Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

The Wolverine (2013)

Geen slechte film, zeker het begin niet, maar op het einde wordt het mij allemaal wat te bombastisch en sommige slechterikken waren slecht uitgewerkt. Hugh Jackman speelt de rol deze keer ook meer beheerst, minder schreeuwerig. En nu weet ik ook waar Kuzuri zijn nickname vandaan komt. :)

Link naar reactie

Thanks to me pledging $110 on a kickstarter for the movie TEX MONTANA WILL SURVIVE you can watch the movie completely for free completely legal. You're welcome!

Put this in your calenders:

 

"Friday, March 11th - We will digitally release "Tex Montana Will Survive!" simultaneously across YouTube, Vimeo, and torrents. Direct downloads will also be available for free off of Vimeo. You can let us know of any other services you'd like us to use, or simply re-upload to those services as you wish. Share it however you want."

 

Link naar reactie

La vie d'Adèle

 

Prachtige film! Die drie uur vlogen voorbij! Ook geweldig gefilmd, van heel dichtbij, past perfect bij het verhaal, waarin we toch meer te weten komen over heel persoonlijke dingen. Alleen tijdens de ietwat meer expliciete scènes werkt dat dan weer juist in hun nadeel, dan voel je je precies een voyeur, een beetje ongemakkelijk. Ik weet niet of dat de bedoeling was van de regisseur of niet.

 

Ik weet niet of dit een film is voor iedereen, mijn vader heeft meegekeken, maar vond het dan weer rotzooi. Maar ikzelf zou het toch wel een aanrader durven noemen.

Link naar reactie

La vie d'Adèle

 

Prachtige film! Die drie uur vlogen voorbij! Ook geweldig gefilmd, van heel dichtbij, past perfect bij het verhaal, waarin we toch meer te weten komen over heel persoonlijke dingen. Alleen tijdens de ietwat meer expliciete scènes werkt dat dan weer juist in hun nadeel, dan voel je je precies een voyeur, een beetje ongemakkelijk. Ik weet niet of dat de bedoeling was van de regisseur of niet.

 

Ik weet niet of dit een film is voor iedereen, mijn vader heeft meegekeken, maar vond het dan weer rotzooi. Maar ikzelf zou het toch wel een aanrader durven noemen.

 

Ik hou wel van dit soort verhalen.

Maar die seksscènes staan zo haaks op het ritme van de film en op de intimistische verhaallijn. Het stoorde me verschrikkelijk.

Link naar reactie

Gisteren PSYCHO herbekeken en onmiddellijk daarna PSYCHO 2.

 

PSYCHO vind ik vooral in de eerste helft geniaal gemaakt, maar na de beruchte scene stuikt de film voor mij ineen.

 

PSYCHO 2 vind ik persoonlijk veeeeeel beter dan het origineel, ook al zou het vervolg niet werken als je de eerste film niet gezien hebt. De sequel speelt meesterlijk met de gebeurtenissen uit de eerste film, is heel erg spannend en beklijvend en focust op dat schitterende personage van Norman Bates. Heel erg tragisch verhaal ook. Ja, ik noem PSYCHO 2 een meesterwerk.

 

Raar hoe ik de spirituele nazaten van Hitchcock altijd beter vind dan Hitchcock zelf. Brian De Palma en Richard Franklin, die trouwens Psycho 2 regisseerde, maken films die me veel meer bekoren. Niet dat Hitchcock geen meesterwerkjes gemaakt heeft (Rebecca om er maar eentje te noemen)...

 

Nou moe, ik ben destijds niet naar de cinema willen gaan om Psycho 2 te bekijken. Omdat het Hitchcock niveau moeilijk evenaarbaar is, en om de mythe van die legendarische film onaantastbaar te houden.

Inderdaad, na de douche scene herademt de film een beetje, maar vervolgens wordt de spanning weer opgebouwd.

Nu vraag ik me af waar de dvd van Psycho 2 nog te koop zou zijn.

Ook akkoord met de stelling dat de laatste Hitchcock films beneden zijn niveau waren. Maar hij heeft ons zovele juweeltjes geschonken. En zijn eerste films waren ook niet denderend.

Brian De Palma? Deze Hitchcock adept heeft twee geweldige films gemaakt: Dressed To  Kill en Scarface. De rest van zijn repertoire is gemiddeld.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Nou moe, ik ben destijds niet naar de cinema willen gaan om Psycho 2 te bekijken. Omdat het Hitchcock niveau moeilijk evenaarbaar is, en om de mythe van die legendarische film onaantastbaar te houden.

Inderdaad, na de douche scene herademt de film een beetje, maar vervolgens wordt de spanning weer opgebouwd.

Nu vraag ik me af waar de dvd van Psycho 2 nog te koop zou zijn.

Ook akkoord met de stelling dat de laatste Hitchcock films beneden zijn niveau waren. Maar hij heeft ons zovele juweeltjes geschonken. En zijn eerste films waren ook niet denderend.

Brian De Palma? Deze Hitchcock adept heeft twee geweldige films gemaakt: Dressed To  Kill en Scarface. De rest van zijn repertoire is gemiddeld.

 

Ik zou je deze box aanraden, je hebt dan ook alles op Blu-ray, behalve Bates Motes (de tv-film uit de jaren '80 en de doc Psycho legacy). Fantastische boxset.

 

http://www.amazon.co.uk/Psycho-Complete-Collection-Blu-Ray-Movies/dp/B0197VEQ70/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1456815442&sr=8-1&keywords=psycho+complete+collection+blu+ray

Link naar reactie
Punch-Drunk Love (2002)
Ik ga eerlijk zijn, bij de eerste keer dat ik deze film keek, dacht ik dat hij niks voor mij was, en ik heb hem dan ook na een half uur afgezet :e008: Maar om een of andere reden bleef hij toch door mijn hoofd spoken, en heb hem gisteren nog eens opgezet. En toen was ik mee! Ik had even tijd nodig om er in te komen, maar toen vond ik hem geweldig, al ligt het mij toch moeilijk om te zeggen waarom ik hem goed vind. Er zitten bijna geen grappen-grappen in, de verhaallijn is raar maar niet heel sterk, en toch vind ik het goed. Volgens mij ligt het aan het intrigerende hoofdpersonage (gespeeld door een acteur die ik meestal niet kan uitstaan, namelijk Adam Sandler) die mij intrigeert, en de beklemmende sfeer die er wordt opgeroepen, voornamelijk door het gebruik van drums. Dat lijken eigenlijk allemaal maar magere redenen, maar toch, iedereen die houdt van films die een beetje anders zijn, zou ik toch aanraden om hem eens te kijken.
Shit, dat is een hoop tekst voor het niet goed te weten :D
Link naar reactie

IN OUR NATURE

 

Een onafhankelijk drama zoals ik het graag heb. Er zijn slechts vier personages, die samenhokken in een boshut. 

Een jong koppel krijgt het onverwachte bezoek van zijn vader, die een nieuwe vriendin meebrengt. Men tracht beleefd met elkaar om te gaan, maar spoedig ontstaan er conflicten.

Aangenaam en nooit saai.

 

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Punch-Drunk Love (2002)

Ik ga eerlijk zijn, bij de eerste keer dat ik deze film keek, dacht ik dat hij niks voor mij was, en ik heb hem dan ook na een half uur afgezet :e008: Maar om een of andere reden bleef hij toch door mijn hoofd spoken, en heb hem gisteren nog eens opgezet. En toen was ik mee! Ik had even tijd nodig om er in te komen, maar toen vond ik hem geweldig, al ligt het mij toch moeilijk om te zeggen waarom ik hem goed vind. Er zitten bijna geen grappen-grappen in, de verhaallijn is raar maar niet heel sterk, en toch vind ik het goed. Volgens mij ligt het aan het intrigerende hoofdpersonage (gespeeld door een acteur die ik meestal niet kan uitstaan, namelijk Adam Sandler) die mij intrigeert, en de beklemmende sfeer die er wordt opgeroepen, voornamelijk door het gebruik van drums. Dat lijken eigenlijk allemaal maar magere redenen, maar toch, iedereen die houdt van films die een beetje anders zijn, zou ik toch aanraden om hem eens te kijken.

Shit, dat is een hoop tekst voor het niet goed te weten :D

Ik vond het een vervelende film.

De enige andere film die ik van hem gezien heb is Boogie Nights. Dat is wel een heel goeie.

Link naar reactie

Chimi, heb je THERE WILL BE BLOOD al gezien van dezelfde regisseur. Dat is zijn grote meesterwerk.

Nee, maar het stond wel al op mijn netflix-lijstje, dus zal dat zeker eens kijken.

 

Ondertussen heb ik The Usual Suspects (1995) gezien, tja... dat is goed hé, meer valt daar niet over te zeggen. Wie hem nog niet gezien heeft, ga hem kijken en probeer zo weinig mogelijk over het plot te lezen op het internet.

Link naar reactie

yey, m'n favoriete animé reeks wordt verfilmd

 

------

Beat Takeshi Kitano

speelt mee in

GHOST IN THE SHELL

Beat Takeshi Kitano maakt deel uit van de cast van “GHOST IN THE SHELL”, een film van Paramount Pictures en DreamWorks Pictures. Hij staat naast de zijde van Scarlet Johansson. Rupert Sanders regisseert de film die gebaseerd is op de bekende Japanse manga serie, geschreven en geïllustreerd door Masamune Shirow.

 

“GHOST IN THE SHELL” volgt een belangrijke vrouwelijke ops cyborg (Johansson) die samen met Daisuke Aramaki (Kitano) een speciale eenheid leidt met de naam Section 9. Section 9 moet de meest gevaarlijke criminelen en extremisten tegenhouden, die onder leiding staan van een vijand met slechts één doel voor ogen: het vernietigen van Hanka Robotic’s vooruitgangen in de cybertechnologie. Gebaseerd op het internationaal geprezen sciencefiction verhaal.

 

“Deze film vertelt het verhaal van de mensheid in de nabije toekomst in een uniek decor. Mijn personage Aramaki heeft een uniek en aantrekkelijk karakter. Het verhaal gaat over de menselijke relaties van de personages,” vertelt Kitano. “Deze film zal stijlvol en entertainend zijn, wat volledig verschilt van het soort films dat ik zelf regisseer. Ik vind het enorm spannend en dat is ook de reden waarom ik besloot van mee te spelen in de film.”

 

“GHOST IN THE SHELL” is geproduceerd door Avi Arad, Ari Arad en Steven Paul. Michael Costigan, Tetsu Fujimura en Mitsuhisa Ishikawa, van wie de animatiestudio Production I.G de Japanse “GHOST IN THE SHELL” film en televisie serie produceerde, zijn samen met Jeffrey Silver de executive producers.

 

“GHOST IN THE SHELL” komt uit op 29 maart 2017.

Link naar reactie

yey, m'n favoriete animé reeks wordt verfilmd

 

------

Beat Takeshi Kitano

speelt mee in

GHOST IN THE SHELL

Beat Takeshi Kitano maakt deel uit van de cast van “GHOST IN THE SHELL”, een film van Paramount Pictures en DreamWorks Pictures. Hij staat naast de zijde van Scarlet Johansson. Rupert Sanders regisseert de film die gebaseerd is op de bekende Japanse manga serie, geschreven en geïllustreerd door Masamune Shirow.

 

“GHOST IN THE SHELL” volgt een belangrijke vrouwelijke ops cyborg (Johansson) die samen met Daisuke Aramaki (Kitano) een speciale eenheid leidt met de naam Section 9. Section 9 moet de meest gevaarlijke criminelen en extremisten tegenhouden, die onder leiding staan van een vijand met slechts één doel voor ogen: het vernietigen van Hanka Robotic’s vooruitgangen in de cybertechnologie. Gebaseerd op het internationaal geprezen sciencefiction verhaal.

 

“Deze film vertelt het verhaal van de mensheid in de nabije toekomst in een uniek decor. Mijn personage Aramaki heeft een uniek en aantrekkelijk karakter. Het verhaal gaat over de menselijke relaties van de personages,” vertelt Kitano. “Deze film zal stijlvol en entertainend zijn, wat volledig verschilt van het soort films dat ik zelf regisseer. Ik vind het enorm spannend en dat is ook de reden waarom ik besloot van mee te spelen in de film.”

 

“GHOST IN THE SHELL” is geproduceerd door Avi Arad, Ari Arad en Steven Paul. Michael Costigan, Tetsu Fujimura en Mitsuhisa Ishikawa, van wie de animatiestudio Production I.G de Japanse “GHOST IN THE SHELL” film en televisie serie produceerde, zijn samen met Jeffrey Silver de executive producers.

 

“GHOST IN THE SHELL” komt uit op 29 maart 2017.

 

Niet te vergeten dat Michael Pitt is gecast als "The Laughing Man" Fans van de anime moet dat op zich wel iets zeggen over welke kant de film op gaat qua plot. Ik moet zeggen dat ik oorspronkelijk verwachtte dat dit een gigantiache flop zou worden. Tenslotte is het van de regisseur van Snow White and the Huntsman wat op z'n zachtst gezegd geen cinematisch meesterwerk is (naar mijn mening dan) and de scenarist zegt mij ook niet heel veel. Maar hoe meer ik her over hoor hoe meer ik het gevoel krijg dat dit nog wel enige potentie heeft. Het feit dat ze "The Laughing Man" erbij betrekken betenkent dat de scenarist in ieder geval enigszins bekend is met de franchise en Beat Takeshi is een goede keuze voor Aramaki naar mijn mening. Ik ben benieuwd wie Batou en Togusa gaan vertolken (of evt Amerikaanse versies van hen)

 

Begrijp me niet verkeerd: ik denk nog steeds dat dit een flop wordt maar ik hou de optie open dat het evt nog een fatsoenlijke film kan worden.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

North by Northwest. Ik heb die nu 4 of 5 keer gezien en dat is veel. Normaal bekijk ik een film nooit 2 keer.

 

Blijft geniaal. Ik beschouw het ook in eerste instantie als een komedie. De auction scene is fabuleus en dan daarna in de politieauto 'You should be ashamed of yourself'. :D

 

Beste film ooit?

Link naar reactie

Niet te vergeten dat Michael Pitt is gecast als "The Laughing Man" Fans van de anime moet dat op zich wel iets zeggen over welke kant de film op gaat qua plot. Ik moet zeggen dat ik oorspronkelijk verwachtte dat dit een gigantiache flop zou worden. Tenslotte is het van de regisseur van Snow White and the Huntsman wat op z'n zachtst gezegd geen cinematisch meesterwerk is (naar mijn mening dan) and de scenarist zegt mij ook niet heel veel. Maar hoe meer ik her over hoor hoe meer ik het gevoel krijg dat dit nog wel enige potentie heeft. Het feit dat ze "The Laughing Man" erbij betrekken betenkent dat de scenarist in ieder geval enigszins bekend is met de franchise en Beat Takeshi is een goede keuze voor Aramaki naar mijn mening. Ik ben benieuwd wie Batou en Togusa gaan vertolken (of evt Amerikaanse versies van hen)

 

Begrijp me niet verkeerd: ik denk nog steeds dat dit een flop wordt maar ik hou de optie open dat het evt nog een fatsoenlijke film kan worden.

 

Michael Pitt past wel voor de figuur al is z'n kop eigenlijk niet belangrijk voor het verhaal. :)

 

Ik hou rekening met een kreng van een film maar de laatste tijd ben ik al meermaals aangenaam verrast dus er is zeker hoop. 

 

 

Laughing_Man.gif

Link naar reactie

In de reeks "Klassiekers die iedereen al gezien heeft, behalve Chimichanga" gaan we verder met zo'n drie updates!

 

Psycho (1960) Ik had schrik dat ik deze film niet goed ging vinden. Dat ik hem te oud en te belegen zou vinden, hij is immers maar liefst 41 jaar voor mijn geboorte uitgebracht. Dit zou ook nog eens direct mijn eerste Hitchcock zijn. Maar ik vond hem goed! Absoluut niet oud en belegen, sterker nog, ik vind hem zelfs zeer modern overkomen qua risico's nemen en acteerwerk. Alleen, de eerste helft is beter dan de tweede helft, maar toch kreeg ik kippenvel bij dat einde.

 

Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark (1981) Ik ga direct met de deur in huis vallen: deze film is doodsaai! Ik heb nog niet veel Spielberg-films gezien, maar ik heb dat wel vaker bij zijn films. Ik heb me hier echt bij doodverveeld.

 

The Big Lebowski (1998) Weer een zeer goede Coen Brothers-film. Dit is nog maar hun vijfde film dat ik zie, maar er zat nog geen enkele teleurstelling tussen. Een terechte klassieker met een geweldige cast.

Link naar reactie

El Topo van Jodorowski. Eerlijk gezegd, ik heb maar de eerste 45 minuten gezien maar had het direct door :D

Dit is zo'n typische post nouvelle vague hyperstylistische hippiefilm (1970!). Alain Robbe-Grillet heeft er zo meerdere gedraaid. Het is eigenlijk geen western maar een film over wat een western zou kunnen zijn met vooral een hoop mooie plaatjes.

 

Enkel bekijken na het nuttigen van voldoende eenheden alcohol.

Link naar reactie

El Topo van Jodorowski. Eerlijk gezegd, ik heb maar de eerste 45 minuten gezien maar had het direct door :D

Dit is zo'n typische post nouvelle vague hyperstylistische hippiefilm (1970!). Alain Robbe-Grillet heeft er zo meerdere gedraaid. Het is eigenlijk geen western maar een film over wat een western zou kunnen zijn met vooral een hoop mooie plaatjes.

 

Enkel bekijken na het nuttigen van voldoende eenheden alcohol.

 

Santa Sangre is toch wel mijn favoriet, al moet ik er wel bij zeggen dat ik Holy Mountain nog niet heb gezien...

Link naar reactie

The Royal Tenenbaums. Ik hou wel van zijn andere films, maar deze, meh. De personages wekken helemaal geen empathie en voor een komedie is het niet grappig genoeg (alhoewel Gene Hackman zijn best doet).

 

Ha! Net de enige die ik echt goed vind.

Op enige afstand gevolgd door The Life Aquatic with Steve Zissou. Zijn laatste prent heb ik nog niet gezien.

Link naar reactie

Fight Club gekeken, man man man... :e010:

Ik weet dat ik al vaak onder de indruk ben geweest van een film, en ik weet dat dat mij hier nogal ongeloofwaardig maakt, maar ik heb deze nacht niet kunnen slapen omdat ik de ganse tijd aan deze film zat te denken.

Ik vind dan misschien wel veel films goed, maar er zijn maar weinig films waarvan ik denk "hmm, deze komt absoluut in mijn top 100". Tot nu toe behoren enkel The Shining, Back to the Future en ja, ook Fight Club tot dat selecte groepje.

 

Goed, nu heb ik vooral verteld dat ik hem geweldig vind, maar nog niet waarom. Je kunt er al de typische dingen over zeggen: "geweldige acteurs", "ziet er visueel fantastisch uit", "je word helemaal meegezogen met het verhaal", "het script steekt piekfijn in elkaar"... Maar eigenlijk gaat het gewoon om het buikgevoel, hoe je de film ervaart.

 

Ik weet het, zeer gemakkelijk, maar des te beter ik de film vind, des te moeilijker het is het uit te leggen.

Link naar reactie

Fight Club gekeken, man man man... :e010:

Ik weet dat ik al vaak onder de indruk ben geweest van een film, en ik weet dat dat mij hier nogal ongeloofwaardig maakt, maar ik heb deze nacht niet kunnen slapen omdat ik de ganse tijd aan deze film zat te denken.

Ik vind dan misschien wel veel films goed, maar er zijn maar weinig films waarvan ik denk "hmm, deze komt absoluut in mijn top 100". Tot nu toe behoren enkel The Shining, Back to the Future en ja, ook Fight Club tot dat selecte groepje.

 

Goed, nu heb ik vooral verteld dat ik hem geweldig vind, maar nog niet waarom. Je kunt er al de typische dingen over zeggen: "geweldige acteurs", "ziet er visueel fantastisch uit", "je word helemaal meegezogen met het verhaal", "het script steekt piekfijn in elkaar"... Maar eigenlijk gaat het gewoon om het buikgevoel, hoe je de film ervaart.

 

Ik weet het, zeer gemakkelijk, maar des te beter ik de film vind, des te moeilijker het is het uit te leggen.

Je hebt maar twee woorden nodig om uit te leggen waarom die film meesterlijk is: DAVID en FINCHER.

Link naar reactie

Saving Mr. Banks (2013)

Zeer leuke film waarin Disney regelmatig een sneer maakt naar zijn eigen reputatie. Soms heel uitdrukkelijk (een kamer vol Disney-merchandise) en soms juist heel subtiel (Walt die hopen suiker in de thee kiepert).

Alhoewel ik persoonlijk vooral meer had willen zien over het tot stand komen van Mary Poppins, wisten de scènes over de jeugd Travers mij te boeien en geeft de film  toch een iets diepere lading mee

En natuurlijk ook nog een vermelding voor het geweldige spel van Colin Farrell, Tom Hanks en uiteraard Emma Thompson.

7,5/10

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...