Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

comparatifsw.jpg

 

 

Ach, da's toch allemaal wat ver gezocht denk ik. Goed voor Franstalige chauvinisten.

 

 

Theda Bara - Cleopatra 1917

 

Theda%2BBara-cleopatra5.jpg

 

Marilyn Monroe  als Theda Bara in 1958

 

4126629417_d810cdbb4f_o.jpg

 

Star Wars

 

princess_leia_gold_bikini_chained.jpg

 

 

 

 

En daarbij,  Mézières zijn figuren lijken op hun beurt ook geïnspireerd te zijn door andere figuren, als je het mij vraagt.

 

post-5-0-49185600-1390215317_thumb.jpg

Link naar reactie

Ach, da's toch allemaal wat ver gezocht denk ik. Goed voor Franstalige chauvinisten.

 

En daarbij,  Mézières zijn figuren lijken op hun beurt ook geïnspireerd te zijn door andere figuren, als je het mij vraagt.

 

attachicon.gifgalacticus.jpg

 

Voor zij die willen weten hoe de filmmakers aan het ontwerp van Darth Vader komen: hier wordt dat heel duidelijk uitgelegd. Mézière heeft daar duidelijk bitter weinig mee te maken, ook al lijkt de rest van Star Wars wel verdacht goed op Ravian.

Link naar reactie

 

Ondertussen hebben we al eens gelobbyd bij de uitgeverij om een integrale op de markt te brengen van Het Derde Testament waar Julius een prequelreeks van is. De uitgever had er wel oren naar, de meeste delen zijn uitverkocht.

 

Zou geweldig zijn. Kan ik mijn versleten SC's vervangen met een iets kwaliteitsvollere HC uitgave. Hopelijk nog wat extra's ook en liever gisteren dan vandaag. :e002:

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik ben mijn strips van vorig jaar aan 't herlezen  -altijd een leuke bezigheid :-) - en aan 't rangschikken voor de top, en zou graag een voorstel voor verandering van 't reglement willen doen voor volgend jaar. Namelijk om iets als Silas Corey, een tweeluik dat kort op elkaar verscheen, gewoon als 1 geheel in de top te mogen zetten. ('t Is zo al moeilijk genoeg ;-) )

Link naar reactie

Hoe meer regels ik opleg, hoe ambetanter ik het de deelnemers maak. Ik vertrouw op het inzicht van elke deelnemer. En wat betreft meerdere albums van reeksen die binnen hetzelfde jaar verschijnen, vertellen we wel wat extra. Zo is een grote concurrent van Amoras, Amoras zelf! Al komen de samengetelde punten ervan nog niet meteen in de buurt van wat er zich momenteel aan de top afspeelt.

Link naar reactie

Er klopt geen zak aan die covertekening. Ofwel draagt Stomp een oversized kostuum ofwel torst de man een verschrompeld Jivaro-hoofd. En kan er dan echt geen licht door die behoorlijk grote spleten in de helm? Ik vind de platen die ik zag echt wel goed. Veel duisternis en zwart-witcontrasten, maar met zo'n blow-up voor een coverillustratie merk je vooral de beperkingen van Eric Maltaite.

Link naar reactie

Er klopt geen zak aan die covertekening. Ofwel draagt Stomp een oversized kostuum ofwel torst de man een verschrompeld Jivaro-hoofd. En kan er dan echt geen licht door die behoorlijk grote spleten in de helm? Ik vind de platen die ik zag echt wel goed. Veel duisternis en zwart-witcontrasten, maar met zo'n blow-up voor een coverillustratie merk je vooral de beperkingen van Eric Maltaite.

Ik vind dat dat perfect kan.

Dit zijn namelijk vrijheden die een humoristisch tekenaar zich moet mogen permitteren.

Mijn eigen strips staan daar ook vol van. Bewust. Het gaat om de gezelligheid van de tekeningen.

Link naar reactie

Er klopt geen zak aan die covertekening. Ofwel draagt Stomp een oversized kostuum ofwel torst de man een verschrompeld Jivaro-hoofd. En kan er dan echt geen licht door die behoorlijk grote spleten in de helm? Ik vind de platen die ik zag echt wel goed. Veel duisternis en zwart-witcontrasten, maar met zo'n blow-up voor een coverillustratie merk je vooral de beperkingen van Eric Maltaite.

Om nog maar te zwijgen dat die lucht én mist onrealistisch roodoranje ziet en er letters door de lucht vliegen!

Artistieke vrijheid gone mad!

Link naar reactie

Ze zijn voor het ontwerp van Stomps helm blijkbaar teruggekeerd naar de vroegere Stomp. Will tekende die in latere albums veel langer. Beide versies zijn onrealistisch. Maar dat zie je wel vaker als mensen in strips een masker of helm opzetten.

Nu ja, misschien is de reden dat Stomp die helm draagt juist dat hij een klein, misvormd hoofd heeft.

 

En die spleten kunnen aan de achterkant bedekt zijn met een zwart gaas, kwestie dat er zeker niets te zien zou zijn.

Link naar reactie

 

Ik vind dat dat perfect kan.

Dit zijn namelijk vrijheden die een humoristisch tekenaar zich moet mogen permitteren.

Mijn eigen strips staan daar ook vol van. Bewust. Het gaat om de gezelligheid van de tekeningen.

 

 

Maar die Stomp-strip is niet humoristisch bedoeld. Die is semikarikaturaal, veel ernstiger in elk geval dan Will ze maakte.

Link naar reactie

 

 

 

Maar die Stomp-strip is niet humoristisch bedoeld. Die is semikarikaturaal, veel ernstiger in elk geval dan Will ze maakte.

Ik weet niet, ik moet dat nog lezen. Ik vind het een mooie, gestroomlijnde cover die erg zal opvallen in de winkel.

Tom Bouden moet dat toch ook weten? Wij trekken toch elke dag de trukendoos open?

Het belangrijkste is 'om ermee weg te komen'...Dat het publiek dat niet ziet...

Met deze cover lukt dat dus niet echt bij jullie...

Link naar reactie

Ik weet niet, ik moet dat nog lezen. Ik vind het een mooie, gestroomlijnde cover die erg zal opvallen in de winkel.

Tom Bouden moet dat toch ook weten? Wij trekken toch elke dag de trukendoos open?

Het belangrijkste is 'om ermee weg te komen'...Dat het publiek dat niet ziet...

Met deze cover lukt dat dus niet echt bij jullie...

 

De cover zal opvallen, dat wel. Wat ik vooral jammer vind is dat ze Stomp niet mooi symmetrisch hebben afgebeeld. Waarom is die ene schouder zoveel hoger en breder dan de andere schouder?

Maar wat ik zag van de pagina's zelf sprak me wel aan. Die zijn veel beloftevoller dan de cover.

Link naar reactie

De cover zal opvallen, dat wel. Wat ik vooral jammer vind is dat ze Stomp niet mooi symmetrisch hebben afgebeeld. Waarom is die ene schouder zoveel hoger en breder dan de andere schouder?

Maar wat ik zag van de pagina's zelf sprak me wel aan. Die zijn veel beloftevoller dan de cover.

Dat was ook het eerste dat me dus opviel.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

De cover zal opvallen, dat wel. Wat ik vooral jammer vind is dat ze Stomp niet mooi symmetrisch hebben afgebeeld. Waarom is die ene schouder zoveel hoger en breder dan de andere schouder?

Maar wat ik zag van de pagina's zelf sprak me wel aan. Die zijn veel beloftevoller dan de cover.

De ene schouder is niet breder dan de andere.

Link naar reactie

De cover zal opvallen, dat wel. Wat ik vooral jammer vind is dat ze Stomp niet mooi symmetrisch hebben afgebeeld. Waarom is die ene schouder zoveel hoger en breder dan de andere schouder?

 

Ik vind dat net dynamischer. Zo pure "en face" is saai en plat.

 

Voor mij mocht het nog wat meer ingezoomd worden zodat een deel van de helm over de titel gaat. Zo lijkt de cover meer gevuld.

Link naar reactie

Jep. En toen heb ik ze gewoon in 't Frans gekocht. (Die verschrikkelijk Nederland-Nederlandse vertaling zat er ook wel voor iets tussen.) 

Blijft een plezante reeks.

Wat is er zo verschrikkelijk aan Nederlands Nederlands? Ik bedoel ik ben ook niet echt dol op onze taal maar ik zie niet echt het probleem dat jullie ermee kunnen hebben.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...