Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Ik dacht al dat je zo'n antwoord ging geven. Maar dat is een valselijk schuldgevoel dat zeer diep genesteld zit in onze samenleving.

Schuld is geinstitutionaliseerd in onze maatschappij en veelal op een verkeerde manier. Het leidt tot de omkering van alle waarden, zoals een wijs man nog niet zo heel lang geleden ons wist te vertellen.

 

Om te beginnen heb je niks als mens. Geen grond, geen middelen om te voorzien in je noden. Nochthans zijn er  toch een aantal zaken gewoon gratis. Grond, water, energie als je die kan omzetten via technologie ( we gaan hier even de discussie vermijden hoe kom ik aan die technologie enz...kwestie van het gemakkelijk te houden ), voedsel: je kan zelf groenten telen, dieren houden enz...

 

Maar als mens opgroeiend in een stedelijke omgeving heb je geen toegang tot die zaken omdat ze geclaimed worden door de overheid ( via grond kun je een waterput installeren enz...) en de rest is opgekocht door andere burgers zoals jij die geld bezitten en via een lening bij de bank een huis gekocht hebben of grond waarop ze een huis hebben gebouwd. Indien je pas van school komt, heb je dit alles niet. Dus ben je gedwongen om een job te zoeken - nu gaan sommigen hier weer komen zeuren dat dit geen dwang is: er is niemand die met een wapen je dwingt om een job te zoeken dus doe je dit uit eigen vrije wil - en geld te verdienen.

 

So far so good. Je verdient geld en betaalt je bijdragen en belastingen aan de overheid. Wanneer je door ziekte of ander voorval even zonder werk zit heb je nog steeds geld nodig om je huur, lening, nutsvoorzieningen, voedsel en drank te bekostigen.

Dus het systeem via belastingen en bijdragen zorgt dus dat er een soort collectieve spaarpot is waaruit een deel kan terugvloeien naar de burger die heeft bijgedragen. In jouw geval krijg je dus nu een deel terug waarvoor je hebt afgedragen. Niks aan de hand toch? Klinkt toch logisch? Dus waarom zou je je moeten schuldig voelen? Meer zelfs: je krijgt toch nooit evenveel terug in verhouding met hetgeen je hebt afgedragen.

 

Wat we nu kunnen terugvoeren naar het rechts politiek denken, genre kleinburgerlijke vadsige patsers zoals dat schorem bij de N-VA.

 

Zij gaan ervan uit dat een werkloze een waardeloos iemand is die enkel kost aan een samenleving en teert op hun geld. Hun geld hé, het soort geld dat verdienen via aandelen en woekerwinsten. Maar het is hún geld. Zij zeggen dat het hún geld is, dus dan zal het wel zo zijn...

 

Dus ijveren ze om de uitekeringen drastisch terug te schroeven en eventueel af te schaffen. Wat betekent dat dus: indien je 15  jaar gewerkt hebt en al die jaren hebt bijgedragen krijg je niks terug wanneer je ziek valt of werkloos bent.  Hier klopt dus iets niet...

 

Daarom als ik pleit om werkloosheidsuitkeringen af te schaffen ik dus ook wil dat grond gratis is en er vrije toegang is tot de levensnoodzakelijke middelen.

 

Schuld...my ass.

Link naar reactie

Heb ik gezegd dat ik daar achter sta, geen woorden in mijn pennetje leggen Lord Lange Lappen Tekst......

 

ps hoe is het nu met je autarkische commune ? Of ben je nog steeds onderdeel van de grote boze samenleving ?

 

ps 2 ik wil al jaren vrije toegang tot eerst levensbenodigheden als goeie strips, single malt whisky en fijne vakanties. Dit kost nog steeds geld, een schande is het !

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik schat kassen waarin tomaten en paprika's worden geteeld..... Vooral in tomaten kassen is het arbeiden niet prettig......

Welk recht heeft dat uitzuigerkabinet bij jullie dan wel om slavenarbeid in te voeren en te stelen van burgers?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Heb ik gezegd dat ik daar achter sta, geen woorden in mijn pennetje leggen Lord Lange Lappen Tekst......

Mijn uitleg is aan Stuvio gericht...maar dat had je wellicht door...of niet?  :e012:

Link naar reactie

Welk recht heeft dat uitzuigerkabinet bij jullie dan wel om slavenarbeid in te voeren en te stelen van burgers?

 

Recht heeft hier net veel mee te maken denk ik, macht is meer het woord. Dit zou overigens gelden voor mensen die langdurig werkloos zijn. Het gaat toch niet werken, dit is al eens geprobeerd. Van de 1500 benaderde steuntrekkers zijn er op die manier 3 aan het werk gekomen. De meesten hadden nogal moeite met om  uur opstaan en het fysieke aspect van kassenwerk. Dat laatste kan ik beamen, ik heb als jongeling diverse zomers op die manier gewerkt en het was best wel zwaar.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Recht heeft hier net veel mee te maken denk ik, macht is meer het woord. Dit zou overigens gelden voor mensen die langdurig werkloos zijn. Het gaat toch niet werken, dit is al eens geprobeerd. Van de 1500 benaderde steuntrekkers zijn er op die manier 3 aan het werk gekomen. De meesten hadden nogal moeite met om  uur opstaan en het fysieke aspect van kassenwerk. Dat laatste kan ik beamen, ik heb als jongeling diverse zomers op die manier gewerkt en het was best wel zwaar.

Mooi dat je het toegeeft. De roverheid heeft geen recht. Nooit gehad. Deus Ex Machina. Enkel door repressie, dwang en een monopolie op geweld.

Iedere opstand, revolutie, betoging, onthoofding en executie van staatshoofden die ooit heeft plaatsgevonden gedurende de menselijke geschiedenis is hierbij gelegitimeerd.

 

Nu nog het bankaire systeem herleiden tot stof en as.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Heb ik gezegd dat ik daar achter sta, geen woorden in mijn pennetje leggen Lord Lange Lappen Tekst......

 

ps hoe is het nu met je autarkische commune ? Of ben je nog steeds onderdeel van de grote boze samenleving ?

 

ps 2 ik wil al jaren vrije toegang tot eerst levensbenodigheden als goeie strips, single malt whisky en fijne vakanties. Dit kost nog steeds geld, een schande is het !

Eerlijk? Dat wordt heel moeilijk. Vanwege het feit dat er een verkeerde mentaliteit is onder de bevolking. Een tekort aan besef. En een falende roverheid. Het systeem waarin we ons nu bevinden duldt geen concurrerend systeem. Een mutualistisch systeem is niet haalbaar. Het rente/interestsysteem laat het niet toe.

 

Trouwens de voorvechters geven dat zelf toe:

 

 

Margrit Kennedy:

 

She has stated that her work on ecological architecture in 1982 led her to the discovery that it is "virtually impossible to carry out sound ecological concepts on the scale required today, without fundamentally altering the present money system or creating new complementary currencies".[3]

 

Nu ja...best blijven doordoen zoals we nu bezig zijn zeker, retep? Dan kan een ander er ook nog eens aan verdienen. Stel je voor dat de roverheid geen centjes meer zou kunnen krijgen voor grond. En dat energiebedrijven geen diensten en producten meer kunnen leveren aan de burgers...Al die CEO's zonder werk...die mensen moeten toch ook leven? Wat moeten hun kindjes dan eten als de pappa geen centjes meer kan verdienen...? We moeten  ook wat denken aan onze medemens, is het niet? CEO's zijn ook mensen...

 

Stoute, kwaadaardige en egoïstische burgers...best nog wat belastingen heffen tot 70% van het netto-inkomen zodat er geen tijd is om nog met idiote alternatieve plannen te morrelen.

 

Arbeit Macht Frei. Heil Di Rupo en N-VA: Die Partei des Vaterlands.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Je klinkt niet echt overtuigend...

 

Het schuldgevoel zit diep bij veel mensen. Velen voelen zich schuldig enkel en alleen al omdat ze leven.

Trouwens het christendom heeft hier ook zijn aandeel in. Praktisch alle godsdiensten.

 

O ja, there IS such thing as a free meal.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
http://www.salon.com/2013/01/06/debt_is_ingrained_in_americas_way_of_life/

 

 

David Graeber's sweeping history "Debt: The First 5,000 Years" helps explain our country's basic power dynamics

 

DEBT IS UBIQUITOUS. It is also insidious, since debt imposes a power relationship (amplified by the state) between borrower and creditor. We are diminished by debt. The ongoing financial crisis has revealed the degree to which most Americans (myself included, alas) are seriously indebted — and being so, we are more controlled than controlling.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat is waar. En een goed ook.

 

Maar: een forum heeft altijd wel beheerders. De ene zijn al humaan, tolerant, behept met inlevingsvermogen en mogelijkheid tot onderhandelen. Terwijl andere...

 

Dat is dan hetgeen een sociaal medium zoals facebook of myspace niet echt heeft. Uiteindelijk is er wel een beheer maar dat is veel abstracter en niet omnipresent.  Je hebt in feite je eigen profiel en je plaatst daar op wat je wil. Moeilijk om censuur op toe te passen. Tenzij je van die etters hebt die je gaan melden.

 

In zo'n geval wordt het dan een kwestie van uit te zoeken wie je dat lapt en indien je de persoon/personen kunt bereiken.... :e011:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

@Kameraad Mauser: Zoals ik dat lees zou het enige sociale medium dat volledig naar jouw zin is eentje dat jij zelf beheert. Op zich perfect mogelijk. Wat houdt je tegen?

 

Teveel werk. :e007:

 

Maar het is hier goed hé, op de reep. Ik heb geen klagen hoor.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Aan welk jaar zal je dit jaar beginnen ? Ik heb het gevolgd tot en met de middelbare graad maar ik moest spijtig genoeg stoppen want het werd me te tijdrovend/stresserend in combinatie met de opvoeding van mijn dochters.

:wat:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...