Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Dat bedoel ik net, als je dit soort slavernij meerekent was vroeger 40% van India in de slaaf kaste en niet 1,1% zoals nu. Wij waren slaven onder ons leenheren, in WO1 was er nog geen sikkepit democratie hier en werden jonge mannen met miljoenen de dood ingejaagd, dat is ook slavernij.

 

Als je nu vergelijkt met vroeger moet je dus dezelfde meeteenheid gebruiken, anders werkt het niet.God and

Hey, that's for God and Country, you know...you're not a bad patriot, are ya?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Pakistaanse slavinnetjes in Saoudi Arabie verdienen ook meer dan thuis. Iedereen gelukkig.

Hehe, indien ze er een cent aan overhouden dan is het plots geen slavernij meer...

Link naar reactie

Pakistaanse slavinnetjes in Saoudi Arabie verdienen ook meer dan thuis. Iedereen gelukkig.

 

Pakistanen zijn moslims, die mogen geen slaven zijn daar. Het zijn meestal zuid amerkaanse en indonesische meisjes en eenmaal daar verdienen ze net genoeg om te overleven, als ze terug willen vluchten naar huis worden ze opgesloten in gevangenissen omdat ze hun tickets niet kunnen betalen. Daar zit nog echte slavernij, rond 1960 hadden ze officieel nog 300.000 slaven.

 

http://gvnet.com/humantrafficking/SaudiArabia.htm

 

Saudi sheik: 'Slavery is a part of Islam'

WorldNetdaily, November 10, 2003

www.wnd.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=35518

[accessed 21 December 2010]

A leading Saudi government cleric and author of the country's religious curriculum believes Islam advocates slavery.  "Slavery is a part of Islam," says Sheik Saleh Al-Fawzan, according to the independent Saudi Information Agency, or SIA.  In a lecture recorded on tape by SIA, the sheik said, "Slavery is part of jihad, and jihad will remain as long there is Islam."  His religious books are used to teach 5 million Saudi students, both within the country and abroad, including the United States.

Link naar reactie

Saoudi Arabie is zo'n land dat al jaren geboycot zou moeten worden voor al de schendingen van de mensenrechten. Maar ze hebben olie en veel geld en het zijn de vriendjes van de USA.

En of ze zich iets aantrekeen van hun eigen geloof, ik geloof er geen barst van. In hun paleizen zuipen ze tegen de sterren op.

Link naar reactie

Pakistaanse slavinnetjes in Saoudi Arabie verdienen ook meer dan thuis. Iedereen gelukkig.

 

Daarnaast kunnen die polen gewoon weer vertrekken als ze vinden dat ze te slecht worden behandeld. Een kenmerk van slavernij is de dwang en het uitschakelen van de vrije wil van de mensen.

 

Hoe dat met die pakistanen gaat weet ik niet.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Daarnaast kunnen die polen gewoon weer vertrekken als ze vinden dat ze te slecht worden behandeld. Een kenmerk van slavernij is de dwang en het uitschakelen van de vrije wil van de mensen.

 

Hoe dat met die pakistanen gaat weet ik niet.

Maar dat doen ze niet echt. Omdat ze afhankelijk zijn van levensnoodzakelijke zaken. Daarom doen ze dat. Niet zozeer uit vrije wil. Net zoals wij. Wij hier in West-Europa zijn schuldslaven.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Saoudi Arabie is zo'n land dat al jaren geboycot zou moeten worden voor al de schendingen van de mensenrechten. Maar ze hebben olie en veel geld en het zijn de vriendjes van de USA.

En of ze zich iets aantrekeen van hun eigen geloof, ik geloof er geen barst van. In hun paleizen zuipen ze tegen de sterren op.

Velen stellen zich de vraag niet waarom er geen volksopstanden zijn in SA...maar wel in Egypte, Libie en Syrie...

Link naar reactie

Maar dat doen ze niet echt. Omdat ze afhankelijk zijn van levensnoodzakelijke zaken. Daarom doen ze dat. Niet zozeer uit vrije wil. Net zoals wij. Wij hier in West-Europa zijn schuldslaven.

 

Ben je wel eens een poolse arbeidsmigrant tegengekomen Mauser ? Ik wel, heel veel. Ik heb tweederde van mijn leven in Den haag gewoond en nergens zijn er meer polen dan daar. Ik ben bevriend met een eigenaar van een tweemans klusbedrijfje. Hij huurt regelmatig polen in: parketeurs, timmerlui, stukadoors. Die mannen verdienen het minimumloon en als ze goed zijn krijgen ze meer. Zelfs het minimum loon is 2/3 keer zoveel als wat ze in Polen verdienden. Ook in het Westland werken veel polen in de kassen, tegen minimumloon, ik heb wel eens met een paar van die pluk polen en tjechen gesproken en die vertelden dat ze in drie maanden net zoveel verdienden als in een heel jaar in die heimat.Een paar jaar werken in de kassen levert een keurige poolse woning op, wat is daar mis mee ?

 

En dan weer die verwijzing naar schuldslaven (gaat het nu weer los over rente en perfide monetaire toestanden ?).

Link naar reactie

Als ze het Nederlandse minimumloon verdienen en officieel werken is er helemaal niks mis mee.

 

Maar als ze hier illegaal werken zonder verzekering, sociale bijdragen, pensioen etc. dan wel.

 

En dan heb je nog die construcries waarbij ze zogezegd voor een Poolse firma werken (en dus ook het Poolse loon krijgen dat niet hoger is dan...het Poolse loon). Schering en inslag in de transportsector.

Link naar reactie

Daarnaast kunnen die polen gewoon weer vertrekken als ze vinden dat ze te slecht worden behandeld. Een kenmerk van slavernij is de dwang en het uitschakelen van de vrije wil van de mensen.

 

Hoe dat met die pakistanen gaat weet ik niet.

 

kindermeid van 17 onthoofd als straf, buitenlandse werknemers kunnen maar naar huis als ze toestemming krijgen van hun werkgever.

http://www.newyorker.com/online/blogs/newsdesk/2013/01/a-maids-execution-in-saudi-arabia.html

 

Mensenrechten worden daar aan de lopende band geschonden, belachelijk en misdadig dat de VS en EU daar zo'n goeie relaties mee heeft. :-(

Link naar reactie

Ben je wel eens een poolse arbeidsmigrant tegengekomen Mauser ? Ik wel, heel veel. Ik heb tweederde van mijn leven in Den haag gewoond en nergens zijn er meer polen dan daar. Ik ben bevriend met een eigenaar van een tweemans klusbedrijfje. Hij huurt regelmatig polen in: parketeurs, timmerlui, stukadoors. Die mannen verdienen het minimumloon en als ze goed zijn krijgen ze meer. Zelfs het minimum loon is 2/3 keer zoveel als wat ze in Polen verdienden. Ook in het Westland werken veel polen in de kassen, tegen minimumloon, ik heb wel eens met een paar van die pluk polen en tjechen gesproken en die vertelden dat ze in drie maanden net zoveel verdienden als in een heel jaar in die heimat.Een paar jaar werken in de kassen levert een keurige poolse woning op, wat is daar mis mee ?

 

En dan weer die verwijzing naar schuldslaven (gaat het nu weer los over rente en perfide monetaire toestanden ?).

 

mja, wat jij nu zegt is eigenlijk zijn hele stelling hoor. 

Link naar reactie

 

 

slavery-per-capita-map-wo-arrows.jpg

 

 

 

hé, leuk, dat ene landje daar in West Afrika. Vol met slaven. Ivoorkust. Kinderen voor chocolade-industrie, waar ik aan mee werk elke keer ik een kitkat, m&m's, lion, twix, enz ... koop. Ik ga er volgende week voor drie weken naartoe. Gelukkig koop ik nu en dan eens fair trade chocolade om mijn geweten te sussen.

Link naar reactie

mja, wat jij nu zegt is eigenlijk zijn hele stelling hoor. 

 

Is dat zo ? Mijn verhaal sluit aan bij ene Mausert rant ? Het ging er toch over slavernij ?  Heb daar in de regio Den Haag weinig van gemerkt. Die polen maakte op mij een vrij zorgeloze en bij tijden (die oost europese neerslachtigheid) een vrolijke indruk. Ik sprak wel eens met een poolse vloerenlegger die in drie maanden net zo veel verdiende als in Polen in anderhalf jaar. Die man was gewoon blij met het werk en ging na een paar jaar in Polen een stabiel bestaan opbouwen. Lijkt me niks mis mee hoor....

Link naar reactie

 Lijkt me niks mis mee hoor....

 

yep, en dat bedoelt ie ook. In de ogen van kapitalisten is er niks mis mee. Die buitenlandse mensen die bij mij werken zijn ook veel liever hier om te werken waar ze pad noch spoor kennen, de taal niet spreken, constant de schuld krijgen van alles wat mis is  dat wij niet nog meer verdienen, enkel en alleen omdat er ginder niet voldoende geld voorhanden is. Ze moeten het wel hier komen halen. Doen ze veel en veel liever dan thuis in hun eigen land bij de familie na een dagtaak op kantoor met glijdende uren, lunchbreak op de firma, en aandacht voor ergonomie.

Link naar reactie

yep, en dat bedoelt ie ook. In de ogen van kapitalisten is er niks mis mee. Die buitenlandse mensen die bij mij werken zijn ook veel liever hier om te werken waar ze pad noch spoor kennen, de taal niet spreken, constant de schuld krijgen van alles wat mis is  dat wij niet nog meer verdienen, enkel en alleen omdat er ginder niet voldoende geld voorhanden is. Ze moeten het wel hier komen halen. Doen ze veel en veel liever dan thuis in hun eigen land bij de familie na een dagtaak op kantoor met glijdende uren, lunchbreak op de firma, en aandacht voor ergonomie.

 

Die polen doen werk waar geen hollander meer voor te vinden is. Er is geen ressentiment jegens de polen. Een europa waar men vrijelijk kan werken en reizen, daar zie ik geen probleem in of moet iedereen maar in het eigen land blijven ?  Wat heeft het kapitalisme daar mee te maken ?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Die Polen doen dat werk omdat ze net iets meer verdienen dan in Polen. Maar dat wil niet zeggen dat ze daar echt voor kiezen of dat werk graag doen. ze doen het omdat de situatie hen dwingt. Wat is er mis met werken in eigen land?

 

Welk werk willen de Nederlanders niet meer doen?

 

Trouwens als de Polen aan minimumlonen werken, dan kan men de loon barema's voor iedereen naar beneden halen. Als de Polen kunnen werken aan zo'n laag loon,  waarom de autochtone Nederlander dan niet?

 

Zelfde mechanisme als met die mini-jobs in Duitsland waar De Wever zo'n harde van krijgt.

 

'Wat heeft dat met kapitalisme te maken'...

 

 

:e009:

Link naar reactie

Die polen doen werk waar geen hollander meer voor te vinden is. Er is geen ressentiment jegens de polen. Een europa waar men vrijelijk kan werken en reizen, daar zie ik geen probleem in of moet iedereen maar in het eigen land blijven ?  Wat heeft het kapitalisme daar mee te maken ?

Jamaar retep, Polen is lid van de eu, vrij verkeer etc dus als ze alles legaal doen kunnen ze hier perfect komen werken.

 

Wat je (zeer handig) omzeilt is de niet eu burgers die hier illegaal uitgebuit worden en het misbruik van fictieve niet Nederlands Belgische adressen om aan onze sociale wetgeving te ontsnappen.

 

En ik heb ook Poolse mensen in mijn wijk. Hardwerkende mensen die hier legaal hun brood verdienen. Ik gun ze het van harte.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Jamaar retep, Polen is lid van de eu, vrij verkeer etc dus als ze alles legaal doen kunnen ze hier perfect komen werken.

 

Wat je (zeer handig) omzeilt is de niet eu burgers die hier illegaal uitgebuit worden en het misbruik van fictieve niet Nederlands Belgische adressen om aan onze sociale wetgeving te ontsnappen.

 

En ik heb ook Poolse mensen in mijn wijk. Hardwerkende mensen die hier legaal hun brood verdienen. Ik gun ze het van harte.

  Maar wel aan barema's die Poolse interimkantoren hanteren. Vrijhandel my ass. Het blijft gewoon legale slavenhandel. Kapitaal moet vrij kunnen bewegen binnen de markt.

Link naar reactie

Nog en nu voor het laatst (anders tik ik hetzelfde verhaal weer in). Ik heb tal van polen gesproken en die:

 

-zijn uit vrije wil in NL gekomen;

-verdienen ivg met ons slecht maar nog altijd 2/3/4 keer zoveel als in Polen;

-gaan na een paar jaar weer uit vrije wil weer weg (Duitsland, Engeland of Polen).

 

http://nicis.platform31.nl/Wat_doen_wij/Verspreiding/Docbank/Welzijn_Integratie/Migranten_en_asielzoekers/Migratie/Poolse_arbeidsmigranten_verdienen_weinig_hebben_weinig_privacy_en_zijn_toch_tevreden

 

Ze doen werk waar wij geen zin meer in hebben (bollen pellen, paprikas plukken etc) omdat het zwaar en slecht betaald werk is. Ze doen dat graag omdat ze poen willen verdienen. Wat slavenhandel hiermee te maken heeft weet ik echt niet, ik zou je willen adviseren: praat eens met zo'n pool, ik heb het vaak genoeg gedaan......

Link naar reactie

Denk dat de Polen het minst van onze zorgen zijn, zelfs deze die hier blijven mixen met de bevolking en werken. Daar kun je niet veel tegen hebben, we hebben zelfs enkele jaren geleden een Poolse in de familie mogen verwelkomen, ze spreekt al beter Nederlands dan de gemiddelde Antwerpenaar en heeft hier haar studies afgewerkt. Wel redelijk godsdienstig denk ik, dat zit daar nog wel ingebakken.

Link naar reactie

Denk dat de Polen het minst van onze zorgen zijn, zelfs deze die hier blijven mixen met de bevolking en werken. Daar kun je niet veel tegen hebben, we hebben zelfs enkele jaren geleden een Poolse in de familie mogen verwelkomen, ze spreekt al beter Nederlands dan de gemiddelde Antwerpenaar en heeft hier haar studies afgewerkt. Wel redelijk godsdienstig denk ik, dat zit daar nog wel ingebakken.

 

Dat is dan weer een tegenvallert ! :e005:

 

Polen zuipen ook meer dan de gemiddelde nederlander maar ja.

 

@Mask, op veldonderzoek uitgeweest ?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Nog en nu voor het laatst (anders tik ik hetzelfde verhaal weer in). Ik heb tal van polen gesproken en die:

 

-zijn uit vrije wil in NL gekomen;

-verdienen ivg met ons slecht maar nog altijd 2/3/4 keer zoveel als in Polen;

-gaan na een paar jaar weer uit vrije wil weer weg (Duitsland, Engeland of Polen).

 

http://nicis.platform31.nl/Wat_doen_wij/Verspreiding/Docbank/Welzijn_Integratie/Migranten_en_asielzoekers/Migratie/Poolse_arbeidsmigranten_verdienen_weinig_hebben_weinig_privacy_en_zijn_toch_tevreden

 

Ze doen werk waar wij geen zin meer in hebben (bollen pellen, paprikas plukken etc) omdat het zwaar en slecht betaald werk is. Ze doen dat graag omdat ze poen willen verdienen. Wat slavenhandel hiermee te maken heeft weet ik echt niet, ik zou je willen adviseren: praat eens met zo'n pool, ik heb het vaak genoeg gedaan......

'Ze doen dat graag...'  :) 

 

Ze doen het omdat ze dat geld kunnen gebruiken. Gesteld dat ze dat geld niet hoeven te verdienen dan zie je ze hier niet meer.

 

Iets graag doen, doe je omdat je het uit eigen vrije wil ( tot hoever vrije wil bestaat ) zonder dat je dat hoeft te doen omdat je er geld voor vangt.

 

Een tekenaar tekent omdat hij dat graag doet: illustreren, schilderen,... niet omdat hij ervoor betaald wordt.

Die Polen zijn hier om geld te verdienen. Niet omdat ze een roeping hebben of een droom willen waarmaken: 'ik wil paprika's gaan plukken in Nederland.'

 

Slavernij dien je niet enkel te zien als een overheid of privé-onderneming zoals de VOC destijds, die letterlijk mensen ging gaan opkopen, vergezeld van een gewapende militie.  Het volstaat om een groep mensen afhankelijk te maken van levensmiddelen en je hebt ze aan je gebonden.  Er komen inderdaad geen milities aan te pas die een kalashnikov in uw nek duwen zodat je nog wat vlugger de bakken vol krijgt, maar dat neemt niet weg dat het slavernij is. Loonslavernij. Dat is iets dat de mainstream niet erkend. Werken om uw 30 jarige hypotheek terug te betalen is ook slavernij.

Link naar reactie

ik vermoed dat hij bedoelt dat werk/arbeid een intrinsieke motivatie moet hebben en geen financiële. 

 

Ik vermoed ook dat hij ergens een beetje bedoelt dat als de bedrijven hun fabrieken niet uit Polen hadden weg gehaald om naar een nog goedkoper land te gaan (de Polen verdienen te veel in Polië) ze niet naar hier hadden moeten komen om te werken, hadden ze dat, net als jij, gewoon in hun eigen omgeving kunnen doen. Nu kunnen ze dat niet, dus is er van vrije keuze weinig sprake. De vrij aardige en sympathieke Polen die ik ken, zijn allemaal zéér blij dat ze hier een kans hebben gehad om toch nog wat geld te verdienen en dat gun ik hen. Maar het is moeilijk om niet op hetzelfde moment te denken dat ik hen dat werk ook gun in hun eigen land. En het is nog moeilijker om niet te denken, nee toch maar miserie en armoede in die landen, anders had ik mijn vrouw nooit ontmoet.

 

Moeilijke discussie hoor, moeilijk om een eenduidig standpunt in te nemen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dus mensen die werken om geld te verdienen (in mijn ogen een vrij eerbare bezigheid) mag niet ? Loonslavernij ? In wat voor wondere wereld leef jij eigenlijk ?

Daarom dat mensen die gewoon werken nooit bovenaan de ladder arriveren. Ondanks het riedeltje dat selfmade enterpreneurs tot vervelends toe de wereld insturen. Fuck that. De reden waarom ze een hoop landerijen en bedrijven hebben is omdat ze bankiers als holmaatjes hebben en continu zitten te investeren in andere bedrijven van andere college fratboys, die toevallig ook een lucratieve handelsactiviteit hebben: energie, vastgoed, watermaatschappijen, CEO in een of andere mutualiteit,...

 

Investeren is niet werken.

 

Nu, het is niet dat ik en anderen die niet tot het innercircle behoren plots al hun eigendommen en luxestatus moeten hebben, zoals wel eens wordt gerepliceerd vanuit de 'hardwerkende' rechtsliberale zijde: Links zit te wachten tot eerlijke, hardwerkende risiconemende, welvaartscheppende ondernemers iets hebben gerealiseerd en dan zitten regels en pestwetten erdoor jagen via een sterk gecentraliseerde overheid om de zuurverdiende en eerlijk bekomen rijkdom van die rechtsgeaarde stakkers ( met partijkaart en lid van serviceclub ) zomaar af te pakken, in naam van de sociale gelijkheid enz...

 

Wat zou ik daarmee moeten aanvangen? Wat moet ik met een aandeel van Bayer? Wat moet ik met 3 villa's? Allemaal zaken die tijd en energie vreten.

 

Wat ik gewoon wil is de zaken die er nodig zijn wat betreft om een min of meer humaan leven te leiden, gewoon vrij toegankelijk zijn, niet in handen van een of andere maatschappij. Nogal een afgunst, hé... :e009:

 

Het is ook tijdswinning. Je hoeft dan geen overbodige arbeid of een job uit te oefenen die je eigenlijk wel matig graag doet maar toch liever zou laten vallen omdat je iets anders liever doet maar helaas niet genoeg centen binnenbrengt. Of nog graag een studie had aangevangen, omdat gewoon dat onderwerp je interesseert.

 

Een mens leeft maar gemiddeld 65-70 jaar ( als je geluk hebt en geen leuke ziekte opdoet of omkomt in een ongeluk of andere terminerende activiteit ). Niet bijster lang, lijkt me. Veel tijd daarvan wordt verspild aan nutteloze zaken.

Ja, de economie moet draaien nietwaar...

 

Wat betreft die paprika's en andere bollen die gepeld en geplukt dienen te worden: sleutel een automaat in elkaar. Indien je daar geen geld en tijd wil in investeren, laat die paprika's dan maar hangen. Of pluk ze zelf.

 

 

Vraagje voor je retep: stel dat je kon kiezen om een product  je toe te eigenen en verhandelen waarbij je alle exploitatierechten en vrijhandelsakkoorden op zak hebt en politieke back up waarbij je zeker weet dat mensen het zullen kopen van je omdat ze het gewoonweg nodig hebben - je hoeft er zelfs geen reclame voor te maken en klanten te lokken, of een produkt waarbij je eerst veel tijd dient in te steken en kennis alvorens het op de markt te kunnen brengen en waarvan dat je weet dat mensen het wel zullen kopen maar niet altijd omdat ze het niet altijd nodig hebben, wat kies je?

 

Ter illustratie: grond, water, energie of heerlijke ambachtelijke boterkoeken?

Link naar reactie

Dat er nog nooit iemand rijk geworden is door gewoon te gaan werken als arbeider, bediende of ambtenaar, daarin moet ik je gelijk geven. Maar is dat niet hetzelfde als beweren dat er nog nooit iemand rijk geworden is door gewoon maar te studeren?  Je moet dat zien als trapjes die de mogelijkheid geven tot een volgend trapje.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat er nog nooit iemand rijk geworden is door gewoon te gaan werken als arbeider, bediende of ambtenaar, daarin moet ik je gelijk geven. Maar is dat niet hetzelfde als beweren dat er nog nooit iemand rijk geworden is door gewoon maar te studeren?  Je moet dat zien als trapjes die de mogelijkheid geven tot een volgend trapje.

Allemaal goed en wel, maar een keer je een bepaalde richting bent ingeslagen door vb. een huis te kopen of je hebt een gezin, dan wordt het al heel wat moeilijker om eventueel een studie opnieuw op te nemen. Je vaste kosten gaan gewoon door, hé.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...