Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Wees realistisch: àls het publiek Bob de Moor kende, was het als rechterhand van Hergé. 

 Iedereen die een dergelijk boek aanschaft weet heus wel wie Bob de Moor was.

Dit is een boek voor een klein publiek. Het grote publiek heeft hier geen boodschap aan.

Het zal heel misschien iets beter verkopen omdat Hergé op de cover staat.

Blijft dat Bob de Moor zijn eigen podium verdient.

Link naar reactie

Beeld_1207.jpg

 

Bovenop dit interview zijn er acht besprekingen, het blijkbaar langverwachte eerste kwartaal van Daedalus met bijkomende vooruitblikken, commentaarstukken van Guarnido over Blacksad 5 en Miles Hyman over De Zwarte Dahlia, nieuws over Figaro en Blake en Mortimer en nog wat dingetjes. Ga da gaan checken, zeg ik junder. En kom niet af met commentaartjes want ik zit al sinds 20.30 uur gisterenavond tot nu quasi onafgebroken (en halfuurtje voor mijn ontbijt uitgezonderd) te werken.

Link naar reactie

Inderdaad jammer dat Herge op de cover prijkt.

Maar hij heeft dan ook jaren met hem (samen)gewerkt.

Ik ben wel blij met zijn biografie en ik ga hem dan ook zeker aanschaffen.

Wilde eigenlijk naar de presentatie toe gaan, maar dit gaat niet door, door een vervelende nekhernia waar ik voorlopig nog wel even zoet mee ben.

 

Je kan wel zien wie Bob de Moor zijn rechterhand was.

Link naar reactie

 

nieuws over (...) en Blake en Mortimer en nog wat dingetjes. Ga da gaan checken, zeg ik junder. En kom niet af met commentaartjes want ik zit al sinds 20.30 uur gisterenavond tot nu quasi onafgebroken (en halfuurtje voor mijn ontbijt uitgezonderd) te werken.

 

Je zal dan ook merken dat er vrij veel erwijzingen zijn naar oudere albums in de reeks, naar Het Geheim van de Zwaardvis of Het Raadsel van Atlantis bijvoorbeeld, maar ook naar films als The Matrix en The Man Who Fell To Earth (met David Bowie) en een hommage aan 2001: A Space Odyssey.

 

 

('t is geen commentaar op het werk van Kontiki, maar) Die nieuwe Blake en Mortimer verwijst vooral veel naar Quatermass and the pit. Zoveel zelfs dat het zou kunnen doorgaan voor een remake. Of eventueel plagiaat.

Link naar reactie

Tom. Dufaux zei zelf dat er een hommage in zit naar 2001 en niet noodzakelijk het hele album als hommage. het betreft een specifieke scène, maar ik wilde niet te ver uitwijden. Commentaartje weerlegd.

Link naar reactie

't was geen commentaar op wat je schreef, Kontiki. Je hebt ongetwijfeld gelijk. 't was gewoon een aanvullende opmerking. Dufaux weet zelf ook dat hij misschien een beetje teveel heeft geleend uit Quatermass, vandaar dat hij het in zijn voorwoord vermeldt. Wellicht in de hoop daarmee critici voor te zijn.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...