Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Oh, maar het verbieden van gloeilampen heeft een effect op het milieu, hoor. Een negatieve.

Bovendien vervuilen spaarlampen (en computers, zonnepanelen, etc) ook het electriciteitsnet. Het ironische is dat die vervuiling juist getemperd wordt door gloeilampen.

 

Spaarlampen gaan bij ons net zo lang/kort mee als gewone lampen. Ze zijn 4 keer zo duur en is de productie niet net zo milieuvervuilend ?

Link naar reactie

Ik heel mijn vrachtjes gloeilampen in Wallonië, waar ik nog wel enkele winkeltjes ken gerund door tachtigjarigen met een stock die er vermoedelijk al dertig jaar of langer ligt, afgaand op de verpakkingen.  Ik wens de uitbaters nog een lang en gelukkig leven toe.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Een deel van mijn route in de avond gaat over een vrij smalle plattelandsweg waar men 60 km mag maar waar het sluipverkeer liever 80-100 rijdt en dan liefst op het midden van de weg. Wanneer men geconfronteerd wordt met een fietser (moi) denkt men er verstandig aan te doen om het groot licht op te steken. Daarom draag ik mijn Petzl lampje op het hoofd en de praktijk wijst uit dat even schijnen naar de automobiel leidt tot licht dimmen, minder hard rijden en naar rechts uitwijken.

Link naar reactie

ik schijn de aso automobilisten met groot licht inmiddels met een sterk en vooral scherp Petzl lampie recht in de ogen: koekje van eigen deeg !

 

Voor mij hoeft dat nu ook weer niet, ik wil dat soort gevaren op de weg niet nog meer op stang jagen.

Maar gewoon een "oef, dat was nipt, sorry" blik helpt een heel stuk meer om de adrenaline weer naar beneden te krijgen, dan gaan roepen dat ik rood had, terwijl zij van daaruit niet eens het fietsersverkeerslicht kan zien. (Heck, het is nog altijd niet helemaal uit mijn systeem. :-( )

Link naar reactie

De standaard situatie is dat de automobilisten op dat stukje weg (twee autos kunnen net aan elkaar passeren) al flink breed rijden. De straatverlichting is slecht of niet aanwezig, er is geen fietspad of stukje berm waar je in nood als fietser kan uitwijken. Men rijdt te hard en voert groot licht. Ik vroeg me eerst ook af of het schijnen met een Petzl op de kop gevaarlijk zou zijn maar tot mijn verbazing mindert men vaart en licht en gaat men naar rechts....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...