Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Ja, je hebt inderdaad al uitdrukkelijk gesteld dat het niet bespreekbaar is om grondprijzen nog maar enigszins te wijzigen. Je bent inderdaad niet voor decentralisatie van energie en water. Dat weten we nu al.

 

Ik stel geen vraag om te weten of je zou meestappen in een situatie waar dit wel gerealiseerd zou worden, we weten reeds je antwoord.

 

Ik stel wel een vraag of je zou kiezen tussen het eigendom over zaken waarvoor je niks hoeft te doen, enkel eigendom verkrijgen en back up van een overheid en deze zaken verhandelen voor klinkende pecunia, of: een produkt ontwikkelen en dat op de markt brengen om daar dan je centen mee te verdienen...

 

De enige zaken waar een mens niets voor hoeft te doen zijn zaken die je erft van je ouders en/of familie/vrienden. Dus als ik een erfenis ontvang doe ik daar niets voor (de staat profiteert daar overigens middels erfbelasting dik van). Alle ander zaken: een opleiding, een goede baan, het verkrijgen van een stuk grond etc daar moet je iets voor doen: je moet studeren, leren, geld verdienen om een huis te kopen. Ik zie daar geen slechtigheid in.......

Link naar reactie

Amaai, Peter (Bonte)... Zo veralgemenen.  

 

Ik denk dat er gewoon onder buitenlanders vaak ook weinig verdraagzaamheid is : Koerden vs Turken vs Marokanen vs Afghanen vs ....  Dat veel Moslims niet opgezet zijn met Afghaanse Moslims kan ik me voorstellen.  Net zoals veel Vlamingen zo anti-Waal zijn terwijl we ook dezelfde religie delen. De mens kan eigenlijk nogal een onverdraagzaam beestje van nature zijn.

 

Koerden zijn eigenlijk geen moslims, de meeste toch niet, ze huwen ook niet binnen de familie. Zo veralgemenen Koen, niet alle buitenlanders zijn hetzelfde hé.  :e005:

 

Onze problemen met de Walen zijn trouwens vooral politiek, niet met de mensen zelf of toch maar in veel mindere mate.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De enige zaken waar een mens niets voor hoeft te doen zijn zaken die je erft van je ouders en/of familie/vrienden. Dus als ik een erfenis ontvang doe ik daar niets voor (de staat profiteert daar overigens middels erfbelasting dik van). Alle ander zaken: een opleiding, een goede baan, het verkrijgen van een stuk grond etc daar moet je iets voor doen: je moet studeren, leren, geld verdienen om een huis te kopen. Ik zie daar geen slechtigheid in.......

Je beseft toch dat het conglomeraat vastgoed en overheid niets hoeven te doen om alle grond in bezit te hebben? Ik spreek dan over grond die nog niet in particuliere handen is. Moet een energiebedrijf veel moeite doen om technologie in handen te krijgen? Als Electrabel een windmolenpark opricht dan is er niet veel moeite voor nodig.

 

Trouwens je blijft altijd maar handig ontwijken.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Een groot aantal Koerden is dan weer lid van linksige bommenleggende partijen die in het buitenland wonende landgenote afpersen om die niet zo prettige activiteiten te financieren. Goed wordt het nooit natuurlijk.......

Turkije moet maar het stuk land afstaan waar de Koerden wonen. Dan zullen er al wat minder bommen gelegd worden.

Link naar reactie

Ik zeg toch nergens dat Koerden Moslims zijn.

 

Soms moet men wel veralgemenen om een punt te maken maar om alle Afghaanse mannen als pedofiele profiteurs te bestempelen...

 

Ze huwen quasi allemaal met minderjarige dochters van hun broers, soms vanaf 6 jaar en veelal zijn ze al voorbehouden van voordat ze geboren zijn. Hoe moet je die anders noemen dan pedofiel? Het is echt een minderheid die het niet doet, zeker in Afganistan. Het verbeterd natuurlijk wel en ze worden westers maar die krijgen dan de kogel zoals die teruggestuurde afgaan onlangs.

Link naar reactie

Is dat eigenlijk wel om zuiver pedofiele geaardheid? Gaat het hem niet om macht te verwerven binnen een clansysteem?

Ze neuken ze direct na het huwelijk met soms dramatische gevolgen, ik noem dat pedofielen ja.

Bij de Islam moet een huwelijk ook direct geconsumeerd worden, anders wordt die niet als volledig ervaren.

 

Je hebt ook wel gelijk dat ze alles neuken wat een gat heeft, echt pedofiel is dat dan ook weer niet natuurlijk. Amerikaanse soldaten keken ook vreemd toen ze merkten dat afgaanse soldaten regelmatig op elkaar kropen maar zichzelf niet als homofiel zagen. Het is echt een vreemd volk daar.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Denk je dat ? Ik weet het niet, als het bommen leggen eenmaal in de genen zit........

Nou ga je bommenleggen als genetische oorzaak aanzien...het wordt alsmaar gekker met jou.

Link naar reactie

Nou ga je bommenleggen als genetische oorzaak aanzien...het wordt alsmaar gekker met jou.

 

Voor al uw genuanceerde meningen: Lord K Mausert, de reper die immer een weloverwogen en nimmer tendentieus berichtje de reep opslingert. Wat ik natuurlijk bedoel is dat als een volk al generaties in oorlog verkeert, het heel moeilijk is om daar weer uit te geraken....

Link naar reactie

 

sorry Bonte, ik heb veel respect voor je als mens, maar dat je enerzijds hele bevolkingsgroepen demoniseert (niet de eerste keer dat je los gaat over "de moslims" en vorige keer waren het geen afganen) maar dan als het je uitkomt gva te quoteren waar andere mensen die onder een denominatief "moslims" worden gezet (die bevolkingsgroep die je enkele maanden geleden nog demoniseerde) hun beklag doen over het feit dat ze ultra vlaams bang zijn voor het onbekende, vind ik toch een beetje zielig.

 

de mensen in dat artikel hanteren hetzelfde principe als jij (en ik soms helaas ook). Wat de boer niet kent, eet hij niet. Mijn vrouw moet niks hebben van faux-blanc (ook wel noord afrikanen genoemd), die zelfde noord afrikanen, of een deel er van, hebben zich hier genesteld (en dat mogen ze van mij best) en zien hun comfortzone nu weer bedreigd worden door nieuwe bevolkingsgroepen die ze net zo min kennen als wij ze kennen. Want in tegenstelling tot de populaire mening, van marokko tot en met Iran is géén monocultuur. Dat is even verschillend als wij van Nederlanders of Polen.

 

Nu goed, ieder heeft recht op een mening en de mijne is blijkbaar erg verschillend van de doorsnee van de maatschappij. Dat verschaft mij geen morele superioriteit of geeft me niet het recht om mezelf een betr mens te voelen. Ik wil enkel blijven hameren op nuance in de discussie.

ja er zijn mensen die vanuit traditie huwen met kinderen onder 12, ja er zijn meisjes die op 12 geslachtsrijp zijn en dus volgens de natuur klaar zijn om te baren, ja er zijn mensen die niet genoeg scholing en vrije opvoeding hebben gehad om een onderscheid te maken tussen geinternaliseerd gedrag en externe verantwoordelijkheid. En ja, in die landen zijn er grote streken waar de plaatselijke clans scholing verbieden om hun eigen belang te dienen.

 

Maar een mens is een veranderlijk wezen, groot adaptatievermogen, leervermogen is ook nogal sterk. ipv van wat te staan roepen (als maatschappij, niet persoonlijk op jou gericht) zouden we ze beter opvoeden en scholen en kijken hoe we hun talenten kunnen gebruiken ipv hen de zwarte piet toe te schuiven (yep, pun intended :) )

Link naar reactie

Voor al uw genuanceerde meningen: Lord K Mausert, de reper die immer een weloverwogen en nimmer tendentieus berichtje de reep opslingert. Wat ik natuurlijk bedoel is dat als een volk al generaties in oorlog verkeert, het heel moeilijk is om daar weer uit te geraken....

 

ja Mauser, die ironie lag er nu toch wel vingerdik op, dat had je toch moeten zien. Ik ben het deze keer met de ironische quote van Retep eens, en een glimlach was moeilijk te onderdrukken.

Link naar reactie

sorry Bonte, ik heb veel respect voor je als mens, maar dat je enerzijds hele bevolkingsgroepen demoniseert (niet de eerste keer dat je los gaat over "de moslims" en vorige keer waren het geen afganen) maar dan als het je uitkomt gva te quoteren waar andere mensen die onder een denominatief "moslims" worden gezet (die bevolkingsgroep die je enkele maanden geleden nog demoniseerde) hun beklag doen over het feit dat ze ultra vlaams bang zijn voor het onbekende, vind ik toch een beetje zielig.

 

de mensen in dat artikel hanteren hetzelfde principe als jij (en ik soms helaas ook). Wat de boer niet kent, eet hij niet. Mijn vrouw moet niks hebben van faux-blanc (ook wel noord afrikanen genoemd), die zelfde noord afrikanen, of een deel er van, hebben zich hier genesteld (en dat mogen ze van mij best) en zien hun comfortzone nu weer bedreigd worden door nieuwe bevolkingsgroepen die ze net zo min kennen als wij ze kennen. Want in tegenstelling tot de populaire mening, van marokko tot en met Iran is géén monocultuur. Dat is even verschillend als wij van Nederlanders of Polen.

 

Nu goed, ieder heeft recht op een mening en de mijne is blijkbaar erg verschillend van de doorsnee van de maatschappij. Dat verschaft mij geen morele superioriteit of geeft me niet het recht om mezelf een betr mens te voelen. Ik wil enkel blijven hameren op nuance in de discussie.

ja er zijn mensen die vanuit traditie huwen met kinderen onder 12, ja er zijn meisjes die op 12 geslachtsrijp zijn en dus volgens de natuur klaar zijn om te baren, ja er zijn mensen die niet genoeg scholing en vrije opvoeding hebben gehad om een onderscheid te maken tussen geinternaliseerd gedrag en externe verantwoordelijkheid. En ja, in die landen zijn er grote streken waar de plaatselijke clans scholing verbieden om hun eigen belang te dienen.

 

Maar een mens is een veranderlijk wezen, groot adaptatievermogen, leervermogen is ook nogal sterk. ipv van wat te staan roepen (als maatschappij, niet persoonlijk op jou gericht) zouden we ze beter opvoeden en scholen en kijken hoe we hun talenten kunnen gebruiken ipv hen de zwarte piet toe te schuiven (yep, pun intended :) )

 

Ach, vroeger was ik net het omgekeerde betreft buitenlanders, ik ben nog een oud linkse rakker en ben eigenlijk niet veranderd in die zin. Het onbekende is zeker geen probleem, het is net hoe meer ik leer en weet hoe meer ik me afzet tegen deze of andere groep. Kennis is belangrijk.

 

Als je een cultuur hebt die de gewoonte heeft om met kinderen binnen de familie te trouwen, vrouwen met dekens moeten rondlopen en geen onderwijs krijgen .. hoe noem je zo'n cultuur? Modern en vooruitstrevend omdat ze atoomwapens hebben en 10% niet mee doet met die praktijken?

 

De huidige linkse generatie durft niets meer met naam te benoemen, behalve dan racist zeggen tegen iedereen die ze niet volgt. Etienne Vermeersch is nog zo'n goeie van de oude garde maar geen enkele partij is nog links op die manier, ik moet bij rechts/liberaal kijken om nog een beetje van m'n linkse idealen terug te zien. Best frustrerend allemaal.  :e006:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ach, vroeger was ik net het omgekeerde betreft buitenlanders, ik ben nog een oud linkse rakker en ben eigenlijk niet veranderd in die zin. Het onbekende is zeker geen probleem, het is net hoe meer ik leer en weet hoe meer ik me afzet tegen deze of andere groep. Kennis is belangrijk.

 

Als je een cultuur hebt die de gewoonte heeft om met kinderen binnen de familie te trouwen, vrouwen met dekens moeten rondlopen en geen onderwijs krijgen .. hoe noem je zo'n cultuur? Modern en vooruitstrevend omdat ze atoomwapens hebben en 10% niet mee doet met die praktijken?

 

De huidige linkse generatie durft niets meer met naam te benoemen, behalve dan racist zeggen tegen iedereen die ze niet volgt. Etienne Vermeersch is nog zo'n goeie van de oude garde maar geen enkele partij is nog links op die manier, ik moet bij rechts/liberaal kijken om nog een beetje van m'n linkse idealen terug te zien. Best frustrerend allemaal.  :e006:

Waarom tuur je niet eens bij de PVDA? Akkoord het is ook niet allemaal wat het zou moeten zijn, maar rechts liberaal is nu eenmaal de oorzaak van al deze ellende.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Voor al uw genuanceerde meningen: Lord K Mausert, de reper die immer een weloverwogen en nimmer tendentieus berichtje de reep opslingert. Wat ik natuurlijk bedoel is dat als een volk al generaties in oorlog verkeert, het heel moeilijk is om daar weer uit te geraken....

Ook waar. Maar wat moet je als Koerd wanneer Turkije je land bezet en je mede-Koerden uitmoordt?

Link naar reactie

Waarom tuur je niet eens bij de PVDA? Akkoord het is ook niet allemaal wat het zou moeten zijn, maar rechts liberaal is nu eenmaal de oorzaak van al deze ellende.

 

PVDA, ik heb daar nog ooit voor gestemd zelfs nadat de communisten wegvielen, nu is dat een regelrechte moslim partij geworden. Crazy.

Link naar reactie

Dus je gaat in het vervolg niet meer stemmen?

 

o jawel, NVA natuurlijk. Die zijn linkser dan je denkt maar het is vooral om eindelijk eens die communautaire problemen op te lossen of toch een stok in dat hoenderhok te smijten. België moet samenkomen of splitsen, maar niet dat halfslachtig onwerkbaar geval dat we nu hebben.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

o jawel, NVA natuurlijk. Die zijn linkser dan je denkt maar het is vooral om eindelijk eens die communautaire problemen op te lossen of toch een stok in dat hoenderhok te smijten. België moet samenkomen of splitsen, maar niet dat halfslachtig onwerkbaar geval dat we nu hebben.

:e010:

 

Nog een reden te meer om zeker niet te gaan stemmen. This country is finished.

Link naar reactie

Ik zou zeggen, emigreren !

 

http://www.youtube.com/watch?v=V4UE_58f5e8

 

Ah, is dat de enigste oplossing denk je? Het zal mijn generatie nog wel meegaan, het is voor m'n kinderen dat ik ongerust ben. Kerncentrales zijn ook zoiets, 1 centrale kan de mensheid vernietigen en we hebben er zo al 250 staan met nog 250 in de planning voor de komende jaren, dit moet ooit verkeerd aflopen. Als je teveel nadenkt zie je de toekomst altijd somber in, gelukkig zijn er nog strips.  :e005:

Link naar reactie

Ah, is dat de enigste oplossing denk je? Het zal mijn generatie nog wel meegaan, het is voor m'n kinderen dat ik ongerust ben. Kerncentrales zijn ook zoiets, 1 centrale kan de mensheid vernietigen en we hebben er zo al 250 staan met nog 250 in de planning voor de komende jaren, dit moet ooit verkeerd aflopen. Als je teveel nadenkt zie je de toekomst altijd somber in, gelukkig zijn er nog strips.  :e005:

 

't was meer bedoeld voor Mausert die verdomde weinig plezier schijnt te beleven aan het plezante belgenlandje (i quote: This country is finished). Dr toevoging van het goede doel (belgie) was meer een grapje mijnerzijds dat zijn doel maar weer eens voorbijschoot.

Link naar reactie

't was meer bedoeld voor Mausert die verdomde weinig plezier schijnt te beleven aan het plezante belgenlandje (i quote: This country is finished). Dr toevoging van het goede doel (belgie) was meer een grapje mijnerzijds dat zijn doel maar weer eens voorbijschoot.

 

Auw, sry. De maan lijkt me wel een leuke plaats in UW1.  :e002:

Link naar reactie

't was meer bedoeld voor Mausert die verdomde weinig plezier schijnt te beleven aan het plezante belgenlandje (i quote: This country is finished). Dr toevoging van het goede doel (belgie) was meer een grapje mijnerzijds dat zijn doel maar weer eens voorbijschoot.

 

ik vond ook dit grapje grappig :)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ah, is dat de enigste oplossing denk je? Het zal mijn generatie nog wel meegaan, het is voor m'n kinderen dat ik ongerust ben. Kerncentrales zijn ook zoiets, 1 centrale kan de mensheid vernietigen en we hebben er zo al 250 staan met nog 250 in de planning voor de komende jaren, dit moet ooit verkeerd aflopen. Als je teveel nadenkt zie je de toekomst altijd somber in, gelukkig zijn er nog strips.  :e005:

Allemaal goed en wel, maar thorium, dat wilden de Ami's niet. Het kon hun opponenten wel eens de kans laten om ook zo'n leuk speelgoed te ontwikkelen zoals zij hadden. Nu, de Ruski's lieten zich daardoor niet tegenhouden

 

En nu zijn we aanbeland in de dagen waar het al groene energie is dat de klok slaat. En? Is het wat? Een paar windmolens waarbij een pseudolinkse SPa-er vette winsten opstrijkt via aandelen en een zonnepaneel dat na 10 jaar opgebruikt is. Je mag ook al van geluk spreken dat er geen ambtenaar eventjes een schatting vanop straat maakt naargelang de opp. gebruikt door zonnepanelen op uw dak. In kader van overbelasting van het net.

 

Kom me niet vertellen dat het niet lukt om een gedecentraliseerd systeem te realiseren waarbij iedereen praktisch energie-onafhankelijk is en kernenergie tot een minimum kan herleid worden. Het is gewoon een kwestie van niet willen. De marktwerking laat het niet toe.

 

En mocht je de zogenaamde schrandere geesten laten begaan: ze ploegen heel Europa om voor wat schaliegas.

 

Jaja, de tijden waar we even buiten onze eigen atmosfeer waren is al een tijdje achter de rug.  Maar: we hebben toch een iPad.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Bonte klaagt over het gevaar van kernenergie. Maar als je dat wegneemt, dan hervallen we in semi pre-industriële toestanden. Dat is toch niet wenselijk?

 

Ik haal gewoon het feit aan dat het niet wil lukken met de alternatieven voor kernenergie. Vanwege de marktwerking.

Link naar reactie

 

 

En mocht je de zogenaamde schrandere geesten laten begaan: ze ploegen heel Europa om voor wat schaliegas.

 

Jaja, de tijden waar we even buiten onze eigen atmosfeer waren is al een tijdje achter de rug.  Maar: we hebben toch een iPad.

 

hier heeft ie nou toch ook wel een punt hoor. De laatste vijftig jaar het het vrije marktsysteem gezorgd voor een einde van grote uitvindingen die vooruitgang brengen. Alles moet incrementeel en afgewogen aan de marktwaarde. Ik ben zeer blij met de ipad en mijn rMBP en airbags etc ... maar ik zou nog blijer zijn met échte doorbraken.

Link naar reactie

Bonte klaagt over het gevaar van kernenergie. Maar als je dat wegneemt, dan hervallen we in semi pre-industriële toestanden. Dat is toch niet wenselijk?

 

Ik haal gewoon het feit aan dat het niet wil lukken met de alternatieven voor kernenergie. Vanwege de marktwerking.

 

Dat is omdat we daarin vergroeid zitten, nu kun je het niet meer opeens wegnemen natuurlijk maar om de centrales nu nog eens te verdubbelen is echt crazy. Het is een technologie die niet bedoeld is voor warmte centrales, we brengen de planeet in gevaar om water in stoom te veranderen.

Link naar reactie

Wauw, NVA is links en PVDA is een moslimpartij. :o Eerste keer dat ik dat, hoor.

 

De NVA is zo blauw als uw smoel nadat ze al het geld uit je arme lijf hebben geklopt...

Dat is een partij die niets gaat veranderen. They're gonna fuck ya and fuck ya and fuck ya.

And when they're done they're gonna fuck you some more.

NVA is de partij die bij ons nog het dichtst bij de Amerikaanse GOP komt.

 

Voila, even genuanceerd als de rest hier!

Grr. Argh.

Link naar reactie

Wauw, NVA is links en PVDA is een moslimpartij. :o Eerste keer dat ik dat, hoor.

 

De NVA is zo blauw als uw smoel nadat ze al het geld uit je arme lijf hebben geklopt...

Dat is een partij die niets gaat veranderen. They're gonna fuck ya and fuck ya and fuck ya.

And when they're done they're gonna fuck you some more.

NVA is de partij die bij ons nog het dichtst bij de Amerikaanse GOP komt.

 

Voila, even genuanceerd als de rest hier!

 

:cheerf2:

Link naar reactie

log_scale.png

 

 

Het is inderdaad straf spul maar Uranium is sterrenstof hé, dat wordt gemaakt in Supernova's en is dan in de loop van miljarden jaren op aarde gevallen. Als je daarmee werkt speel je eigenlijk voor god.

 

Jammer als je bedenkt dat Thorium even goed en veiliger is, je kunt er alleen geen atoombommen mee maken dus hebben ze het niet verder ontwikkeld.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...