Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Omdat ik morgen naar Turnhout ga, zal onze weekendupdate er vannacht/vanmorgen al staan. Met heel wat goodies!

- Een dubbelinterview met Yves Sente en Grzegorz Rosinski waarbij er al eens een (boos) of (opgewonden) staat, gelukkig ook wel (lacht)

- Antoine Aubin en Étienne Schréder becommentariëren de nieuwste Blake en Mortimer waarbij er sprake is van een derde tekenaar

- Hermann becommentarieert zijn deze week verschenen Terug naar Congo

- Weetje v/d Week stelt enkele zeer mooie platen van een strip van Alex voor die uiteindelijk niet doorging

- en als gewoonlijk ook updates in de gebruikelijk rubrieken

Link naar reactie

Merlijn is overigens getekend door Lambert. Niet door Munuera. De rest zegt mij niets. (behalve Robbedoes natuurlijk)

 

Edit: Betoveringen zegt mij wel iets. Dat was Dufaux die sneeuwwitje liep af te luisteren met zijn camcorder. Ik weet de bespreking nog heel goed. Wist alleen neit meer waarvan het een bespreking was.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

How how, er bestaan verschillende Merlijns. Eentje ervan gaat over een ondeugd, nog geschreven door Joann Sfar daarna door Morvan.

 

Wie is Sfar? (geintje die ken ik nog net wel)

 

Maar eerlijk gezegd begin ik me zo onderhand wel wat onwetend te voelen. :unsure:

 

Diogenes , wellicht zit je op een andere aardbol.Maar wie de laatste jaren de stripwinkels (en de site hier las ) bezocht, kwam constant de naam Munuera tegen.

 

In alle stripwinkels die ik de laatste jaren bezocht heb ik nog nooit de naam Munuera horen vallen. Hier op de site ook pas sinds de laatste paar dagen. Doet me beetje denken aan Breaking Bad. Serie loopt al iets van drie jaar. (was het toen denk ik ongeveer) Eerst hoor je er drie jaar niks over. En dan opeens heeft iedereen het er over. :wacko:

 

Als het geen fantasy is dan kent Dio het niet hè  :e011:  :e012:

 

Touché! :lachuuh:

 

Jij kent mij veel te goed.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

ah, maar vooral plezant te horen dat je hier af en toe nog eens rondhangt. Ik hoorde zo weinig van je de laatste tijd :)

 

Dank je. Ik weet alleen niet echt waar je het over hebt. Voor mijn gevoel hang ik hier nog steeds dagelijks rond.

 

:e007: Dat beeld krijg je er dus niet meer uit :e007:

 

Nope. Nooit van mijn leven meer. Ik lag echt dubbel de eerste keer dat ik het las.Zag het Dufaux al helemaal doen.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Dank je. Ik weet alleen niet echt waar je het over hebt. Voor mijn gevoel hang ik hier nog steeds dagelijks rond.

 

 

oh ok, ik had het gevoel dat ik je hier nog heel weinig zag posten. Maar misschien post je in de topics die ik dan net niet lees of zo. Nevermind, blij dat ik het dan mis heb :)

Link naar reactie

Achteraf gezien zou het best kunnen. Ik ben de laatste maand meer weg dan thuis wegens een overdaad aan sociale gebeurtenissen en met de nog iedere week groter wordende leesstapel (serieus uitgeverijen overdrijven echt deze maand. Ik heb al 5 nieuwe albums laten liggen en nog zit ik al aan de 13 aankopen voor december alleen) is er niet echt veel tijd meer over om op fora rond te hangen. (of FB for that matter)

 

Wat dat betreft: Ik heb besloten mijzelf te straffen voor mijn onwetendheid en tijdens mijn SSZ bezoek deze week Betoveringen 1 aan te schaffen. Ik wil wel eens weten wat Sneeuwwitje en Arkel voor vulgairs in elkaars oor fluisteren terwijl ze elkaar aflebberen. ;):P

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Beeld_1217.jpg

 

 

Met De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen is het einde in zicht. Daarna komt een top zoveel van Vrije Vlucht aan bod. Vanaf nieuwjaar vragen we je om een nieuwe top 10 naast een top 10 van het afgelopen jaar en we nemen Robbedoes weer op in 2014. Daarnaast zijn er nog veel meer plannen die we allemaal hopen waar te maken in het komende jaar.

Link naar reactie

Ik heb nooit gesnapt waarom mensen Zoo zo goed vinden. Knap getekend, dat wel. Maar het verhaal kon me voor geen meter boeien. Raar dat dat dan op 1 staat.

De Eeuwige oorlog staat echt wel terecht zo hoog. Was mijn eerste Vrije Vlucht, die ik gekocht had, geloof ik.

 

Wel leuk dit lijstje, ga ik nog eens wat Vrije Vlucht aanschaffen.

Link naar reactie

Ik had een Brieven uit de Bar, Een Paar dagen samen en een trits anderen ook graag hoger gezien, maar het is des mensen om hun eigen favorieten als de maatstaf te zien. Voor zo'n toplijsten bestaan geen objectieve waardebepalingen.

Link naar reactie

Heel leuk overzichtje die toplijst van Vrije Vlucht-albums.  Super !  Ik krijg echt wel zin om nog enkele albums te gaan herlezen.  Don't shoot me, maar 'De Eeuwige Oorlog' van Marvano heeft me nooit kunnen bekoren.  Gelezen uit de lokale bieb maar nooit gekocht, ik geraakte er met moeite door.  En dat heeft vooral te maken met de tekeningen van Marvano.  Ik heb geen enkel album van de man in mijn verzameling.  En ik heb nochtans ook ander werk van hem geprobeerd : 'Dallas Barr' en 'Een nieuw begin', maar ook deze albums konden me niet overtuigen.  Dus nadien heb ik niets meer van Marvano geprobeerd.  Dus kan ik me niet uitspreken over 'Grand Prix' of 'De Joodse Brigade'...

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Het blijft mij verbazen hoe smaken kunnen verschillen. 

Ik ben een liefhebber van het prachtige tekenwerk van Marvano. Voor mij persoonlijk een absolute topper. Ik kocht ooit Solitair (en had daar een dédi in, ontdekte ik nog onlangs :) ) puur voor de tekeningen van Marvano. 

Link naar reactie

Het verschil tussen Zoo en De Eeuwige Oorlog bedroeg trouwens slechts 7 puntjes. Ik ken het heerschap dat met zijn top 5 verantwoordelijk is voor de uiteindelijke uitslag. Na De Eeuwige Oorlog gaapt een gat van exact 100 punten. Het ging dus echt om die twee trilogieën. Ik ga zometeen overal de puntenaantallen toevoegen, lijkt me alsnog wel interessant. Ex aequo's werden opgelost door het aantal hoogste punten per album voor te nemen op de andere albums met gelijke punten, zo eerlijk zijn we wel.

 

Er vliegen hier commentaren in het rond over de tekeningen van zo'n auteursverhalen die de ene wel of de andere niet aanspreken, allemaal zeer begrijpelijk en aannemelijk, maar eigenlijk bewijst de collectie wel dat het om meer dan enkel tekeningen gaat.

 

By the way, De Duivel der Zeven Zeeën deel 1 was indertijd in een mum van tijd uitverkocht. Het toenmalige Pirates of the Caribbean-effect? Geen idee, er kwam wel een herdruk. En het versnipperen van De Zeven Dwergen is ook al een oud verhaal. Uit dat album groeide de trilogie Berlijn, en eerherstel voor Marvano. Laten we niet vergeten dat deze Vlaming tegenwoordig een van de meest vertaalde auteurs is qua aantal vertalingen.

Link naar reactie

miljaar, dan is het mijn schuld dat Eeuwige Oorlog niet gewonnen heeft :)

Ik ben vergeten te stemmen en had Eeuwige Oorlog ongetwijfeld ergens bovenaan geplaatst. Zoo had ik niet in mijn lijstje staan. Niet dat ik die niet goed vind hoor, maar ik had er vijf andere :)

 

Sorry Mark.  :e008:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...