodat ik toch terug op mijn gemak kon geraken en heb ik voorlopig een veilige maar tijdelijke oplossing want het slot zal nog eens fatsoenlijk moeten vervangen worden (waarvan ik aan de dronken bezoeker van deze nacht zal eisen om de kosten te betalen of ik zal opnieuw naar de politie stappen)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Is er op de stadsdienst van Gent nergens een klachtenlijn waar je over dat 'politieoptreden' kunt je beklag doen? Want dat zou ik toch wel minstens doen.

En dan een GAS-boete aangesmeerd krijgen wegens overlast en kritiek geven op autoriteit?

Link naar reactie

Gewoon maar een dronken buur? De man was absurd agressief aan het doen en een uur lang aan mijn deur en raam bezig. Toen ik vandaag door ging zag ik dat het gebroken glas geluid blijkbaar van glazen flessen waren van mijn buur die de man had kapot gesmeten.

 

Ik had vandaag naar de lokale politie gebeld om te horen of er nu effectief politie was langs geweest en of ze de man hadden kunnen oppakken. De politie liet weten dat ik hiervoor 101 opnieuw moest weten omdat zij de dispatch gegevens hadden. Ik deed dit dus en natuurlijk lieten zij mij weten dat ze die informatie niet kunnen of mogen doorgeven omdat ik daarvoor bij de lokale politie moest zijn. Dit heb ik dan opnieuw gevraagd en geëist dat ze me verder zouden helpen. Ondertussen kwam ik al te weten dat er effectief politie was langs geweest, de man gevonden hebben die beweerde dat hij mij kende en hem thuis hadden afgezet. Heel tof dat ze me uiteraard niets hebben laten weten en dat ze de man vrolijk thuis hebben afgezet ipv naar het bureau mee te nemen. Zijn identiteit mochten ze echter niet meegeven omdat ikzelf eerst ook moest bewijzen wie ik was enz.

 

Ik ben dan naar het politiebureau geweest voor meer informatie, hier zei de man aan het onthaal eerst dat hij niet wist of hij de identiteit wel mocht meegeven vanwege beroepsgeheim, wat ik al belachelijk vond, hoe kan hij ten eerste niet weten of hij dat wel of niet weg en waarom zou ik dat niet mogen weten als ik net de politie heb gebeld om me te komen helpen tegen die man (die dus beweerd dat hij mij kent, ik vond het verschrikkelijk eng).

 

Uiteindelijk gaf hij mij toch zijn naam (en ook nog de naam van een buur die ook de politie had gebeld, hoewel ik het raar vond dat hij die naam zei, dat zou toch net wel beroepsgeheim zijn?) en wat blijkt, het was effectief iemand die ik ken. De politie deelde ook mee dat de man dronken was (ja duh) en dan hij zei dat hij de nacht ervoor een blauwtje had gelopen en nu dus een meisje zocht in dit gebouw en haar niet vond. Dronken zijn is absoluut geen excuus voor zo'n gedrag maar ik wil er niet teveel over zeggen omdat ik de persoon in kwestie nog wel spreken (aan de telefoon en niet ergens afspreken natuurlijk) en zijn uitleg en excuses wil horen, wat deed hij daar, hoe is hij over de poort geraakt? Het was in ieder geval al wel iemand die ik al enkele maanden ken en waar ik een oogje op had, hij was ook al bij mij thuis geweest en wist hoe ik voor hem voelde maar kwam zelf net uit een zware breuk van een relatie van een jaar waar hij het heel moeilijk met had en wou enkel vrienden zijn enz.

 

Toen ik thuis kwam na school kon ik zelf niet meer binnen geraken op mijn appartement en moest ik een slotenmaker bellen. Ik had geen internet of niets dus had mijn vader gebeld om een telefoon nummer door te geven. De slotenmaker kon pas binnen een uur ter plaatse komen en was volgens mij zo dronken als iets. Al een geluk kon ik nog iemand opbellen die ook langs kon komen zodat ik toch terug op mijn gemak kon geraken en heb ik voorlopig een veilige maar tijdelijke oplossing want het slot zal nog eens fatsoenlijk moeten vervangen worden (waarvan ik aan de dronken bezoeker van deze nacht zal eisen om de kosten te betalen of ik zal opnieuw naar de politie stappen)

 

Wat een lul is dat. Gelijk de man juridisch aansprakelijk stellen voor de geleden schade en aangeven ivm huisvredebreuk, hij was toch op prive terrein (je had het over een poort) doorgedrongen. Ik hoop dat je een rechtsbijstand verzekering hebt ? Aanklagen dus......

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Tsja, het is erg om te zeggen, maar aan het gedrag van iemand die dronken is kan je vrij goed opmaken hoe hij werkelijk is.

Uw stelling toegepast op Lav's belager betekent...?

Link naar reactie

Uw stelling toegepast op Lav's belager betekent...?

Dat was nogal duidelijk dacht ik. Er zijn sommige dingen die je gewoon niet doet, zelfs als je dronken bent. Als je ze toch doet, betekent het dat die persoon een probleem heeft.

Ik erger mij bijvoorbeeld dood (sic) aan die vrijspraken voor moord/doodslag omwille van 'onweerstaanbare drang'.

Link naar reactie

amai, ben jij blij dat hij je die lulkoek over "ik ben nog niet klaar etc ..." in je nek gedraaid heeft. Stel je voor dat je echt met dat soort uitschot iets begonnen was. Daar ben je mooi aan ontsnapt, nu heb je de schrik van je leven gepakt, heeft hij wat materiële schade aangericht en meer is er niet gebeurd. Je moet maar met zo'n triest figuur thuiskomen zeg. Beetje zat zijn en dan wat agressief tegen een deur staan roepen. Dit is niet het soort volk waar je je mee moet inlaten.

 

(ik zou het beter niet zeggen want ik schop daar altijd veel mensen mee tegen hun schenen, maar toch, ik heb nul komma nul respect voor zatte mensen. De aap heeft heel weinig principes, maar eentje was toch wel dat ik nooit of te nooit met zatte meisjes iets begonnen ben. En één keer zwaar dronken betekende ook gelijk einde verhaal. Maar goed, da's mijn persoonlijke afwijking :) )

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat was nogal duidelijk dacht ik. Er zijn sommige dingen die je gewoon niet doet, zelfs als je dronken bent. Als je ze toch doet, betekent het dat die persoon een probleem heeft.

Ik erger mij bijvoorbeeld dood (sic) aan die vrijspraken voor moord/doodslag omwille van 'onweerstaanbare drang'

En wat met ondermensfiguren zoals verzekeraars die mensen, waarvan een naaste plots overleden is, een uitvaartverzekering aansmeren? Ik noem dat uitlokken. Wanneer zo'n pak-en das-individu teruggevonden wordt in de vaart dan heb ik daar geen probleem mee.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat is helemaal niet zo, maar je zegt graag dat het zo is. We leven in een maatschappij waar heel veel gereglementeerd is. Het staatsblad was nog nooit zo dik, er zijn wetten voor elk domein van ons leven, er zijn GAS-boetes, verbodsbordjes, pijlen en aanwijzingen voor alles wat we doen. We gaan gratis naar school en voor weinig naar de dokter. Alles wat we kopen moet gekeurd zijn door een overheidsinstantie of een CE-attest hebben. We staan op het toppunt van de overheidsinmenging. 

Ik vind dat ook allemaal niet slecht dat de overheid controleert of het speelgoed van onze kinderen niet giftig is, of wapenbezit streng reglementeert, maar ultraliberaal is dat niet.

Nog altijd verstrikt in de illusie van overheid-vrijemarkt dualiteit?

 

Tot op zekere hoogte is de overheid, bedrijven en vrije markt 1 geheel. Zelfs wanneer de overheid gereduceerd wordt tot een nachtwakerstaat blijft er overheid. Nl.: bedrijven. Bedrijven kunnen evengoed een wettenstelsel ontwikkelen die ten dienste staat van diezelfde bedrijven en een eigen politiemacht/leger/knuppeleenheid/doodseskader/whatever oprichten om de door hun uitgevaardigde wetten te doen naleven. Bezie het als een glas water met ijsblokken erin. Duw de ijsblok die je labelt als overheid onder water en zie wat de andere ijsblokjes doen die, onder de de ijsblok overheid drijven en gelabeld zijn als industrie, bedrijven, banken, etc....

 

Wanneer er ancaps ( liberalen, ultraliberalen, libertariers, corporatisten...) veel macht verwerven in de vorm van industrie en bedrijven dan is er wederzijdse inmenging van overheid. Het wordt een ons kent ons wereldje, een Old Boys Network. Dus vanaf dat moment maakt het niets meer uit of er nu overheid is of zogenaamde vrije markt met enkel bedrijven die in theorie enkel producten en diensten aanbieden en waarbij de burger/consument naar geheel eigen vrije keuze ( haha, vrije keuze ) kan wisselen tussen de verschillende producenten die er op die markt zijn.

 

Daaruit volgt dat een vrije markt even anarchistisch of vrij is als een zomerkamp zoals Buchenwald of Dachau.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Een legertje advocaten die op je wordt afgestuurd omdat je bijv. je huis en grond niet wil verkopen en een nabijgelegen bedrijf wil uitbreiden? Een vastgoedproject wil een luxeresort neerpoten en jij woont in de weg? Eens zien hoe je je daartegen gaat verdedigen...

Link naar reactie

ugh, ik ben echt mottig en kwaad van heel de situatie. Ik vind het ook onbegrijpbaar dat enkele maanden geleden Termont nog bezig was over meer politie en veiligheid tegen verkrachters maar wanneer bij mij iemand dronken probeert binnen te geraken voor seks wordt hij door de politie netjes thuis afgezet ipv mee naar het bureau te nemen. Ik vind het verschrikkelijk dat deze maatschappij het gedrag van zo'n gasten tolereert omdat men toch zoiets heeft van, achja, boys will be boys. Ik heb uiteindelijk de jongen nog kunnen telefoneren, hij schaamt zich uiteraard (dat zou er nog aan moeten mankeren) maar ik vond zijn gedrag echt ongelooflijk laf, hij beweerde dat hij geen belwaarde had en toen ik vroeg of hij wel van plan was om mij te contacteren en op zijn minst zijn excuses aan te bieden beweerde hij ook van wel maar ik geloof er geen bal van. Wanneer de slotenmaker dit weekend nog eens opnieuw langskomt voor mijn slot zal ik hem ook de rekening doorsturen en als hij die niet betaald zal ik wel opnieuw naar de politie gaan

Link naar reactie

 Ik vind het verschrikkelijk dat deze maatschappij het gedrag van zo'n gasten tolereert omdat men toch zoiets heeft van, achja, boys will be boys.

 

Ik ben een man (laatste keer dat ik het checkte toch) en ik tolereer dit gedrag absoluut niet. Maar ik begrijp je frustratie omdat een grote zwijgende meerderheid daar zich niet over uitspreekt. En vooral omdat justitie en politie dit tolereert.

Ik las een artikel waarin een man zijn twee minderjarige nichtjes verkracht had er met een voorwaardelijke straf en een fikse geldboete vanaf komt (ik dacht 100.00 euro, maar weet het niet zeker). Dus dat is de waarde van gedwongen sex, een geldbedrag. Ontoelaatbaar.

Ik geloof heel sterk in berouw en tweede kansen, maar wel nadat een traject afgelegd is van enerzijds penitentie, normbesef, introspectie met daaraan gekoppeld zelfwaarde oordeel en anderzijds een ernstig onderzoek of bepaalde mensen inderdaad terug bekwaam zijn om in de maatschappij los te laten.

Maar ja, dat kost geld, dus dat gebeurt niet en de goedkoopste oplossing (boete en voorwaardelijk of enkelband) wordt dan maar toegepast.

 

Sterkte Lav, schreeuw het van je af, je hebt gelijk dat je dit niet pikt en dat je daar kwaad over bent.

Link naar reactie

De Standaard plaatst volgend artikel

"Vlaamse regering koopt gronden van Ford Genk" 

 een mooi positief klinkend artikel . Ze kopen het voor een symbolisch bedrag van 1 euro en het ganse proces zal snel afgehandeld kunnen worden zodat er vlug nieuwe bedrijven kunnen gehuisvest worden.

 

De Tijd daarentegen blokt het iets eerlijker in mijn ogen:

"Vlaanderen saneert zelf de Ford site"

Ze kopen het voor 1 euro. Ford betaalt slechts 7 miljoen van de 42,9 miljoen gegeven steun terug, en de sanering zal 5 à 10 miljoen kosten.

Ford gaat geen schadevergoeding betalen. In de plaats zal de Vlaamse overheid 9 jaar lang jaarlijks 5 miljoen betalen aan Genk.

 

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131220_00896982

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_auto/Vlaanderen_saneert_zelf_Ford_site.9444600-3100.art

Link naar reactie

Ik vermoed dat mijn collectie je wel op weg zou kunnen zetten, :P  Ik kan me wel inbeelden dat heel wat hedendaagse klassieke muziek nogal vreemd overkomt bij de meeste mensen, zeker als ze hier niet op voorbereid waren.  Op zich leg ik de negatieve commentaren al lang naast me neer, maar voor de muzikanten zelf is het natuurlijk minder aangenaam.  Al hadden ze er zich best aan kunnen verwachten, vermoed ik, afhankelijk van wiens werk ze net brachten.  Ik geniet dan ook het liefst van zulke muziek tijdens concerten die duidelijk op zo'n repertoire mikken, en een publiek aantrekken dat weet waaraan het zich kan verwachten.  Het bespaart in elk geval heel wat ergerlijk geroezemoes.  Want dat blijft, zelfs al leg je de inhoud ervan naast je neer.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

 Ik kan me wel inbeelden dat heel wat hedendaagse klassieke muziek nogal vreemd overkomt bij de meeste mensen, zeker als ze hier niet op voorbereid waren. 

Ik geniet dan ook het liefst van zulke muziek tijdens concerten die duidelijk op zo'n repertoire mikken, en een publiek aantrekken dat weet waaraan het zich kan verwachten.  Het bespaart in elk geval heel wat ergerlijk geroezemoes.  Want dat blijft, zelfs al leg je de inhoud ervan naast je neer.

 

ik ben het helemaal met je eens. Ik ging ooit naar een vriend kijken die met zijn jeugdfilharmonisch orkest de Bolero speelde. De zaal zat vol met ouders die naar hun kind kwamen kijken.

Voor de pauze bracht de dirigent "pictures at an exhibition" (mussorgsky). Een prachtig pianostuk en helemaal niet zo "hedendaags". Maar toch waren een aantal ouders nogal boertig. Het begon met kuchen en schuifelen, maar halverwege begon de halve zaal te fluisteren en te roezemoezen. Totaal onrespectvol. En zeer jammer dat hierdoor de beleving van dit schitterend stuk muziek verpest werd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...