Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

of uit de rat race stappen, zoals er elk jaar een pak doen. 

 

 

33 tot 38 per 100.000 mannen in de leeftijdscategorieën tussen 35 en 54 jaar pleegden suïcide in 2010.

  • Bij "actieve" mannen (20-59 jaar) was de suïcide-incidentie het hoogst bij de 35-tot 39-jarigen.

 

da's ongeveer 3800 mensen tussen 35 en 54 (gemiddelde werkende bevolking)

 

bron: http://www.zorg-en-gezondheid.be/Cijfers/Sterftecijfers/Cijfers-oorzaken-van-sterfte/Zelfdoding-per-leeftijd/

 

natuurlijk hebben die niet allemaal dezelfde reden hé. Als gevolgtrekking is het wat kort door de bocht, er is niet onmiddellijk een causaal verband te trekken en de cijfers dalen ook, maar het geeft wel een indicatie voor het bruto nationaal geluk.

 

In Nederland een stuk lager en een stuk recentere cijfers. 1753 in 2012

bron: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/gezondheid-welzijn/publicaties/artikelen/archief/2012/2012-3668-wm.htm

Link naar reactie

waarschijnlijk een manier om zonder liegen de cijfers minder erg te doen klinken. 

Zoals het gezegde, je hebt een leugen, dan heb je de grove leugen en dan heb je statistiek.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

tja dat wordt moeilijk kiezen: het bohemien bestaan van de tekenaar met drawersblock (Rudy wo bist du?) en de loonslaverij van papa mausert met en eigen huis en een bende mausertjes......... 

 

 

Maak er maar weer een karikatuur van.

 

Je antwoordt wel niet op mijn keuzevraag die ik je gesteld heb...

Link naar reactie

De vn keurt de Iraanse versie van zwarte Piet wel goed, hemelt het zelfs op met titels en wat niet...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21993217/__VN_beschermt__Perzische_Piet___.html

 

 

Ik heb die vn dame ook een mailtje gestuurd...

 

Dear Mrs, Shepherd,

Yes, me again.

Could you please forbid the American Santa Claus festivities? Because I really don't think people "suffering" from dwarfism like the idea of Santa's little helpers. Don't you think they resemble people with dwarfism a tad too much? I do think so. And eventhough I'm a really big guy I want to make a stand for my fellow little man, or woman for that matter. And I don't even care what colour they are either. Yes, yes, I know, I'm Dutch and I should be racist. It should really be all about the little man/woman of white colour seeing I'm a white resident from Holland, but no really, it's also about the little man/woman, whatever colour they are.

I'll be expecting the results of whatever action you'll undertake considering this matter in short notice....hey, you were quick with our festivities too, so this shouldn't be a big problem either.

Warm regards,

John

 

 

Stel malloten.

Link naar reactie

De vn keurt de Iraanse versie van zwarte Piet wel goed, hemelt het zelfs op met titels en wat niet...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21993217/__VN_beschermt__Perzische_Piet___.html

 

 

Ik heb die vn dame ook een mailtje gestuurd...

 

Dear Mrs, Shepherd,

 

Yes, me again.

 

Could you please forbid the American Santa Claus festivities? Because I really don't think people "suffering" from dwarfism like the idea of Santa's little helpers. Don't you think they resemble people with dwarfism a tad too much? I do think so. And eventhough I'm a really big guy I want to make a stand for my fellow little man, or woman for that matter. And I don't even care what colour they are either. Yes, yes, I know, I'm Dutch and I should be racist. It should really be all about the little man/woman of white colour seeing I'm a white resident from Holland, but no really, it's also about the little man/woman, whatever colour they are.

 

I'll be expecting the results of whatever action you'll undertake considering this matter in short notice....hey, you were quick with our festivities too, so this shouldn't be a big problem either.

 

Warm regards,

 

John

 

 

Stel malloten.

 

De islamitische zwarte piet, grandioos.  :e005:

 

In het andere nieuws, de VN keurt via Amnesty het bourka-verbod af wegens schending van de mensenrechten.

 

burqaaa.jpg

 

http://www.amnesty.nl/waarom-amnesty-international-het-boerkaverbod-afwijst

Link naar reactie

ach Koen, dat zullen wel weer criminelen zijn en profiteurs en leugenaars en moordenaars en terroristen. En ze hebben het nog allemaal zelf gezocht ook hé. Moeten ze ook maar gaan werken zoals de Polen, want dat zijn ook buitenlanders.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Overigens ben ik er van overtuigd dat dit alles één grote afleidingspropaganda is om de mensen vooral niet druk te laten maken over de crisis.

2!

 

Zoals zoveel andere trivialiteiten.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

 

Vraagje voor je retep: stel dat je kon kiezen om een product  je toe te eigenen en verhandelen waarbij je alle exploitatierechten en vrijhandelsakkoorden op zak hebt en politieke back up waarbij je zeker weet dat mensen het zullen kopen van je omdat ze het gewoonweg nodig hebben - je hoeft er zelfs geen reclame voor te maken en klanten te lokken, of een produkt waarbij je eerst veel tijd dient in te steken en kennis alvorens het op de markt te kunnen brengen en waarvan dat je weet dat mensen het wel zullen kopen maar niet altijd omdat ze het niet altijd nodig hebben, wat kies je?

 

Ter illustratie: grond, water, energie of heerlijke ambachtelijke boterkoeken?

 

 

Deze vraag, retep.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Voor mij geen probleem als België zijn grenzen sluit, maar dan dient België ook geen troepen te sturen in opdracht van de NAVO of de VS.

 

In Afghanistan zijn Belgische militairen.

Link naar reactie

Laten we eens met 700 repers in Iran illegaal gaan protesteren. Ik verwacht thee en koekjes.

 

In de USA gaan het rubber bullets zijn.

 

Alles is beter dan Belgie.

 

dus je motivatie is: op een ander is het nog slechter, dus dit mag dan.

 

ok.

Link naar reactie

dus je motivatie is: op een ander is het nog slechter, dus dit mag dan.

 

ok.

Als je in Brussel wil protesteren, dan moet je dat aanvragen. Er was een tijd dat janneke en mieke daar ging protesteren met als gevolg dat Brussel elke dag strop zat.

 

Iedereen gelijk voor de wet, zelfs illegalen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

dus je motivatie is: op een ander is het nog slechter, dus dit mag dan.

 

ok.sch

Dergelijke mentaliteit kun je ook doortrekken naar andere maatschappelijke vlakken: in veel andere landen is het slechter dan hier. In Afrikaanse landen en het MO slaan ze je de kop af met machetes dus moet je hier in een Europees land zeker niet zagen. Wat een flauw excuus is om alles zowat te laten op het niveau we nu bereikt hebben. Een excuus om niets meer te veranderen.

Link naar reactie

Dergelijke mentaliteit kun je ook doortrekken naar andere maatschappelijke vlakken: in veel andere landen is het slechter dan hier. In Afrikaanse landen en het MO slaan ze je de kop af met machetes dus moet je hier in een Europees land zeker niet zagen. Wat een flauw excuus is om alles zowat te laten op het niveau we nu bereikt hebben. Een excuus om niets meer te veranderen.

Neen Mauser, wat ik wil zeggen is dat iedereen zich aan de wet moet houden. Als je daar niet akkoord mee bent moet je in de politiek gaan of een revolutie ontketenen.

Link naar reactie

ach ja, de goeie ouwe dura lex, sed lex. Dat mag van mij ook bij Godwin geplakt worden. 

De wet is hard, ze geldt enkel voor zij die niet genoeg geld hebben.

Dat is dan Godwin in het kwadraat.

 

Wat wil jij dan? Alle asielzoekers uit Azie en Afrika toelaten of enkel de mooie en knuffelbare?

Link naar reactie

Dat is dan Godwin in het kwadraat.

 

Wat wil jij dan? Alle asielzoekers uit Azie en Afrika toelaten of enkel de mooie en knuffelbare?

 

ik wil in de eerste plaats een goed en duidelijk beleid. Transparant en iedereen gelijk voor de wet, ook voor degene die geen geld hebben.

 

Ik wil ook dat wij stoppen met andere landen in oorlogen te steken om onze consumptiedrang te bevredigen. Wij hebben daar niks te zoeken, die mensen zouden in de eerste plaats geen last moeten hebben van ons. En ja, ik ken die grijs gedraaide plaat dat het hun eigen oorlog is en dat het hun eigen schuld is. Ik heb goede vrienden zat die die voorgekauwde zever geloven en blijven herhalen en niet verder kijken dan nos en vrt. 

 

Ik wil ook dat wij aan degelijk ontwikkelingswerk gaan doen. Niet de boel leegroven zoals we nu doen en daardoor de mensen ginder dwingen in situaties die ze niet willen. Als dat onze prijzen dan duurder maakt, dat is dan letterlijk de prijs die we er voor moeten betalen. Maar het zorgt er wel voor dat de mensen niet uit miserie naar hier gaan komen en onderweg hun leven riskeren.

 

Ik wil dat we de mensen die in een oorlogssituatie zitten onderdak bieden. Ook al is dat dan de halve wereld. Een kazerne en drie maaltijden per dag is niet te veel gevraagd. Die mensen hoeven voor mij niet te integreren. Mogen zelfs bepaalde verplichtingen hebben tegenover hun thuissituatie als wij ze niet veroorzaakt hebben (dat zal ongeveer een 10% van de oorlogen zijn). En als de situatie gestabiliseerd is, gaan ze terug. Maar enkel als we daar zelf gaan kijken zijn.

 

Maar het punt is, Zwendel, ik heb niet veel medestanders. Er zijn meer mensen die de ongelijkheid willen behouden, die liever de boel blijven oplichten en de schuld op de vluchtelingen steken. Is gewoon veel makkelijker. Hoef je niet zelf te denken. En je hebt een zondebok. win win voor ons, lose lose voor hen, dus een wensbare situatie voor de meesten onder ons.

Link naar reactie

Als mensen werkelijk in een oorlogssituatie zitten heb ik er helemaal geen probleem mee dat ze asiel krijgen, maar jij weet evengoed dat het merendeel van de asielzoekers economische vluchtelingen zijn (soms naar hier gebracht door mensenhandelaars).

 

De vraag of ze al dan niet een oorlogsvluchteling zijn wordt hier behandeld door een officiële instantie (ben de naam kwijt). Beweer jij dat die omgekocht zijn?

 

Het lijkt mij eerder dat er een aantal advocaten zijn die misbruik maken van die asielzoekers en ze zelfs bewust of onbewust verkeerde adviezen geven (zie Amir). Hoe langer de procedure;, hoe meer de advocaten verdienen.

 

En denk niet dat ik een onmens ben, ik vind het een schande dat er nog ontwikkelingslanden zijn en ik probeer ook wat te doen al stel ik mij daarbij ook nogal vragen. 

En als er één van de verkiesbare partijen zegt dat ze de belastingen met 5% gaan verhogen en dat geld gaan gebruiken om de ontwikkelingslanden op een fundamentele wijze te helpen krijgen zij mijn stem.

Link naar reactie

Was het nu echt nodig om alle 170 betogers + een verpleger + een journalist op zo'n gewelddadige wijze op te pakken? Zo'n beelden ben ik eerder van de Moskou-verslaggeving gewend.

Jamaar Koen heb je Reyers Laat gezien.

Ik ben nog maar weinig in contact geweest met de politie en die waren altijd heel correct.

 

Als je erop gaat slaan is dat natuurlijk een andere zaak.

Link naar reactie

Als mensen werkelijk in een oorlogssituatie zitten heb ik er helemaal geen probleem mee dat ze asiel krijgen, maar jij weet evengoed dat het merendeel van de asielzoekers economische vluchtelingen zijn (soms naar hier gebracht door mensenhandelaars).

 

De vraag of ze al dan niet een oorlogsvluchteling zijn wordt hier behandeld door een officiële instantie (ben de naam kwijt). Beweer jij dat die omgekocht zijn?

 

Het lijkt mij eerder dat er een aantal advocaten zijn die misbruik maken van die asielzoekers en ze zelfs bewust of onbewust verkeerde adviezen geven (zie Amir). Hoe langer de procedure;, hoe meer de advocaten verdienen.

 

En denk niet dat ik een onmens ben, ik vind het een schande dat er nog ontwikkelingslanden zijn en ik probeer ook wat te doen al stel ik mij daarbij ook nogal vragen. 

En als er één van de verkiesbare partijen zegt dat ze de belastingen met 5% gaan verhogen en dat geld gaan gebruiken om de ontwikkelingslanden op een fundamentele wijze te helpen krijgen zij mijn stem.

 

Er worden twee zware en moeizame themas aangesneden:

 

-oorlogen en vluchtelingen, de meeste slachtoffers van oorlogsgeweld geraken niet uit hun land of komen hoogstens in een aanpalend land, deze mensen ontberen de middelen (geld, papieren, contacten die ze verder helpen) om tot west europa te graken. Degenen die wel tot hier geraken zijn de mensen die welgesteld zijn en de middelen bezitten om hier te komen. Ik waag te stellen dat deze mensen niet de meest getroffenen zijn in conflicten;

 

-ontwikkleingshulp: mijn ouwe prof. in de geografie voor ontwikkelingslanden zei altijd: zelfs als het westen en de plaatselijke machtshebbers en bevolking erachter staan is de ontwikkeling van een regio zeeeer moeilijk. Zelfs als projecten slagen (bijv. de groene revolutie in Indonesie) is vaak sprake van negatieve effecten (verdringing andere bevolkingsgroepen, kap van het regenwoud). Om nu de westerse mens voor al het falen van ontwikkelingshulp (moet zijn samenwerking) verantwoordelijk te stellen is natuurlijk onzin....

Link naar reactie

 

En denk niet dat ik een onmens ben, ik vind het een schande dat er nog ontwikkelingslanden zijn en ik probeer ook wat te doen al stel ik mij daarbij ook nogal vragen. 

 

 

Ja, je stelt me een vraag en ik antwoord. Ik wil verder ook geen woorden in jouw mond leggen of de vraag als reactie op iets wat je gezegd hebt. Moest dat zo over komen, dan is dat niet de bedoeling :)

 

 

Als mensen werkelijk in een oorlogssituatie zitten heb ik er helemaal geen probleem mee dat ze asiel krijgen, maar jij weet evengoed dat het merendeel van de asielzoekers economische vluchtelingen zijn (soms naar hier gebracht door mensenhandelaars).

 

de vraag is natuurlijk, als iemand geen eten heeft en vreest voor zijn leven omdat het oorlog is of iemand heeft geen eten en vreest voor zijn leven omdat er niet genoeg overblijft voor iedereen, in hoeverre verschilt die situatie dan. Het woord economisch vluchteling is een breed begrip dat veel omvangt. Een voetballer die van fc abidjan naar chelsea gaat is dat een economisch vluchteling? De Keniaan wiens grondgebied onder dwang opgekocht is door de plaatselijke maffiabaas (bvb nestlé, cargill, monsanto, ...) krijgt een beetje geld maar is zijn bestaanszekerheid kwijt. Er rest hem niks anders dan creperen in de stad (waar er al geen werk meer is) of vluchten naar een plaats waar hij denkt dat het geld uit de lucht komt vallen. Is dat dan zo veel anders dan een oorlogsvluchteling?

 

 

De vraag of ze al dan niet een oorlogsvluchteling zijn wordt hier behandeld door een officiële instantie (ben de naam kwijt). Beweer jij dat die omgekocht zijn?

 

Het lijkt mij eerder dat er een aantal advocaten zijn die misbruik maken van die asielzoekers en ze zelfs bewust of onbewust verkeerde adviezen geven (zie Amir). Hoe langer de procedure;, hoe meer de advocaten verdienen.

 

omkoping ... zo ver zou ik niet gaan. Complete incompetentie is ook overdreven. Niet efficiënt, daar kan ik al meer akkoord mee zijn.

 

En dat van de advocaten, daar zijn we het eens. Dat is ook waar ik o.a. op doel als het gaat over een westerse maatschappij met twee snelheden. Wie geld heeft om de juiste advocaten te huren, krijgt toegang tot alles wat deze maatschappij je biedt. Wie dat niet heeft mag verrekken, sorry, mag de legale middelen gebruiken die de maatschappij ten dienste stelt van het individu, democratische rechten en meer van die PR woorden.

 

 

En als er één van de verkiesbare partijen zegt dat ze de belastingen met 5% gaan verhogen en dat geld gaan gebruiken om de ontwikkelingslanden op een fundamentele wijze te helpen krijgen zij mijn stem.

 

als er zo al een partij zou zijn, dan zijn het een bende idioten die die 5% gaan verkwanselen, en verdienen ze je stem niet. Er is genoeg geld in de omloop, er moet niet nog meer geld gejat worden. Ga het maar halen waar het langs ramen en deuren in de zakken van de medemens met de goede advocaat verdwijnt.

En maak een wereldwijd plan om dit aan te pakken.

 

Maar zo lang de VN het belangrijker vindt om sinterklaas thema's aan te pakken ipv hun eigen studies over agro-ecologie te promoten en daar een goede PR over op te zetten (die studie ligt ondertussen diep begraven in de krochten van het vn gebouw), vrees ik dat er nog niet direct beterschap te verwachten valt.

Link naar reactie

 

 

Ze eisten een oplossing voor hun verblijfplaatsprobleem.

Hier erger ik me toch mateloos aan.  De wijze waarop de politie gehandeld heeft was zo extreem buiten proportie.  In wat voor een staat leven we vandaag ?  

Die laatste zin....

 

Wat moet je er uiteindelijk mee doen? Ze willen niet terug en ze betogen gewelddadig.

 

Eigenlijk moeten al die Afganen en Pakistanen die hier blijven de bak in wegens pedofilie, quasi geen enkele van die vrouwen was boven de 12-13 jaar als ze uitgehuwelijkt waren.

 

Dat zijn dan nog de goeie, de mannen kunnen met moeite lezen en hun kinderen huwen ze allemaal uit binnen de familie wat resulteert in een hoog percentage achterlijke en gestoorde nakomelingen. Elke Afgaan en Pakistaan die je binnen zal voor generaties lang problemen zorgen, dat zijn ongeveer de ergst mogelijke moslims die er bestaan, zelfs onze Belgische moslims zien ze liever gaan dan komen omdat ze de islam een slechte naam bezorgen.

Link naar reactie

 

-oorlogen en vluchtelingen, de meeste slachtoffers van oorlogsgeweld geraken niet uit hun land of komen hoogstens in een aanpalend land, deze mensen ontberen de middelen (geld, papieren, contacten die ze verder helpen) om tot west europa te graken. Degenen die wel tot hier geraken zijn de mensen die welgesteld zijn en de middelen bezitten om hier te komen. Ik waag te stellen dat deze mensen niet de meest getroffenen zijn in conflicten;

 

 

nochtans ben ik bijna getrouwd met een oorlogsvluchtelinge die gewoon een vliegtuigticket heeft gekocht en naar hier is gekomen. Dat ticket is duur, maar de hele familie legt bij. Vader heeft geen werk, moeder heeft een restaurant dat 0 euro verdient (wat ze verdient heeft, gebruikt ze om inkopen te doen). De tijd dat het ginder een stuk goedkoper was om te leven is al lang voorbij. Lokale producten zijn nog aan een spotprijs, maar dan ook enkel degene die over zijn omdat europa genoeg heeft. Chocolade (een inheems slavenproduct) kost ginder even duur als hier. Boontjes kosten even veel geld als hier. Vaak zijn ze hier goedkoper.

 

70% van mijn werknemers zijn op die manier vanuit afghanistan, irak, syrië, kurdistan, ... naar hier gekomen. Familie legt wat geld bij elkaar en hoopt dat zoon of dochter genoeg verzamelt in europa om de rest van de familie uit de miserie te halen.

Je stelling zal zeker voor een aantal mensen opgaan, ongetwijfeld, maar dit generaliseren is wat kort door de bocht.

Link naar reactie

Wat moet je er uiteindelijk mee doen? Ze willen niet terug en ze betogen gewelddadig.

 

Eigenlijk moeten al die Afganen en Pakistanen die hier blijven de bak in wegens pedofilie, quasi geen enkele van die vrouwen was boven de 12-13 jaar als ze uitgehuwelijkt waren.

 

Dat zijn dan nog de goeie, de mannen kunnen met moeite lezen en hun kinderen huwen ze uit binnen de familie. Elke Afgaan en Pakistaan die je binnen zal voor generaties lang problemen zorgen, dat zijn ongeveer de ergst mogelijke moslims die er bestaan, zelfs onze Belgische moslims zien ze liever gaan dan komen omdat ze de islam een slechte naam bezorgen.

 

zo, dat is ook weer een leuk genuanceerde mening :D

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Neen want dit gaat weer over hetzelfde waar je al maanden (of is het jaren ?) over bezig bent. Ik ben gewoone een andere mening toegedaan. Let's agree to disagree

Je zou gewoon kiezen om water, energie of grond te verhandelen. Da's lekker makkelijk en je bent 100% zeker dat je altijd klanten zult hebben. Zelfs wanneer je niet op je kantoor bent. Net zoals nu de vastgoedmagnaten en andere zware jongens uit het old boys network.

Link naar reactie

Tja, heb ik iets geschreven wat niet waar is? Dat is gewoon de werkelijkheid.

 

nee nee, dat is ook de reden dat de afganen naar hier komen natuurlijk, ze komen van het land van de pedofielen naar het land van de pedofielen. En naar het land waar de mensen allemaal in de wapenindustrie werken. Waar iedereen schatrijk is. En waar de facisten aan de macht zijn.

 

Dat is even werkelijk :)

Link naar reactie

Moslims bezorgd over 'nieuwe inwijkelingen'

http://www.gva.be/dossiers/meir-en-mekka/moslims-bezorgd-over-nieuwe-inwijkelingen.aspx

 

Afghanen zijn in Antwerpen de snelst groeiende groep moslims. Maar ook heel wat moslims uit het voormalige Oostblok of de Balkanlanden vestigden zich de voorbije jaren in onze steden. Zowat de helft van de Antwerpse moslimjongeren vindt dat die nieuwe inwijkelingen moslims een slechte naam bezorgen.
Op de stelling 'De nieuwe migranten uit bijvoorbeeld het Oostblok bezorgen de moslims een slechte naam' antwoordt 52 procent van de jonge Antwerpse moslims 'ja'. Het lijkt erop dat de 'oude' allochtone gemeenschap de nieuwe inwijkelingen bekijkt zoals de Vlamingen destijds de eerste generatie Turken en Marokkanen: op zijn zachtst gezegd met wantrouwen. Op de stelling 'er wonen te veel migranten in mijn stad' antwoordde 45% van de moslimjongeren 'ja', en 54% van de niet-moslimjongeren.

Link naar reactie

Je zou gewoon kiezen om water, energie of grond te verhandelen. Da's lekker makkelijk en je bent 100% zeker dat je altijd klanten zult hebben. Zelfs wanneer je niet op je kantoor bent. Net zoals nu de vastgoedmagnaten en andere zware jongens uit het old boys network.

 

Alles (van mijn kant) is al gezegd over dit onderwerp, dusssss..... 

Link naar reactie

nee nee, dat is ook de reden dat de afganen naar hier komen natuurlijk, ze komen van het land van de pedofielen naar het land van de pedofielen. En naar het land waar de mensen allemaal in de wapenindustrie werken. Waar iedereen schatrijk is. En waar de facisten aan de macht zijn.

 

Dat is even werkelijk :)

 

80% van de huwelijken is daar pedofiel, ga je dat echt vergelijken met hier?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

nee nee, dat is ook de reden dat de afganen naar hier komen natuurlijk, ze komen van het land van de pedofielen naar het land van de pedofielen. En naar het land waar de mensen allemaal in de wapenindustrie werken. Waar iedereen schatrijk is. En waar de facisten aan de macht zijn.

 

Dat is even werkelijk :)

Op economisch vlak wel, ja.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Alles (van mijn kant) is al gezegd over dit onderwerp, dusssss..... 

Ja, je hebt inderdaad al uitdrukkelijk gesteld dat het niet bespreekbaar is om grondprijzen nog maar enigszins te wijzigen. Je bent inderdaad niet voor decentralisatie van energie en water. Dat weten we nu al.

 

Ik stel geen vraag om te weten of je zou meestappen in een situatie waar dit wel gerealiseerd zou worden, we weten reeds je antwoord.

 

Ik stel wel een vraag of je zou kiezen tussen het eigendom over zaken waarvoor je niks hoeft te doen, enkel eigendom verkrijgen en back up van een overheid en deze zaken verhandelen voor klinkende pecunia, of: een produkt ontwikkelen en dat op de markt brengen om daar dan je centen mee te verdienen...

Link naar reactie

nochtans ben ik bijna getrouwd met een oorlogsvluchtelinge die gewoon een vliegtuigticket heeft gekocht en naar hier is gekomen. Dat ticket is duur, maar de hele familie legt bij. Vader heeft geen werk, moeder heeft een restaurant dat 0 euro verdient (wat ze verdient heeft, gebruikt ze om inkopen te doen). De tijd dat het ginder een stuk goedkoper was om te leven is al lang voorbij. Lokale producten zijn nog aan een spotprijs, maar dan ook enkel degene die over zijn omdat europa genoeg heeft. Chocolade (een inheems slavenproduct) kost ginder even duur als hier. Boontjes kosten even veel geld als hier. Vaak zijn ze hier goedkoper.

 

70% van mijn werknemers zijn op die manier vanuit afghanistan, irak, syrië, kurdistan, ... naar hier gekomen. Familie legt wat geld bij elkaar en hoopt dat zoon of dochter genoeg verzamelt in europa om de rest van de familie uit de miserie te halen.

Je stelling zal zeker voor een aantal mensen opgaan, ongetwijfeld, maar dit generaliseren is wat kort door de bocht.

 

Nu ja, mijn stelling is idd generaliserend en gebaseerd op beelden van mensen die in Turkije of Irak triestig in een tentje zitten. Deze mensen spreken slechts hun eigen taal en maken niet de indruk, via familie, kennissen, uit de put te geraken.  De meeste vluchtelingen die nederland bereiken spreken keurig engels hetgeen duidt op een zekere ontwikkeling......

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...