Ga naar inhoud

De Kiekeboes


Recommended Posts

30 minuten geleden, Jos Van Brussel zei:

Er waren wel al magneten met het nieuwe design.

 

En sleutelhangers.

Maar dat design is al weer achterhaald aangezien haar personage voor album 2 opnieuw aangepast is.

 

afbeelding.png.2e130b8c48631d6923b288788043a9b0.png afbeelding.png.72714082745830ccecd3f3159d9e7bf5.png

 

Twee neuscorrecties voor Fanny op korte tijd lijkt me toch wel weer een extra kostenpost voor SU die ze uiteindelijk bij hun klanten moeten zien te recupereren.

Link naar reactie
2 hours ago, Ambreville said:

Het doet me denken aan New Coke, die uiteindelijk terug Old Coke werd.

 

Er zijn inderdaad wel wat parallellen. Interessant dat toen de Classic Coke opnieuw werd ingevoerd het marktaandeel van Coca-Cola omhoogschoot. Wat leidde tot samenzweringstheorieën dat The Coca-Cola Company New Coke had gecreëerd om het merk te boosten. Deze 'New Kiekeboes' hebben ook al buitenproportioneel veel aandacht gekregen de laatste maanden. Als PR stunt is het dan ook geslaagd, hoewel een deel van de aandacht negatief is. Moesten de 'Classic Kiekeboes' terugkomen zou dat ook tot een serieuze boost voor de serie kunnen leiden. Zoals mensen emotioneel gehecht waren aan de klassieke Coca-Cola formule heeft de uitgeverij misschien de emotionele gehechtheid van de Vlaming aan de klassieke Kiekeboes onderschat.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/New_Coke

 

New Coke was the unofficial name of a reformulation of the soft drink Coca-Cola, introduced by the Coca-Cola Company in April 1985. It was renamed Coke II in 1990, and discontinued in July 2002.

By 1985, Coca-Cola had been losing market share to diet soft drinks and non-cola beverages for several years. Blind taste tests suggested that consumers preferred the sweeter taste of the competing product Pepsi-Cola, and so the Coca-Cola recipe was reformulated. The American public reacted negatively, and New Coke was considered a major failure.

The company reintroduced the original formula within three months, rebranded "Coca-Cola Classic", resulting in a significant sales boost. This led to speculation that the New Coke formula had been a ploy to stimulate sales of the original Coca-Cola, which the company has vehemently denied. The story of New Coke remains influential as a cautionary tale against tampering with an established successful brand.

 

"There is a twist to this story which will please every humanist and will probably keep Harvard professors puzzled for years," said Keough at a press conference. "The simple fact is that all the time and money and skill poured into consumer research on the new Coca-Cola could not measure or reveal the deep and abiding emotional attachment to original Coca-Cola felt by so many people."

Link naar reactie

De uitgeverij valt hier niets te verwijten, denk ik. Merho is de enige die je met de vinger kunt wijzen. Hij is degene die geen kopie wil van zijn reeks. Steve Van Bael ging de nieuwe tekenaar worden, wat de stijlbreuk al iets verteerbaarder zou gemaakt hebben. Dat de uitgeverij meegaat in Merho's eisen - die zo de kip met de gouden eieren slacht - zijn we niet gewend van SU. Al valt het af te wachten hoeveel geduld ze zullen hebben. Het overgrote deel van de vaste kopers heeft afgehaakt. Galaxa kreeg 6 albums ... benieuwd of ze dat zullen halen.

Link naar reactie
25 minutes ago, acor said:

De uitgeverij valt hier niets te verwijten, denk ik. Merho is de enige die je met de vinger kunt wijzen. Hij is degene die geen kopie wil van zijn reeks. Steve Van Bael ging de nieuwe tekenaar worden, wat de stijlbreuk al iets verteerbaarder zou gemaakt hebben. Dat de uitgeverij meegaat in Merho's eisen - die zo de kip met de gouden eieren slacht - zijn we niet gewend van SU. Al valt het af te wachten hoeveel geduld ze zullen hebben. Het overgrote deel van de vaste kopers heeft afgehaakt. Galaxa kreeg 6 albums ... benieuwd of ze dat zullen halen.

 

Gamekeepers kreeg 5 albums en LikeMe 6 dus dat is inderdaad precies het aantal albums dat een nieuwe reeks krijgt om zich te bewijzen.

Link naar reactie

Gamekeepers was toch ook een goede serie. Leuke verhalen, heel knap getekend en met frisse kleurtjes. Misschien moeten de nieuwe Kiekeboes een beetje meer zoals de Gamekeepers zijn? Nochtans is het dezelfde tekenaar en dezelfde inkter. Ik weet niet goed waar het verschil hem in zit. Of misschien is er helemaal geen verschil en zoek ik het te ver?

 

GameKeepers-4-1.thumb.jpg.0c22106e274c7f5d7867580939ef3639.jpgandere-tekenstijl-een-oudere-fanny-en-nieuwe-thema-s-de-kiekeboes.thumb.jpeg.a7f337caf851a1dce6bbb2be3b3540ce.jpeg

Link naar reactie
1 uur geleden, Jos Van Brussel zei:

 

Gamekeepers kreeg 5 albums en LikeMe 6 dus dat is inderdaad precies het aantal albums dat een nieuwe reeks krijgt om zich te bewijzen.

 

#LikeMe was geen strip van Standaard Uitgeverij.

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Ze hebben in het eindresultaat de naaktheid wat teruggeschroefd ten opzichte van de schetsen.

 

afbeelding.png.305ec51954b32bf510e1b512386f77fd.pngafbeelding.png.d8db4b2dc855d01b66e89321254c7128.png

 

 

Link naar reactie
2 minutes ago, acor said:

Onder welke steen heb je geleefd de voorbije maanden? 🙄

 

Dutch Lines heeft wel gelijk vind ik. Alleen de uitgeverij kent de verkoopcijfers. Er wordt veel geroepen op sociale media maar dat wil eigenlijk niets zeggen. Dat is maar een kleine minderheid. De overgrote meerderheid van lezers zit niet in zo'n groepen.

Link naar reactie
20 minuten geleden, Jos Van Brussel zei:

 

Dutch Lines heeft wel gelijk vind ik. Alleen de uitgeverij kent de verkoopcijfers. Er wordt veel geroepen op sociale media maar dat wil eigenlijk niets zeggen. Dat is maar een kleine minderheid. De overgrote meerderheid van lezers zit niet in zo'n groepen.

Zoek op sociale media van de diverse kranten en zenders eens de posts op over de vernieuwing. Daar was de kritiek van lezers oorverdovend en dat zijn er die wel op sociale media zitten en reageren. Kiekeboe heeft een overwegend volwassen publiek en net die zijn afgehaakt.

Link naar reactie
43 minutes ago, acor said:

Zoek op sociale media van de diverse kranten en zenders eens de posts op over de vernieuwing. Daar was de kritiek van lezers oorverdovend en dat zijn er die wel op sociale media zitten en reageren. Kiekeboe heeft een overwegend volwassen publiek en net die zijn afgehaakt.

 

Ja, dat heb ik ook gezien, maar commentaar op Facebook is nu eenmaal overweldigend negatief. Ik zit in één van die 'Ge zijt van...' groepen van mijn gemeente en bijna alles wat daar gepost wordt is negatief. Je zou bijna denken dat ik in de slechtste gemeente van Vlaanderen woon, terwijl dat maar een kleine minderheid is. De meeste mensen die hier wonen zijn best tevreden. En zo zal het met de Kiekeboes ook wel zijn vermoed ik. Enfin, we zullen wel zien. Op een bepaald moment zullen die cijfers wel bekendgemaakt worden op één of andere manier.

Link naar reactie
9 minuten geleden, Jos Van Brussel zei:

Op een bepaald moment zullen die cijfers wel bekendgemaakt worden op één of andere manier.

 

Dat de look van het personage op de cover van het tweede album wordt bijgestuurd zal toch ook wel een indicatie zijn.

Als album 1 een grote hit was, dan gingen ze al niet beginnen aanpassen bij 2.

Al zullen de grootste veranderingen (indien die er zijn) pas vanaf 3 zichtbaar worden.

 

afbeelding.png.03a5d93b7180bc735f02988d8920fe28.png

 

Kijk, van Amoras waren ze qua cijfers en reacties blijkbaar wel tevreden, want daar hebben ze de tekenstijl aangehouden en niet terug dichter naar een Vandersteenstijl gebracht.

 

577970.jpg.e758e00263f153386701e5394bf7a643.jpg

Link naar reactie
32 minuten geleden, cinco zei:

 

Dat de look van het personage op de cover van het tweede album wordt bijgestuurd zal toch ook wel een indicatie zijn.

Als album 1 een grote hit was, dan gingen ze al niet beginnen aanpassen bij 2.

Al zullen de grootste veranderingen (indien die er zijn) pas vanaf 3 zichtbaar worden.

 

afbeelding.png.03a5d93b7180bc735f02988d8920fe28.png

 

Kijk, van Amoras waren ze qua cijfers en reacties blijkbaar wel tevreden, want daar hebben ze de tekenstijl aangehouden en niet terug dichter naar een Vandersteenstijl gebracht.

 

577970.jpg.e758e00263f153386701e5394bf7a643.jpg

Amoras was dan ook duidelijk geen verderzetting van een bestaande reeks maar werd in de markt gezet als een volwassen(er) versie van S&W.

Als je wil vergelijken zou je dat misschien beter dan met bvb Robbedoes, waar ze na de vele kritieken op de stijl van de Munuera-albums teruggekeerd zijn naar een tekenstijl die meer in de traditie van de reeks paste.

 

Dat Standaard naar de vele opmerkingen over het uiterlijk van Fanny heeft geluisterd siert hen.

Link naar reactie
1 hour ago, cinco said:

 

Dat de look van het personage op de cover van het tweede album wordt bijgestuurd zal toch ook wel een indicatie zijn.

Als album 1 een grote hit was, dan gingen ze al niet beginnen aanpassen bij 2.

 

Cambré heeft een paar weken voor de lancering van het eerste album al gezegd dat alles zo rap-rap moest gaan dat hij zich niet goed had kunnen verdiepen in het personage. En Merho zei op de persconferentie dat hij Fanny niet zo geslaagd vond en dat er wat hem betreft wel wat aanpassingen mochten gebeuren. Dus dat is geen indicatie van een slechte verkoop want die moest toen nog starten.

Link naar reactie
1 uur geleden, acor zei:

Onder welke steen heb je geleefd de voorbije maanden? 🙄

 

1 uur terug, acor zei:

Zoek op sociale media van de diverse kranten en zenders eens de posts op over de vernieuwing. Daar was de kritiek van lezers oorverdovend en dat zijn er die wel op sociale media zitten en reageren. Kiekeboe heeft een overwegend volwassen publiek en net die zijn afgehaakt.

 

Natuurlijk heb ik de berichten en de kritiek meegekregen, maar je brengt zo overtuigend dat het overgrote deel van de vaste lezers is afgehaakt, waardoor ik dacht dat je meer zou weten, maar niet dus. Had ik geweten dat jouw stelling op (social) media is gebaseerd dan had ik de vraag niet gesteld.

 

 

 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
1 uur geleden, dutch lines zei:

 

 

Natuurlijk heb ik de berichten en de kritiek meegekregen, maar je brengt zo overtuigend dat het overgrote deel van de vaste lezers is afgehaakt, waardoor ik dacht dat je meer zou weten, maar niet dus. Had ik geweten dat jouw stelling op (social) media is gebaseerd dan had ik de vraag niet gesteld.

 

 

 

Onlangs gesproken met de eigenaar van een SSZ: verkoop is niet denderend. Velen bladeren er eens in en zetten het album dan terug. Hij geeft het weinig kans op veel succes. Die mens zal wel weten waarover hij spreekt.

Link naar reactie
1 uur geleden, TDPB zei:

Amoras was dan ook duidelijk geen verderzetting van een bestaande reeks maar werd in de markt gezet als een volwassen(er) versie van S&W.

 

 

En wat zijn die nieuwe Kiekeboes? Het narratief daaromtrent verandert blijkbaar hoe het op het moment uitkomt.

Dan bedoel ik niet online op forums maar bij de officiële communicatie, de verklaringen tijdens interviews en de verschillende PR-video's met bekende lezers.

 

1 uur geleden, Jos Van Brussel zei:

 

Cambré heeft een paar weken voor de lancering van het eerste album al gezegd dat alles zo rap-rap moest gaan dat hij zich niet goed had kunnen verdiepen in het personage.

 

Ze hadden gewoon meer tijd moeten vrijmaken om dit allemaal op de rails te zetten.

Nu hebben ze door gans de warrige lancering van de Kiekeboes ook nog de productie van 3 andere reeksen overhoop gehaald.

Geschrapte voorjaarsrelease van Amoras 14 en andere tekenaars voor Nachtwacht en S&W Junior.

Allemaal collateral damage achter de schermen door het schuiven met tekenaars omwille van de moeilijke bevalling die de herlancering van de Kiekeboes was.

 

Link naar reactie
1 hour ago, cinco said:

Ze hadden gewoon meer tijd moeten vrijmaken om dit allemaal op de rails te zetten.

 

We kennen de juiste omstandigheden allemaal niet. Privé dingen die misschien gebeurd zijn waar we geen zaken mee hebben. En die mensen van de uitgeverij doen ook maar hun best hé. Ik denk niet dat het gemakkelijk is tegenwoordig om stripuitgever te zijn. De gouden tijden zijn voorbij en nu proberen ze gewoon te overleven. Zoals ik het zie is de uitgeverij niet de vijand maar de bondgenoot van de striplezer. Zonder hen zou er helemaal niets zijn. Alleen maar de kookboeken van Pascale Naessens en de biografiëen van de Meilandjes.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Jos Van Brussel zei:

De uitgeverij is niet de vijand maar de bondgenoot van de striplezer.

 

Als we zien wat andere uitgeverijen met minder middelen kunnen voortbrengen en aanbieden, moeten we dan voor een grote naam als Standaard Uitgeverij de lat laag laten liggen?

Om eerlijk te zijn, van hun inhuis-aanbod hebben enkel hun Amoraskronieken en Heden Verse Vis me recent nog kunnen boeien.

Iets anders heb ik van SU niet meer gekocht.

 

Link naar reactie
10 hours ago, cinco said:

 

Als we zien wat andere uitgeverijen met minder middelen kunnen voortbrengen en aanbieden, moeten we dan voor een grote naam als Standaard Uitgeverij de lat laag laten liggen?

Om eerlijk te zijn, van hun inhuis-aanbod hebben enkel hun Amoraskronieken en Heden Verse Vis me recent nog kunnen boeien.

Iets anders heb ik van SU niet meer gekocht.

 

 

Ik heb een meer commerciële, mainstream smaak denk ik. Ik hou van de Kampioenen, Buurtpolitie, Kiekeboes, Sus & Wis... Dan kom je bij Standaard Uitgeverij wel aan je trekken :).

Link naar reactie
Zojuist, Jos Van Brussel zei:

 

Ik heb een meer commerciële, mainstream smaak denk ik. Ik hou van de Kampioenen, Buurtpolitie, Kiekeboes, Sus & Wis... Dan kom je bij Standaard Uitgeverij wel aan je trekken :).

 

Ik niet volledig. Standaard beslaat voor mij pakweg de helft van mijn aankopen. Ik vind het overigens ook vreselijk dat in de Standaard Boekhandels vrijwel niets wordt aangeboden van concurrerende uitgeverijen (alleen op bestelling). Ja, dag Jan, dan ga ik wel naar een stripspeciaalzaak.

Link naar reactie
36 minuten geleden, Werner zei:

 

Ik niet volledig. Standaard beslaat voor mij pakweg de helft van mijn aankopen. Ik vind het overigens ook vreselijk dat in de Standaard Boekhandels vrijwel niets wordt aangeboden van concurrerende uitgeverijen (alleen op bestelling). Ja, dag Jan, dan ga ik wel naar een stripspeciaalzaak.

Standaard Boekhandel en Standaard Uitgeverij zijn 2 aparte bedrijven. Dat er weinig ander aanbod is ligt aan de uitbater van jouw lokale SB. De mijne biedt wel een breed gamma aan andere uitgevers aan.

Link naar reactie
15 uren geleden, cinco zei:

 

En wat zijn die nieuwe Kiekeboes? Het narratief daaromtrent verandert blijkbaar hoe het op het moment uitkomt.

Dan bedoel ik niet online op forums maar bij de officiële communicatie, de verklaringen tijdens interviews en de verschillende PR-video's met bekende lezers.

 

Dat is duidelijk bedoeld als een verderzetting van de Kiekeboes. Maar dan met een update.

 

Oorspronkelijk zou het scenario ook gewoon in dezelfde stijl als vroeger getekend geweest zijn, vergeet dat niet. De breuk zou dus niet zo bruusk geweest zijn.

Link naar reactie

Op sociale media lees je vooral kritiek. Over eender welk onderwerp. Zo zit ik bv in een groep rond de Polestar 2 en als je die posters moet geloven is die wagen één en al miserie. Terwijl ik net van een pechverhelper heb gehoord dat ze voor dat merk nauwelijks moeten uitrukken en als het dan toch gebeurt meestal voor een platte band of batterij. Dat ik dat van hem hoorde omdat hij op dat moment mijn wagen aan het uitlezen was wegens een panne is daarbij irrelevant 😭 (na bijna vier jaar eindelijk ook slachtoffer geworden van vermoedelijk een mislukte update) 

Vooral het feit dat het merendeel van de posters zich beperken tot "moet ik niet", "dit is Fanny niet" en andere gefundeerde kritiek zegt genoeg. 

Feit is: ik heb het eerste album gekocht, vond het niet slecht en zal vermoedelijk, nee, zeker het tweede ook kopen. 

Link naar reactie

Dit is een lijstje dat ik eens gemaakt heb ahv informatie die ik her en der gevonden heb. Het zal wel niet helemaal kloppen en verre van volledig zijn.

 

De Kiekeboes

 

1973

Kiekeboe in het Circus (in De Grote Vlaamse Tekenaars)

1978

1. De Wollebollen

2. De duivelse driehoek

De Juwelen van Tante Leontien (één strook in Kiekeboe 30 Jaar)

De Formule van Prof. Krolski (één strook in Kiekeboe 30 Jaar)

1979

3. De dorpstiran van Boeloe Boeloe

4. De onthoofde sfinx

5. Tegen de sterren op

6. Kiekeboe in Carré (Decors: Erik Meynen)

7. De schat van Mata Hari

8. De Haar-Tisten

1980

9. De zwarte Zonnekoning

10. De doedelzak van Mac Reel

11. Spoken in huis

12. De Trawanten van Spih

13. Kies Kiekeboe

14. Een zakje chips

Een Ring voor Fanny (in 31 Klavertje Vier)

Pension Dennelucht (in 31 Klavertje Vier)

1981

15. Mysterie op Spell-Deprik

16. Meesterwerken bij de vleet

Huize Parazar (in 31 Klavertje Vier)

1982

17. Fanny Girl

18. Bing Bong

Operatie Griezel (in 31 Klavertje Vier)

1983

19. Geeeeef acht!

20. De Ka-Fhaar

21. De pili-pili pillen

22. De omgekeerde piramide

Eén pagina-strip voor de Volksverzekering (in Kiekeboe 30 Jaar)

Arsène Lupin en de Stradivarius (in 43 De Spookfirma)

1984

23. De snor van Kiekeboe K: Hannelore Van Tieghem

24. De anonieme smulpapen

25. Het plan SStoeffer

26. Album 26

1985

27. De getatoeëerde mossel

28. Over koetjes en kalfjes

29. De zoete regen

30. Het lot van Charlotte (eerste gekleurde album)

1986

31. Klavertje vier

           Een Ring voor Fanny (1980)

           Pension Dennelucht 

           Huize Parazar (1981)

           Operatie Griezel (1982)

32. Het edelweissmotief K: Rita Bernaers

33. De een zijn dood K: An Candaele, Marleen De Decker

34. De zaak Luc Raak K: Marie-Claire De Cock

Zand in Eigen Land (in De Grote Vlaamse Tekenaars + Special 3 Vakantie liefjes)

1987

35. Kiekeboeket

36. Het witte bloed I: Peter Koeken K: Mia Germ

37. Jeanne Darm I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

38. Prettige feestdagen I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

1988

39. De fez van Fes I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

40. Villa Delfia I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

41. De bende van Moemoe I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

De Spookfirma (in 43 De Spookfirma) I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

1989

42. De spray-historie (reclamespots: Claus Scholz) I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

43. De spookfirma I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

          De Spookfirma (1988)

          Arsène Lupin en de Stradivarius (1983)

44. Hotel O I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

45. Een koud kunstje I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

Van de Os op de ezel (in 63 Moet er Nog Sneeuw Zijn)

1990

46. Konstantinopel in Istanboel I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

47. De taart I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

48. Black-out I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

1991

49. De Medusa-stichting I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

50. Afgelast wegens ziekte I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

51. Met de Franse slag I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

52. De wraak van Dédé I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

Een Witte Kerst (in 63 Moet er Nog Sneeuw Zijn)

1992

53. De roze Rolls I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

54. Gedonder om de bliksem I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

55. Schiet niet op de pianist I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

Kiekeboe en het laatste Woepie Nieuws T: Eddy Ryssack

De Straf van Sint Tetis (in 79 Kunst en Vliegwerk)

De Appelsmoes (in 93 In Tweevoud)

Een Kwestie van Tai-Ming (in 93 In Tweevoud)

1993

56. Het Stokvis-incident I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

57. Zeg het met bloemen T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

58. Haaiman T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

59. De kus van Mona T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

De Naakte Waarheid (in 134 Schatjes op Zolder)

1994

60. Het gat in de kaas T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

61. De zes sterren T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

62. Doorgestoken kaart T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

63. Moet er nog sneeuw zijn? T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

          Van de os op de ezel (1989)

          Een Witte Kerst (1991)

Avontuur in Sun Parks (1991)

De Grotten van Ann (in 134 Schatjes op Zolder)

1995

64. De onweerstaanbare man T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

65. De come-back van Dédé T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

66. De hoofdzaak T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

67. Het geslacht Kinkel T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

De Methode Matopeh S: Patrick Van Oppen (in 118 Kort en Bondig)

Het Goede Doel (in 118 Kort en Bondig)

1996

68. Thantomthant T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

69. Zand erover T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Resi Van Treeck

70. Witter dan wit T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Hannelore Van Tieghem

1997

71. King Sacha T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Hannelore Van Tieghem

72. Het Zipan-project T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Hannelore Van Tieghem

73. Hoe meer kijkers T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ria Smits

74. De wereld volgens Kiekeboe T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ria Smits

1998

75. Het idee van Dédé T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ria Smits

76. Kiekebanus T: Rik Dewulf, Willy Linthout I: Peter Koeken K: Ria Smits en Hannelore Van Tieghem

77. Drempelvrees T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ria Smits

78. Havana Gilla T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ria Smits

79. Kunst en vliegwerk T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ria Smits

          Kunst en Vliegwerk (1998)

          De Straf van Sint Tetis (1992)

1999

80. De babyvampier T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ria Smits

81. Blond en Blauw T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ria Smits

82. De Aqua-rel T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ria Smits

83. Lang zullen ze leven T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ria Smits

2000

84. Het lijk had gelijk T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ria Smits

85. In het spoor van Dédé T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ria Smits

86. Misstoestanden T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ria Smits

87. De Simstones T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ria Smits

2001

88. De hoed van Robin T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ria Smits

89. De S van pion T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ria Smits

90. Black e-mail T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ria Smits

91. De affaire Chichi T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ria Smits

2002

92. De Heeren van Scheurbuyck T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ria Smits

93. In tweevoud T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ria Smits

          De Appelsmoes (1992)

          Een Kwestie van Tai-Ming (1992)

94. Taxi Comitée T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ria Smits

95. Alles kitsch T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ria Smits

2003

96. De Incabouter T: Rik Dewulf, Dirk Stallaert I: Peter Koeken K: Ria Smits

97. KieleKiele Boe T: Rik Dewulf, Steve Van Bael I: Peter Koeken K: Ria Smits

98. Verkeerd verbonden T: Dirk Stallaert I: Peter Koeken K: Ria Smits

99. Mona, de musical T: Dirk Stallaert I: Peter Koeken K: Ria Smits

2004

100. 99 Plus T: Dirk Stallaert I: Peter Koeken K: Ria Smits

101. In vuur en vlam T: Dirk Stallaert I: Peter Koeken K: Ria Smits

102. De potloodmummie T: Dirk Stallaert I: Peter Koeken K: Ria Smits

103. Heil Bod T: Dirk Stallaert I: Peter Koeken K: Ria Smits

2005

104. De Himbagodin T: Dirk Stallaert I: Peter Koeken K: Ria Smits

105. Het Boerka Complot T: Dirk Stallaert I: Peter Koeken K: Ria Smits

106. Vrolijke vrolijke vrienden T: Dirk Stallaert I: Peter Koeken K: Ria Smits

107. Tiznoland T: Dirk Stallaert I: Peter Koeken K: Ria Smits

Bij Fanny op Schoot S: diverse T: diverse I: Peter Koeken K: Ria Smits

2006

108. De DT-fout T: Dirk Stallaert I: Peter Koeken K: Ria Smits

109. Een echte Vitalko T: Dirk Stallaert I: Peter Koeken K: Ria Smits

110. Baas boven baas T: Steve Van Bael I: Peter Koeken K: Ria Smits

111. Dédé bij nacht T: Steve Van Bael I: Peter Koeken K: Ria Smits

2007

112. En in kwade dagen T: Thomas Du Caju I: Peter Koeken K: Ria Smits

113. De wokchinees T: Steve Van Bael I: Peter Koeken K: Ria Smits

114. Bij Verdiensten T: Steve Van Bael I: Peter Koeken K: Ria Smits

115. Het boemerangeffect T: Thomas Du Caju I: Peter Koeken K: Ria Smits

2008

116. Boek.Bv T: Thomas Du Caju I: Peter Koeken K: Ria Smits

117. Drie bollen met slagroom T: Thomas Du Caju, Kristof Fagard I: Peter Koeken K: Ria Smits

118. Kort en bondig I: Peter Koeken K: Ria Smits

          De Methode Matopeh (1995)

          Het Goede Doel (1995)

119. Geld terug T: Thomas Du Caju, Kristof Fagard I: Peter Koeken K: Ria Smits

2009

120. Joyo de eerste T: Kristof Fagard I: Peter Koeken K: Ria Smits

121. De Kangoeroeclub T: Thomas Du Caju I: Peter Koeken K: Ria Smits

122. Doodeenvoudig/Eenvoudig dood T: Kristof Fagard I: Peter Koeken K: Ria Smits

123. Vluchtmisdrijf T: Kristof Fagard I: Peter Koeken K: Ria Smits

2010

124. Stinkend rijk T: Thomas Du Caju, Tom Bouden I: Peter Koeken K: Ria Smits

125. Vrouwen komen van Mars T: Thomas Du Caju, Kristof Fagard I: Peter Koeken K: Ria Smits

126. Tienduizend dagen T: Thomas Du Caju I: Peter Koeken K: Ria Smits (Advies: Glenn Casaer)

2011

127. De pepermunten T: Kristof Fagard (plot: Ivan Adriaenssens) I: Peter Koeken K: Ria Smits

128. Nood in Macadamia T: Thomas Du Caju I: Peter Koeken K: Ria Smits

129. Grof wild T: Kristof Fagard (boek: Pieter Aspe) I: Peter Koeken K: Ria Smits

130. Het SS-syndroom T: Thomas Du Caju I: Peter Koeken K: Ria Smits

2012

131. Omtrent Oscar T: Kristof Fagard, Jeroen Weckers I: Peter Koeken K: Ria Smits

132. Alle eendjes T: Thomas Du Caju (plot: Ivan Adriaenssens) I: Peter Koeken K: Ria Smits

133. Een dagje Dédé T: Kristof Fagard I: Peter Koeken K: Ria Smits

134. Schatjes op zolder T: Rik Dewulf I: Peter Koeken K: Ine Merhottein

          De Naakte Waarheid (1993)

          De Grotten van Ann (1994)

2013

135. Code E T: Thomas Du Caju I: Peter Koeken K: Ria Smets

136. Schijnheilig bloed T: Thomas Du Caju I: Peter Koeken K: Ria Smets

137. Bistro Dodo T: Kristof Fagard (plot: Ivan Adriaenssens) I: Peter Koeken K: Ria Smets

138. Geen rook T: Thomas Du Caju I: Peter Koeken K: Ine Merhottein

2014

139. Zonder vuur T: Kristof Fagard (plot: Ivan Adriaenssens) I: Peter Koeken K: Ine Merhottein

140. Bubbelspel T: Thomas Du Caju, Jeroen Weckers I: Peter Koeken K: Ine Merhottein

141. De dode brievenbus T: Kristof Fagard I: Peter Koeken K: Ine Merhottein

2015

142. Tot op de bodem T: Thomas Du Caju I: Peter Koeken K: Ine Merhottein

143. De truken van Defhoor T: Kristof Fagard I: Jos Vanspauwen K: Ine Merhottein Special Effects: Ria Smets (Advies: Ivan Adriaenssens, Johan De Smedt) 

144. Losse flodders T: Kristof Fagard (plot: Ivan Adriaenssen, Marc Legendre, Bruno De Roover) I: Jos Vanspauwen K: Ine Merhottein

2016

145. Wie A zegt T: Thomas Du Caju I: Jos Vanspauwen K: Ine Merhottein

146. Alibaberg T: Kristof Fagard I: Jos Vanspauwen K: Ine Merhottein

147. Gebroken Zwart T: Thomas Du Caju, Kristof Fagard I: Jos Vanspauwen K: Ine Merhottein

2017

148. Nepwerk T: Thomas Du Caju I: Jos Vanspauwen K: Ine Merhottein (Advies: Patrick Vanhimbeeck)

149. Zo zie je maar T: Kristof Fagard S: Merho, Peter Van Gucht I: Jos Vanspauwen K: Ine Merhottein

2018

150. K4 T: Thomas Du Caju, Kristof Fagard I: Jos Vanspauwen K: Ine Merhottein

151. Dédé en partner T: Kristof Fagard I: Jos Vanspauwen K: Ine Merhottein

2019

152. Niet van gisteren T: Kristof Fagard I: Jos Vanspauwen K: Ine Merhottein

153. Achteraf bekeken T: Thomas Du Caju I: Jos Vanspauwen K: Ine Merhottein

154. Iemand moet het doen T: Thomas Du Caju I: Jos Vanspauwen K: Ine Merhottein

2020

155. In Troebel Water T: Kristof Fagard S: Peter Van Gucht I: Jos Vanspauwen K: Ine Merhottein

156. Blauwblauw T: Steve Van Bael S: Bruno De Roover I: Jos Vanspauwen  K: Ine Merhottein

2021

157. De Butler Heeft Het Gedaan T: Steve Van Bael S: Bruno De Roover I: Jos Vanspauwen K: Ine Merhottein

158. Salami T: Dirk Stallaert S: Merho (boek: Rudy Soetewey) I: Jos Vanspauwen K: Ine Merhottein

159. Onvervalst Vals T: Kristof Fagard S: Peter Van Gucht I: Jos Vanspauwen K: Ine Merhottein

160. Patiënt Zero T: Dirk Stallaert S: Merho I: Jos Vanspauwen K: Ine Merhottein (Skateadvies: Finn Van de Meulebroecke)

2022

161. Dood Walker Worden T: Steve Van Bael I: Jos Vanspauwen K: Ine Merhottein Special Effects: Ria Smits

162. Kind van de Rekening T: Steve Van Bael S: Merho/Peter Van Gucht I: Jos Vanspauwen K: Ine Merhottein

2023

163. Loft Met Zwembad T: Dirk Stallaert S: Merho mmv Marc De Locht I: Jos Vanspauwen K: Ine Merhottein

164. Seizoensfinale T: Dirk Stallaert S: Merho I: Jos Vanspauwen K: Ine Merhottein

 

De Nieuwe Avonturen van de Kiekeboes

 

2024

1. Uranium-235 T: Charel Cambré S: Nix I: Pedro J. Colombo K: Shirow Di Rosso

Link naar reactie
5 minutes ago, cinco said:

Is dat die advocate die het eerste album heeft gepromoot?

 

afbeelding.png.4fae53c0ee4f07689caa5970de11140e.pngafbeelding.png.6f197ccf519bff0fd7ec98add881ebc3.png

 

maxresdefault-1.thumb.jpg.82b13f59039a98a067b4ffcd0fb60c07.jpg

 

Ik dacht al dat ik ze herkende. Maar die andere is precies toch Velma van Scooby-Doo? Ik vind dat dit tweede album al veel leuker is dan het eerste. Mooier getekend en afgewerkt en frissere kleuren. Meer de Kiekeboe vibe, wat dat dan ook is. Die eerste worp was toch wel een beetje een miskleun. Je hebt wel gelijk als je zegt dat ze daar beter wat langer over hadden gedaan om die te maken. Allé, het zal misschien nog allemaal in orde komen. Nu nog wat meer Marcel en Charlotte en we zijn vertrokken :).

Link naar reactie
9 minutes ago, cinco said:

Vanaf welke leeftijd ben je verplicht om je modern interieur te vervangen door al het oud spul dat op zolder staat?

 

afbeelding.thumb.png.01acad581deeb13ade3635859a352554.png

afbeelding.png.774f21947fbf36c2d6c63e614be3d318.png

 

 

 

Vanaf het moment dat de kinderen het huis uit zijn? Haha die zetels zijn echt affreus, met die frulletjes vanonder. Het past wel bij Marcel, die nog altijd de triestige plant speelt. Misschien zal hij in het derde album van zijn lege nest syndroom afraken?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...