Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Het is een nieuwe, megalomane ingreep van het CIC die hiermee grootser dan ooit terugslaat nadat het jaren geleden werd verslagen.

 

Dat wordt nergens beweerd in de strip, David. Dus dat is nog verre (heel verre) van zeker. Zie ook de eerste twee blz.

Volgens mij bestaat het CIC trouwens gewoon niet meer. De Canaieten (euhm) zullen daar toch wel voor gezorgd hebben ?

Link naar reactie

Ik wil wel eens lobbyen voor een softcover. Doen?

 

ik heb de eerste 4 UW1 in SC en dan de HC's van 5 en 6 gekocht omdat ik de SC nergens vond (bestaat dat in SC?)

 

Persoonlijk vind ik UW een sc reeks. Maar als er enkel HC is, dan zal ik het wel eens tweedehands ergens vinden. (ik kwam dit wekend tot de ontdekking dat 70% van mijn HC's uit tweedehands of uitverkoop komt. En het grootste gedeelte van de 30% nieuw gekochte zijn van voor het jaar 2000)

 

Dus als Kontiki kan lobbyen om dit in SC te krijgen, dan graag.

 

(in mijn ideale stripwereld zijn alle albums in SC te krijgen en zijn de HC's nog 5 euro duurder maar wel boordevol extra's)

Link naar reactie

Wachten op de engelse bundeling en je drie delen samen voor 15 euro kan kopen?

 

Vind dit toch wel behoorlijk straf van zo een grote uitgeverij als Casterman om zo een groot prijsverschil te creëren tussen de franstalige en nederlandstalige versie.

Marvel is er mee gestopt, met die bundelingen met europese strips. Ik weet niet of een andere uitgever dat zal ovenemen.

Marvel had ten andere ook geen overeenkomst met Casterman.

Link naar reactie

Vind dit toch wel behoorlijk straf van zo een grote uitgeverij als Casterman om zo een groot prijsverschil te creëren tussen de franstalige en nederlandstalige versie.

Waarom?

Op de wereld zijn er zo'n 110 miljoen Frans sprekenden tegen 23 miljoen Nederlands sprekenden. Logisch toch dat een veel kleinere oplage duurder is?!?

Link naar reactie

Ik kreeg al een aangrijpende reactie binnen op de Supermanwedstrijd van iemand die als superkracht een helende kracht zou hebben om de vele kankergevallen in zijn familie te genezen. Dat relativeert zo'n onnozele wedstrijd wel.

 

Niettemin doet ook RW Uitgeverij zijn duit in het zakje. Bij elk dvd- of Blu-raypakket komt nog een exemplaar van Superman Earth One deel 1 of deel 2.

 

De softcovervraag voor Universal War Two is doorgestuurd naar Casterman. Hopelijk volgt er deze week nog een antwoord dat ik officieel kan maken. Van andere uitgevers, die ooit de eerste cyclus wilden vervolgen, had ik wel al begrepen dat de reeks nu ook weer niet zo'n ongelofelijke bestseller was als we zouden willen geloven. Maar bij Casterman zijn er precedenten als Magasin Général, Airborne 44 (die weliswaar wel bestsellers bleken) en godbetert De Smaragdridders.

Link naar reactie

dat relativeert idd wel een hele boel.

 

ook bedankt voor je vraag aan Casterman. Hopelijk pikken ze het op. En anders ... tja, dan is er de keuze tussen nu kopen, tweedehands kopen, uitverkoop kopen, laten liggen, ... keuzes zat zou ik zeggen :)

Link naar reactie

Morgen trek ik er een weekje tussenuit. Eerstvolgende update wordt zaterdag pas. Ik heb een zak verse strips mee voor besprekingen en vandaag in Breda legde ik een Nederlandse invasie aan commentaarstukken vast. Er liggen echt goeie strips in het verschiet.

Link naar reactie

DidierConrad_i.jpg

 

 

De laatste twee dagen een midweek achterstand ingehaald. Je vindt nu een hoop verse updates op www.stripspeciaalzaak.be. Het klapstuk is een interview met Didier Conrad, de nieuwe tekenaar van Asterix. Je kan zelfs een door hem gesigneerd exemplaar van Asterix 35 winnen.
Interview: http://www.stripspeciaalzaak.be/Interviews/DidierConrad.pdf
Wedstrijd: http://www.stripspeciaalzaak.be/Wedstrijd_Asterix.htm

Link naar reactie

ik bedacht me net, het zou eigenlijk super geweldig zijn als je op de site van de ssz in de sectie "te verschijnen" een wishlist kon maken door gewoon simpelweg op de albums te klikken (of een icoontje dat dat de wishlist moet voorstellen). Dan verschijnt dat in een mooi lijstje dat je kan afdrukken of exporteren naar de tablet.

 

Maar ik vermoed dat dat technisch niet zo gemakkelijk moet zijn. 

Link naar reactie

Ik heb al die technische bagage niet, Natte aap. We krijgen wel vaker dit soort verzoeken voor het maken van selecties, maar ik prefereer een constante toevoer van nieuwe content boven een oponthoud om de hele site te herbouwen. Volgend jaar zou het wel mogelijk moeten worden om ook met een zoekfunctie op onze site te surfen.

 

En voor vandaag is er een geweldige bijdrage van Hans van Oudenaarden. Hij heeft zeer interessante standpunten over strips.

 

Beeld_1107.jpg

 

Meer updates vind je online.

Link naar reactie

Ik heb al die technische bagage niet, Natte aap. We krijgen wel vaker dit soort verzoeken voor het maken van selecties, maar ik prefereer een constante toevoer van nieuwe content boven een oponthoud om de hele site te herbouwen. Volgend jaar zou het wel mogelijk moeten worden om ook met een zoekfunctie op onze site te surfen.

 

 

je hebt gelijk, als je de site moet herbouwen om een kleine functie voor een zeer beperkt publiek toe te voegen is dat niet de moeite. Het was maar een gedacht hé :)

 

Anyway, keep doing what you do, you are good busy :)

Link naar reactie

ik bedacht me net, het zou eigenlijk super geweldig zijn als je op de site van de ssz in de sectie "te verschijnen" een wishlist kon maken door gewoon simpelweg op de albums te klikken (of een icoontje dat dat de wishlist moet voorstellen). Dan verschijnt dat in een mooi lijstje dat je kan afdrukken of exporteren naar de tablet.

 

Maar ik vermoed dat dat technisch niet zo gemakkelijk moet zijn. 

 

Ik heb daar een app voor: een potlood en een stukje papier. Per jaar begin ik op een nieuw papier, en aangezien we nu november zijn is het al wat smoezelig, maar dat is al zo gezellig.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ik zag op het overzicht op de laatste pagina dat de jonge jaren cyclus het niet bij twee delen houdt. Mogelijk wordt dat het vierde album, maar daar kan nog verandering in komen. Vooralsnog niet met een gloednieuwe spin-off, al is er volgens Sente niets afgeschreven. Het zou dan wel door een nieuw team (zowel tekenaar als scenarist) gemaakt worden.

Link naar reactie

Ik zag op het overzicht op de laatste pagina dat de jonge jaren cyclus het niet bij twee delen houdt. Mogelijk wordt dat het vierde album, maar daar kan nog verandering in komen. Vooralsnog niet met een gloednieuwe spin-off, al is er volgens Sente niets afgeschreven. Het zou dan wel door een nieuw team (zowel tekenaar als scenarist) gemaakt worden.

Thanks voor de info!

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...