Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

guttegut Mausert, de Vinex wijken onderscheiden zich juist van de saaie doorzonwoningwijken van de jaren 60 en de bloemkool wijken van de jaren 70 en 80 door de grote variatie in bouwen. In ons hofje staan 33 woningen van 6 types waar de bewoners allerlei keuzes konden aangeven: uitbouwtje, rookkanaal voor een kachel, dakkapel, 2 of 3 slaapkamers, zolder verdelen of niet. Veel Vinex wijken benutten wadi systemen voor beter waterbeheer, hebben uitsekende openbaar vervoer verbindingen en plenty groene energie mogelijkheden.

Link naar reactie

Dat is waar. Maar als ze toch zoveel huisjes bijeen moeten plaatsen zouden ze toch wat meer aandacht aan een moderner, meer organisch design mogen geven vind ik. Die wijken die er nu zijn doen me toch meestal denken aan mijn legertijd in Duitsland. Het zijn vaak juist woonkazernes.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat is waar. Maar als ze toch zoveel huisjes bijeen moeten plaatsen zouden ze toch wat meer aandacht aan een moderner, meer organisch design mogen geven vind ik. Die wijken die er nu zijn doen me toch meestal denken aan mijn legertijd in Duitsland. Het zijn vaak juist woonkazernes.

2

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

guttegut Mausert, de Vinex wijken onderscheiden zich juist van de saaie doorzonwoningwijken van de jaren 60 en de bloemkool wijken van de jaren 70 en 80 door de grote variatie in bouwen. In ons hofje staan 33 woningen van 6 types waar de bewoners allerlei keuzes konden aangeven: uitbouwtje, rookkanaal voor een kachel, dakkapel, 2 of 3 slaapkamers, zolder verdelen of niet. Veel Vinex wijken benutten wadi systemen voor beter waterbeheer, hebben uitsekende openbaar vervoer verbindingen en plenty groene energie mogelijkheden.

Maar vanuit het planbureau zou men wel alle huizen kunnen voorzien van warmtepompen en afvalwaterbeheer, septische putten enz...

Off grid woningen.

 

Of doen watermaatschappijen en energiebedrijven lastig misschien?

Link naar reactie

Wordt wel gedaan maar het probleem is dat het extra geld kost en niet iederen is van zins of in staat om die extra kosten te betalen....

 

Bij ons in de wijk zijn sommige huizen uitgerust met wadi's, warmtepompen, zonneboilers etc. Onze eigen woning heeft stadsverwarming wat betekent dat ze verwarmd wordt door het koelwater van de energiecentrale die een km of 4 verderop ligt.

Link naar reactie

Kleinschalige windturbines voor de gebouwde omgeving zijn ook nog in ontwikkeling en relatief duur. Zonneboilers hebben een (huidige) terugverdientijd van circa 10 jaren en zijn concurrerend met fossiele brandstoffen, zij wekken echter geen elektriciteit op maar leveren duurzame warmte. Warmtepompen worden vanwege de rentabiliteit al veel toegepast in de utiliteitsbouw. Zonne-energie opgewekt door zonnepanelen is sterk in opkomst, maar momenteel nog duurder dan windenergie per opgewekt vermogen. Overigens is voor huishoudens de prijs van zonne-energie wel laag (vanwege saldering). Op dit moment is windenergie de meest efficiënte en goedkoopste vorm van opwekken van duurzame energie.

 

http://www.nmu.nl/artikel/veelgestelde-vragen-over-windenergie

 

http://www.energiebusiness.nl/2013/05/17/ecn-wind-op-land-veel-goedkoper-dan-zonne-energie/

Link naar reactie

Kleinschalige windturbines voor de gebouwde omgeving zijn ook nog in ontwikkeling en relatief duur. Zonneboilers hebben een (huidige) terugverdientijd van circa 10 jaren en zijn concurrerend met fossiele brandstoffen, zij wekken echter geen elektriciteit op maar leveren duurzame warmte. Warmtepompen worden vanwege de rentabiliteit al veel toegepast in de utiliteitsbouw. Zonne-energie opgewekt door zonnepanelen is sterk in opkomst, maar momenteel nog duurder dan windenergie per opgewekt vermogen. Overigens is voor huishoudens de prijs van zonne-energie wel laag (vanwege saldering). Op dit moment is windenergie de meest efficiënte en goedkoopste vorm van opwekken van duurzame energie.

 

http://www.nmu.nl/artikel/veelgestelde-vragen-over-windenergie

 

http://www.energiebusiness.nl/2013/05/17/ecn-wind-op-land-veel-goedkoper-dan-zonne-energie/

Ah, hier lokaal, dat soort groen en dat soort efficiëntie Ok, nu begrijp ik waar je vandaan komt. Thanks.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Je kunt toch niet verwachten dat we allemaal zoiets in onze tuin gaan zetten. We hebben pas alle antennes van onze daken en onze masten gehaald.

Dan trek je maar je plan met zonnepanelen. Of is dat ook al teveel voor mijnheer?

 

Als ik mijn woning energie-onafhankelijk kan maken door zo'n molentje in mijn tuin te plaatsen of altijd blijven betalen voor energie via Electrabel of een andere profiteur dan weet ik het wel.

Link naar reactie

Je kunt toch niet verwachten dat we allemaal zoiets in onze tuin gaan zetten. We hebben pas alle antennes van onze daken en onze masten gehaald.

 

In Belgie zijn dergelijke kleine windmolens haast nutteloos. Er is gewoonweg te weinig wind in het binnenland voor de hoogte van die dingen.

 

En daarnaast heb je zeker nog de visuele polutie ervan. Geef mij maar de subtielere verticale wieken. Iets minder efficiënt, maar veel esthetischer en vogelvriendelijk.

http://www.zelfbouw-groenestroom.nl/reader.php?artikel=Wieken_voor_windmolens

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Tja, wanneer een bedrijf in windturbines failliet gaat wil nog niet beteken dat de windturbine als product slecht is....

Tuurlijk niet. Maar de aanpak qua investering, eigendom en beheer wel.

Link naar reactie

Als ik mijn woning energie-onafhankelijk kan maken door zo'n molentje in mijn tuin te plaatsen of altijd blijven betalen voor energie via Electrabel of een andere profiteur dan weet ik het wel.

 

Wie praat er over blijven betalen?

 

Je zal het zeker niet goedkeuren, maar als ik een investering doe van 15.000 euro in GDF Suez om zomaar het eerste het beste voorbeeld uit de Bel20 te nemen, dan zijn mijn elektriciteitskosten ook volledig terugbetaald met de dividenden. Ik heb in het geval van GDF dan nog 47,5% belastingen moeten betalen. Om maar te zeggen dat er zeker betere investeringen te vinden zijn.

 

Ik denk dat als je vandaag de dag je elektriciteit zelf volledig wil opwekken je een groter bedrag gaat moeten investeren. En ben jij dan groener bezig? Ik weet dat niet. Al die grote energiemaatschappijen investeren uiteindelijk ook in groene energie.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wie praat er over blijven betalen?

 

Je zal het zeker niet goedkeuren, maar als ik een investering doe van 15.000 euro in GDF Suez om zomaar het eerste het beste voorbeeld uit de Bel20 te nemen, dan zijn mijn elektriciteitskosten ook volledig terugbetaald met de dividenden. Ik heb in het geval van GDF dan nog 47,5% belastingen moeten betalen. Om maar te zeggen dat er zeker betere investeringen te vinden zijn.

 

Ik denk dat als je vandaag de dag je elektriciteit zelf volledig wil opwekken je een groter bedrag gaat moeten investeren. En ben jij dan groener bezig? Ik weet dat niet. Al die grote energiemaatschappijen investeren uiteindelijk ook in groene energie.

Door steenkoolcentrales opnieuw in gebruik te nemen? Door pellets te verbranden? Lijkt me niet zo groen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wordt wel gedaan maar het probleem is dat het extra geld kost en niet iederen is van zins of in staat om die extra kosten te betalen....

 

Hadden jullie maar geen faaljagers moeten kopen bij die sjacheraars uit Washington...

Link naar reactie

Door steenkoolcentrales opnieuw in gebruik te nemen? Door pellets te verbranden? Lijkt me niet zo groen.

 

Pellets is grotendeels een nuloperatie. Als bomen afsterven geven ze evenveel co af als ze verbranden. Pellets zijn een hele industrie geworden, van bosbouw en bosrooi. Waarschijnlijk even milie(belastend/besparend) als zonnepanelen die ook geproduceerd moeten worden.  

 

Steenkool is een heel andere zaak. Dat is echt vuiligheid, en dan nog zeker in de gewone kachels zonder naverbrandingen, filters, etc....  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik opteer voor zonne-energie en kernenergie. Kernenergie om de nodige industrietakken te voorzien van energie. Zonne-energie voor de burger. Aanvullend met de andere alternatieven zoals wind en warmtepompen.

 

Maar ondertussen mag de research naar zonneopslag niet vergeten worden. Er is tekort aan technische en wetenschappelijke doorbraak. Middelen worden aan andere nutteloze zaken uitgegeven. Zoals Macdo, banken en hun afgeleiden...

 

Stel nu dat men Scientology aanpakt en volledig vernietigd.  Alle activa gewoon naar wetenschapsdepartementen overhevelen. Waarom kan zoiets niet?

 

Wanneer men enkele thoriumcentrales had gebouwd dan hadden we nu misschien een uitgebreid openbaar vervoersysteem dat voorzien werd van goedkope electriciteit:

 

 

Maglev_june2005.jpg

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Maglev

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Subsidies voor de vleesindustrie afschaffen? Jazeker. Macdo onder curatele plaatsen, het voedingsaanbod omturnen tot gezonde fastfood en de megawinsten naar een wetenschapsdepartement versluizen.

Link naar reactie

Ik opteer voor zonne-energie en kernenergie. Kernenergie om de nodige industrietakken te voorzien van energie. Zonne-energie voor de burger. Aanvullend met de andere alternatieven zoals wind en warmtepompen.

 

Dat ze dan maar eens eerst dringend beginnen met elektrische wagens alleen nog maar goed te keuren als er zonnepanelen op voorzien zijn. Waarom men ervan uitgaat dat er overal elektrische laadpalen moeten geplaatst worden voor de wagens van de toekomst is pure criminaliteit

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...