Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Deze draad nog eens naar boven halen, wat ik de laatste tijd allemaal gezien heb:

 

Life Itself Goede documentaire over een onderwerp waar ik niks van af wist. Heb weer iets bijgeleerd.

 

Her Deze film gaat over een relatie tussen een man (Joaquin Phoenix) en zijn besturingssysteem (Scarlett Johansson), en gek genoeg is het één van de meest romantische films die ik ooit heb gezien. Spike Jonze toont hoe twee mensen door enkel te praten, smoorverliefd op elkaar kunnen worden, de meest pure vorm van liefde dus.

 

Mary and Max Dit is een goeie film. Nuff said!

 

Deadpool Ik ben geen fan van Amerikaanse komedies. En toch heb ik deze film graag gezien. Ik denk dat het komt door de verschillende lagen (kuch!). Daarmee bedoel ik: de combinatie van onderbroekenlol, een hoog meta-gehalte, geinige actie en de ietwat duistere en soms zelf emotionele origin-story van Deadpool. Voor elk wat wils dus. Wel goed dat ze wat hebben geëxperimenteerd hebben met de opbouw, want anders had zwakke verhaal te veel opgevallen (de slecht uitgewerkte schurken en ja, de vriendin van de superheld wordt alweer ontvoerd, zucht!)

 

What we do in the Shadows ​Dit is dan weer een komedie waar ik al van verwachtte dat ik hem goed ging vinden. Mijn raad aan iedereen die eens 80 minuten over heeft, kijken!

 

Captain America: Civil War ​Hier heb ik al over geluld in een andere draad, dus hou ik het kort. Aangename film die bewijst dat Marvel-films toch diepgang kunnen hebben. Natuurlijk niet vergelijkbaar met een film zoals La vie d'Adèle, maar gewoon in die mate gedoseerd dat het geen platte blockbuster wordt, maar toch niet te veel afleidt van de actie die het merendeel van het bioscooppubliek wil zien.

 

The Descendants ​Had ik al een poaar keer gezien. Nu eens een keer met mijn grootouders gezien. Het is geen meesterwerk, maar ik wordt altijd blij als ik hem kijk.

 

Burn After Reading  ​Nog een Amerikaanse komedie die ik goed vind. Al is dit toch meer Joodse humor. Soit, hilarische film en elke scène waar Brad Pitt in zit is geniaal. Had ik eigenlijk al een keer gezien, maar was te goed om maar bij één keer te blijven. Na een conversatie met één van mijn leerkrachten, die zei dat dit één van zijn favoriete films is, had ik nog eens zin om deze op te zetten.)

 

Silver Linings Playbook ​Volgt het typische systeem van een romantische komedie, maar waarom bestaat dat systeem, omdat het werkt! Een eigenzinnige Amerikaanse komedie (al weer één!) waar ik veel plezier aan heb beleefd. Had ik een vorige keer maar voor de helft gezien en nu eindelijk eens in zijn geheel gezien.

 

X-men 1 t.e.m. Days of Future Past ​Met wat vrienden de ganse reeks eens herbekeken. Kort gezegd: Fox zijn X-films zijn veel interessanter dan die van het MCU. Damn it, nu ga ik Apocalypse toch nog moeten kijken!

 

Thor 1 ​Tweede keer dat ik hem heb gezien, alleen nog slechter deze keer. Dom, saai verhaal met oninteressant en zelfs mislukt camerawerk en slecht gebruik van slow-motion. Soms had ik het gevoel dat de scène-overgangen onnatuurlijk overkwamen.

Ergste gedeelte aan de film: het personage van Natalie Portman. Zogezegd een sterke vrouw, superintelligente wetenschapster en het enige dat Marvel haar laat doen is wat schattig lachen elke keer als Thor iets zegt of doet. Dit soort films doen mij uitkijken naar Wonder Woman en Captain Marvel, dat worden (hopelijk) goede neerzettingen van vrouwelijke personages in superheldenfilms. Tot nu toe zijn geloof ik de enige superheldenfilms met alleen maar vrouwelijke hoofdpersonages Catwoman en Elektra...

 

​O ja, ik heb ook nog naar de trailer van The BFG gekeken... Ik weet dat ik met mijn domme commentaren niet echt populair ben op dit forum, maar Spielberg, ik vind hem maar niks. Ik heb verre van alle films van de man gezien, maar het is altijd zo braaf, om niet het woord naïef te gebruiken. Kijk War Horse eens een keer, of juist liever niet, om te zien wat ik bedoel. Zeker in combinatie met Roald Dahl, één van mijn lievelingsschrijvers, is dat zo spijtig. Dahl wist de fantasie van een kind te prikkelen, maar kon soms heel duister zijn en werd nooit klef. Iets dat regisseurs als Tim Burton en Wes Anderson perfect begrepen hebben, en ik heb natuurlijk nog niet de volledige film gezien, maar ik geloof niet dat Spielberg dat goed gaat kunnen overbrengen.

Link naar reactie

Deze draad nog eens naar boven halen, wat ik de laatste tijd allemaal gezien heb:

 

Life Itself Goede documentaire over een onderwerp waar ik niks van af wist. Heb weer iets bijgeleerd.

 

Her Deze film gaat over een relatie tussen een man (Joaquin Phoenix) en zijn besturingssysteem (Scarlett Johansson), en gek genoeg is het één van de meest romantische films die ik ooit heb gezien. Spike Jonze toont hoe twee mensen door enkel te praten, smoorverliefd op elkaar kunnen worden, de meest pure vorm van liefde dus.

 

Mary and Max Dit is een goeie film. Nuff said!

 

Deadpool Ik ben geen fan van Amerikaanse komedies. En toch heb ik deze film graag gezien. Ik denk dat het komt door de verschillende lagen (kuch!). Daarmee bedoel ik: de combinatie van onderbroekenlol, een hoog meta-gehalte, geinige actie en de ietwat duistere en soms zelf emotionele origin-story van Deadpool. Voor elk wat wils dus. Wel goed dat ze wat hebben geëxperimenteerd hebben met de opbouw, want anders had zwakke verhaal te veel opgevallen (de slecht uitgewerkte schurken en ja, de vriendin van de superheld wordt alweer ontvoerd, zucht!)

 

What we do in the Shadows ​Dit is dan weer een komedie waar ik al van verwachtte dat ik hem goed ging vinden. Mijn raad aan iedereen die eens 80 minuten over heeft, kijken!

 

Captain America: Civil War ​Hier heb ik al over geluld in een andere draad, dus hou ik het kort. Aangename film die bewijst dat Marvel-films toch diepgang kunnen hebben. Natuurlijk niet vergelijkbaar met een film zoals La vie d'Adèle, maar gewoon in die mate gedoseerd dat het geen platte blockbuster wordt, maar toch niet te veel afleidt van de actie die het merendeel van het bioscooppubliek wil zien.

 

The Descendants ​Had ik al een poaar keer gezien. Nu eens een keer met mijn grootouders gezien. Het is geen meesterwerk, maar ik wordt altijd blij als ik hem kijk.

 

Burn After Reading ​Nog een Amerikaanse komedie die ik goed vind. Al is dit toch meer Joodse humor. Soit, hilarische film en elke scène waar Brad Pitt in zit is geniaal. Had ik eigenlijk al een keer gezien, maar was te goed om maar bij één keer te blijven. Na een conversatie met één van mijn leerkrachten, die zei dat dit één van zijn favoriete films is, had ik nog eens zin om deze op te zetten.)

 

Silver Linings Playbook ​Volgt het typische systeem van een romantische komedie, maar waarom bestaat dat systeem, omdat het werkt! Een eigenzinnige Amerikaanse komedie (al weer één!) waar ik veel plezier aan heb beleefd. Had ik een vorige keer maar voor de helft gezien en nu eindelijk eens in zijn geheel gezien.

 

X-men 1 t.e.m. Days of Future Past ​Met wat vrienden de ganse reeks eens herbekeken. Kort gezegd: Fox zijn X-films zijn veel interessanter dan die van het MCU. Damn it, nu ga ik Apocalypse toch nog moeten kijken!

 

Thor 1 ​Tweede keer dat ik hem heb gezien, alleen nog slechter deze keer. Dom, saai verhaal met oninteressant en zelfs mislukt camerawerk en slecht gebruik van slow-motion. Soms had ik het gevoel dat de scène-overgangen onnatuurlijk overkwamen.

Ergste gedeelte aan de film: het personage van Natalie Portman. Zogezegd een sterke vrouw, superintelligente wetenschapster en het enige dat Marvel haar laat doen is wat schattig lachen elke keer als Thor iets zegt of doet. Dit soort films doen mij uitkijken naar Wonder Woman en Captain Marvel, dat worden (hopelijk) goede neerzettingen van vrouwelijke personages in superheldenfilms. Tot nu toe zijn geloof ik de enige superheldenfilms met alleen maar vrouwelijke hoofdpersonages Catwoman en Elektra...

 

​O ja, ik heb ook nog naar de trailer van The BFG gekeken... Ik weet dat ik met mijn domme commentaren niet echt populair ben op dit forum, maar Spielberg, ik vind hem maar niks. Ik heb verre van alle films van de man gezien, maar het is altijd zo braaf, om niet het woord naïef te gebruiken. Kijk War Horse eens een keer, of juist liever niet, om te zien wat ik bedoel. Zeker in combinatie met Roald Dahl, één van mijn lievelingsschrijvers, is dat zo spijtig. Dahl wist de fantasie van een kind te prikkelen, maar kon soms heel duister zijn en werd nooit klef. Iets dat regisseurs als Tim Burton en Wes Anderson perfect begrepen hebben, en ik heb natuurlijk nog niet de volledige film gezien, maar ik geloof niet dat Spielberg dat goed gaat kunnen overbrengen.

Ik zit dat hier al eeuwen te verkondigen. Spielberg is shit, ik haat Spielberg. En zijn spirituele opvolgen JJ Abrams al even hard.
Link naar reactie

Ik zit dat hier al eeuwen te verkondigen. Spielberg is shit, ik haat Spielberg. En zijn spirituele opvolgen JJ Abrams al even hard.

Hoho wacht even! Afgezien van wat ik vind van Spielberg, JJ Abrams is NIET zijn spirituele opvolger. Heeft Spielberg ooit een Alias gemaakt? Een Lost? Een Fringe? Nee.

 

Iedereen tegenwoordig denkt bij Abrams alleen maar aan zijn films terwijl hij first en foremost een televisieschrijver en producent is. Bekijk eerst zijn series eens allemaal. Dan praten we nog eens verder.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Hoho wacht even! Afgezien van wat ik vind van Spielberg, JJ Abrams is NIET zijn spirituele opvolger. Heeft Spielberg ooit een Alias gemaakt? Een Lost? Een Fringe? Nee.

 

Iedereen tegenwoordig denkt bij Abrams alleen maar aan zijn films terwijl hij first en foremost een televisieschrijver en producent is. Bekijk eerst zijn series eens allemaal. Dan praten we nog eens verder.

Het gelukkige aan zijn series is dat hij daar maar een radertje in het geheel is, waardoor ik die nog kan apprecieren. Lost is wel grote bucht.

 

Kijk overigens eens goed naar FRINGE en iets als super 8 of zijn star trek films en vergelijk die dingen. Dan praten we nog eens verder over stijlen en zo.

 

Dat jij JJ abrams fantastisch vindt, goed voor jou. I don't en dat is heus op zijn hele oeuvre gebaseerd. Ik lul niet op basis van één ding dat hij deed en ook niet op basis van één ding dat Spielberg deed. Als je niet inziet dat hij WEL de spirituele opvolger van Spielberg is en wil zijn dan bekijk jij beter eens nog wat meer van hun werk (kijk nog maar eens naar Super 8). Dan praten we wel weer verder.

 

Dat Abrams eerst en vooral een televisiemaker is wordt pijnlijk duidelijk als hij een film maakt.

Link naar reactie

Hola, als ik het zo zie heeft hij nog maar 5 films gemaakt.

 

De 2 Star Treks waren heel goed. Super 8 was ok.

Star Wars was Star Wars en alle Mission Impossible films (behalve de eerste) zijn flauwe James Bond films.

 

En Spielberg heeft in zijn vroege jaren leuke films gemaakt. Daarna is hij de Jean Van Hamme van de film geworden.

 

PS. dit weekend ook Superman 2 gezien. Heel goede klassieke Superman film, van in de tijd dat superhelden nog échte mannen waren :D

Link naar reactie

Hola, als ik het zo zie heeft hij nog maar 5 films gemaakt.

 

De 2 Star Treks waren heel goed. Super 8 was ok.

Star Wars was Star Wars en alle Mission Impossible films (behalve de eerste) zijn flauwe James Bond films.

 

En Spielberg heeft in zijn vroege jaren leuke films gemaakt. Daarna is hij de Jean Van Hamme van de film geworden.

 

PS. dit weekend ook Superman 2 gezien. Heel goede klassieke Superman film, van in de tijd dat superhelden nog échte mannen waren :D

 

Die eerste Star Trek film was inderdaad best ok, maar dat is ook al enkele jaren geleden dat ik die heb gezien. Into Darkness was toch ietwat teleurstellend. Veel te veel ze-gaan-dood-nee-toch-niet-momenten en Cumberbatch werd in mijn ogen ondergebruikt.

Super 8 vond ik niet echt geweldig, zal wel aan mij liggen, maar ik vond dat echt een teleurstelling. Zeker het overdadig gebruik van lens-flair, altijd verschrikkelijk als dat voorkomt.

Star Wars was leuk. Niet perfect, maar leuk.

Zijn MI moet ik nog zien.

 

Leuk dat jij er anders over denkt Zwendel, dus geef me zeker eens een tip qua goede Spielberg-films, ik wil hem nog wel een kans geven. :)

Link naar reactie

De blockbusters uiteraard: Jaws, Jurassic Park (onlangs nog herbekeken en ik blijf ze goed vinden), Indiana Jones (is misschien net zoals Star Wars wat gedateerd), Close Encounters.

 

Minder bekende: Duel en 1941 (een komedie, dus waarschijnlijk niet voor iedereen).

 

Hij is ook producer van Gremlins, Back to the Future, Poltergeist, Twilight Zone (the Movie), Innerspace, Who Framed Roger Rabbit, Men in Black...

Link naar reactie

Die eerste Star Trek film was inderdaad best ok, maar dat is ook al enkele jaren geleden dat ik die heb gezien. Into Darkness was toch ietwat teleurstellend. Veel te veel ze-gaan-dood-nee-toch-niet-momenten en Cumberbatch werd in mijn ogen ondergebruikt.

Super 8 vond ik niet echt geweldig, zal wel aan mij liggen, maar ik vond dat echt een teleurstelling. Zeker het overdadig gebruik van lens-flair, altijd verschrikkelijk als dat voorkomt.

Star Wars was leuk. Niet perfect, maar leuk.

Zijn MI moet ik nog zien.

 

Leuk dat jij er anders over denkt Zwendel, dus geef me zeker eens een tip qua goede Spielberg-films, ik wil hem nog wel een kans geven. :)

The Color Purple, Schindler's List en Amistad vond ik stuk voor stuk heel goed. Films mogen gerust emoties opwekken bij mij...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

The Color Purple, Schindler's List en Amistad vond ik stuk voor stuk heel goed. Films mogen gerust emoties opwekken bij mij...

 

Bij mij ook hoor, maar Spielberg voelen die emoties voor mij vaak klef en gemaakt aan. Een perfect voorbeeld daarvan vind ik E.T. Die film probeert u de ganse tijd te dicteren wanneer je moet huilen, en dat haat ik.

Spielberg filmt altijd met een air dat wat hij doet anders is dan wat de anderen doen. Maar eigenlijk vind ik zijn films altijd zeer leeg.

Daarom verbaast het mij ook dat er mensen zijn (niet jullie) die Indiana Jones als een meesterwerk beschouwen, maar hun neus ophalen voor zoiets als superhelden. Dan vind ik die superhelden meestal beter, want die hebben (meestal toch) minder pretentie dan Spielberg.

 

Maar ik ga de films die je opzoekt zeker eens bekijken, ooit :)

Link naar reactie

Bij mij ook hoor, maar Spielberg voelen die emoties voor mij vaak klef en gemaakt aan. Een perfect voorbeeld daarvan vind ik E.T. Die film probeert u de ganse tijd te dicteren wanneer je moet huilen, en dat haat ik.

Spielberg filmt altijd met een air dat wat hij doet anders is dan wat de anderen doen. Maar eigenlijk vind ik zijn films altijd zeer leeg.

Daarom verbaast het mij ook dat er mensen zijn (niet jullie) die Indiana Jones als een meesterwerk beschouwen, maar hun neus ophalen voor zoiets als superhelden. Dan vind ik die superhelden meestal beter, want die hebben (meestal toch) minder pretentie dan Spielberg.

 

Maar ik ga de films die je opzoekt zeker eens bekijken, ooit :)

THIS!!

 

Letterboxd is een soort Facebook voor filmliefhebbers. Je kan een dagboek aanleggen van films die je gezien hebt. Reviews schrijven, andere gebruikers volgen en hun reviews lezen. Lijstjes maken en delen met anderen enz.

 

Heel leuk.

Dit jaar al 173 films gezien.

Link naar reactie

The Color Purple, Schindler's List en Amistad vond ik stuk voor stuk heel goed. Films mogen gerust emoties opwekken bij mij...

 

Dat zijn nu net de films (net als ET) die niks voor mij zijn, teveel emotoestanden. Maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.

 

Bij mij ook hoor, maar Spielberg voelen die emoties voor mij vaak klef en gemaakt aan. Een perfect voorbeeld daarvan vind ik E.T. Die film probeert u de ganse tijd te dicteren wanneer je moet huilen, en dat haat ik.

Spielberg filmt altijd met een air dat wat hij doet anders is dan wat de anderen doen. Maar eigenlijk vind ik zijn films altijd zeer leeg.

Daarom verbaast het mij ook dat er mensen zijn (niet jullie) die Indiana Jones als een meesterwerk beschouwen, maar hun neus ophalen voor zoiets als superhelden. Dan vind ik die superhelden meestal beter, want die hebben (meestal toch) minder pretentie dan Spielberg.

 

Maar ik ga de films die je opzoekt zeker eens bekijken, ooit :)

 

Je moet dat allemaal in de tijdsgeest zien. Die Indiana Jones films (Romancing the Stone, Jewel of the Nile zitten ook in die categorie) waren in die tijd een 'herontdekking' van de klassieke mainstream big budget avonturenfilm en werden ook zo gecommercialiseerd. Nu heb je uiteraard dozijnen van dergelijke films.

 

Jurassic Park was indertijd verbluffend en vernieuwend voor wat betreft special effects en animatie. Met de huidige cgi is dat natuurlijk allemaal kinderspel geworden.

Link naar reactie

THIS!!

 

Letterboxd is een soort Facebook voor filmliefhebbers. Je kan een dagboek aanleggen van films die je gezien hebt. Reviews schrijven, andere gebruikers volgen en hun reviews lezen. Lijstjes maken en delen met anderen enz.

 

Heel leuk.

Dit jaar al 173 films gezien.

 

Oh, in dat geval ga ik zeker eens een account aanmaken! Eindelijk een plek waar ik over films kan lullen zonder dat mensen mij verveeld aankijken!

Link naar reactie

Dat zijn nu net de films (net als ET) die niks voor mij zijn, teveel emotoestanden. Maar dat is uiteraard een kwestie van smaak.

 

 

Je moet dat allemaal in de tijdsgeest zien. Die Indiana Jones films (Romancing the Stone, Jewel of the Nile zitten ook in die categorie) waren in die tijd een 'herontdekking' van de klassieke mainstream big budget avonturenfilm en werden ook zo gecommercialiseerd. Nu heb je uiteraard dozijnen van dergelijke films.

 

Jurassic Park was indertijd verbluffend en vernieuwend voor wat betreft special effects en animatie. Met de huidige cgi is dat natuurlijk allemaal kinderspel geworden.

 

Ik kan dat wel in zijn tijdperk plaatsen hoor, en ik beoordeel een film nooit op special effects (ik kijk Doctor Who ;) ) sterker nog, van teveel cgi krijg ik hoofdpijn.

Het is meer zijn manier van filmen en verhalen vertellen die mij storen.

Het kan natuurlijk dat het aan de tijdsgeest ligt dat ik bv. Indiana Jones zo leeg vind, maar met een film als bv. Back to the Future kan ik mij wel amuseren. Daar zit toch niet zoveel jaren verschil tussen.

 

He doesn't pushes the medium! Spielberg heeft cinema niet echt veel meer bijgebracht dan zogenaamde verbeteringen qua special effects en een overaanbod aan blockbusters. In mijn ogen toch.

 

Het is niet dat ik Spielberg de slechtste regisseur ooit vind, maar hij wordt door zoveel mensen als één van de beste regisseurs ooit beschouwd, en dan denk ik: waarom? Hij doet niet echt iets wat mij aanspreekt, of mij echt doet meeleven, en het is ok dat andere mensen dat wel voelen bij zijn films, des te beter voor hun, maar ik mag dan ook zeggen dat ik er anders over denk (ik weet wel dat jullie dat ook weten)

Link naar reactie

Het is niet dat ik Spielberg de slechtste regisseur ooit vind, maar hij wordt door zoveel mensen als één van de beste regisseurs ooit beschouwd, en dan denk ik: waarom?

 

Is dat nou wel echt zo? Je ziet hem echt niet vaak terug in de BEST-lijstjes op het web, die worden toch vooral gevuld met de usual suspects als Kubrick, Kurosawa, Bergmann, Bunuel en tegenwoordig ook Nolan (die ik dan weer vreselijk overgewaardeerd vind).

 

Voor mij is Spielberg voor een groot deel onverteerbaar door zijn dichtgesmeerde soundtracks, John Williams die de emoties letterlijk door je strot dauwt, ook en zelfs in Schindlers List waar de violen wel enorm op mijn zenuwen gingen werken.

 

En wat ik vooral niet begrijp is de waardering voor zijn zgn. serieuze films.

 

Bridge of spies vond ik buitengewoon zwak, zonder spanningsboog. Het ziet er allemaal authentiek uit, maar dan het soort authenticiteit dan met hele grove streken wordt neergezet. Spielberg leest in een boekje dat er straathonden door Oost-Berlijn zwierven en hop, daar zijn de zwerfhonden. Er waren ook straatbendes en dus wordt de hoofdpersoon al bij zijn eerste wandeling lastig gevallen door zo'n bende (wat een belachelijk soort West Side Story scene oplevert). Het slotbeeld, met een blik uit de metro op kinderen die in New York over een muurtje klauteren, is stuitend plat. 

 

Na zo'n ervaring ga ik altijd driftig op zoek naar slechte recensies en kan me dan zo moeilijk voorstellen dat die bijna niet voorhanden zijn (idem bijvoorbeeld met Million Dollar Baby en Shawshank Redemption met hun ondraaglijk valse sentiment).

 

Neemt niet weg dat ik het eerste half uur van Saving Private Ryan briljante cinema vind... maar verdomme... waarom moet daar dan nog zo'n sentimentele scene op een oorlogsbegraafplaats aan vooraf gaan?

 

RAIDERS vond ik geweldig toen ik 'm voor het eerst zag maar ik heb er nu geen klik meer mee. Ik vond 'm wel absoluut frisser dan de sequels. Bij nummertje drie voelde ik al in de bioscoop dat de formule niet meer werkte. Die achtervolging op die circustrein met River Phoenix, het was allemaal zo zelfverzekerd en zelfgenoegzaam en overbewust gemaakt dat het me volstrekt koud liet. Doodgeslagen cinema.

 

Neemt overigens ook niet weg dat je wél een keer DUEL moet zien, en misschien ook wel SUGERLAND EXPRESS en JAWS blijft hoe dan ook een fijn jarenzeventig-vehicle.

Link naar reactie

@Beursganger

 

Ik zie Spielberg juist wel regelmatig terugkomen in lijstjes. Of toch zeker in top 5's. Daar staat hij idd meestal tussen namen zoals Kubrick en Nolan, juist daar komt mijn irritatie vandaan. Ik kan eerlijk gezegd, en dit gaat heel prentieus klinken, niet begrijpen hoe je Spielberg op dezelfde hoogte kunt plaatsen als iemand als Kubrick. Maar blijkbaar hangen wij rond op andere sites ;)

 

Grappig, Bridge of Spies was ik eigenlijk nog een beetje nieuwsgierig naar. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de Coen Brothers die hadden geschreven.

 

Saving Private Ryan dan toch eens kijken.

Link naar reactie

 

Grappig, Bridge of Spies was ik eigenlijk nog een beetje nieuwsgierig naar. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de Coen Brothers die hadden geschreven.

 

 

 

Even opgezocht, ze hebben de dialoog fijngeslepen. En de recensent van de Volkskrant denkt dat ze ook achter de 'vondst' zaten om hoofdrolspeler Tom Hanks snipverkouden te laten zijn. Maar dat vond ik ook al zo kinderachtig. Je moet weten dat hij zijn winterjas moet afgeven aan die straatbende. Het is koud en natuurlijk is hij dan, zo zonder jas, meteen, maar dan ook echt meteen, verkouden. Daarna zie je hem voortdurend kuchen. Sommige regisseurs denken blijkbaar dat dat meteen een verdieping van het karakter is :e009:

 

Dan kijk ik honderdduizend keer liever naar het gekuch van de arme Llewyn Davis. Hem geloof ik. Dat soort films gelóóf ik.

Link naar reactie

Even opgezocht, ze hebben de dialoog fijngeslepen. En de recensent van de Volkskrant denkt dat ze ook achter de 'vondst' zaten om hoofdrolspeler Tom Hanks snipverkouden te laten zijn. Maar dat vond ik ook al zo kinderachtig. Je moet weten dat hij zijn winterjas moet afgeven aan die straatbende. Het is koud en natuurlijk is hij dan, zo zonder jas, meteen, maar dan ook echt meteen, verkouden. Daarna zie je hem voortdurend kuchen. Sommige regisseurs denken blijkbaar dat dat meteen een verdieping van het karakter is :e009:

 

Dan kijk ik honderdduizend keer liever naar het gekuch van de arme Llewyn Davis. Hem geloof ik. Dat soort films gelóóf ik.

 

Oh, als dat alles is dat ze hebben gedaan, kan ik beter eens Hail, Caeser! huren.

En inderdaad, Inside Llewyn Davis is een geweldige film!

Link naar reactie

Kung Fury Voor als je het beste halfuur van je leven wilt hebben

 

​We need to talk about Kevin Even beklijvend als de eerste keer dat ik hem zag. Opvallend dat ik niet meer hoor over deze topfilm.

 

Ant-Man De eerste helft van deze film is één van dertien in een dozijn. Daarna beginnen ze aan de inbraak en wordt dit opeens één van de betere films uit het MCU. Zelfs als je geen fan bent van de films, moet je hun toch wel nageven, hun castings zijn er altijd boenk op.

 

Panic Room Heel aangename thriller. Zeer goede acteerprestaties van o.a. Jodie Foster en een nog piepjonge Kristen Stewart (waarom krijgt die toch zoveel shit over haar heen?) Maar alles bij elkaar toch één van de minste Finchers die ik al heb gezien, daarvoor ontbreekt de maatschappijkritische laag uit werk als Fight Club, Zodiac en Se7en.

Link naar reactie

Stewart krijgt zoveel drek over haar heen van mensen die haar alleen kennen van Twilight en dan nog niet eens die films gezien hebben...

Ze is goed in een heleboel films...

 

We need to talk about Kevin moet il nog eens opnieuw bekijken. Dat boek is alleszins één van mijn favoriete boeken. Drie weken compleet depressief van gelopen.

Link naar reactie

Stewart krijgt zoveel drek over haar heen van mensen die haar alleen kennen van Twilight en dan nog niet eens die films gezien hebben...

Ze is goed in een heleboel films...

 

We need to talk about Kevin moet il nog eens opnieuw bekijken. Dat boek is alleszins één van mijn favoriete boeken. Drie weken compleet depressief van gelopen.

 

Inderdaad, spijtig eigenlijk.

Link naar reactie

Midnight Special gezien, doet denken aan Close Encounters of the Third Kind en Super 8 maar dan zonder de smerige Spielberg feeling.

 

 

 

Haha, dat beschouw ik normaliter als een aanbeveling. Maar in MS zat dan weer de Shyamalan-touch :e001: Ik vond het dus in eerste instantie wel intrigerend (ik hou er wel van om in een verhaal te worden gedropt waarin je van toeten nog blazen weet) maar toen eindelijk

die poort openging was de interesse eigenlijk al weg. Het is goeddeels sfeer en interactie en dat pakt soms best goed uit maar achteraf zit ik alleen maar met vragen waar eigenlijk geen antwoord op is. Waarom heeft dat jochie uberhaupt aardse ouders? Hoe kan dat? En waarom hulp vragen en met een auto (!) naar de poort als je zulke krachten hebt?

Enfin, zelfde gevoel als ik ooit had na FLIGHTPLAN. Het snijdt geen hout.

Link naar reactie

Voor wie FLIGHTPLAN (met Jodie Foster) gezien heeft en eveneens achteraf het gevoel had dat het script wel erg dwaas was... op IMDB staat deze review/synopsis, een van de meest hilarische kritieken die ik over een film heb gelezen:

 

 

This must be close to the plot synopsis:

Man: "You know we're always saying we could use 50 million dollars?

Woman: "Yes"

Man: "Well I have a cunning plan."

Woman: "What's that then?"

Man: "First of all we need to find an aeronautics engineer working in a foreign country, with a child, and an encyclopedic knowledge of the layout of a particular long-haul plane."

Woman: "Why's that?"

Man: "Well then, you see, we murder her spouse, in such a way as it looks like an accident."

Woman: "What for?"

Man (exasperated): "Well then of course, we bribe the mortuary assistant at the hospital into letting us place explosives inside the casket."

Woman: "But why?"

Man: "I'm coming to that. Then we wait until the woman decides to return the the U.S."

Woman: "But what if she doesn't?"

Man: "She just will, okay? So anyway, when she decides to return home we find out what flight she's on. Hopefully she is not only placed on the type of plane of which she has encyclopedic knowledge, and flying with the airline of which you're a flight attendant, but also on the same flight as her dead husband's casket. Are you following?"

Woman: "I think so."

Man:"Good, we're nearly there. Then all we need to do is falsify the checking-in information to remove all record of her daughter, make sure she gets on the plane half an hour before everybody else, ensure there is a row of empty seats behind her and get me on the flight, sitting nearby."

Woman: "And then?"

Man (laughing): "Now this the cunning part. She takes the empty seats, allowing her daughter to sit in the aisle seat, then when she goes to sleep, all I have to do is steal a food trolley, stuff the daughter into it and hide her in the hold. Oh, and did I mention that we must ensure that nobody on the entire plane sees the daughter?"

Woman: "Isn't this getting a little far fetched?"

Man (angry): "What do'you mean? It's a great plan? All I have to do then is remove the child's boarding pass from wherever the mother is keeping it without waking her, assist her search for the missing child in the guise of an Air Marshal, convince the captain that the woman is mad and that the child died with her father (through a forged note from the mortician), and wait for the mother to escape from my custody.

Woman:"Escape, why?"

Man: "Because the casket can only be unlocked by her, so once she's unlocked it I can set the timer on the explosives. From there we're home and dry. I merely have to recapture her, convince the captain that she's actually not mad but a hijacker who wants 50 million dollars and give the Captain our account number, asking him to ensure the money is paid straight in. Oh, Then we land, everybody gets off the plane, I shoot the mother and blow up the daughter and nobody is any the wiser. We walk away with a cool 50 million. Simple eh?"

Link naar reactie

Heb ik al besteld op blu-ray. Ik denk dat dat in België niet in de zalen komt...

 

In NL was die voor het eerst in de Bios. Fingers crossed!!

 

Haha, dat beschouw ik normaliter als een aanbeveling. Maar in MS zat dan weer de Shyamalan-touch :e001: Ik vond het dus in eerste instantie wel intrigerend (ik hou er wel van om in een verhaal te worden gedropt waarin je van toeten nog blazen weet) maar toen eindelijk SPOILER SPOILER SPOILER die poort openging was de interesse eigenlijk al weg. Het is goeddeels sfeer en interactie en dat pakt soms best goed uit maar achteraf zit ik alleen maar met vragen waar eigenlijk geen antwoord op is. Waarom heeft dat jochie uberhaupt aardse ouders? Hoe kan dat? En waarom hulp vragen en met een auto (!) naar de poort als je zulke krachten hebt? Enfin, zelfde gevoel als ik ooit had na FLIGHTPLAN. Het snijdt geen hout.

 

Ik vind dat juist leuk van een film als je met dat soort vragen komt. Met zijn vorige film Take Shelter was dat nog veel erger :)

 

Kijk uit met spoilers, je kan spoiler tags zettten met [*spoiler] [*/spoiler] (zonder de *)

Link naar reactie

Butterfly Effect 3. Was niet slecht, maar na 45 minuten had ik door hoe het zat en dan is de lol er natuurlijk af.

 

Ook een aflevering van Endeavour en (nieuwe) X-Files gezien en dan valt het toch wel op dat veel afleveringen van TV-reeksen beter zijn dan de doorsnee film die men op ons afstuurt.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...