Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Eerlijkheidshalve moet je zeggen dat ze er ons mee dood smijten, en dat ik ook stilletjes aan MCU-moe begin te worden. 

 

Gelukkig houden ze het bij SW bij één film per jaar, alhoewel ik vind dat ze eigenlijk de stand-alone films beter hadden gehouden tot na de nieuwe trilogie, omdat die waarschijnlijk een heel andere sfeer gaan hebben. 

Link naar reactie

Eerlijkheidshalve moet je zeggen dat ze er ons mee dood smijten, en dat ik ook stilletjes aan MCU-moe begin te worden. 

 

Gelukkig houden ze het bij SW bij één film per jaar, alhoewel ik vind dat ze eigenlijk de stand-alone films beter hadden gehouden tot na de nieuwe trilogie, omdat die waarschijnlijk een heel andere sfeer gaan hebben. 

 

Echt relevant is dat niet als je film beoordeelt. Je hoeft ze heus niet allemaal gezien te hebben om te kunnen volgen  :e007:

Sla gewoon diegene over die je niet interesseren. 

 

Wat de stand alone's van SW betreft, die trekken me nu echt nog niet aan. Gelukkig is het voordeel dat je ze desgewenst ook probleemloos kan negeren.

Link naar reactie

De films die ik het afgelopen weekend heb gezien (buiten het proberen kijken van Goldfinger):

Star Wars: The Force Awakens
Ik zal waarschijnlijk één van de laatste personen zijn geweest in België die de film nog moest gaan zien, maar door de vele familiefeesten en schoolwerk kwam ik er nu pas aan toe. In feite ben ik niet zo'n grote Star Wars-liefhebber, maar deze film heeft mij echt overdonderd. Tuurlijk, er is ook veel fout aan deze film (die fouten zijn al honderd keer het internet rondgegaan, dus die moet ik hier niet meer vertellen), maar ik heb me echt geamuseerd.
Een mooie 7,5/10

10 things I hate about you
Iemand had me gezegd dat deze film ietwat leek op The Breakfast Club. Persoonlijk vind ik dat deze film die vergelijking niet doorstaat. En het hielp ook niet dat ik deze film een paar uur na Star Wars heb gezien. Daarentegen wel leuk
6,5/10

The Shawshank Redemption
Prachtige film. Oké, sommige scènes komen wel vaker voor in gevangenisfilms, maar toch, deze film maakt indruk op je. De sfeer van de film doet me wat denken aan The Green Mile, niet verbazingwekkend als je je bedenkt dat beide films allebei zich in de gevangenis afspelen, en alle twee gebaseerd is op een boek van Stephen King, en beide door één dezelfde persoon werden geregisseerd.
Een dikke 8,5/10

Link naar reactie

Eerlijkheidshalve moet je dan wel zeggen dat je de film beoordeelt op pakweg 1/8 van zijn duur. 

Tenzij die eerste 15 minuten atypisch zijn voor de film is dit een actiefilm met een heleboel martial arts. En dat soort films zie ik nu eenmaal niet graag.

 

Als het een 'moeilijke' film is wil ik het wel wat langer volhouden.

Link naar reactie

Met andere woorden, je hebt vijftien minuten van een film gezien die je waarschijnlijk sowieso niet ging uitkijken omdat het je genre niet is  :e007:

Neen niet noodzakelijk (alhoewel ik het een beetje vreesde :ph34r: ), Ik heb daarna naar Hellboy gekeken , dat is ook een superhero film, maar dat was toch heel wat anders. Daar zat een plot, humor, monsters, fantasy etc. bij.

Link naar reactie

De films die ik het afgelopen weekend heb gezien (buiten het proberen kijken van Goldfinger):

 

Star Wars: The Force Awakens

Ik zal waarschijnlijk één van de laatste personen zijn geweest in België die de film nog moest gaan zien, maar door de vele familiefeesten en schoolwerk kwam ik er nu pas aan toe. In feite ben ik niet zo'n grote Star Wars-liefhebber, maar deze film heeft mij echt overdonderd. Tuurlijk, er is ook veel fout aan deze film (die fouten zijn al honderd keer het internet rondgegaan, dus die moet ik hier niet meer vertellen), maar ik heb me echt geamuseerd.

Een mooie 7,5/10

 

10 things I hate about you

Iemand had me gezegd dat deze film ietwat leek op The Breakfast Club. Persoonlijk vind ik dat deze film die vergelijking niet doorstaat. En het hielp ook niet dat ik deze film een paar uur na Star Wars heb gezien. Daarentegen wel leuk

6,5/10

 

The Shawshank Redemption

Prachtige film. Oké, sommige scènes komen wel vaker voor in gevangenisfilms, maar toch, deze film maakt indruk op je. De sfeer van de film doet me wat denken aan The Green Mile, niet verbazingwekkend als je je bedenkt dat beide films allebei zich in de gevangenis afspelen, en alle twee gebaseerd is op een boek van Stephen King, en beide door één dezelfde persoon werden geregisseerd.

Een dikke 8,5/10

"10 things I hate about you" is een moderne herwerking van Taming of the Shrew (shakespeare). The Breakfast Club heeft daar dus niets mee te zien (behalve dan de tieners).

10 things is dan nog eens duizenden malen beter dan The Breakfast Club, alleen al omwille van Julia Stiles en die fantastische zangscene van Heath Ledger.

:cheerf2:  :cheerf2:  :cheerf2:  :cheerf2:  :cheerf2:  :cheerf2:

Link naar reactie

Ik heb de reep verpest. :(

 

Jij bent duidelijk een groentje. In 2003 kreeg ik de titel van Mr. Zeveraar. Dat waren nog eens tijden, het was een jaarlijkse prijs voor de forummer die het meeste onzin vertelde (ik geloof dat De Organisatie de titel twee of drie keer uitgereikt heeft, daarna was hij verdwenen). 

 

 

Aah, de herinneringen... 

Link naar reactie

Ik heb onlangs Charlie and the Chocolate Factory (2005) herbekeken, één van de lievelingsfilms uit mijn jeugd (en nu nog altijd een beetje). Nu vraag ik me af, wat zijn jullie favoriete kinderfilms/ films uit je jeugd? En vind je ze nog steeds goed?

A NIGHTMARE ON ELM STREET. Vond ik als 7-jarige fantastisch en nu nog steeds (de sequels ook).

Net zoals BRAINDEAD van Peter Jackson.

 

Don't ask, I had a funny movie childhood.

Link naar reactie

Diverse... Aladdin, The Lion King, Toy Story en Power Rangers the Movie springen er wel uit denk ik. De originele A Nightmare on Elm Street heb ik ook gezien toen ik een zevental jaar was. 'k Heb die voor m'n twaalfde (en de sequels) nooit durven herkijken. Van The Gremlins was ik toen wel fan, de sequel heb ik echter nooit gezien voor ik op tram twee zat. 

Link naar reactie

Oef, zoveel: Ronja de Roversdochter was één van de allereerste films die ik zag en zeker een favoriet. De Kinderen van de glasblazer is een andere film die ik mij nog zeer goed kan heugen. (oorspronkelijke titels zijn in het scandinavisch) De Laatste Eénhoorn (The Last Unicorn) was ook echt een favoriet. Ook Waterschapsheuvel (Watership Down) is een film die heel veel indruk op mij heeft gemaakt als kind. Waarschijnlijk ook omdat ik eigenlijk nog te jong ervoor was toen ik m zag.

 

Van de Disney stal zou ik zeggen dat The Lion King wel echt een favoriet was. Evenals Anastasia (geen Dinsey maar zelfde stijl) en natuurlijk Mulan. Ik geloof dat ik daar wel drie keer naartoe ben geweest in de bioscoop.

 

Ik denk dat, dat het zo wel een beetje is.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik sta bijvoorbeeld ook niet te trappelen om de filmversies van "V for Vendetta" of "Blauw is een warme kleur" te zien. Ik heb genoeg aan het boek.

De film van V for Vendetta is nochtans goed... Ik zat echt te juichen tijdens de grote climax.

 

La Vie D'Adele (ofte Blue is the Warmest Colour) is een meesterwerk, één van mijn (vele) favoriete films. Heb die ondertussen al 5 keer gezien en ben daar nog altijd even ondersteboven van... Them feels, man.

 

Je moet je wat losworstelen van het bronwerk, Koen, want je mist enkele heel erg goeie films.

Link naar reactie

Leuke reacties over de kinderfilms :cheerf2: Ik merk dat Disney bij zowat elke generatie vertegenwoordigd is.
Onlangs moest ik er ook nog aan denken dat ik The Goonies nog een moet kijken. Dat vond ik vroeger echt een leuke film.

 

Gisteren heb ik nog deze films gezien.

  • Schutter Island Geen slechte thriller. Soms is hij spannend, soms wat saai. Spijtig genoeg zag je de zogenaamde "plottwist" op het einde wel van mijlenver aankomen.
  • Prometheus Deze film vond ik redelijk saai. Pas het laatste halfuur wordt echt interessant. Misschien vond ik het interessanter als ik de originele Alien-films al had gezien.
  • Inside Llewyn Davis Zeer leuke film! Met zelfs twee acteurs uit de nieuwe Star Wars-film! Zeer aangenaam om te kijken.
Link naar reactie

 

  • Prometheus Deze film vond ik redelijk saai. Pas het laatste halfuur wordt echt interessant. Misschien vond ik het interessanter als ik de originele Alien-films al had gezien.

 

Prometheus is een interessante film maar geen goede film. Het wil teveel in te weinig tijd en faalt daardoor uiteindelijk nogal. Was beter geweest als tv serie. De eerste Alien moet je overigens wel echt zien. Eén van de beste horror films aller tijden (imho)

 

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...