Ga naar inhoud

Suske En Wiske


acor

Recommended Posts

3 uren geleden, cinco zei:

Bij de Luchtballon kon je het verschil nog merken aan de lijnvoering en de inkleuring maar bij de Rode Vlinder is het helemaal zoals die van de vroegere albums.

De lijnvoering is nochtans niet opvallend anders. Maar ja, iemand anders heeft het deze keer ingekleurd en die mens deed dat veel beter dan ik dat deed (alhoewel ik nu zie dat hij dat stukje tussen Jeroms rechterbeen over het hoofd heeft gezien en dat uitsparingske in jeroms haar verkeerdelijk huidskleur heeft gegeven).

Link naar reactie

Als hommage heb ik daar zeker niets op tegen. Dat zou nog eens een experiment zijn.

Als nieuwe reeks om nieuwe lezers aan te trekken, dan ben ik er niet echt voor. Maar we bezien het dan wel als het er komt.

 

Edit: Juist gezien dat het geen hommage wordt, maar wel een one-shot. Ok dan, eens proberen zeker?

Link naar reactie
2 uren geleden, cinco zei:

 

 

de Duitse versie van de Rode Vlinder

 

8639673-was.jpg.619be27b4a7e197d2f8c8e72397a2f90.jpg

 

Maar zou dat echt hetzelfde verhaal zijn? Die vlinder ziet er heel anders uit. (tenzij hij transformeert in het verhaal)

 

Fenix-178.thumb.jpg.1e19fbe036802893c821a8a4e834f6bd.jpg.006e6d5863472a4147aed4891d952445.jpg

Ik vermoed dat die Duitse cover tekenaar enkel een korte inhoud van het verhaal kreeg. Want die scene lijkt in niets wat in het verhaal te zien is. Idem voor het vorige luchtballon-verhaal. Vandaar ook dat ze bij Fenix een tijdje hebben gedacht dat ze verhalen hadden liggen die nooit in het Duits zijn verschenen.

Link naar reactie
1 uur terug, Lestat zei:

Edit: Juist gezien dat het geen hommage wordt, maar wel een one-shot. Ok dan, eens proberen zeker?

Wat is het verschil?

 

 

Laat die manga sus en wis maar komen. Ziet er veel leuker uit dan de helft van de tot nu toe verschenen hommages. Hopelijk hoort er ook een goed scenario bij, want dat was bij de meeste hommages tot nu toe wel een minpuntje.

Link naar reactie
1 uur terug, TDPB zei:

Hopelijk hoort er ook een goed scenario bij, want dat was bij de meeste hommages tot nu toe wel een minpuntje.

 

Die van Conz en Dupré was toch erg ok, ook al was het Boemerang als Zwendel inclusief ZwendelBoemerangmannen met ZwendelBoemerangstralen.

 

afbeelding.thumb.png.d62eac476feaf7d88c8b9f7d81723b53.png

 

afbeelding.png.e4f269d37806d614ed7a1ebb914ed973.png.e762c17a89fd4bb6a4238c3844091a5c.png

Link naar reactie
50 minuten geleden, TDPB zei:

Wat is het verschil?

 

 

Laat die manga sus en wis maar komen. Ziet er veel leuker uit dan de helft van de tot nu toe verschenen hommages. Hopelijk hoort er ook een goed scenario bij, want dat was bij de meeste hommages tot nu toe wel een minpuntje.

 

Het verschil maken ze zelf, in hun commentaren.

 

Blijkbaar zit het in het gegeven dat de hommages effectief gemaakt zijn door fans van de reeks die al langer iets willen doen en daar een redelijke vrijheid in krijgen. Dit zou dan gaan om een meer vanuit de uitgeverij geregeld verhaal. Wat opzoekwerk naar het verschil tussen beide geeft nog: een one-shot vanuit uitgeverijen is vaak ook een aftasting of iets een welbepaald succes kan hebben. Indien niet, is er een mooi afgerond verhaal. Indien wel, dan zijn er opties om verder te gaan.

 

Laten we het maar eens een kans geven.

Link naar reactie
52 minuten geleden, Lestat zei:

een one-shot vanuit uitgeverijen is vaak ook een aftasting of iets een welbepaald succes kan hebben. Indien niet, is er een mooi afgerond verhaal. Indien wel, dan zijn er opties om verder te gaan.

okee, wat zijn volgens die opvatting dan de drie blauwe reeks albums van Dirk Stallaert?

Link naar reactie

Het is nochtans al meerdere malen gebeurd dat ze Europese IPs van manga-invloeden voorzien in de hoop daarmee de young adult groep te bereiken. Met Zwendel was dat toch ook duidelijk het geval en dat is blijven steken op 3 albums.

 

afbeelding.thumb.png.51fb13414fcaef241b78e59c68ddd1b3.png

afbeelding.thumb.png.d760074a59385c25562b775911beed9e.png

 

361284.jpg.22260d1cad9c4b5bdcbf33e6f2e8a43b.jpg

 

 

Zelfs in 2004 toen er in de Robbedoesreeks Parijs onder de Seine verscheen, werd er in de krant al op gewezen dat het nieuwe team voor een vlotte frisse manga-geïnspireerde look koos om de nieuwe generatie aan te spreken.

Dat was 20 jaar geleden.

 

afbeelding.thumb.png.25049d90aeabdc20aa727f9aa83b1b09.png

afbeelding.thumb.png.5908e6b9dd2a1b559fd1cf9953fb1e88.png

 

10520.jpg.5bc5ae6c103d461fce7d4db9824dd786.jpg

Link naar reactie
4 uren geleden, TDPB zei:

okee, wat zijn volgens die opvatting dan de drie blauwe reeks albums van Dirk Stallaert?

 

Geen idee. Ik zou dat een nevenreeks noemen, maar die vraag zou aan Standaard Uitgeverij gesteld moeten worden.

 

Ze zeggen zelf nu dat die manga geen hommage is, maar een one-shot. Het zal wel een potàto - potato-discussie zijn.

Link naar reactie

Die Manga versie is niets voor mij (eerder omdat ik sus en wis niet meer lees) maar mijn 13-jarige zoon leest graag manga en wil dit wel eens proberen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Op 30/9/2024 om 14:59, TDPB zei:

Ik vermoed dat die Duitse cover tekenaar enkel een korte inhoud van het verhaal kreeg. Want die scene lijkt in niets wat in het verhaal te zien is. Idem voor het vorige luchtballon-verhaal. Vandaar ook dat ze bij Fenix een tijdje hebben gedacht dat ze verhalen hadden liggen die nooit in het Duits zijn verschenen.

Is het verhaal voor 'De rode vlinder' gewoon vertaald uit het Duits deze keer? Ik vond het wel een leuk concept om het hele scenario bij de tekeningen te verzinnen.

Link naar reactie
1 uur terug, fantasiooo zei:

Is het verhaal voor 'De rode vlinder' gewoon vertaald uit het Duits deze keer? Ik vond het wel een leuk concept om het hele scenario bij de tekeningen te verzinnen.

ja. Achteraf zijn ze te weten gekomen dat die verhalen toch in het Duits zijn verschenen (dat de Duitse covers niets met het verhaal te maken hebben heeft in eerste instantie niet geholpen).

 

Het is inderdaad een leuk concept, maar véél moeilijker dan gewoon een scenario te schrijven. Daar kroop heel veel tijd in.

Link naar reactie
34 minuten geleden, cinco zei:

Het lijkt erop dat ze in Duitsland hun strips inkleurden met fluo-stiften.

 

Wastl(Bastei1968)-044-Seite02_1Lcopy.jpg.f6eb913eb5ca697d88a92b70377186f4.thumb.jpg.121f4fc93af329f672b272cd02d4b300.jpg

Dat kan ook wel liggen aan het scannen en omzetten naar jpg.  Maar dat de oorspronkelijke kleuren geen pasteltinten waren is duidelijk.

eventjes vergeleken met de "nieuwe" tekst:

 

 

t Naamloos-01.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...