Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Ik versta dat wel, hoor. Ik heb een gewoonte gecreëerd en de meeste mensen/striplezers zijn gewoontedieren. Zelfs het updatewerk is een gewoonte, maar de laatste paar maanden zijn er veel storingen gekomen in deze gewoonte door andere zaken. Deze week is extreem, sinds zaterdag heb ik amper 15 uur bij elkaar geslapen.

 

Laat dit absoluut niet overkomen als kritiek, ik heb een licht idee te weten hoeveel je er voor doet (gigantisch) en hoe hard je er mee bezig bent (gargatuesk) en wat voor werk het is (googolplexiaans). Dus mijn diepste respect voor wat je uit je kuiten weet te schudden. Maar als je op een bepaald moment communiceert dat je op zaterdag, dinsdag en donderdag gaat updaten, dan verwachten mensen dat ook.

 

Wij begrijpen hoeveel werk je er in steekt omdat we weten dat je het (bijna) alleen doet en ook hier en daar (vrijwillige) hulp krijgt van je minions. Maar misschien was de "klager" (ik wil hem/haar niet te negatief beschrijven) daar niet van op de hoogte en denkt die gewoon, je belooft een update op dinsdag en donderdag en die is er niet, een paar weken achter elkaar, toch eens aan de alarmbel trekken.

 

Ik geef toe dat als ik op dindag geen update zie van mijn favoriete ochtendkrant (de ssz) ik toch ook even een dipje heb (junkie die ik ben), maar wij beseffen dan wel dat er of niks te zeggen is, of er geen tijd is geweest om je ding te doen. Niet iedereen heeft dat inzicht.

 

Verder zou ik zeggen, kleed jezelf terug aan, laat die bavianen gerust en haal wat slaaptekort in. Laat het je niet aan je hart komen. Communiceer dat je vanaf nu enkel nog op zaterdag update of op onregelmatige basis, (die luie kurt doet ook alleen maar wat updatekes als hij er goesting voor heeft, dus het kan wel :) ) en doe gewoon rustig verder met het schitterende werk waar je mee bezig bent. Mijn respect en dankbaarheid heb je.

Link naar reactie

Merci merci!

Mijn onderschrift is alleszins al veranderd. De updates komen wanneer ze er zijn, maar liefst wel meerdere keren per week. Dat wil ik nog wel handhaven om alles kwijt te kunnen wat er verteld kan worden. Ik heb trouwens niet alleen een hoofdberoep, ik ben ook zelfstandig in bijberoep en dat loopt de laatste tijd enorm goed, helaas ten koste van een en ander.

 

Morgen heb ik alleszins verlof, dan haal ik heel wat in voor een uitgebreidere update op zaterdag. En er zijn inmiddels drie-vier wedstrijdvoorstellen (eenpaar ervan komen zaterdag al online) waarbij heel wat leuke dingen te winnen vallen.

Link naar reactie

Beeld_0921.jpg

 

Stripinvasie

Tussen 15 en 21 september verschenen 47 nieuwe uitgaven bij Arboris, Casterman, Daedalus, Dark Dragon Books, Glad IJs, Glénat, Medusa, Oog & Blik | De Bezige Bij, RW Uitgeverij, Uitgeverij L.
 

StripFacts

- Vooruitblikken RW Uitgeverij
- Thorgal-muur in Brussel
- Themapark Robbedoes in 2015 
- Clint.be zoekt Iris-lookalike en gastrollen voor Doomsday
- Een nieuwe Theodoor Cleysters
- Steven Sterk, de film

 

Verkooptop 10

Tussen 9 en 15 september stonden De Kiekeboes 137 (VL) en Naruto 60 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER
 

Te Verschijnen

- Blake en Mortimer

- RW Uitgeverij

 

Kalender

Expo Will Eisner, van The Spirit tot de grafische roman
 

Besprekingen

- Block 109 4

- Elke Raaf Pikt integraal

- Konvooi 12

- Nieuwe Tijden

- Splinter Cell Echoes 1-2

- De Vier Ruiters van de Apocalyps 1

 

De Commentator

- Matthieu Bonhomme over Texas Cowboys
- Sytse S. Algera over Cell (4)

 

Nummer 25 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

 

Vrije Vlucht-wedstrijd

W_VrijeVlucht.jpg

Link naar reactie

Typisch voor ons soort topwedstrijden is de grote verscheidenheid aan inzendingen. Er bestaan 96 verschillende Vrije Vlucht-titels. Na een weekendje voorlopige inzendingen tellen zijn er daarvan al 72 verschillende genomineerd. Uiteraard tekenen er zich al enkele grote favorieten af.

Link naar reactie

Beeld_0924.jpg

 

StripFacts

• Grid Animation animeert Junior Suske en Wiske (en ook Asterix en De Katamarom)

• En ook nog...
- Lang Geleden en Daarvoor... daarna
- Tweeluik voor Philippe Berthet en Régis Hautière
- Zombillennium, de film
- Lou!, de film
- Standbeeld van René Goscinny in Warschau

 

Besprekingen

- Alfa 12

- Eleonora 1

- Kalimbo 1

- Milan K. 3

- Red Sonja 1-2

- Sam Bracken 3

 

KCQ v/d Dag

Een heleboel cameo's in Hotel Nevelzicht 1

 

De Commentator

Thierry Démarez over Alex Senator 2

 

Nummer 24 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

 

Nieuwe infopagina's van Dark Dragon Books (+ previews!) en Saga Uitgaven

Link naar reactie

Beeld_0926.jpg

 

 StripFacts

- Vooruitblik Amoras 2

- Uitstel voor Agent 327 20n géén afstel

- Lou!, de film

 

Kalender

Expo 200 jaar Nederlands Beeldverhaal

 

Te Verschijnen

- Les Editions Albert René

- Standaard Uitgeverij

 

Besprekingen

- Alex Senator 2

- Conan - De Weg der Koningen 1-2

- Het Goud der Dwazen 1

- Kendo - De Weg van het Zwaard

- Promise 1

- White Crows 1

 

KCQ v/d Dag

Pica in Beroep: Leraar 3

 

Nummer 23 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

Link naar reactie

Beeld_0928.jpg 

 

Stripinvasie
Tussen 22 en 28 september verschenen 13 nieuwe uitgaven bij Nijgh & Van Ditmar, Prestige, Sherpa, Silvester, TJ-Editions, Uitgeverij L.

 

StripFacts

- Raoul Cauvin met pensioen

- Vooruitblik Atalante 6

 

Verkooptop 10

Tussen 16 en 22 september stonden De Kiekeboes 137 (VL) en Jack Palmer 15 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER
 

Kalender

Wedstrijd Brussels in Shorts

 

Besprekingen

- Frank Lincoln 5

- Oorlogsvrouwen 1

- Special Branch 1

 

KCQ v/d Dag

Richard Speck, John Wayne Gacy, Charles Manson en Stephen King in De Beproeving 6

 

De Commentator

Carlos Gomez en Arnaud Delalande over Eleonora 1
 

Weetje v/d Week

Alternatieve Blake en Mortimer in Portugal

Link naar reactie

Beeld_1001.jpg

 

StripFacts

- De acht werken van Christophe Arleston

- Het einde van Donjon

- Een nieuwe western door Hermann

 

Besprekingen

- Hotel Nevelzicht 1

- Walking Dead 16-17

 

Te Verschijnen

Mandarijn

 

KCQ v/d Dag

André van Duin, Kabouter Plop, Gargamel, een Smurf, Batman, Superman en Mega Mindy in Timo 3

 

Nummer 22 in De honderd hoogtepunten van Vandersteen

Link naar reactie

Goed dat Donjon wordt afgerond. Maar: ik heb enkel de 6 delen van Donjon Zenit gelezen en het laatste album stopt midden in een verhaallijn. Hoe zit dat dan, waar loopt dat ergens verder? Wordt dat ergens afgewerkt in één van die spin-offs? Ze kunnen het geheel toch niet afsluiten zonder die verhaallijn af te ronden?

 

Iemand met kennis van zaken die mij wil uitleggen welke albums (al dan niet vertaald of nog te verschijnen) je moet gelezen hebben om een afgerond verhaal te hebben? Of zijn ze allemaal noodzakelijk? 't Is zo onoverzichtelijk...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...