Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

'Klassiek' syfy weekend. ;)

 

Blade Runner: die film blijft na al die jaren steengoed.

 

Star Trek (2009): een andere tijdslijn. Heel goede film.

 

I Robot: al lang geleden dat ik de Asimov boeken gelezen heb. Dit is eigenlijk een aktiefilm en heeft weinig met Asimov te maken, maar toch goed.

 

Star Wars V: oei de 'special effect' vallen toch wel op, maar het is en blijft een heel charmante film. 'Size not matters' :D

 

Hopla 4 goede films op een rij en Airplane 2 was eigenlijk ook best goed.

Link naar reactie

Net The Martian gezien, wat een teleurstelling. Ik zou hem maximum een 6/10 geven en dan ben ik nog in een vrijgevige bui. Ik had op geen enkel moment echt voeling met de personages en sommige mopjes waren gewoon...raar (donald glover zijn personage vond ik ook maar storend). De film heeft wel een zeer interessant onderwerp en een paar echt mooie shots maar dat maakt het enkel maar net zo frustrerend dat de film haar ware potentieel niet kan invullen. 

Zijn er mensen die zowel het boek hebben gelezen als de film gezien? Is er een groot verschil in kwaliteit tussen de twee?

Link naar reactie

Net The Martian gezien, wat een teleurstelling. Ik zou hem maximum een 6/10 geven en dan ben ik nog in een vrijgevige bui. Ik had op geen enkel moment echt voeling met de personages en sommige mopjes waren gewoon...raar (donald glover zijn personage vond ik ook maar storend). De film heeft wel een zeer interessant onderwerp en een paar echt mooie shots maar dat maakt het enkel maar net zo frustrerend dat de film haar ware potentieel niet kan invullen.

 

Zijn er mensen die zowel het boek hebben gelezen als de film gezien? Is er een groot verschil in kwaliteit tussen de twee?

Boek=film en alle twee zeer goed. ????????

Wat is dat ware potentieel waar je het over hebt?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

I Robot: al lang geleden dat ik de Asimov boeken gelezen heb. Dit is eigenlijk een aktiefilm en heeft weinig met Asimov te maken, maar toch goed.

 

2.

 

Eigenlijk nogal teleurstellend.

Het blijft blijkbaar toch moeilijk te zijn, om een boek te verfilmen.

Link naar reactie

Boek=film en alle twee zeer goed. ????????

Wat is dat ware potentieel waar je het over hebt?

Ik vind zo'n settings super boeiend als de regisseur u mee sleurt in de psyche van dat hoofdpersonage en meer zintuigen prikkelt dan gewoon maar kijken naar een vrij droog narratief verhaal. Maar in plaats van stukken die als kijker op uw intuïtie spelen zoals bvb moon (of zo goed als iedere terrence malick film) krijgen we van die droge stukken waar Matt Damon iets dwaas zegt om heel de film niet te zwaar te maken. Een paar van zijn opmerkingen zouden gerust kunnen maar nu geloof ik hem al helemaal niet, ik geloof geen enkel personage (buiten vincent kapoor) en waar de film net zo interessant kan worden zien we gewoon platte, droge reacties van Matt 's personage

Link naar reactie

Ik vind zo'n settings super boeiend als de regisseur u mee sleurt in de psyche van dat hoofdpersonage en meer zintuigen prikkelt dan gewoon maar kijken naar een vrij droog narratief verhaal. Maar in plaats van stukken die als kijker op uw intuïtie spelen zoals bvb moon (of zo goed als iedere terrence malick film) krijgen we van die droge stukken waar Matt Damon iets dwaas zegt om heel de film niet te zwaar te maken. Een paar van zijn opmerkingen zouden gerust kunnen maar nu geloof ik hem al helemaal niet, ik geloof geen enkel personage (buiten vincent kapoor) en waar de film net zo interessant kan worden zien we gewoon platte, droge reacties van Matt 's personage

Wat jij wou van de film is niet de bedoeling van de film omdat het boek ook niet zo was. Het hoeft niet allemaal zoals Moon zijn, niewaar.

Link naar reactie

Nee dat is waar maar het moet daarom ook geen drek worden, ze hadden het interessant kunnen maken zonder een kopie van moon te zijn, de 2 hoofdpersonages zijn dan ook compleet anders van karakter

Excuus, jij vond de film drek. Ik zag eens een sci-fi survival film die hoopvol gestemd is. Het is eens wat anders tussen al die zwaar dystopische sci-fi.

Link naar reactie

Vandaag gekeken:

 

The Seven Year Itch
Zeer fijne en grappige film die toch ook alweer zo'n goeie 60 jaar oud is. Ik denk wel dat dit soort comedy nu niet meer gemaakt zou kunnen worden. Het moet nu allemaal rapper en platter zijn. Ik ga zeker eens proberen om wat meer van Billy Wilder op te zoeken.

 

Reservoir Dogs

Heel aangename film, zeker voor een debuut. Dit is nu de derde Tarantino-film die ik heb gezien, en ik moet zeggen, hoe dieper ik in zijn oeuvre ga, hoe beter de films worden.

Link naar reactie

Vanavond gaan zien:

 

THE HATEFUL EIGHT

The_Hateful_Eight.jpg

Ik ben niet de grootste fan van Quentin Trantino. Reservoir Dogs vond ik erg goed maar vanaf daar ging het bergafwaarts en de meer recente werken van de man vond ik formuleus. Toegegeven het is een geheel eigen formule maar iets meer variatie zou fijn zijn geweest. En boy beidt deze film variatie! ik ging erin met de verwachtingen een Reservoir Dogs - Wild West version te zien en dat is het ergens ook maar toch ook weer niet. Het basisthema is hetzelfde als Reservoir Dogs: één kamer, een select aantal personen. In dit geval uiteraard acht. Maar de film voelt bij tijden meer als een toneelstuk dan een film. De dialogen knetteren als nooit tevoren en Tarantino bouwt op meesterlijke wijze de spanning op. Mensen die een harde actiefilm verwachten zullen teleurgesteld zijn want zeker tweederde van de film is een zenuwslopende thriller. En het is niet een film met een bijzonder hoog tempo ook Tarantino neemt rustig zijn tijd om zijn personages op te beouwen en langzaamaan de onderlinge connecties tussen hen aan de dag te leggen. Maar tegelijkertijd wordt het steeds beklemmender. Het onderlinge conflict tussen de personages wordt op de spits gedreven en wij als kijkers worden meer en meer meegezogen in de groeiende paranoia die bij hen allen opkomt. Dan in het laatste half uur wanneer de climax volgt bedenkt Tarantino zich weer dat hij Tarantino is en krijgen we het standaard over the top bloedbad. Wat eigenlijk jammer is want de film was juist zo goed vanwege hoe klassevol en niet Tarantino achtig het was.

 

Visueel is het ook dik in orde. De film heeft feitelijk niet één maar twee locaties. Een koets en een herberg. Allebei zijn tot perfectie gedecoreerd. Maar wat nog verbazingwekkender is, het onderste wordt gehaald uit de decors en de props. Alles wat in beeld is wordt gebruikt ergens gedurende de film. De muziek is van Ennio Moricone dus ik denk dat ik daar verder niet veel over hoef te zeggen. Net als in Once Upon a Time in the West weet hij perfect de spanning op te schroeven tot een bijna ondraagelijk niveau dankzij zijn trademark stijl van low key off beat music.

 

Ook de cast is fantastisch maar met name als Samuel L jackson. Kurt Russel, Tim Roth, Michael Madsen en Bruce Dern is dat niet verbazingwekkend. Echter wat voor mij de verassing van het moment was, was Jennifer Jason Leigh. Ik kan niet eens meer herinerren wanneer ik haar voor het laatst in een film heb gezien maar het was een zeer welkom rendez vous en ze was wederom fantastisch in een rol die voor haar gemaakt leek. Ook wil ik nog even kort Channing Tatum vermelden die maar vrij kort in de film zit maar diepe indruk maakte in een rol die ik totaal niet van hem verwachte.

 

Al met al heb ik genoten van deze film. Ik ben op een gegeven moment opgehouden Tarantino films te kijken dus ik kan niet zeggen of dit zijn beste in jaren is maar het zou mij niet verbazen. Voor wie klassiek Tarantino wil moet twee uur wachten maar voor zij die een zinderende thriller met fantastische personage, knetterende dialogen en een meesterlijk gebruik van props en decors kan waarderen is dit absoluut een aanrader!

****

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Gisteren de eerste 20th Century Boys film gezien. Ik vod het...meh. Het verhaal volgt de manga zeer nauwgezet maar je kunt simpelweg niet vijf volumes van 200 pagina's ieder in maar twee en een half uur adapateren. Het gevolg is een film die aanvoelt als een half fabrikaat. Alle belangrijke scenes zitter erin maar er is geen aanloop naartoe. Het is een kwestie van "dit is wat je absoluut moet weten dus hier is het" Bijgevolg mist de film geheel de meesterlijke suspense van urasawa's manga. Ook het sterke karakterdrama is ver te zoeken. Momenten die in de manga enorm emotioneel waren zijn in de film bijzonder vlak Precies omdat er geen opbouw naartoe is. Dit geldt ook voor de grote plot twists. De film toont ze simpelweg zonder dat het al teveel betekenis heeft. Al met al mist de film simpelweg de sfeer en de spanning van de manga.

 

Aan de andere kant visueel is ie zeer goed gedaan. Ik was echt verbluft hoe erg ze de acteurs hebben weten te doen lijken op de personages in de manga en enkele shots in de film zijn exacte replica's van platen in de manga. Het acteerwerk is mischien even wennen in het begin want de acturs acteren alsof ze mangafiguren zijn met heel erg overdreven expressies. De muziek is matig.

 

Al met al heb ik toch wel van de film genoten. Maar als bonus bij de manga, niet als adaptatie. Ik zou hem niet aanraden te zien als je de manga niet gelezen hebt. Wel jammer op zich want was dit een tv serie geweest of een anime dan was het ongetwjfeld enorm veel beter geweest. Kijk naar de meesterlijke adatpatie van Monster. Maar ja dat is 18 volumes gedapateerd in 74 afleveringen ipv 24 volumes geadpateerd in drie films. Evengoed ga ik toch nog wel film 2 en 3 ook kijken maar mijn verwachtingen liggen niet erg hoog ervoor. Dit valt wa mij betreft onder "guilty pleasure"

 

 

poster.jpg

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Star Wars VI heeft toch een zeer hoog Muppet gehalte in zoverre dat ik nu vermoed dat Jim Henson daaraan meegedaan heeft.

 

ps. Oepsie, ik wikipedia nu dat hij daar inderdaad aan meegewerkt heeft...

 

Deze is binnengekomen:

 

StarWarsPrequel_zps4oacfxnr.jpg

In feite had star wars een volledige muppet aanpak moeten zijn. Allez kom, Wookies Gungans, Ewoks en ander pluimvee met een hoog Chaplin-gehalte...dat is iets voor kinderen. Best vergelijkbaar met The Neverending Story. Of de Freggels. Da's ook van Jim Henson. :e005:

 

Link naar reactie

In feite had star wars een volledige muppet aanpak moeten zijn. Allez kom, Wookies Gungans, Ewoks en ander pluimvee met een hoog Chaplin-gehalte...dat is iets voor kinderen. Best vergelijkbaar met The Neverending Story. Of de Freggels. Da's ook van Jim Henson. :e005:

En Dark Crystal en Labyrinth :)

 

 

The Neverending Story en Labyrinth heb ik onlangs herbekeken en Dark Crystal ligt klaar :)

Labyrinth was goed, Neverending Story toch (nog) meer een kinderfilm.

Link naar reactie

Chappi. Yo-Landi en Ninja als mammie en pappie! Leuke film :D

 

The Pyramid: had een goede film kunnen zijn, maar dat camarawerk :e003: Na 20 minuten kon ik het niet meer aanzien.

 

Without a Clue: dat soort films word momenteel spijtig genoeg niet meer gemaakt.

 

Superhero Movie: snap niet waarom dat zo'n slechte ratings krijgt. Heel grappig.

Link naar reactie

Er zijn eindes en eindes. 'Niemand' is ook plotseling weer opgedoken na The Wrath of Khan ;)

 

Aha, maar we spreken over de jaren 80, geen internet, no nothing, en 'niemand' was wel echt dood (voor minstens drie jaar), dus dat was iets voor de fans. 

 

Nu gaat 'm dood (iemand anders, maar soit), en tien minuten later, in dezelde film, is-ie daar al terug...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...