Ga naar inhoud

Suske En Wiske


acor

Recommended Posts

Op 1/7/2024 om 12:12, Aerogi zei:

075_002.jpg?v=1

 

is hier misschien ooit al eens uitgelegd, maar waarom is dit voor tientallen jaren deze kleuren geweest? Suske met een blauwe t-shirt ipv rood, en Tante Sidonia in groen ipv het roze. Zelfs Schanulleke is niet juist.

 

Je zou kunnen denken zou te veel vloeken met de achtergrond, maar cfr Jerom kan dat niet de reden zijn. 

Omdat die eerste toren werd getekend en ingekleurd op een moment dat de albums voor het eerst in kleur verschenen en er dus eigenlijk nog niet echt vaststond welke kleuren de personages droegen. (droeg Suske bvb op de covers van de z/w en tweekleurenalbums altijd een rood hemdje?)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
7 uren geleden, acor zei:

Wat is de achtergrond bij dit verhaal?

 

Het werd voor het Nederlands weekblad Tros Kompas gemaakt in 2012.

 

afbeelding.thumb.png.ab806479828dc1c00d5b9bfd16facf8c.png

 

In 2013 werd het in beperkte oplage als luxe uitgebracht ter gelegenheid van het Brabants stripspektakel te Valkenswaard.

 

In 2020 verscheen het als een softcover van 32 pagina's.

 

470925.jpg.8500b32f60a38129aec8d86770292f06.jpg

 

 

Link naar reactie
Op 7/8/2024 om 13:12, cinco zei:

Dus in dit verhaal steelt Wiske geld van Sidonia zodat haar vriendje drugs kan kopen. :e010:

 

afbeelding.png.fe6277a463aa4b00b1f8892730012d05.png.d1bceb59ae7f455353549abaeca3e74a.png

 

En dan te bedenken dat eerder een scenario van Marc Verhaegen geweigerd werd omdat ze het thema van loverboys niets vonden voor Suske en Wiske. De man liep voor op zijn tijd.

Link naar reactie
36 minuten geleden, Lestat zei:

 

En dan te bedenken dat eerder een scenario van Marc Verhaegen geweigerd werd omdat ze het thema van loverboys niets vonden voor Suske en Wiske. De man liep voor op zijn tijd.

 

Wiske verkiest bad boys boven Suske. :P

In officiële SU-reclame rijdt ze nu zelfs met de Rode Ridder terwijl ze hem stevig omklemt.

 

afbeelding.png.9fa5aaaf6a4149fef29c13220a4737dc.png

 

 

Een voorbode voor het toekomstbeeld zoals weergegeven in de hommage uit 2019 van @TDPB ? :ph34r:

 

afbeelding.png.2054407c6872c2984f60ce0f8c5c022e.png

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
2 uren geleden, TDPB zei:

 

Schitterende auteur.

 

Samen met Bob De Moor en Hugo De Sterk een assistent die voor mij minstens de evenknie was van de meester.

 

Wordt nog te vaak ondergewaardeerd.

Link naar reactie
Op 12/8/2024 om 10:34, Lestat zei:

 

En dan te bedenken dat eerder een scenario van Marc Verhaegen geweigerd werd omdat ze het thema van loverboys niets vonden voor Suske en Wiske. De man liep voor op zijn tijd.

 

Omdat dergelijke scenario's nu wel goedgekeurd worden, wil dit nog niet zeggen dat het een goed idee is.

 

Zowel het loverboys fiasco als dit zijn simpelweg ongeschikte thema's voor een S&W strip.

Link naar reactie
55 minuten geleden, Dolf Antropomorf zei:

 

Schitterende auteur.

 

Samen met Bob De Moor en Hugo De Sterk een assistent die voor mij minstens de evenknie was van de meester.

 

Wordt nog te vaak ondergewaardeerd.

T is eeuwen geleden dat ik Paul Geerts nog als een assistent zag.

Link naar reactie
54 minuten geleden, Dolf Antropomorf zei:

 

Omdat dergelijke scenario's nu wel goedgekeurd worden, wil dit nog niet zeggen dat het een goed idee is.

 

Zowel het loverboys fiasco als dit zijn simpelweg ongeschikte thema's voor een S&W strip.

Vandersteen zelf maakte ooit een verhaal rond de ontvoering en verdwijningen van kleine kinderen en een van zijn personages heeft zich letterlijk dood gedronken. Weinigen hebben zich daar ooit aan gestoord. Het hangt er maar vanaf hoe je een onderwerp uitwerkt.

Link naar reactie
1 uur terug, TDPB zei:

Vandersteen zelf maakte ooit een verhaal rond de ontvoering en verdwijningen van kleine kinderen en een van zijn personages heeft zich letterlijk dood gedronken. Weinigen hebben zich daar ooit aan gestoord. Het hangt er maar vanaf hoe je een onderwerp uitwerkt.

 

Dat was 'De Zingende Zwammen', geloof ik, nee?

 

Inderdaad een mooi voorbeeld van de kwaliteiten van een meesterverteller zoals Vandersteen (de zwevende ballons die het spookachtig maakten voor de jonge lezers).

Iets zegt me dat Verhaegen en de huidige lichting zo'n onderwerp iets teveel on the nose zouden brengen.

Link naar reactie
7 minuten geleden, Dolf Antropomorf zei:

 

Dat was 'De Zingende Zwammen', geloof ik, nee?

 

Inderdaad een mooi voorbeeld van de kwaliteiten van een meesterverteller zoals Vandersteen (de zwevende ballons die het spookachtig maakten voor de jonge lezers).

Iets zegt me dat Verhaegen en de huidige lichting zo'n onderwerp iets teveel on the nose zouden brengen.

ja, zingende zwammen.

 

Geen idee hoe het huidige team dat zou doen. Er zit in ieder geval heel veel fantasie in de verhalen van PVH en team. Bij MV eigenlijk ook wel, maar bij hem zat er ook héél veel satire en maatschappijkritiek in. Dus ja, bij hem zou het misschien on the nose geweest zijn. Maar zijn periode ligt ook alweer 20 jaar achter ons.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...