Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Nog snel een nieuwe update voor ik op reis vertrek.

 

Beeld_0723.jpg

 

StripFacts

Albert Filip & Co

Juanjo Guarnido verslaat Brecht Evens tot twee maal toe op Eisner Awards

 

Besprekingen

- Ardalèn

- De Chninkel integraal

 

KCQ v/d Dag

Yul Brynner en een Vaillante in Pom en Teddy 6

 

Nummer 38 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

 

Nummer 27 in de ReeksTop 50

 

Inzending van Jonas Bach voor de A Game of Thrones-wedstrijd

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik vond'm heerlijk.

 

 

"Wat kan je verwachten van het christendom, die ziekte die ons aanzet tot trage zelfmoord. Die verlangt dat wij als doden leven, zogenaamd om ons voor te bereiden op ons sterven. Wat kun je verwachten van een godsdienst die een gekruisigd lijk aanbidt; van een godsdienst die de verzaking van lichamelijke geneugten en levensgeluk als deugden aanprijst! Er is geen hiernamaals, geen hemel, geen hel, geen paradijs, geen god, geen duivel!"

 

Nietzsche is was een aanhanger van het nazisme, werd gek van een paard en was 's werelds norste mens. Dat is wat de overlevering ons vertelt. Le Roy en Onfray schetsen aan de hand van een aantal biografieën een nieuw beeld van de wijsgeer. Een aantal zaken wordt bekrachtigd, een aantal ontkrachtigd. Zo worden de antisemitische uitspraken in een breder kader geplaatst. Het was de religieuze Jood die bedoeld werd, de 2000-jaar oude, niet de mens van nu. Zo blijkt. Anderzijds wordt er ook een aardig boekje opengedaan over Nietzsches zus, waarmee hij geen goede band had.

Gelijk met de groteskheid van de filosoof z'n snor, groeide mijn bewondering voor de met nachtmerriesgeplaagde Nietzsche.

Deze prachtige strip brak voor mij de weg open naar de klassiekers van de besproken schrijver. Ik ben benieuwd.

Nietzsche kan onmogelijk aanhanger geweest zijn van het nazisme aangezien hij in 1900 stierf. Trouwens Nietzsche had niks op met de kleinburgerlijke antisemitische sentimenten die heersten in het toenmalige Europa. Vandaar ook de de houding t.o.v zijn zus, die met een antisemitische uitgever getrouwd was.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

We rollen er weer zachtjes in.

 

Beeld_0803.jpg

 

 

Stripinvasie

Tussen 21 juli en 3 augustus verschenen 18 nieuwe uitgaven bij Arboris, Sanoma Uitgevers, Sherpa, Silvester, Uitgeverij L.
 

Verkooptop 10

Tussen 15 en 21 en 22 en 28 juli stonden F.C. De Kampioenen 76 (VL) en One Piece 67 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER

 

Striplijst 2013

Tot eind juli verschenen 566 uitgaven waarvan 73 herdrukken, 19 heruitgaven, 4 facsimiles en 24 integrales/bundelingen bij 56 verschillende uitgeverijen en partners.
 

StripFacts

• Gerrit Stapel overleden

• En ook nog...
- Eppo's Pep-special
- Spirou's Smurfenspecial
- Derde Smurfenfilm en nieuwe tv-reeks
- Philippe Delaby wint Gouden Potlood
- Marten Toonderprijs afgeschaft
- Trailer volgende Hermann-strip

 

KCQ v/d Dag

Suske en Wiske in Pats 2

 

Nummer 37 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

Link naar reactie

Volgende week kom ik weer in mijn routine.

 

Beeld_0810.jpg

 

Stripinvasie

Tussen 4 en 10 augustus verschenen 24 nieuwe uitgaven bij Ballon, Blake en Mortimer, Dupuis, Graton, Kana, Le Lombard, Standaard Uitgeverij.

 

Verkooptop 10

Tussen 29 juli en 4 augustus stonden F.C. De Kampioenen 76 (VL) en One Piece 67 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER

 

StripFacts

- Vooruitblik Op Zoek naar de Tijdvogel - Voor de Zoektocht 4

- Dantès seizoen 2

- Pep, het boek

 

Besprekingen

- De Engelsman die niet van Vuurwapens Houdt 1

- De Havik 8 + dossier

- Kookaburra 6

 

KCQ v/d Dag

Amsterdam (Jacques Brel) in Lanfeust van Troy 5

 

De Commentator

Patrice Pellerin over De Havik 8

Link naar reactie

Beeld_0815.jpg

 

StripFacts

• Boeken- en stripverkoop herpakt zich

• En ook nog...

- Franse collector's edition Thorgal 34 + vertaling monografie
- Kid Lucky 2
- Wat Wij Moeten Weten in het Engels
- De Kleine Prins en Ik Wil een Harley verhuizen
- Verzamelbox Jommeke-de-Luxe
- Asterix-fragmenten

 

Besprekingen

- Drakenbloed 6

- De Graaf Is Verstrooid + Guust oblong 1-2-3

- Het Testament van Kapitein Crown 2

 

KCQ v/d Dag

Griffo in I.R.$. Team 1

 

Nummer 35 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

 

ReeksTop 50 nr. 26: Lucky Luke

ReeksTop50-26.jpg

       

 

Link naar reactie

Beeld_0817.jpg

 

Stripinvasie

Tussen 11 en 17 augustus verschenen 3 nieuwe uitgaven bij Oog & Blik | De Bezige Bij.
 

StripFacts

Vooruitblik erotica en gamestrips bij Dark Dragon Books

 

Verkooptop 10

Tussen 5 en 11 augustus stonden F.C. De Kampioenen 77(VL) en One Piece 67 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER
 

Te Verschijnen

Aanvullingen bij Dark Dragon Books tot december.

 

Besprekingen

Moederkillers 2

 

KCQ v/d Dag

Gulliver's Travels in De Smurfen 32

 

Nummer 34 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen
 

Inzending van Joeri Van Royen voor de A Game of Thrones-wedstrijd

 

Nieuwe promopagina's van Dark Dragon Books + preview

Link naar reactie

Ik had eigenlijk wel verwacht dat beide Mébarki-broers aan boord zouden blijven als inkters. Zij waren al gewoon Asterix te inkten, dus dat zou het stijlverschil geminimaliseerd hebben.

Nu ja, zo te zien doet Conrard dat niet slecht.

 

3460541_6_762d_asterix_62f541be8e9e6b520

 

Ik merk in ieder geval een stijlverschil op maar ik vind het wel een aantrekkelijke plaat, voor een album in die stijl ben ik sowieso verkocht. Asterix is een van m'n favoriete jeugdreeksen.

Link naar reactie

Beeld_0821.jpg

 

StripFacts

Vooruitblik Buck Danny 53

 

Besprekingen

- All-Star Superman en Superman for Tomorrow

- I.R.$. Team 1

 

KCQ v/d Dag

Jacques Chirac, Salvador Dali, Dorothy McGowan, Jim Morrison, Richard Nixon, Henry Kissinger, François Mitterand, Daniel Cohn-Bendit, Brigitte Bardot, Bob Woodward en de Flaterfoon in UUR U 6

 

Nummer 33 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

Link naar reactie

Beeld_0824.jpg

 

Stripinvasie

Tussen 18 en 24 augustus verschenen 38 nieuwe uitgaven bij Adhemar, Arboris, Daedalus, Dark Dragon Books, De Eenhoorn, Glénat, Oog & Blik | De Bezige Bij, RW Uitgeverij, Standaard Uitgeverij, Strip2000.

 

Verkooptop 10

Tussen 12 en 18 augustus stonden F.C. De Kampioenen 77 (VL) en One Piece 67 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER

 

KCQ v/d Dag

François Schuiten over de schenking van zijn originele platen

 

De Commentator

Paul Salomone over De Engelsman die niet van Vuurwapens Houdt 1

 

Nummer 32 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

 

Nieuwe infopagina van Strip2000

Link naar reactie

Beeld_0828.jpg

 

StripFacts

* Glénat koopt Kid Paddle-uitgeverij

* En ook nog...

- Stripstift voltooit Kappie-reeks
- Suske en Wiske-hommage door Marc Hardy
- De vijftig beste graphic novels volgens de Schotse The Herald
- Het Raadsel van Atlantis, de Tintin-editie
- Top 10 Franse oplages najaar 2013

 

Besprekingen

Uit de Archieven van Vandersteen 11-15

 

KCQ v/d Dag

Mae West in Lucky Luke B3

 

Nummer 31 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

 

Twee nieuwe inzendingen voor de A Game of Thrones-wedstrijd

 

Nieuwe infopagina's van Daedalus en Saga Uitgaven

Link naar reactie

Long John Silver blijft het goed doen. Info van de uitgever:

 

"Ondanks een recente herdruk zijn deel 1 en het nieuwe deel 4 van deze succesvolle stripreeks uitverkocht. Van delen 2 en 3 is er nog een minimale voorraad. De 4 delen zijn in herdruk en terug leverbaar vanaf medio september."

Link naar reactie

Long John Silver blijft het goed doen. Info van de uitgever:

 

"Ondanks een recente herdruk zijn deel 1 en het nieuwe deel 4 van deze succesvolle stripreeks uitverkocht. Van delen 2 en 3 is er nog een minimale voorraad. De 4 delen zijn in herdruk en terug leverbaar vanaf medio september."

Goed voor de strip, ik heb deze desondanks toch links laten liggen en voel nu ook nog geen aandrang. Benieuwd of ze nog eens gaan herdrukken of is het met 4 delen gedaan?

Link naar reactie

Long John Silver blijft het goed doen. Info van de uitgever:

 

"Ondanks een recente herdruk zijn deel 1 en het nieuwe deel 4 van deze succesvolle stripreeks uitverkocht. Van delen 2 en 3 is er nog een minimale voorraad. De 4 delen zijn in herdruk en terug leverbaar vanaf medio september."

 

is dat eigenlijk in softcover verkrijgbaar of enkel in hardcover?

Link naar reactie

I know, ik besef wel mijn verantwoordelijkheden dienaangaande, maar sinds enige tijd wil ik ook wel eens meer van een vrijdagavond of gelijk welk moment genieten zoals anderen dat doen. Andere prioriteiten en zo.

Link naar reactie

I know, ik besef wel mijn verantwoordelijkheden dienaangaande, maar sinds enige tijd wil ik ook wel eens meer van een vrijdagavond of gelijk welk moment genieten zoals anderen dat doen. Andere prioriteiten en zo.

 

en met deze woorden werd de ondergang van de site de stripspeciaalzaak bezegeld :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...