Ga naar inhoud

Kuifje & Hergé


Recommended Posts

unnamed.jpg.44f303c9a5518734a0da1aac34e80fcc.jpg

 

Ik zag gisteren 'Tarzan and his mate' uit 1934, de tweede meest sexy Tarzan-film (op nr 1 staat die met Bo Derek). De film zit volgestouwd met naaktscènes, met als hoogtepunt het minutenlange naakte onderwaterballet  van Jane en Tarzan. Verder heb je nog extreme horror, grote setpieces (het olifantenkerkhof!), gevechten met leeuwen, krokodillen, olifanten, wilde stammen en berijdt tarzan een hele kudden olifant, een neushoorn en een nijlpaard. Dat moet indertijd een immens spectaculaire film geweest zijn. Maar vergeleken met die film is het drie jaar oudere Kuifje in Afrika een woke-fest. In de film hebben zwarten namelijk maar één functie: drager. Geen enkele van de honderden dragers overleeft de film (maar daar ligt niemand echt van wakker) maar ik keek toch eens op toen in het begin van de film een drager gewoonweg werd afgeknald omdat hij weigerde verder te gaan en de compagnon van de moordenaar onaangedaan opmerkt dat de zweep voldoende zou geweest zijn, want nu zijn ze iemand kwijt die een paar extra kilo's ivoor kan dragen. Ik dacht eerst nog dat het om de twee slechteriken van dienst ging, maar neen, het waren de vrienden van Jane.

 

_lit004201701ill0054.gif.63f33573135a72ca0de2dd8960d10a07.gif

 

Kuifje excuseert zich tenminste als hij de plaatselijke bevolking schade berokkent.

 

 

 

tumblr_orciw67lSQ1w3xsa8o1_1280.thumb.jpg.3dba5fbee8f7dbd65b2ca51f50988ced.jpg

 

Ik was overigens compleet vergeten dat jane ook haar eigen versie van de tarzankreet had.

Link naar reactie
26 minuten geleden, Peter Motte zei:

 

Ja, nadat hij een trein liet ontsporen...

ongelukken gebeuren nu eenmaal

Met de hulp van onze dappere blanke held was dat allemaal vlug terug opgelost 😏

 

Doet me denken aan die keer dat mijn buurman hulp nodig had in zijn slaapkamer. Toen ik daar toekwam stonden er drie volwassen zwarte mannen een bed in elkaar aan het steken. "We hebben de hulp nodig van een blanke" zei er één. 😎

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Dit langlopend project is ook aangekondigd:

 

afbeelding.thumb.png.1162f4f804df61aa475c07049f1e436e.png

 

Alles wat je moet weten over de creatie van “De Avonturen van Kuifje” en de wereld van Hergé.

Elk deel van deze 23-delige serie zal gewijd zijn aan een specifiek album en zal reproducties bevatten van originele schetsen, becommentarieerde platen, evenals gedetailleerde analyses van de thema's, karakters en historische contexten die het werk van Hergé vormden.

 

afbeelding.thumb.png.d65441e0c001e182a59856aeb92eab05.png

Link naar reactie
  • 2 months later...
Op 30/9/2024 om 10:48, cinco zei:

Is daar trouwens nog nieuws over?

Ja, volgens Tintinoloog Patrice Guérin verschijnt het Franstalige album Le Lotus bleu van Hergé (ingekleurde versie van de oorspronkelijke zwart-witte versie) op 8 januari 2025. Wanneer de nederlandstalige versie veschijnt is nog niet bekend.

Dit is dan wel een andere, nieuwere inkleuring dan de versie uit de jaren '80. Toen zijn de kleuren gebruikt van de reguliere versie.

 

F-e_mibWgAAY24y.thumb.jpg.c47619116ce8385c0cd55c3ae99dced1.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...