Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Mijn DVD's, BR's en strips zijn niet geklasseerd. Dat is het eenvoudigste. ;)

 

Eerlijk gezegd lijkt het bij mij ook eerder zo. Maar sinds de verhuis heb ik ze toch min of meer als hoger beschreven staan. Maar dat gebeurde gewoon. Is niet over nagedacht. Het is dus ook een soort chaos. Zoals in de wiskunde. 

Link naar reactie

Dit weer even naar boven helpen! (Ben nu toch nog wakker)

 

Heb een paar uur geleden Blue Velvet gezien, ik vond het een zeer prettige ervaringen, wat mij doet twijfelen aan mijn geestelijke gezondheid en of ik geen pervert ben.

 

Ook nog gezien:

 

Hannah and her Sisters ​Aangenaam melodrama, alleen spijtig dat Woody Allen daarin rondloopt.

Clerks ​Als jongeling met de dromen om ooit zelf films te maken (maar daarvoor spijtig genoeg het zogenaamde talent ontbreekt) moest ik deze film wel zien. Geen perfecte film, maar, zeker als je het achtergrondverhaal kent, is het een leuke slacker-komedie. De conversaties tussen Randall en Dante doen mij denken aan de gesprekken tussen mij en mijn vrienden, maar dan met meer fucks.

Chasing Amy Had ik al eens gezien, maar blijft een prachtige film. Maar ik begin het door te hebben! Kevin Smith zijn films mogen dan op eerste zich seksistisch lijken, eigenlijk zijn vrouwen zowat de enige sterke en zelfstandige persoonlijkheden in de films. In Clerks heb je Dante, die weigert om volwassen te worden, want je weet, volwassen zijn sucks, en daarom blijft vastklampen aan o.a. zijn ex-vriendin van de middelbare school. Doorheen de film gedraagt Dante zich als een kinderachtige zak en wordt zijn vriendin het beu en dumpt ze hem zodat Dante de kans krijgt om in te zien wat hij al die tijd fout deed. In Chasing Amy laat Holden zijn onzekerheid zijn relatie met Alyssa verpesten, terwijl zij sterk in haar schoenen staat en haar niet schaamt voor haar misschien niet foutloze verleden. Smith baseerde dat laatste verhaal op zijn relatie met hoofdrolspeelster Joey Lauren Adams, en die scène waarin hij als Silent Bob Holden op het matje roept, is eigenlijk Smith die zichzelf de waarheid toont. Zei ik al dat het een prachtige film is?

Mallrats ​Na aalmoesen bij elkaar te moeten schrapen voor Clerks, mocht Smith hier voor het eerst met een echt en relatief groot budget werken, en dat overdonderde hem blijkbaar. Het resultaat is een kruising tussen Clerks en een John Hughes-komedie (de zogenaamde "slechterikken" gaven mij een Ferris Bueler-gevoel) die veel te veel tegelijkertijd wil doen. Onevenwichtig dus, maar leuk want er is geen enkele acteur die Smith' s dialogen beter kan brengen dan de onderschatte Jason Lee.

Batman ​Niet de Batman die ik ken (ken er eigenlijk ook amper iets van). Een soort kinderversie, maar dan eentje door Tim Burton dus hij blijft nog altijd lekker duister, verwacht gewoon geen Nolan-niveau, ok?

No Country for Old Men ​De Coen-brothers hebben hun meesterwerk gemaakt! Hun abstracte representatie van goed tegen kwaad, alleen ben ik spijtig genoeg niet intelligent genoeg om hem te begrijpen. :(

Fight Club ​Heb wat vrienden, aheum, verplicht om hier naar te kijken. Ze zeiden dat ze ondertussen ook nog wel iets anders gingen doen, maar uiteindelijk hebben ze de ganse film gefascineerd naar het scherm blijven staren. Net zoals bij mij is het een film dat u blijft boeien, ook al ben ik niet wereldwijs genoeg om hem helemaal te snappen. Deze film zegt immers zo veel! Hoe dat ik het, kort samengevat, interpreteer is dat het een soort hyperbolische aanklacht is over het kuddegedrag van de mens. Nog meer mensen een mening hierover? Ik hoor het graag!

Link naar reactie

Bij Fight Club mag je ook het gegeven 'wat maakt een man een man?' niet vergeten.

 

Clerks 2 al gezien? Dat is ook één van mijn favoriete Smith films. Aaaahhhh, Rosario Dawson.

 

Dat ook, zeker.

 

Clerks 2 nog niet gezien. Na drie films van hem op twee dagen te kijken had ik nood aan iets anders.

Link naar reactie

Mallrats was goed, maar ik heb onlangs Jay and Silent Bob Strike Back willen bekijken en dat is toch irriterend slecht.

 

Ik heb wat schrik om die laatste te bekijken. Ik vind Silent Bob een hilarisch personage maar Jay werkt me meestal op mijn zenuwen. Weet niet of ze wel een hele film kunnen dragen. Maar daar kan ik niet over oordelen zonder het gezien te hebben natuurlijk.

Link naar reactie

Batman ​Niet de Batman die ik ken (ken er eigenlijk ook amper iets van). Een soort kinderversie, maar dan eentje door Tim Burton dus hij blijft nog altijd lekker duister, verwacht gewoon geen Nolan-niveau, ok?

 

 

Nolans niveau is toch wat lager dan die van Burtons ;) Zeker die van Batman Returns, wat een film!!

Link naar reactie

Ik heb wat schrik om die laatste te bekijken. Ik vind Silent Bob een hilarisch personage maar Jay werkt me meestal op mijn zenuwen. Weet niet of ze wel een hele film kunnen dragen. Maar daar kan ik niet over oordelen zonder het gezien te hebben natuurlijk.

Dat is eigenlijk het probleem. Goed als sidekick, maar om daar een volledige film naar te kijken (ik ben gestopt na 30 min). En Jay is inderdaad vreselijk irritant.

Link naar reactie

Nolans niveau is toch wat lager dan die van Burtons ;) Zeker die van Batman Returns, wat een film!!

 

Niveau was verkeerd uitgedrukt, ik bedoelde eerder dat je niet iets Nolan-achtige moet verwachten. Als ik naar die tekst kijk zou ik hem zo opnieuw willen typen, man, dat is slecht geschreven!

Ben trouwens een liefhebber van Tim Burton (doet mij er aan denken dat ik Ed Wood eens moet gaan huren), zijn Charlie and the Chocolate Factory heb ik denk ik vijftig keer gezien als kind. Soms keek ik die drie keer op één dag. Daar zitten zo'n prachtige scènes in.

Link naar reactie

Niveau was verkeerd uitgedrukt, ik bedoelde eerder dat je niet iets Nolan-achtige moet verwachten. Als ik naar die tekst kijk zou ik hem zo opnieuw willen typen, man, dat is slecht geschreven!

Ben trouwens een liefhebber van Tim Burton (doet mij er aan denken dat ik Ed Wood eens moet gaan huren), zijn Charlie and the Chocolate Factory heb ik denk ik vijftig keer gezien als kind. Soms keek ik die drie keer op één dag. Daar zitten zo'n prachtige scènes in.

Ik zag dit weekend dan weer Sleepy Hollow en die film doet je er toch aan herinneren dat Burton vroeger veel erg goede films heeft gemaakt. Vroeger...

En ook dat Johnny Depp ook wat meer kon dan een karikatuur spelen.

Link naar reactie

Bij Fight Club mag je ook het gegeven 'wat maakt een man een man?' niet vergeten.

 

Clerks 2 al gezien? Dat is ook één van mijn favoriete Smith films. Aaaahhhh, Rosario Dawson.

 

Maar dat "wat maakt een man een man" komt op mij ook een beetje over als een soort van propaganda van Tyler. Want dat vind ik ook zo fascinerend, in de eerste helft van die film lijkt Tyler een soort van held die zegt wat iedereen wilt zeggen maar na een tijd wordt het steeds meer gebakken lucht om een reden te geven aan eigenlijk niet goed te praten zaken.

Neemt niet weg dat er verschrikkelijk veel interessante zaken worden gezegd door Tyler gedurende die eerste helft. Zijn zin "Self improvement is masturbation, self destruction on the other hand..." blijft in mijn hoofd steken. Ook al denkt Tyler, net zoals de gemiddelde Amerikaan, vaak in extremen, er zit veel waarheid in.

Link naar reactie

Maar dat "wat maakt een man een man" komt op mij ook een beetje over als een soort van propaganda van Tyler. Want dat vind ik ook zo fascinerend, in de eerste helft van die film lijkt Tyler een soort van held die zegt wat iedereen wilt zeggen maar na een tijd wordt het steeds meer gebakken lucht om een reden te geven aan eigenlijk niet goed te praten zaken.

Neemt niet weg dat er verschrikkelijk veel interessante zaken worden gezegd door Tyler gedurende die eerste helft. Zijn zin "Self improvement is masturbation, self destruction on the other hand..." blijft in mijn hoofd steken. Ook al denkt Tyler, net zoals de gemiddelde Amerikaan, vaak in extremen, er zit veel waarheid in.

Mijn punt was ook niet dat mannen terug mannen moeten worden, het gaat inderdaad om de kritiek daar op.

 

Also #teamJayandSilentBob

 

 

Link naar reactie

Mijn punt was ook niet dat mannen terug mannen moeten worden, het gaat inderdaad om de kritiek daar op.

 

Also #teamJayandSilentBob

 

Ik probeerde ook niet te zeggen dat jij dat vond, ik wou eerder zeggen dat het man zijn-gedoe in mijn ogen meer in het verlengde ligt van het kudde-en consumptiegedrag- thema.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...