Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Wat ik dan weer wel heel veel minder vindt is dat Machtsspel stopt. De reeks zat nog meer dan genoeg potentieel in voor no twee cycli. Een andere reeks van Pécau waar de rek allang uit is sleept zich daarentegen nog steeds een weg door het bestaan voort. (ik noem geen namen)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ben blij dat ik mijn Casterman Bourgeons van Cyann niet ingewisseld heb voor de 12bis om zo de eenvormigheid van de serie te behouden. Maar eens kijken wie de vertaling gaat doen van het laatste deel van de Cyclus. Mss wel Silvester die de reeks dan opnieuw uitgeeft met een rugprint zodat de chaos in mijn stripkast compleet is ;)

Link naar reactie

Delcourt zal dus alles van Bourgeon opnieuw uitgeven. Het belangrijkste is dat De Cyclus van Cyann, deel 6 in de reeks, in september 2014 zal verschijnen. Ik voeg zometeen wat data toe aan ons nieuwsbericht.

Link naar reactie

Delcourt zal dus alles van Bourgeon opnieuw uitgeven. Het belangrijkste is dat De Cyclus van Cyann, deel 6 in de reeks, in september 2014 zal verschijnen. Ik voeg zometeen wat data toe aan ons nieuwsbericht.

 

Deel 6 aha dat is goed nieuws! Zal nog wel even wachten worden op de vertaling..

Link naar reactie

En nu we toch bezig zijn: Theo Van den Boogaard werd vorig jaar op zijn expo in Brussel door Dargaud-uitgever François Pernot gevraagd om Blake en Mortimer te tekenen. Theo heeft nog niet beslist, maar heeft beloofd begin januari te antwoorden. Volgens De Morgen, de bron van dit nieuws, is het meest concrete dat hij het voorstel overweegt.

Link naar reactie

En nu we toch bezig zijn: Theo Van den Boogaard werd vorig jaar op zijn expo in Brussel door Dargaud-uitgever François Pernot gevraagd om Blake en Mortimer te tekenen. Theo heeft nog niet beslist, maar heeft beloofd begin januari te antwoorden. Volgens De Morgen, de bron van dit nieuws, is het meest concrete dat hij het voorstel overweegt.

 

Wow, dat vind ik zeer interessant. Kan Theo zoiets wel aan? Tekent hij überhaubt nog?

Link naar reactie

Kijk eens wat Strip2000 voor prijzen weggeeft op http://www.stripspeciaalzaak.be/Wedstrijd_Top2013.htm

 

Beeld_0109.jpg

 

Ondertussen heb ik nu al wel een en ander opgevangen over die vraag van François Pernot (meerbepaald over de man zelf) aan Theo Van den Boogaard. De werkelijkheid is wat genuanceerder. Antoine Aubin is eigenlijk een probleem voor Dargaud omdat hij systematisch flirt met deadlines. Een derde tekenaar (en er was ook een soort project Blake en Mortimer gezien door...) komt er om een jaarlijks album te verzekeren. Volgens mij is Theo lang niet de enige tekenaar die gevraagd werd of proeven mag afleggen.

 

Over die toekomstprojecten van B&M kan je meer lezen als je verder klikt op de link die vermeld is in dit bericht: http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#VandenBoogaard

Link naar reactie

Op de site van Theo van de Boogaard ( http://www.theovandenboogaard.nl/actueel.html ) is nu ook te zien dat hij gevraagd is voor Blake en Mortimer. 

 

Ik neem dus aan dat dat betekent dat hij het ook gaat doen, want anders zet hij het toch niet op z'n site?

 

Waarom niet? Gevraagd worden is goeie reclame.

 

Volgens mij is Theo lang niet de enige tekenaar die gevraagd werd of proeven mag afleggen.

 

Natuurlijk is hij niet de enige tekenaar. Het is een beetje als met Jommeke: velen worden gevraagd, weinigen zijn uitverkoren.

Link naar reactie

De eerstvolgende update is pas zaterdag. Met onder meer een interview met Mézières die over veel zaken open kaart speelt en gewoon zegt wat hij wil zeggen. Smullen!

De voorbije dagen werden ons ook magnifiek véél albums toegezegd voor onze Top 10 van 2013-wedstrijd. Die zullen zaterdag en de komende week voorgesteld worden.

Link naar reactie

Tientallen aangekondigde strips. Maar ook een schitterend en behoorlijk lang interview met Ravian-tekenaar Jean-Claude Mézières. Hij is kritisch tegenover andere strips, zeker wat het werk van nieuwere generatie betreft, maar als je hem werkelijk interessante platen kan voorleggen, is hij geïnteresseerd. Wat denkt hij bijvoorbeeld van Orbital of Storm? Maar ook van Kuifje, Blueberry (ingekleurd door zijn zus), Zwartkijken, Hergé "de klootzak", Jean Van Hamme, De Chninkel, de "diefstal" van Star Wars en over George Lucas,... Wouter Porteman vroeg het 'm allemaal.

 

Beeld_0118.jpg

Link naar reactie

Tientallen aangekondigde strips. Maar ook een schitterend en behoorlijk lang interview met Ravian-tekenaar Jean-Claude Mézières. Hij is kritisch tegenover andere strips, zeker wat het werk van nieuwere generatie betreft, maar als je hem werkelijk interessante platen kan voorleggen, is hij geïnteresseerd. Wat denkt hij bijvoorbeeld van Orbital of Storm? Maar ook van Kuifje, Blueberry (ingekleurd door zijn zus), Zwartkijken, Hergé "de klootzak", Jean Van Hamme, De Chninkel, de "diefstal" van Star Wars en over George Lucas,... Wouter Porteman vroeg het 'm allemaal.

 

Beeld_0118.jpg

Marlysa...

Hallelujah!!!!   :cheerf2:

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Opnieuw heel wat aankondigingen met heel wat moois tussen.

Alleen jammer dat er niet bijster veel meer wordt opgepikt van onvolledige reeksen of uitverkochte series :

Quetzalcoatl , Macht der onschuldien , Narrenschip , Er was eens , integrales beverpatroelje en Baard en Kale , enz...

Blijven hopen...

Link naar reactie

Vanmorgen het interview met Mezieres gelezen. Geweldig. Die Porteman haalt er met een slinks trucje toch nog meer uit dan Mezieres er in wou steken :) De laatste vier pagina's van het interview zijn om van te smullen, hij wou er eigenlijk al mee stoppen, maar dan duwt Wouter hem toch nog drie platen onder de neus, geeft hem effe een voorzet en hop, daar gaat Mezieres weer. Heerlijk. Goed gedaan.

Link naar reactie

Vanmorgen het interview met Mezieres gelezen. Geweldig. Die Porteman haalt er met een slinks trucje toch nog meer uit dan Mezieres er in wou steken :) De laatste vier pagina's van het interview zijn om van te smullen, hij wou er eigenlijk al mee stoppen, maar dan duwt Wouter hem toch nog drie platen onder de neus, geeft hem effe een voorzet en hop, daar gaat Mezieres weer. Heerlijk. Goed gedaan.

 

:e008:   Ik heb echt genoten tijdens het interview. Een ego van hier tot ginder zonder enige schroom, maar zo doorzichtig en volledig levend op een eiland mi omringd door ja-knikkers. Toen hij de quote zei dat Ravian niet doorbrak omwille van Star Wars,... was hij bloedserieus. Een keer heb ik geaarzeld om door te duwen toen hij stilletjes tussen de regels suggereerde dat hij nooit het niveau van zijn 'beste vriend' Giraud ging halen.... maar ja, ging ik dan duwen, dan was het interview gedaan.

 

 

Dat neemt niet weg dat die eerste Ravians echt schitterend zijn én vooral blijven. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

ik proefde idd een beetje die teleurstelling dat jijé amper naar zijn tekeningen keek, in tegenstelling tot die van Giraud. Leuk uitgeschreven ook. Toen ik las dat hij het interview wou stopzetten, ben ik gaan kijken hoeveel bladzijden er nog waren en dat waren er nog vier, ik dacht ... dang, hoe gaat hij dat nog volkrijgen. Nieuwsgierig. Super :)

Link naar reactie

Ik ben de afgelopen week Ravian opnieuw beginnen te lezen vanaf deel 8 of zo, en het is echt een leuke, originele en goed getekende SF-strip. Originele verhalen van Pierre Christin (die natuurlijk minstens de helft van de credits voor het succes van deze serie verdient) en met veel aandacht ook voor de achtergronden getekend. Laureline hoort ook zeker in elke top 3 van (roodharige) stripheldinnen.

Link naar reactie

Nagenoeg alle auteurs hebben een zeer groot ego. (met uitzondering van mezelf natuurlijk, ik ben een zeer nederig mens! :e005: )

Dat doet niets af aan de kwaliteit van hun werk. Ik vond en vind Ravian een schitterende strip. Zeer sfeervol.

 

Na het interview heb ik nog eens de oude Ravians herlezen. Volop appreciatie voor zijn werk, en zeker nu ik weet hoe hard hij zwoegt op elke pagina.

 

Er is maar een tekenaar die ik maar niet kan loskoppelen van het gesprek dat ik er mee had, en dat is Cosey.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...