Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Beeld_0901.jpg

 

Stripinvasie

Tussen 25 augustus en 1 september verschenen 15 nieuwe uitgaven bij vzw Arcadia, Bakermat, Bonte, Oog & Blik | De Bezige Bij, Saga Uitgaven.

 

StripFacts

12bis krijgt Nederlandstalige doorstart bij Daedalus
Vooruitblikken Silvester
Vooruitblik H.ELL 1
Favoriet lanceert auteurscollecties
Vooruitblikken Lannoo
Duur najaar voor Franquin-verzamelaars
En ook nog...
- Marvano in het Italiaans
- Nieuwe auteurs voor Rik Ringers en Dan Cooper
- Blauwe Pillen met epiloog
- Pascal Rabaté in uitvouw

 

Te Verschijnen

Lannoo en Silvester

 

Striplijst 2013

Tot eind augustus verschenen 643 uitgaven waarvan 80 herdrukken, 27 heruitgaven, 4 facsimiles en 26 integrales/bundelingen bij 59 verschillende uitgeverijen en partners.

 

Verkooptop 10

Tussen 19 en 25 augustus stonden F.C. De Kampioenen 77 (VL) en One Piece 67 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER

 

Besprekingen

- Munch

- Transmetropolitan 1-2

- Walhalla 1

 

KCQ v/d Dag

De Zware Jongens in Munch

 

De Commentator

Arno Monin over Het Vervloekte Kind

 

Nummer 30 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

 

Nieuwe infopagina + previews van Dark Dragon Books

 

En de laatste inzendingen voor de A Game of Thrones-wedstrijd

Link naar reactie

 

Duur najaar voor Franquin-verzamelaars

 

 

Ai Caramba, zeg dat wel! Gelukkig is het meeste in het Frans, dan is de aankoopdrang nog wel enigszins te onderdrukken :)

Goed dat er eindelijk eens een complete Nederlandse versie van de Robinsons van het spoor komt, het is eeuwig zonde dat er maar een paar pagina's in de Rombaldi uitgave staan.

Link naar reactie

Dat H.ell zag ik erg naar uit maar nu ik gelezen heb hoe het precies zit met de reeks is bij mij alle trek (goesting) om het te kopen weg. Toen Desberg, één van mijn favoriete scenaristen begon over dat hij een reeks a la GoT zou opstarten kon ik mijn lol niet op maar dit is totaal niet a la GoT. GoT valt niet te vertellen in één album. Ik wordt zo schijtziek van die nieuwe neiging naar one shots en tweeluiken. Strips zijn juist interessant omdat ze een langer verhaal kunnen en durven vertellen verspreidt over meerdere albums. Desberg zou niet zo commercieel moeten denken en gewoon moeten doen waar hij goed in is. Sterke, lange en uitermate  gecompliceerde verhalen vertellen. Ik denk dat deze reeks geen lang leven is beschoren. Ik zal m alvast niet kopen.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Dat H.ell zag ik erg naar uit maar nu ik gelezen heb hoe het precies zit met de reeks is bij mij alle trek (goesting) om het te kopen weg. Toen Desberg, één van mijn favoriete scenaristen begon over dat hij een reeks a la GoT zou opstarten kon ik mijn lol niet op maar dit is totaal niet a la GoT. GoT valt niet te vertellen in één album. Ik wordt zo schijtziek van die nieuwe neiging naar one shots en tweeluiken. Strips zijn juist interessant omdat ze een langer verhaal kunnen en durven vertellen verspreidt over meerdere albums. Desberg zou niet zo commercieel moeten denken en gewoon moeten doen waar hij goed in is. Sterke, lange en uitermate  gecompliceerde verhalen vertellen. Ik denk dat deze reeks geen lang leven is beschoren. Ik zal m alvast niet kopen.

 

Tja, Dio, heel lange en uitermate ingewikkelde verhalen verzinnen om die ene fan in Den Haag te plezieren, daar kan de schoorsteen niet van roken natuurlijk....

Link naar reactie

Tja, Dio, heel lange en uitermate ingewikkelde verhalen verzinnen om die ene fan in Den Haag te plezieren, daar kan de schoorsteen niet van roken natuurlijk....

Ik hoor anders vaak genoeg hier over mensen die ontevreden zijn dat tegenwoordig alle reeksen moeten bestaan uit one shots en tweeluiken.

 

PS: Hoe wist je dat ik verhuisd ben naar Den Haag? Laatste keer dat ik jou daarover sprak woonde ik nog in Den Helder,

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

ik heb best wel graag langere uitgesponnen reeksen met veel diepgang (scalped, 100 bullets, Djinn, monster, 20th century, ...) maar ik ben eerlijk gezegd heel erg blij dat 'men' tegenwoordig beseft dat 'men' beter reeksen kan afronden dan een mooie reeks halverwege het verhaal te moeten stoppen. 

Als het een goeie one shot of een cyclus van twee à drie albums is, dan is dat voor mij ook goed. Kwaliteit staat voorop en langer is niet altijd beter. (dat zegt mijn vriendin dan toch met veel leedvermaak in haar ogen :D )

Link naar reactie

Je hebt lang en je hebt laaang. Ikzelf vind dat je met one shots alle mogelijkheid tot nuance, complexiteit en diepgang uit het raam gooit, En juist goeie fantasy behoort al dat te hebben. Kijk bijvoorbeeld naar Servitude of Ravine. Tuurlijk zijn er uitzonderingen. Wat de reeks Fog aan nuance, complexiteit en diepgang in zijn tweeluiken stopte moeten de meeste misdaad scenaristen een cyclus van 6 delen voor schrijven. Maar meestal betekent meer dan 2 albums wel een beter scenario.

 

Maar ja een reeks kan ook te lang door gaan, Zoals De Verborgen Geschiedenis waarmee ik na deel 13 gestopt ben, Blij toe ook. Die reeks loopt nog steeds door. Zitten nu al aan welk deel? 48? ;)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Beeld_0903.jpg

 

StripFacts

- Vooruitblikken Ballon Media

- Vooruitblikken Casterman

- De kleine planeet Jodorowsky

 

Te Verschijnen

Ballon, Blake en Mortimer, Blloan, Casterman, Dargaud, Dupuis, Graton, Le Lombard en de brochures als pdf.

 

Besprekingen

- Berck Klassiekers

- Het Godvrrgeten Eiland 1

- Succubus 3

 

KCQ v/d Dag

Robbedoes, Kwabbernoot, de Marsupilami en Guust Flater in Het Godvrrgeten Eiland 1

 

Nummer 29 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

Link naar reactie

Beeld_0907.jpg

 

Stripinvasie

Tussen 2 en 7 september verschenen 45 nieuwe uitgaven bij Arboris, Ballon, Blloan, Brabant Strip vzw, Dupuis, Kana, Le Lombard, Silvester, Strip2000.
 

StripFacts

De vernieuwde Jommeke

Vooruitblikken Daedalus

François Bourgeon zonder uitgever

Vooruitblik Terug naar Congo en Station 16

Voorsmaakje Largo Winch 19

Vooruitblik Heloïse van Montfort 1

Stomp krijgt vaste vorm

En ook nog...
- Animatieserie Lanfeust Quest
- Sint-Michielsprijs voor Amoras 1

 

Verkooptop 10

Tussen 26 augustus en 1 september stonden F.C. De Kampioenen 77 (VL) en Game Over 10 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER
 

Te Verschijnen

- Arboris

- Daedalus + pdf

 

Beprekingen

- Hecules 1

- De Montefiore 1

- De Wezentrein 1

 

KCQ v/d Dag

Kuifje in Het Godvrrgeten Eiland 1
 

De Commentator

- Luc Cromheecke over Het Godvrrgeten Eiland 1
- Sytse S. Algera over De Verloren Verhalen van Lemuria (4)

 

Nummer 28 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

 

Uitslag wedstrijd A Game of Thrones

 

Nieuwe wedstrijd Merlijn - Queeste naar het Zwaard

W_MerlijnQueesteZwaard.jpg

Link naar reactie

Beeld_0910.jpg

 

StripFacts

- Vooruitblikken Medusa

- Vooruitblikken Glénat

 

Kalender

Expo Will volgens Ever Meulen

 

Te Verschijnen

- Glénat

- Medusa + pdf

 

Besprekingen

- De Avonturen van Kuiken I 1

- Jessie Jane

- Jump 17

- Kronieken van de Zwarte Maan Special 2

- De Vrolijke Bengels 5-6

 

KCQ v/d Dag

Batman en Zorro in Biebel - De Stroken 1

 

De Commentator

Ken Broeders over Apostata V

 

Nummer 27 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

 

Nieuwe promopagina van Silvester

Link naar reactie

Standaard wil echt wel van alle reeksen vanaf. Nu ja, dat is hun goed recht. Ik ben blij dat Ken bij Medusa terecht kan. Hopelijk levert ie niet te veel in. Ik ga het album in elk geval direct kopen. Niet enkel omdat het goed is, maar ook omdat ik wel hoop dat het een succesverhaal wordt.

Link naar reactie

Druk weekje want we zijn hier weeral.

 

Beeld_0911.jpg

 

StripFacts

• Vooruitblikken Sherpa

• Vooruitblikken Glénat (2)

• Monografie over Belvision

• En ook nog...

- Stripbladwijzers tijdens de Bibliotheekweek
- Franse integrales van De Schorpioen, Murena en Djinn
- Eerlijke Lui 3

 

Te Verschijnen

- Glénat

- Sherpa + pdf

- Uitgeverij HUM!

 

Besprekingen

- Ikigami 10

- Texas Cowboys

 

KCQ v/d Dag

Buffalo Bill, Lucky Luke en Raymond van het Groenewoud in Jessie Jane

 

Nummer 26 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

Link naar reactie

Wat worden we verwend , wat worden we toch verwend de laatste jaren.

Helemaal mee eens. Ik kan nog steeds niet geloven dat van een lijstje van een paar jaar terug met titels die ik graag vertaald wilden zien al bijna de helft inmiddels vertaald is. Inclusief nr 1: Special Branch. Kan niet wachten tot ie verschijnt.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Beeld_0914.jpg

 

Stripinvasie

Tussen 8 en 14 september verschenen 10 nieuwe uitgaven bij De Bezige Bij, Standaard Uitgeverij.
 

StripFacts

- Vooruitblik Mattéo 3
- Agent 327 20 blijft onafgewerkt
- Eugène verhuist van uitgever
- Vooruitblikken Trollen van Troy 17 en Lanfeust Odyssey 5

 

Verkooptop 10

Tussen 2 en 8 september stonden Jommeke 266 (VL) en Naruto 60 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER
 

Besprekingen

- Ivan Ivanka

- Merlijn - Queeste naar het Zwaard 1-2

 

Te Verschijnen

Uitgeverij L

 

De Commentator

Marvano blikt terug op 25 jaar Vrije Vlucht

 

KCQ v/d Dag

Namedropping, Calimero en Brad Pitt in Dokters 3
 

Toppers

De Rode Ridder 239 in de Tijdslijn

Link naar reactie

Ik kreeg een klacht, of tenminste een min of meer verwijtende opmerking, dat we de laatste tijd niet meer op dinsdag, donderdag en zaterdag updaten zoals aangegeven.

Ik kan hier talloze oorzaken voor aanbrengen, maar die gaan niemand iets aan. Normaal gezien normaliseert alles vanaf volgende week weer, maar ik beslis zelf wel op welke dagen we er telkens zullen zijn. De eerstvolgende update voor deze week wordt zaterdag.

Link naar reactie

Ik versta dat wel, hoor. Ik heb een gewoonte gecreëerd en de meeste mensen/striplezers zijn gewoontedieren. Zelfs het updatewerk is een gewoonte, maar de laatste paar maanden zijn er veel storingen gekomen in deze gewoonte door andere zaken. Deze week is extreem, sinds zaterdag heb ik amper 15 uur bij elkaar geslapen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...