Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Frankenweenie Ik had nog eens zin om een Burton-film te kijken. Deze stond op netflix, dus... Aangename stop-motion animatie, met leuke ideeën, maar niet echt een film die blijft plakken. Toch een visueel zeer aantrekkelijke film en die schildpad is officieel geweldig!

Gone Girl Fincher is een genie. Nuff said!

Trick 'r Treat Leuk filmpje. Bekeken omdat Gojira dit ooit heeft aangeraden in de Brainfreeze Podcast. Ik moet dringend eens meer horrorfilms gaan kijken.

Trainspotting Is mij aangeraden door mijn leerkracht Engels omdat ik Fight Club zo goed vond. Ook al haalt hij het niet van die laatste, heb ik er mij wel mee geamuseerd.

 

Het begint mij op te vallen dat ik vaak denk dat ik niet van zware films hou, terwijl dat echt niet waar is. Hersenen zijn raar.

Link naar reactie

Ik ga gewoon wat films aframmelen, ik vel geen waardeoordeel omdat ik sommige zelf nog moet zien. The pact, at the devil's door, the quiet ones, lovely Molly, treehouse, exists, willow Creek, wolf Creek 1-2, hatchet 1-3, Feast 1-3,...

Devil's due, infestation, inside (a l'intérieur), Martyrs (het Franse origineel), Frontières,...

Alles van Ti west, maar meer specifiek the sacrament en house of the devil.

See no EVIL 2, the Hallow, the canal, the final girls,...

The haunting in Connecticut, grabbers, the gift, dead girl, Deathgasm, it follows, Housebound, what we do in the shadows,...

Territories, turbo kid, hobo with a Shotgun, bad Biology,...

Antiviral, almost human, Jessabelle, late PHASES, let us prey, STARRY eyes, Tucker and Dale vs EVIL, Nina forever, Burying the ex, Wyrmwood road of the dead...

Ga ook nog eens door mijn horror digests op brainfreeze. Tales from the crypt: demon knight is een must see.

Link naar reactie

Dank jullie voor de lijsten :)

Veel films die al op mijn lijst stonden (Borgman, Turbo Kid, The Final Girls, Starry Eyes, Tucker and Dale) maar ook veel films die ik nog niet kende.

 

Ik moet zeker nog films van Du Welz en Wheatley beginnen kijken.

 

Pfoeh, heb nog veel films te kijken deze vakantie zo te zien. :D

Link naar reactie

Dank jullie voor de lijsten :)

Veel films die al op mijn lijst stonden (Borgman, Turbo Kid, The Final Girls, Starry Eyes, Tucker and Dale) maar ook veel films die ik nog niet kende.

 

Ik moet zeker nog films van Du Welz en Wheatley beginnen kijken.

 

Pfoeh, heb nog veel films te kijken deze vakantie zo te zien. :D

Jij hebt tenminste 2 maanden...

Link naar reactie

The Wolf of Wall Street Ik weet dat ik niet de eerste ben die dit zegt, maar DiCaprio had hiervoor een oscar moeten krijgen. En Scorsese ook.

 

In Bruges Ondanks dat hij best wel charmant is, ontbreekt het de film aan vaart. Het leukste is toch wel dat hoe eigenaardig de personages zich ook gedragen, ze toch niet ongeloofwaardig overkomen.

 

What's Eating Gilbert Grape Leuke film, zeer goede acteurs, maar, ik weet het niet zo goed, blijft het allemaal zo... naïef.

 

The Darjeeling Limited Net als Gilbert Grape geen echt diepgaand drama, maar Anderson heet zijn geweldige stijl mee en gaat toch subtieler te werk. Niet mijn favoriete film van hem, maar wel zijn meest gevoelige (heb The Royal Tenenbaums nog niet gezien).

 

Hotel Chevalier Leuke toevoeging op The Darjeeling Limited, maar wel wat onnodig.

 

Dead Man's Shoes Leuk filmpje. Deed me qua feeling wat denken aan End of Watch, ook al zijn dat compleet verschillende films. Zou wel bekender mogen zijn.

 

Adam's Apples Een priester en een skinhead zitten in een auto. Nee dit is geen mop, dit is het begin van een donkere komedie die heel vermakelijk bleek te zijn.

Link naar reactie

Wat ik vandaag heb gezien:

 

Bernie Leuk dat de film gebaseerd is op waargebeurde feiten, maar of dat nu interessant genoeg is om een anderhalfuur te vullen... Ok, hij heeft iemand vermoord maar mensen vinden hem toch aardig, we get it! Krijgt nipt een voldoende voor Matthew McConaughey.

 

The Graduate De film weet met een simpel verhaaltje je de volle rit te boeien. Zeer goed, heb alleen schrik dat hij niet lang gaat blijven hangen...

 

Borgman Beste film van de dag! Nee, beste film van de hele week! Weet niet wat ik er precies van moet denken, maar ik heb echt genoten. Doet mij denken als een soort kruising tussen 2 films die ik recent heb gezien, nl Blue Velvet en Adam's Apples.

@Spawn999 Maar ik zie er toch geen horror in...

 

The Muppets (2011) Leuk, moest een paar keer lachen, maar toch niet zo geniaal als de originele The Muppet Movie. Aangezien ik dit tussen enkele afleveringen van How I met your Mother heb gekeken, was het een aangename verrassing om Jason Segel te zien. :)

Link naar reactie

 

 

Borgman Beste film van de dag! Nee, beste film van de hele week! Weet niet wat ik er precies van moet denken, maar ik heb echt genoten. Doet mij denken als een soort kruising tussen 2 films die ik recent heb gezien, nl Blue Velvet en Adam's Apples.

@Spawn999 Maar ik zie er toch geen horror in...

 

 

Films van Alex van Warmerdam zijn lastig om in een hokje te stoppen. ;)

Link naar reactie

Wat ik vandaag heb gezien:

 

The Graduate De film weet met een simpel verhaaltje je de volle rit te boeien. Zeer goed, heb alleen schrik dat hij niet lang gaat blijven hangen...

 

Toen ik deze destijds voor de eerste keer zag, toch alweer zo'n 15 à 20 jaar geleden, heeft die een behoorlijk grote en lang nazinderende indruk op mij gemaakt. 

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Films die ik gisteren heb gekeken:

 

Calvaire Start als een soort van Franse komedie over een charmezanger die, op weg naar het feest dat zijn grote doorbraak kan betekenen, vastgeraakt in een afgelegen dorp, waar hij dan ook nog eens raar mannetje tegenkomt die af en toe door het beeld loopt, schakelt vervolgens met de tragische herbergier over naar een melodrama, dan komen de thrillermomenten en vervolgens... disturbing! Dit gaat nog eventjes blijven nazinderen...

Meest iconische scène: Die in een donkere kroeg waar, terwijl een duister liedje wordt gespeeld op de piano, de dorpelingen beginnen te dansen als pinguïns.

 

The Double Donkere komedie over een man (Jesse Eisenberg) die niemand ziet staan en een onzichtbaar leventje leidt. Hij komt nooit voor zichzelf op, kan amper een gesprek voeren en laat hem door iedereen doen. Dan komt hij zijn dubbelganger (opnieuw, Jesse Eisenberg) tegen, die compleet het tegenovergestelde is van hemzelf. Zelfzeker, sociaal en succes bij de vrouwen. Een goedgemaakte tragikomedie die que regiestijl lijkt op een combinatie van Jean-Pierre Jeunet en Wes Anderson.

 

Abel Na Borgman had ik zin om meer films van Van Warmerdam te kijken. Het is zijn debuutfilm geworden. Een absurde, soms ongemakkelijke komedie over een disfunctioneel gezin. Niet zo goed als Borgman, toch zeer sterk. Spijtig dat de humor naar het einde toe wat flauwer werd, en zelfs meer de slapstick-tour opging.

 

La Famille Bélier Leuke Franse feelgood-film over een meisje die de enige is die kan horen in een doof gezin. Grappig, ontroerend, en op uiterst vermakelijke wijze worden ons typische tienerproblemen voorgeschoteld. Het einde is weer mierzoet, maar stoort niet. 1 van de beter films in het genre.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...