Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

 

Leuke reacties over de kinderfilms :cheerf2: Ik merk dat Disney bij zowat elke generatie vertegenwoordigd is.

Onlangs moest ik er ook nog aan denken dat ik The Goonies nog een moet kijken. Dat vond ik vroeger echt een leuke film.

 

Gisteren heb ik nog deze films gezien.

  • Shutter Island Geen slechte thriller. Soms is hij spannend, soms wat saai. Spijtig genoeg zag je de zogenaamde "plottwist" op het einde wel van mijlenver aankomen.
  • Prometheus Deze film vond ik redelijk saai. Pas het laatste halfuur wordt echt interessant. Misschien vond ik het interessanter als ik de originele Alien-films al had gezien.
  • Inside Llewyn Davis Zeer leuke film! Met zelfs twee acteurs uit de nieuwe Star Wars-film! Zeer aangenaam om te kijken.

 

Shutter Island is zo één van die films waar het afhangt van de plot twist. Ik vond hem uitstekend, de plottwist zag ik pas helemaal op het eind aankomen, maar ik had dan ook geen enkele review gelezen. Bij zo'n film is de minste hint naar een plottwist immers voldoende.

 

Prometheus vond ik heel goed, maar de 'Alien' achtergrond helpt daarbij natuurlijk.

 

Maze Runner 2 gezien. De eerste vond ik heel goed. Deze was meer een spektakelfilm, een hoop bij mekaar gegraaide dingen.

Link naar reactie

Shutter Island is zo één van die films waar het afhangt van de plot twist. Ik vond hem uitstekend, de plottwist zag ik pas helemaal op het eind aankomen, maar ik had dan ook geen enkele review gelezen. Bij zo'n film is de minste hint naar een plottwist immers voldoende.

Ik had ook nog geen enkele recensie gelezen, had het gewoon zien aankomen.

Link naar reactie

Wellness

 

Een heel geslaagde Amerikaanse low budget film, waarin een goedgelovig man wordt gevolgd terwijl hij een zogenaamd produkt probeert te verkopen, zonder echt goed te weten wat dat eigenlijk is omdat zijn baas steeds uitvluchten verzint.

Als kijker zie je al van ver aankomen dat hij slachtoffer is van een pyramide systeem, maar hijzelf beseft dat pas op het einde, na een heleboel miserie.

De regisseur was zowel scenarist als cameraman, met als gevolg dat dit amateuristisch gefilmd werd in documentairestijl, maar dat draagt bij aan de sfeer van deze film.

 

 

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Prometheus is een interessante film maar geen goede film. Het wil teveel in te weinig tijd en faalt daardoor uiteindelijk nogal. Was beter geweest als tv serie. De eerste Alien moet je overigens wel echt zien. Eén van de beste horror films aller tijden (imho)

 

en één van de beste trailers ooit. 

Link naar reactie

Ik heb onlangs Charlie and the Chocolate Factory (2005) herbekeken, één van de lievelingsfilms uit mijn jeugd (en nu nog altijd een beetje). Nu vraag ik me af, wat zijn jullie favoriete kinderfilms/ films uit je jeugd? En vind je ze nog steeds goed?

 

Ik ben begonnen met An American Werewolf in London (nog steeds de beste weerwolven film) en Stephen King verfilmingen zoals The Shining, Cat's Eye, Carrie, Sometimes They come back, Sleepwalkers, Stand by me, Silver Bullet, Misery, Thinner, Creepshow, Christine.

 

En ik vind ze nog steeds goed :)

Link naar reactie

Ondanks de redelijk hoge prijs (77 euro) en de kans dat het nooit toekomt of in slechte staat (het moet uit australië komen), heb ik toch niet kunnen weerstaan aan dit...

 

post-624-0-67341300-1454322393_thumb.jpg

 

Together for the first time this ultimate Psycho collection brings you all six films from the Psycho legacy franchise.

Psycho (1960) [blu-Ray]
One of the most shocking films of all time, Alfred Hitchcock’s Psycho changed the thriller genre forever. Join the Master of Suspense on a chilling journey as an unsuspecting victim (Janet Leigh) visits the Bates Motel and falls prey to one of cinema’s most notorious psychopaths - Norman Bates (Anthony Perkins). Named #1 on the AFI’s 100 Years…100 Thrills list, this notorious film has become a cultural phenomenon. Featuring one of the most iconic scenes in film history - the famous “shower scene”, Psycho is “still terrifying after all these years” (Leonard Maltin’s Classic Movie Guide).

Special Features:
Audio Commentary with Stephen Rebello, Author of "Alfred Hitchcock and the Making of Psycho"
The Making of Psycho documentary
In the Master's Shadow: Hitchcock's Legacy
Hitchcock / Truffaut audio interview with scenes from the movie
Newsreel Footage: The Release of Psycho
The Shower Scene: With & Without Music
The Shower Sequence: Storyboards by Saul Bass image gallery
Psycho Sound
The Psycho Archives image gallery
Posters and Psycho Ads image gallery
Lobby Cards image gallery
Behind the Scenes Photographs image gallery
Publicity Shots image gallery
Theatrical Trailer
Re-Release Trailers

Technical Specifications
Aspect Ratio - 1.85:1
Audio - English DTS-HD Master Audio 5.1
Duration - 104


Psycho II (1983) [blu-Ray]
In Richard Franklin's 'Psycho 2' (1983), ex-motel owner Norman Bates (Perkins reprising the role) has spent most of his adult life in a secure prison, following the murders he committed some 20 years before. Judged sane by a psychiatric report, Norman is released and returns to his gothic family home. However, when he takes in a young, female lodger, the old demons seem about to resurface.

Special Features:
Audio Commentary with screenwriter Tom Holland
Cast and Crew Interviews
2 Theatrical Trailers
4 TV Spots
Stills Gallery
Option to play the film accompanied by vintage audio interviews with Anthony Perkins, Vera Miles, Janet Leigh, Richard Franklin, and Alfred Hitchcock (first fifteen minutes, then the track goes back to the film's 2.0 stereo mix).

Technical Specifications
Aspect Ratio - 1.85:1
Audio - English DTS-HD Master Audio 5.1
Duration - 110


Psycho III (1986) [blu-Ray]
'Psycho 3' (1986) was directed by Perkins. A runaway nun seeks refuge at the Bates Motel, where Norman (Perkins) is still in charge. Unfortunately for her, she has the same initials as Marion Crane, the woman he stabbed to death in the original film, and she triggers off some shower-related memories in him. A fledgling love affair begins between the two, but his demanding 'mother' is not happy with her son's choice of partner and is determined to exert her parental influence.

Special Features:
Audio Commentary with screenwriter Charles Edward Pogue
Watch the Guitar interview with actor Jeff Fahey
Patsy's Last Night interview with actor Katt Shea
Mother's Maker interview with special make-up effects artist Michael Westmore
Body Double interview with Brinke Stevens
Theatrical Trailer and TV Spot
Still Gallery

Technical Specifications
Aspect Ratio - 1.85:1
Audio - English DTS-HD Master Audio 5.1
Duration - 93


Psycho IV (1990) [blu-Ray]
'Psycho 4' (1990) sees Joseph Stefano, the screenwriter of the original 'Psycho', return to script this instalment. Perkins again revives Norman Bates, apparently completely reformed and happily married to a psychologist. However, a phone-in show on matricide stirs up all his old problems and he embarks on another stalk and slash crusade.

Technical Specifications
Aspect Ratio - 1.33:1
Audio - English Dolby Digital 5.1
Duration - 93


Psycho (1998) [blu-Ray]
Gus van Sant's controversial remake of Alfred Hitchcock's classic thriller is an almost shot-for-shot replica of the original. Eager to leave her old life behind, Marion Crane (Anne Heche) steals a large amount of money from her boss and takes to to the road. As night falls, and after having driven all day, the combination of rain, tiredness and regret causes her to stop at a roadside motel and take a room for the night. She then briefly shares some food with the motel manager, Norman Bates (Vince Vaughn), before going to her room to relax and take a shower...

Special Features:
Psycho Path documentary
International News Reel Footage
Additional Shower Scene

Technical Specifications
Aspect Ratio - 1.85:1
Audio - English Dolby Digital 5.1
Duration - 104


Bates Motel (1987) [DVD]
One of the most infamous murder locations in history re-opens under new management in the chilling Bates Motel. To Alex West (Bud Cort), Norman Bates was the father he never had. So after spending 27 years together in the state sanitarium, Alex is finally released, having inherited the Bates estate upon Norman's passing. Aided by a wisecracking young drifter (Lori Petty), Alex reopens the infamous motel, their guests including a suicidal divorcée, a '50s gang of eerie teens and the late Mrs. Bates herself. A feature-length TV movie originally broadcast on NBC, Bates Motel is the rarest film in the Psycho legacy…the stuff that screams are made of!

Technical Specifications
Aspect Ratio - 1.33:1
Audio - English Dolby Digital 2.0 Mono
Duration - 90


The Psycho Legacy (2010 Documentary) [DVD]
In 1960 Anthony Perkins scared the world with his chilling portrayal of a murderous madman obsessed with his dead mother, catapulting the horror genre into a new realm of possibility. Alfred Hitchcocks original Psycho spawned three sequels and one remake, and the series continues to affect popular culture 50 years later. The Psycho Legacy follows the indelible filmmaking legacy left by the Psycho movies and unravels the screenwriting, casting and directing of all the movies, examining their undeniable longevity and success. Interweaving ultra-rare and never-before-seen interview footage of Anthony Perkins and dozens of interviews including Robert Loggia, Olivia Hussey, Henry Thomas, Diana Scarwid, Tom Holland, Hilton Green, Mick Garris and many more, The Psycho Legacy is the first documentary to unite and explore decades of Psycho movies in one place, revealing surprises and insights into what is considered the grandfather of modern horror.

Special Features:
Deleted Scenes
Extended Interviews
Full panel discussion with Perkins 
PSYCHO reunion panel 
A tour of the Bates Motel 
Revisiting PSYCHO II: Sequel scripter Holland and Galluzzo go over original blueprints, newspaper clippings and articles and possessions left behind from PSYCHO II director 
Shooting PSYCHO II interview featurette with cinematographer Dean Cundey 
A visit with PSYCHO memorabilia collector Guy Thorpe 
PSYCHO on the Web 
The Hyaena Gallery presents serial-killer-inspired art

Technical Specifications
Aspect Ratio - 1.33:1
Audio - English Dolby Digital 2.0 Mono
Duration - 90

 

 

Link naar reactie

 

Ik ben begonnen met An American Werewolf in London (nog steeds de beste weerwolven film) en Stephen King verfilmingen zoals The Shining, Cat's Eye, Carrie, Sometimes They come back, Sleepwalkers, Stand by me, Silver Bullet, Misery, Thinner, Creepshow, Christine.

 

En ik vind ze nog steeds goed :)

Euhm, dat soort films mocht ik vroeger niet kijken...

Link naar reactie

Bedankt Spawn999! Ziet er niet slecht uit. Het is onmiskenbaar tevens een humoristische film.

De internetcommentaren zijn blijkbaar minder enthousiast voor die film dan voor de film die ik zag.

Bijvoorbeeld: http://www.rottentomatoes.com/m/i-bought-a-vampire-motorcycle/ en http://www.rottentomatoes.com/m/psychomania/

Niet direct een nieuwe dvd te vinden online van I Bought a Vampire Motorcycle.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Euhm, dat soort films mocht ik vroeger niet kijken...

 

Je bent blijkbaar veel jonger dan ik. Dergelijke films zag ik destijds in een louche cinema in ons dorp. Dat waren twee films voor de prijs van een. Vooral horror en Kung Fu. Tijdens de pauze frieten eten aan de vunzige frituur die in de zaal ingebouwd was;

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Bij ons werden er indertijd ook horror films, franse comedies (met die vier gasten daar) en vechtfilms (Bud Spencer & Terrence Hill) getoond in het plaatselijk jeugdcafé op het dorp. Heb er ooit één gezien als kind, waar ik een nachtje van wakker gelegen heb. 

 

In de parochiezaal (dorpszaaltje maw) werden blockbusters vertoond. Daar zag ik bijvoorbeeld de eerste Indiana Jones. Wat een avond was dat! 

Aan zee, ik was veel aan zee, werden dan weer kung fu films getoond in de parochiezaal, zowel obscure als Bruce Lee films. 

 

Tijdens de pauzes: cola en frieten en zo... 

 

Ik heb het over eind de jaren 70 en de jaren 80. Dat wordt al héél lang niet meer gedaan... 

Link naar reactie

Bedankt Spawn999! Ziet er niet slecht uit. Het is onmiskenbaar tevens een humoristische film.

De internetcommentaren zijn blijkbaar minder enthousiast voor die film dan voor de film die ik zag.

Bijvoorbeeld: http://www.rottentomatoes.com/m/i-bought-a-vampire-motorcycle/ en http://www.rottentomatoes.com/m/psychomania/

Niet direct een nieuwe dvd te vinden online van I Bought a Vampire Motorcycle.

 

Rottentomatoes zijn de "professionele" critici. Je kan beter de horror/cult websites met reviews in de gaten houden ;)

http://www.eatmybrains.com/showreview.php?id=127

Op ebay staan er hier een daar een paar dvd's, inderdaad niet veel meer.

Link naar reactie

Bij ons werden er indertijd ook horror films, franse comedies (met die vier gasten daar) en vechtfilms (Bud Spencer & Terrence Hill) getoond in het plaatselijk jeugdcafé op het dorp. Heb er ooit één gezien als kind, waar ik een nachtje van wakker gelegen heb. 

 

In de parochiezaal (dorpszaaltje maw) werden blockbusters vertoond. Daar zag ik bijvoorbeeld de eerste Indiana Jones. Wat een avond was dat! 

Aan zee, ik was veel aan zee, werden dan weer kung fu films getoond in de parochiezaal, zowel obscure als Bruce Lee films. 

 

Tijdens de pauzes: cola en frieten en zo... 

 

Ik heb het over eind de jaren 70 en de jaren 80. Dat wordt al héél lang niet meer gedaan...

Dan kan ik het Razorreel filmfestival aanraden, 1 zaal met bar, in de pauzes soms een regisseur aan het woord en frietkoten in de buurt. Kleinschalig met een leuke sfeer.

http://rrfff.be/

Link naar reactie

Zopas Deadpool ontdekt (ja ja) en instant fan geworden, die stukjes uit de game alleen al zijn hilarisch. Ben nu wel benieuwd naar de film al heb ik m'n bedenkingen als ik het label KT zie.

In belgië is alles kinderen toegelaten...  :D

Het is maar heel uitzonderlijk dat iets KNT is.

 

In Amerika is de film R-rated en in Engeland 15. Superheldenfilms zijn bijna altijd respectievelijk PG-13 en 12A, dus dat zegt wel al iets.

Link naar reactie

In belgië is alles kinderen toegelaten...  :D

Het is maar heel uitzonderlijk dat iets KNT is.

 

In Amerika is de film R-rated en in Engeland 15. Superheldenfilms zijn bijna altijd respectievelijk PG-13 en 12A, dus dat zegt wel al iets.

 

Dit is wat er op de site van de BBFC (Engelse censuur) staat:

BBFCINSIGHT PUBLICATION DATE 31/01/2016

Note: The following text may contain spoilers

DEADPOOL is an action comedy about a reluctant antihero who gains superhuman powers after he receives experimental cancer treatment.

VIOLENCE

Strong bloody violence occurs throughout, including sight of blood spurts after shootings and stabbings. There is also sight of gory decapitations and limbs being severed.

LANGUAGE

There is frequent use of strong language ('f**k', 'motherf**ker'), as well as milder terms including 'douche', 'dick', 'cock', 'shit', 'ass', 'god', 'damn' and 'Jesus'.

SEX

There are frequent strong sex references, both visual and verbal, including the suggestion of a couple using a sex toy and some crude descriptions of sexual acts.

Link naar reactie

In belgië is alles kinderen toegelaten...  :D

Het is maar heel uitzonderlijk dat iets KNT is.

 

In Amerika is de film R-rated en in Engeland 15. Superheldenfilms zijn bijna altijd respectievelijk PG-13 en 12A, dus dat zegt wel al iets.

Klinkt ok dan, we gaan die toch eens bekijken. :)

 

Overlaatst nog een film gezien die KNT was, m'n dochter mocht verdikke niet binnen bij The hateful eight. We zijn dan clandestien moeten gaan, belachelijk en dat waarschijnlijk voor 1 scene.

Link naar reactie

Klinkt ok dan, we gaan die toch eens bekijken. :)

 

Overlaatst nog een film gezien die KNT was, m'n dochter mocht verdikke niet binnen bij The hateful eight. We zijn dan clandestien moeten gaan, belachelijk en dat waarschijnlijk voor 1 scene.

Als het met een volwassene is, mag dat toch? Dat was vroeger toch alleszins zo.

Link naar reactie

Klinkt ok dan, we gaan die toch eens bekijken. :)

 

Overlaatst nog een film gezien die KNT was, m'n dochter mocht verdikke niet binnen bij The hateful eight. We zijn dan clandestien moeten gaan, belachelijk en dat waarschijnlijk voor 1 scene.

The Hateful Eight vind ik ook geen kinderfilm. Ik zou zeggen absoluut 16+. Maar dat is misschien een cultuur iets. Ik vind het ook heel raar dat jullie geen leeftijdsratings hebben. Hier in Nederland hebben we AL, 6+, 12+, en 16+. De meeste films zijn hier 12+ met films als Hateful Eight en Deadpool 16+. Dat een film onder de 12+ is komt eigenlijk niet voor behalve als het een kinderfilm is. We zijn wel redelijk laks met ratings. Dat dan weer wel. Toen ik bijv naar de nieuwe Star Wars ging zaten er plenty kinderen in de zaal. Ondanks dat de film 12+ is.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

The Hateful Eight vind ik ook geen kinderfilm. Ik zou zeggen absoluut 16+. Maar dat is misschien een cultuur iets. Ik vind het ook heel raar dat jullie geen leeftijdsratings hebben. Hier in Nederland hebben we AL, 6+, 12+, en 16+. De meeste films zijn hier 12+ met films als Hateful Eight en Deadpool 16+. Dat een film onder de 12+ is komt eigenlijk niet voor behalve als het een kinderfilm is. We zijn wel redelijk laks met ratings. Dat dan weer wel. Toen ik bijv naar de nieuwe Star Wars ging zaten er plenty kinderen in de zaal. Ondanks dat de film 12+ is.

Deadpool is in België gewoon kinderen toegelaten, zo zie je maar hoe stom het systeem is. Dat verschilt toch voor elk kind? M'n dochter kijkt al naar die films vanaf haar 12 jaar en anderen zouden niet mogen kijken tot ze 77 jaar zijn.

 

 

Ik ben er zeker van dat de film hoogstens een 12+ rating zou krijgen als het een blanke was die gepijpt werd door een vrouw, er was dan nog niet eens iets te zien.

 

Ter vergelijking, Django Unchained en Inglorious Bastards waren ook KT dus het verschil is echt die ene scene. Ze heeft vorig jaar op school trouwens een bespreking gedaan over Django Unchained.

 

Voor mij is het erg vreemd dat Nederland plots preutser is dan België, dat was vroeger toch net omgekeerd.  :e010:

Link naar reactie

Klinkt ok dan, we gaan die toch eens bekijken. :)

 

Overlaatst nog een film gezien die KNT was, m'n dochter mocht verdikke niet binnen bij The hateful eight. We zijn dan clandestien moeten gaan, belachelijk en dat waarschijnlijk voor 1 scene.

Ik wil die film super graag gaan kijken, maar ik mag daar ook niet binnen! :e001::e006:

Maar bij Deadpool mag ik dus wel binnen, mits begeleiding?

Link naar reactie

Ik wil die film super graag gaan kijken, maar ik mag daar ook niet binnen! :e001::e006:

Maar bij Deadpool mag ik dus wel binnen, mits begeleiding?

Die begeleiding-regel is weggevallen in BE en NL.

http://www.kijkwijzer.nl/toelatingsbeleid/page11.html

 

Ik zou gewoon gaan, het is niet dat je opeens een boete krijgt ofzo en zo te horen wordt er niet echt naar gekeken in NL.

 

Alleen de bioscoop eigenaar of winkelier die een 16+ DVD verkoopt aan je kan een jaar celstraf krijgen. :)

http://www.kijkwijzer.nl/toelatingsbeleid/page11.html

Link naar reactie

Die begeleiding-regel is weggevallen in BE en NL.

http://www.kijkwijzer.nl/toelatingsbeleid/page11.html

 

Ik zou gewoon gaan, het is niet dat je opeens een boete krijgt ofzo en zo te horen wordt er niet echt naar gekeken in NL.

 

Alleen de bioscoop eigenaar of winkelier die een 16+ DVD verkoopt aan je kan een jaar celstraf krijgen. :)

http://www.kijkwijzer.nl/toelatingsbeleid/page11.html

Bedankt voor de info.

Link naar reactie

Deadpool is in België gewoon kinderen toegelaten, zo zie je maar hoe stom het systeem is. Dat verschilt toch voor elk kind? M'n dochter kijkt al naar die films vanaf haar 12 jaar en anderen zouden niet mogen kijken tot ze 77 jaar zijn.

 

Voor mij is het erg vreemd dat Nederland plots preutser is dan België, dat was vroeger toch net omgekeerd.  :e010:

We hebben hier heel veel geweldsdelicten gehad de laatste paar jaar. Waaronder een schietpartij in een winkelcentrum waarbij een verdwaasde man het vuur opende op een stel onschuldige voorbijgangers en meerdere malen dat een  leerkracht door zijn of haar leerling gedood of ernstig gewond werdt. Verder nog regelmatig dat er treinconducteurs mishandeld worden en tegenwoordig is het een rage hier om ambulancebroeders in elkaar te slaan. Misschien dat het daarmee te maken heeft.

 

Ik ben het overigens wel met je eens dat je niet iedere twaalf, of zestien jarige over één kam moet scheren. De ratings zijn dan ook meer richtlijnen. Dat gezegd hebbende, ik ben vijfentwintig en ik verschiet nog wel eens van Tarantino zijn werk dus op zich vind ik zestien plus een goed rating. Mits er op een goede manier mee om wordt gegaan.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...