Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Vandaag geen update, vannacht wel. Met een reeks vooruitblikken op 2014, concrete aankondigingen, enkele verrassingen, toppertjes, dingen die ik zelf al in het Frans had gekocht tegen beter weten in met toch een vertaling in zicht. We gaan jullie blij maken.

Link naar reactie

Vandaag geen update, vannacht wel. Met een reeks vooruitblikken op 2014, concrete aankondigingen, enkele verrassingen, toppertjes, dingen die ik zelf al in het Frans had gekocht tegen beter weten in met toch een vertaling in zicht. We gaan jullie blij maken.

Zelfs op een avond als deze zal ik er reikhalzend naar uitkijken.  :e002:

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Vandaag geen update, vannacht wel. Met een reeks vooruitblikken op 2014, concrete aankondigingen, enkele verrassingen, toppertjes, dingen die ik zelf al in het Frans had gekocht tegen beter weten in met toch een vertaling in zicht. We gaan jullie blij maken.

Vannacht is echt vannacht bij Kontiki, hoopte eigenlijk dat hij een vroege slaper is, maar ik had beter moeten weten. Nachtwerk wordt het weer. Ik blijf het proberen!

ik hoop toch wel op een paar leuke kerstkado's van Kontiki, kom maar op!!!

Link naar reactie

Vannacht is echt vannacht bij Kontiki, hoopte eigenlijk dat hij een vroege slaper is, maar ik had beter moeten weten. Nachtwerk wordt het weer. Ik blijf het proberen!

ik hoop toch wel op een paar leuke kerstkado's van Kontiki, kom maar op!!!

Vanmorgen toen ik wakker werd gelijk de site bekeken maar helaas waren dit niet de kado's waar ik op gehoopd had. Ik had namelijk gehoopd op enkele voortzettingen van reeksen uit de talent stal. Helaas!!!

Link naar reactie

Kogaratsu, dat maakt me nu echt blij!  :e005:

4u51?

Ok, dat kontiki in het midden van de nacht updates brengt, die shock hebben we al verwerkt. Maar dat er ook mensen zijn die om 4:51 die ssz al gelezen hebben en nog reageren hier ... is toch ... Eh ... Verontrustend :D er zijn nog freaks :D

 

Los daarvan ben ik dolgelukkig om te horen dat er een nieuwe kogaratsu aankomt. Een van mijn persoonlijke favorieten uit het eurostripgebied (geen bestaand woord bij scrabble helaas). Hoera, even snel een danske placeren in mijn living.

Link naar reactie

Jammer dat het Orient project bij Sherpa niet door gaat.De laatste maanden heel wat stripwinkels bezocht en de stelling

dat Luc Orient nog volop in de afprijsbakken ligt gaat ook op voor Ravian.Trouwens er zijn meer albums onvindbaar van Orient dan van Ravian .En de verhalen van Greg zijn heel wat spannender....

Link naar reactie

Jammer dat het Orient project bij Sherpa niet door gaat.De laatste maanden heel wat stripwinkels bezocht en de stelling

dat Luc Orient nog volop in de afprijsbakken ligt gaat ook op voor Ravian.Trouwens er zijn meer albums onvindbaar van Orient dan van Ravian .En de verhalen van Greg zijn heel wat spannender....

Gelukkig heb ik die reeks compleet....Ravian is nooit mijn ding geweest.

Link naar reactie

De Stomp albums zijn een leuke verrassing , maar eerst een heruitgave (integrales) van de Baard en Kale albums ware beter geweest. 

De meer dan 40 verschenen albums zijn hopeloos uitverkocht en dat al vele jaren. (zelfs de herdrukken )

Ik denk dat een hele generatie geen flauw benul heeft van wie Stomp is , en zonder voorkennis ook niet veel interesse zal hebben.

Laten we hopen dat ik het bij het verkeerde eind heb.

Link naar reactie

4u51?

Ok, dat kontiki in het midden van de nacht updates brengt, die shock hebben we al verwerkt. Maar dat er ook mensen zijn die om 4:51 die ssz al gelezen hebben en nog reageren hier ... is toch ... Eh ... Verontrustend :D er zijn nog freaks :D

Tja, een mens moet zich ergens onledig mee houden eh...  :e007:

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Dit jaar geen updates meer. De eerstvolgende update is normaal gezien voor 2 januari. Met onder meer nieuws over een gewaardeerde toplijstjesstrip die na 25 jaar een comeback maakt, een gevarieerde terugblik van onze medewerkers, een jaaroverzicht in cijfers met ene vergelijking met de Franse markt en nog wat laatste besprekingen. Tegelijk maken we heel wat winnaars bekend van onze lopende wedstrijden en op de koop toe lanceren we onze jaarlijkse wedstrijd met een top 10 van het afgelopen jaar. Daar koppelen we dit jaar weer een zéér leuke bijkomende oproep aan voor een toekomstige mastodontengalerij.

 

Voor 2014 koesteren we heel wat plannen, ten eerste verdere afwerking en vernieuwing van lopende topuitslagen. Maar we gaan die zoals vorige jaren niet meer kenbaar maken op voorhand want de praktijk leert ons dat beschikbare tijd ons midner gunstig gezind is om elk van die plannen waar te maken.

Link naar reactie

Ik ga er nog een andere voorzichtig aangekondigde comeback (one-shot in parallelle reeks + de reeks zelf + een filmproject) bovenop gooien van een stripinstituut. Mooi nieuws om het jaar mee te beginnen.

Nen gelukkigen voor straks.

Link naar reactie

Die strip is een keer in de ramsj geraakt, later weer opgepikt als een must have, maar toen niet overal even beschikbaar gebleven. Er is ook een periode geweest dat er vanalles vernietigd werd, vele tientallen paletten tegelijk. Werkelijk duizenden strips die versnipperd werden, allemaal restanten waar geen verkoop meer in zat.

 

Onze eerste update van 2014 is voor zaterdag. Ik had meer tijd nodig voor het vele hooi op mijn vork.

Link naar reactie

Man, heb je die nog niet gelezen? Dat is de stripBASIS. 

Ik herinner me nog m'n beginjaren op het forum van de Poort. Daar mocht je niets posten als je de IJstrein niet gelezen had (en Kontiki heeft ons allen IJstrein leren schrijven en niet Ijstrein) hoewel die toen al lang uitverkocht was. 

Met m'n karige weekgeld ging ik vervolgens op zoek naar een tweedehands exemplaar, dewelke ik vond.

 

:e012:

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Inderdaad jammer dat Herge op de cover prijkt.

Maar hij heeft dan ook jaren met hem (samen)gewerkt.

Ik ben wel blij met zijn biografie en ik ga hem dan ook zeker aanschaffen.

Wilde eigenlijk naar de presentatie toe gaan, maar dit gaat niet door, door een vervelende nekhernia waar ik voorlopig nog wel even zoet mee ben.

 

Je kan wel zien wie Bob de Moor zijn rechterhand was.

 

Wie heeft het boek ondertussel al gekocht en gelezen?

Heb het als cadeau gekregen voor de kerst en onmiddellijk in begonnen (en zelfs dat lijvig boek van Rosinski laten liggen :-p)

Moet nog 100 bladzijden lezen maar het leest net zoals dat boek over Willy Vandersteen als een trein. Heel veel nieuwtjes, weetjes en leuke herinneringen aan deze fijne en heel bescheiden tekenaar.

Over Hergé wordt heel veel uitgeweid, zoveel zelfs dat ik de indruk had dat ik een bio las over Hergé. Dus heel begrijpelijk dat Hergé ook op de cover prijkt.

 

Ook het Kuifje tijdschrift (vooral ontstaan en beginjaren ervan) is prominent aanwezig wat ik als liefhebber van tijdschrift alleen maar kon appreciëren.

Link naar reactie
Onze eerste update van http://www.stripspeciaalzaak.be/ dit jaar is er een in veelvoud. Met heel wat nieuws, een jaarrapport in cijfers en een persoonlijke terugblik van de redactie. Winnaars van drie wedstrijden. Een afgekeurd Asterix-project. Deel 7 in een making of annex vooruitblik op Lemuria, een van de strips die mogen opvallen in 2014. De laatste besprekingen van 2013 waarvan er drie ten zeerste aan te raden zijn. En we lanceren ook onze jaarlijkse top 10-wedstrijd: welke zijn de beste strips van het afgelopen jaar... en welke 5 schurken/feeksen uit strips horen volgens jou thuis in een ultieme slechterikenparade die we dankzij jouw hulp willen presenteren? Doe mee via http://www.stripspeciaalzaak.be/Wedstrijd_Top2013.htm

 

 

Hoofding2013.jpg

 

 

Top10-2013.jpg

Link naar reactie

Vervolg op S.O.S is verrassend nieuws.

 

Altijd leuk die stripjaarrapporten. Puik werk.

 

Er is wel iets wat ik niet goed begrijp. Waarom staan DDB en Silvester bij elkaar? Is er sprake van een fusie?

DDB haalde in 2012 een aantal van 31 strips. Er wordt vermeld dat ze in 2013 27 strips meer uitgaven en tot een totaal kwamen van 58 strips wat naast DDB&Silvester staat vermeld. Maar hoeveel strips heeft silvester op zijn konto in 2013? Verleden jaar was dat 86 en nu is er sprake van een vermindering maar het kan niet dat dit werd herleid naar 0 :-p

 

Iets gelijkaardigs is er met Medusa en Lombard en Arboris en Dargaud.

Link naar reactie

Forumer Rork deed me mijn huiswerk opnieuw maken voor een percentageberekening van het aantal verschenen strips zonder de herdrukken.

In 2013 verscheen omzeggens de helft minder herdrukken dan het jaar ervoor. Ik had een verkeerde regel van drie toegepast en kwam uit op een daling van het aantal effectieve nieuwigheden (dus het aantal strips zonder de herdrukken) tussen 2013 en 2012. Volgens de juiste berekening gaat het echter om een stijging van 4,8%.

In 2012 verschenen heel wat herdrukken en 10% minder effectieve nieuwigheden dan in 2011. 2011 blijft het recordjaar, zowel wat het aantal nieuwe strips als herdrukken betreft.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...