Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Soms denk ik wel dat een smartphone handig zou zijn of beter gezegd, bepaalde apps altijd bij de hand hebben zou wel handig zijn, maar dan laat ik mijn gsm weer voor de 5e keer op een dag uit mijn handen vallen (mij onhandig noemen is nog een eufemisme) en ben ik blij met mijn basic, goedkoop maar stevige ouderwetse gsm. Als ik een week op reis ga moet ik me ook geen zorgen maken of ik mijn oplader mee heb of niet

Link naar reactie

Wijsheidstanden  :e005:  In NL heten die verstandskiezen, daar krijg je plaatselijke verdoving voor. Een van mijn verstandskiezen was er zo uit, bij de andere moest er nogal wat gezaagd worden. Verder weinig van gevoeld maar na de ingreep is het zo lastig met al dat bloed.....

 

Algehele narcose is wel vervelend, voordeel is dat je weinig meekrijgt van het gebeuren, nadeel is dat je nogal brak bijkomt. Een ruggeprik is natuurlijk weer heel anders, dan kun je alleen verlamd toekijken en luisteren........

Link naar reactie

Algehele narcose is helemaal niets om bang voor te zijn. Ik word nog wit als ik terugdenk aan die wijsheidstand die eerder dit jaar onder plaatselijke verdoving werd getrokken. Het besef dat ze een tand uit je kaak sleurt (dat kleine tandartsvrouwtje!!!) deed me bijna flauwvallen. Ik geef wel toe dat ik kleinzerig ben.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Bij mij ging dat ook vrij vlot, maar ik ben zoals gezegd kleinzerig. Mijn vrouw was hoogzwanger, en om één of andere reden wilde de dokter mijn bloedgroep kennen. Hij moest dus bloed afnemen. Toen zijn potje vol met mijn bloed zat was ik krijtwit, en niet meer in staat met de auto te rijden. Mijn bolbuikige geliefde nam hoofdschuddend het stuur.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Bij mij ging dat ook vrij vlot, maar ik ben zoals gezegd kleinzerig. Mijn vrouw was hoogzwanger, en om één of andere reden wilde de dokter mijn bloedgroep kennen. Hij moest dus bloed afnemen. Toen zijn potje vol met mijn bloed zat was ik krijtwit, en niet meer in staat met de auto te rijden. Mijn bolbuikige geliefde nam hoofdschuddend het stuur.

:e005:  :e005:  :e005:  :e005: De bloedafnamemevrouwen vragen mij (1m88, 98 kg) altijd bezorgd of ik er wel tegen kan. Ik ben dan altijd dapper maar kijk niet. Laatst zei zo'n bloedmevrouw dat ze dat alleen vragen aan mensen die groot/zwaar zijn. Het is nogal een heisa om een flauw gevallen kerel omhoog te takelen.

 

Mijn eerste verstandskies zat al los en die werd zonder problemen er uit getrokken. De tweede was nogal in de kaak verankerd, daar moest gesneden ende gebikt worden, een bloodfest !

Link naar reactie

Algehele narcose is helemaal niets om bang voor te zijn.

 

Ik vind anesthesie op zich al eng maar ik heb ook schrik voor een allergische reactie en in shock gaan (wat niet overdreven is, we hebben al een enorme nare ervaring gehad met iemand zeer dierbaar) maar blijkbaar wordt je bij de eerste aanraking van iets nog niet allergisch, dus indien ik bij de operatie pas voor de eerste keer in aanraking kom met de stof die gebruik wordt voor narcose zouden er in feite geen complicaties kunnen voorkomen. Toch blijf ik het maar enorm eng vinden

Link naar reactie

Het is net best dat je dat niet test als je er nog nooit met in contact ben gekomen want je kan in principe niet allergisch zijn van iets waar je nog nooit in contact met bent gekomen. In theorië is het dus de tweede keer dat je onder narcose gaat dat je schrik moet hebben maar ik ga volgende week eens horen of de verdoving voor de wijsheidstanden/verstandskiezen hetzelfde is als de operatie voor mijn bovenkaak

Link naar reactie

AZ Monica in Antwerpen normaal gezien, ik werd door verwezen naar kaakchirurg J. Van de Perre maar heb volgende week pas mijn eerste afspraak dus er staat nog niets vast.

 

kijk eens aan, die heeft mijn verstandskiezen en ook mijn wijheidstanden getrokken. Wat een beul, hij heeft gelijk mijn tandvlees geamputeerd en vond ik een week daarna een schaar in mijn buik :)

 

Nee, serieus. Bij mij onder volledige anesthesie want ze zaten nogal erg diep en lastig (en aan de kraters in mijn muil te voelen had ie gelijk). Goed verlopen, prima ziekenhuis. Vriendelijk personeel, vreselijk om parking te vinden. Het wakker worden van zo'n anesthesie is wel shit, maar dat duurt een half minuutje en dan valt het wel weer mee, vanaf dan is het in en uit de slaap soezen in een lekker warm bed met je ipod op je hoofd.

 

Niets om nerveus voor te zijn. Bovendien gaven ze me een xanax op voorhand zodat ik al zingend en fluitend de operatiezaal ingerold werd. Nu zeg ik dat wel keistoer, maar als de verpleegsters binnen komen om het bed naar de OK te rollen, knalt de nervositeit ook door mijn hele lijf. Valt allemaal wel mee.

Link naar reactie

Blijkbaar zijn er toch al veel mensen die hun wijsheidstanden hebben laten trekken. Ik heb de mijne nog.

 

ja, dat merken we wel ja. En ik heb er zelf ook nog twee, dus het kan wel kloppen  :D

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het blijkt ook dat je kracht verliest als je wijsheidstanden eruit zijn. Wanneer je een krachtinspanning dient te leveren zet je automatisch je tanden op elkaar. Wanneer je wijsheidstanden er niet meer zijn dan is er minder oppervlak, wat gelijkstaat aan minder draagvlak. Daardoor heb je ook minder kracht in je armen wanneer je kracht dient uit te oefenen.

Link naar reactie

Kun je dan eens deze flauwekul weerleggen? Ik heb die uitleg, komende van een sportdokter, eens gelezen.

 

Dat is het omdraaien van de bewijslast, jij komt met een broodje aap verhaal en dan moet ik bewijzen dat je onzin plempt ?

 

Nou goed dan, ik heb eens van een arts gehoord dat je redenering een broodje aap verhaal is......

Link naar reactie

Dat van die tanden is onzin. Maar als je je tong tegen je verhemelte duwt, span je ook spieren in je schouders en armen op, waardoor je sterker lijkt als je bijvoorbeeld constant wordt geduwd door iemand. ;)

 

Wat wijsheidstanden betreft : ik ben ze alle vier getrokken. Nu ja, de onderste eruit geduwd door een stomatoloog, omdat mijn tandarts het niet verantwoord vindt dat een 'gewone' tandarts die eruit trekt, met kans van uw kaak uit den haak te trekken. De bovensten deed-ie zelf, zonder probleem. Wel een griezelig geluid als die tand eruit getrokken wordt.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat is het omdraaien van de bewijslast, jij komt met een broodje aap verhaal en dan moet ik bewijzen dat je onzin plempt ?

 

Nou goed dan, ik heb eens van een arts gehoord dat je redenering een broodje aap verhaal is......

Die dokter had de test gedaan bij de interviewer. De dokter vroeg of de man nog zijn wijsheidstanden had of niet. De interviewer had geen wijsheidstanden meer en daarop vroeg de dokter om een partijtje armworstelen. Daarna diende de interviewer enkele propjes te plaatsen waar ooit zijn wijsheidstanden waren en opnieuw volgde een partijtje armworstelen. De interviewer gaf toe dat er een opmerkelijk verschil was in krachttoename. Hij kon nl. meer druk uitoefenen via zijn arm.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat lijkt me een statistisch significante en heel wetenschappelijk uitgevoerd onderzoek, ik trek mijn woorden terug. Je hebt volkomen gelijk, tegen zoveel bewijzen kan ik niet op.

Ik zei dan ook: 'het blijkt...' Nergens heb ik beweerd dat het effectief zo is. Misschien kan het ook psychologisch zijn. Placebo-effect...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...