Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

That's My Boy This sucks. This sucks like a vacuüm cleaner on high speed.

 

The King's Speech Tweede keer dat ik deze film zag. Verbazingwekkend dat ze van zo'n droog onderwerp zo'n leuke film hebben kunnen maken.

 

Eternal Sunshine of the Spotless Mind Bevreemdende maar toch zeer mooie film, die steeds beter wordt en afsluit met een perfect maar bitterzoet einde.

 

End of Watch De dialogen zijn goed, de acteerprestaties zijn goed, het verhaal is goed, maar van het camerawerk krijg ik hoofdpijn.

 

Shame De film opent met de dagelijkse routine van het hoofdrolpersonage. Op papier heel saai, op film pure kunst. Ook al is het een beetje een trage film, is hij wel fascinerend. De koudheid waarmee seks en de verslaving orden behandeld, de pijn die er bij komt kijken, de (on)uitgesproken liefde/haat tussen de hoofdrolspeler en zijn zus. Geen perfecte film, maar toch een aanrader. 

 

The Social Network Vijfde Fincher die ik de afgelopen 3 maanden heb gezien. Enorm entertainde film over... het ontstaan van Facebook. Eisenburg's vertolking van Mark Zuckerberg is veruit het meest interessante aan de film (maar lang niet het enige). Zuckerberg wordt voorgesteld als een jong genie die de sociale structuur helemaal begrijpt, en tegelijkertijd ook weer niet. Beetje vergelijkbaar met Zodiac, alhoewel ik Zodiac beter vind.

 

Advantageous Een relatief onbekende science-fiction film. Advantageous schotelt ons een maatschappij die sneller evolueert dan hij zelf zou willen, en waarin er een grote druk ligt op vrouwen om steeds mooier, slimmer en gezonder te worden. Een maatschappij die dus niet ver af staat van de onze. Soms ligt die boodschap er ook iets te dik op, maar het blijft wel een zeer interessante film.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Whuuuuuuut? Lords of Salem was fantastisch!

 

Boooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooring............

 

Geef mij maar Devil's Reject of House of 1000 Corpses die zijn veel beter

Link naar reactie

Gisteren gaan bekijken en eerlijk is eerlijk, deed mij qua thematiek net iets te vaak denken aan Black Swan (het wereldje van ballet versus modellen).  En de vergelijking met Black Swan kan deze niet doorstaan.  Maar de visuele schoonheid blijft meer dan reden genoeg deze in de zalen te gaan bekijken. 

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Heen zin om mijn Facebook tekstje te vertalen, zodus:

 

"This is actually a very fun, funny and sweet all-ages horror movie. I grew up on the books and it was nice revisiting the 'universe'. It's very ambliny and Joe Dante-esque. Think of Gremlins and you sort of get what kind of movie this is. Can't wait for the sequel."

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...