Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

We hebben hier heel veel geweldsdelicten gehad de laatste paar jaar. Waaronder een schietpartij in een winkelcentrum waarbij een verdwaasde man het vuur opende op een stel onschuldige voorbijgangers en meerdere malen dat een  leerkracht door zijn of haar leerling gedood of ernstig gewond werdt. Verder nog regelmatig dat er treinconducteurs mishandeld worden en tegenwoordig is het een rage hier om ambulancebroeders in elkaar te slaan. Misschien dat het daarmee te maken heeft.

 

Ik ben het overigens wel met je eens dat je niet iedere twaalf, of zestien jarige over één kam moet scheren. De ratings zijn dan ook meer richtlijnen. Dat gezegd hebbende, ik ben vijfentwintig en ik verschiet nog wel eens van Tarantino zijn werk dus op zich vind ik zestien plus een goed rating. Mits er op een goede manier mee om wordt gegaan.

Die quotering is nog een overblijfsel van vroeger, er moest niet veel te zien zijn of het was 16+ en een blote borst was 18+, je had zelfs een katholieke quotering om te zien hoe het zat met de Christelijke waarden. De huidige geweldsdelicten en steengooiers naar ambulanciers hebben daar niets mee te maken.

 

Je kunt ze toch zien op DVD als de ouders daar niets op tegen hebben dus om ze zonder begeleiding ook te verbieden is eigenlijk belachelijk.

Link naar reactie

Kwa geweldsdelicten moeten we hier jammer genoeg niet onder doen. Die van bij jullie komen hier niet in het nieuws, en die van bij ons niet bij jullie. 

Behalve dan de echt 'zware' gevallen.

We krijgen die hier ook niet te zien hoor, er zijn jaarlijks bijna 1000 steekpartijen met 150-200 doden tot gevolg, het is maar een fractie die in het nieuws komt.

 

Maar dit terzijde, het is al langer dat ze misdaad aan films en games proberen te koppelen maar dat is allemaal BS, je moet al een bepaalde geestelijke toestand hebben voordat zoiets een invloed kan uitoefenen en daar staat geen leeftijd op.

Link naar reactie

We krijgen die hier ook niet te zien hoor, er zijn jaarlijks bijna 1000 steekpartijen met 150-200 doden tot gevolg, het is maar een fractie die in het nieuws komt.

 

Maar dit terzijde, het is al langer dat ze misdaad aan films en games proberen te koppelen maar dat is allemaal BS, je moet al een bepaalde geestelijke toestand hebben voordat zoiets een invloed kan uitoefenen en daar staat geen leeftijd op.

 

Zoveel slachtoffers van steekpartijen in België? Dat zou dan wel heel goed verborgen moeten gehouden worden;

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Kwa geweldsdelicten moeten we hier jammer genoeg niet onder doen. Die van bij jullie komen hier niet in het nieuws, en die van bij ons niet bij jullie. 

Behalve dan de echt 'zware' gevallen. 

 

Werkelijk? Mijn beurt nu om verbaasd te zijn. Niet dat ik dacht dat Vlaanderen het paradijs op aarde is (ik heb ook al eens gehoord van het Vlaams belang) maar om één of andere reden is iedere Vlaming die ik in het echt tegen kom (repers meegerekend) altijd bijzonder vriendelijk en beleefd dus ik zie Vlamingen nog niet zo hard iemand in mekaar rossen. Nederlanders echter... Het zal wel een cultuur verschil zijn dat ik die kant niet zie bij jullie.

 

Maar dit terzijde, het is al langer dat ze misdaad aan films en games proberen te koppelen maar dat is allemaal BS, je moet al een bepaalde geestelijke toestand hebben voordat zoiets een invloed kan uitoefenen en daar staat geen leeftijd op.

 

 

Helemaal mee eens! Ik gaf een toename van geweldsdelicten aan als oorzaak voor de grote hoeveelheid restricties en ratings. Dat dit niets uithaalt en je daarmee alleen maar het werkelijke probleem negeert ga ik niet ontkennen. Zo heb ik eens vurig Death Note verdedigd in een discussie over de Death Note moorden. En lezers van de manga draad weten dat ik bepaald geen fan ben van die reeks. Zelfs in dat soort gevallen is media enkel de aanleiding, niet de oorzaak. En in de meeste gevallen is het zelfs niet eens de aanleiding.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Werkelijk? Mijn beurt nu om verbaasd te zijn. Niet dat ik dacht dat Vlaanderen het paradijs op aarde is (ik heb ook al eens gehoord van het Vlaams belang) maar om één of andere reden is iedere Vlaming die ik in het echt tegen kom (repers meegerekend) altijd bijzonder vriendelijk en beleefd dus ik zie Vlamingen nog niet zo hard iemand in mekaar rossen. Nederlanders echter... Het zal wel een cultuur verschil zijn dat ik die kant niet zie bij jullie.

 

 

 

 

In Vlaanderen valt het nog mee (behalve Antwerpen blijkbaar), maar we hebben toch ook onze geweld problemen (zinloos geweld noemen ze dat dan in de media). Maar dat artikel van Bonte gaat over steekpartijen, dus daar zullen wel een groot aantal met voorbedachte rade tussen zitten, of afrekeningen/vechtpartijen. 

Ik weet niet of er hier evenveel 'afrossingen' zijn zoals jij die noemt, als in Nederland, zonder achterliggende motieven (zinloos geweld dus). 

 

Als je er Brussel en de grote steden in Wallonië bij neemt, dan komen er ook al terroristische aanslagen (Joods Museum) en openbare schietpartijen (Luik) bij. 

 

Ook dokters, ambulanciers, nachtdiensten worden lastig gevallen; en conducteurs en bestuurders hebben ook hun problemen. 

 

Het is niet omdat Nederlanders vaker een grote mond opzetten ;) en de gemiddelde Vlaming wat rustiger lijkt, dat er hier geen problemen zouden zijn. Maar laten we ze toch ook niet overdrijven. Ik voel me nog steeds niet onveilig als ik 's avonds door Gent loop :)

Link naar reactie

Pft, de mods moeten die discussie maar afsplitsen. Zolang ze dat niet doen, mag er hier over gezeverd worden :P

 

Maar allez dan: 

 

Ik heb besloten van mijn MCU wat verder uit te bouwen. De twee Cap.America films besteld, alhoewel ik over de eerste niet echt enthousiast was. 

 

Comics/strips lezen steekt me meer en meer tegen. Ha, wat zou mijn leven eenvoudig zijn, mocht ik alleen nog films/tvreeksen kijken en niks meer lezen...

Link naar reactie

Gekregen voor mijn verjaardag:

 

- The Mist

- District 9

- Juno

- (500) days of summer

En het boek We don't need roads over de Back to the Future-trilogie.

Ah juno, de film die ik al zeker 20 keren zag en telkens als ik die in een winkel tegenkom heb ik de neiging om die opnieuw aan te schaffen.

Link naar reactie

Star Trek: Nemesis.

De laatste van de klassieke Star Trek films en ook de minste. In tegenstelling met de vorige films ligt de nadruk op de cgi. Euvel met de meeste moderne sf films. Met alleen skone plaatjes maak je geen goede film.

 

En dan heb je ook het kung fu en samoeraizwaardeffect. In het finale gevecht maakt men gebruik van keukenmessen.

Link naar reactie

Gisteren gekeken:

 

Carnage  Dit is nu de derde keer in een anderhalf jaar tijd dat ik deze film zie. Mijn vader zag gisteren de film staan op Netflix en vroeg aan mij of ik dit kende B) In deze "War of the Words" weet Polanski mij 80 minuten te fascineren met enkel vier mensen in één apartement. Daarvoor neem ik mijn hoed af. Ook: door deze film ontdekte ik Waltz, toch een geweldige acteur.

 

Jackie Brown Tarantino is toch een speciale regisseur. Veel van zijn dialogen gaan nergens over en toch blijf ik geboeid naar het scherm kijken. Maar achteraf vind ik deze film toch wat te uitleggerig.

 

Stand By Me Alhoewel de kinderen mij soms irriteerden, spreekt de sfeer van deze film mij wel aan. Ik zal dan toch eens een boek van Stephen King moeten gaan lezen ;)

Link naar reactie

Wat SF (en zo) gekocht, meeste 2de hands en cheap :D

 

Ondertussen Mission to Mars gezien. De Palma on sf :e010: . Is eigenlijk vrij goed, behalve dat dat gedoe met lekkende capsules. Beter dan The Martian.

 

Solaris_zpshtsizgjf.jpg

Die Wicker Tree, heeft dat iets te maken met The Wicker Man, want die film staat nog op mijn lijstje.

Link naar reactie

Het is het 'vervolg' (moet de film zelf nog zien) Let wel: er zijn 2 'Wicker Man's', het origineel uit 1973 (heel goed) en de remake uit 2006.

Ja, die andere is toch die met Nicolas Cage? Ik betrouw de meeste van de films niet waarin hij meespeelt. Niet dat dat daarom slechte films zijn, gewoon niet mijn soort film. Het is daarentegen één van de lievelingsacteurs van mijn vader.

Link naar reactie

Looper (2012)

Naar mijn mening is dit een zeer goede sciencefictionfilm (nu niet dat ik daar zo'n grote kenner van ben). De film heeft meerdere goede ideeën die in tegenstelling bij bv. Prometheus, wel goed zijn uitgewerkt. Wel spijtig van één kleine, overbodige verhaallijn, maar voor de rest vliegt deze film vooruit. Ik bedoel maar, een film als Stand By Me is toch zo'n half uur korter, maar lijkt dubbel zolang te duren.

Kortom, ik ben blij dat ik deze film een keer in mijn leven gezien heb.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...