Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Heel lang geleden dat ik nog eens iets besteld heb bij een third party seller op Amazon, maar heb het toch gewaagd voor de Extended Version van Lost River (debuut van Ryan Gosling als regisseur). Het klotige is dat je die enkel maar kan krijgen bij de Duitse filialen van Mediamarkt of Saturn. Via hun site kan je dat niet bestellen als buitenlander...

 

Ik hoop dat de film terechtkomt en in goeie staat...

Link naar reactie

Ik zag Mystic River indertijd in de cinema, en ik geloof dat Sean Penn dat niet slecht deed. Maar eigenlijk herinner ik me weinig van't verhaal. Er was ergens een buurtwinkeltje, dat weet ik nog.

Mystic River is een meesterwerk naar mijn mening. Eén van die films waarvan ik overweeg het een perfecte film te noemen. Zowel een spannende thriller als een diep tragisch psychologisch drama vol diepere thema's en messcherpe dialogen. De personages, de plot, het tempo, de cinematografie, de muziek, alles werkt. En het einde is zeer indrukwekkend.

Ik ben heel verbaasd dat deze niet memorabel was voor jou. Er zijn maar weinig films die mij nog zo bij staan als deze.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

De film "We need to talk about Kevin" gezien...

 

post-783-0-04681000-1450030470_thumb.jpg

 

Deze film komt hard aan. Geweldig geacteerd door hoofdrolspeelster Tilda Swinton, die Eva speelt, een moeder die moet verdergaan na de verschrikkelijke daden van haar zoon Kevin (Ezra Miller, de toekomstige Flash), en wordt geconfronteerd met het tabie of ze eigenlijk wel van hem hield. Door middel van flashbacks wordt krijgen we geleidelijk aan een duidelijk beeld van wat er nu eigenlijk is gebeurd.

 

post-783-0-46241300-1450030507_thumb.jpg

 

Buiten dat sommige zaken vaag blijven, heb ik maar weinig aan te merken op deze film. De soundtrack, het handig gebruik maken van close-ups, het steeds terugkeren van de kleur rood, alles werkt.

Topfilm, dus.

Link naar reactie

Jurassic World gezien...

 

:angry:

 

Nee... Sorry maar...nee. Ik kan de film nog enige punten geven voor het feit dat hij bij tijden nog best vermakelijk was en dat Chris Pratt erin zat maar voor de rest...nee. Het script trekt nergens op. Een bovennatuurlijk intelligente dinosaurus met psychopathishce trekjes, het leger die Velociraptors wil inzetten in plaats van drones, een militair die nu "velociraptorfluisteraar" is geworden... Ik kan nog wel even doorgaan zo. Het leest als heel erg slechte fanfiction.

 

En fanfiction is precies wat het is te oordelen aan de overdaad aan scenes die een ode moeten zijn aan de eerste film maar volledig uit context zijjn gerukt. "Oh de eerste film had een scene waarin mensen niet mochten bewegen omdat de dinosaurus ze anders zou opmerken, laten wij dat ook doen maar dan vier keer achter elkaar" "Oh de film had twee kinderen erin zitten, laten wij dat ook doen en ze dan precies dezelfde persoonlijkheid geven als de kinderen in de eerste film maar dan zonder enige charme en ze bovendien niets laten doen de hele film lang." "Oh de eerste film had InGen als grote slecterik, laten we InGen terug brengen maar dan met een heel stupide plan." En ga zo maar door. Van personages, tot plotpunten tot hele scenes. Hell zefs het eindshot van de film is een reference naar deel 1. Behalve de eerste film zitten er ook een ontieglijk aantal referenties naar King Kong in de film en lang niet allemaal even logisch geimplementeerd. En dat is het probleem met de film. Het is een beetje Jurassic Park, een beetje King Kong en een beetje Asylum blockbuster maar het is niet zijn eigen film. Net als de soundtrack die heel hard probeert te klinken als John Williams maar uiteindelijk toch niet hetzelfde klinkt. Collin Trevorow en co zijn duidelijk fan van de Jurassic Park films en dat is iets wat ik kan waarderen maar ze zijn te erg fan en uiteindelijk is Jurassic World niet veel anders dan een remake van Jurassic Park maar zonder de charme, goede humor of de typische high adventure sfeer die alleen Spielberg op kan roepen.

 

Jurassic World heeft zijn momenten maar lang niet genoeg. Al met al...een mislukking. Hopelijk komt er geen vervolg.

**

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

De film "We need to talk about Kevin" gezien...

 

 

kevin 1.jpg

Deze film komt hard aan. Geweldig geacteerd door hoofdrolspeelster Tilda Swinton, die Eva speelt, een moeder die moet verdergaan na de verschrikkelijke daden van haar zoon Kevin (Ezra Miller, de toekomstige Flash), en wordt geconfronteerd met het tabie of ze eigenlijk wel van hem hield. Door middel van flashbacks wordt krijgen we geleidelijk aan een duidelijk beeld van wat er nu eigenlijk is gebeurd.

 

kevin 2.jpg

Buiten dat sommige zaken vaag blijven, heb ik maar weinig aan te merken op deze film. De soundtrack, het handig gebruik maken van close-ups, het steeds terugkeren van de kleur rood, alles werkt.

Topfilm, dus.

Zeker het boek eens lezen, nog beter. Ik kon het boek niet neerleggen ook al wou ik naarmate ik vorderde meer en meer mijn polsen open leggen.

Nog 3 weken daarna liep ik depressief en dat is nu eens geen hyperbool. Tezamen met East of Eden van Steinbeck mijn favoriete boek ooit.

Link naar reactie

Jurassic World gezien...

 

:angry:

 

Nee... Sorry maar...nee. Ik kan de film nog enige punten geven voor het feit dat hij bij tijden nog best vermakelijk was en dat Chris Pratt erin zat maar voor de rest...nee. Het script trekt nergens op. Een bovennatuurlijk intelligente dinosaurus met psychopathishce trekjes, het leger die Velociraptors wil inzetten in plaats van drones, een militair die nu "velociraptorfluisteraar" is geworden... Ik kan nog wel even doorgaan zo. Het leest als heel erg slechte fanfiction.

 

En fanfiction is precies wat het is te oordelen aan de overdaad aan scenes die een ode moeten zijn aan de eerste film maar volledig uit context zijjn gerukt. "Oh de eerste film had een scene waarin mensen niet mochten bewegen omdat de dinosaurus ze anders zou opmerken, laten wij dat ook doen maar dan vier keer achter elkaar" "Oh de film had twee kinderen erin zitten, laten wij dat ook doen en ze dan precies dezelfde persoonlijkheid geven als de kinderen in de eerste film maar dan zonder enige charme en ze bovendien niets laten doen de hele film lang." "Oh de eerste film had InGen als grote slecterik, laten we InGen terug brengen maar dan met een heel stupide plan." En ga zo maar door. Van personages, tot plotpunten tot hele scenes. Hell zefs het eindshot van de film is een reference naar deel 1. Behalve de eerste film zitten er ook een ontieglijk aantal referenties naar King Kong in de film en lang niet allemaal even logisch geimplementeerd. En dat is het probleem met de film. Het is een beetje Jurassic Park, een beetje King Kong en een beetje Asylum blockbuster maar het is niet zijn eigen film. Net als de soundtrack die heel hard probeert te klinken als John Williams maar uiteindelijk toch niet hetzelfde klinkt. Collin Trevorow en co zijn duidelijk fan van de Jurassic Park films en dat is iets wat ik kan waarderen maar ze zijn te erg fan en uiteindelijk is Jurassic World niet veel anders dan een remake van Jurassic Park maar zonder de charme, goede humor of de typische high adventure sfeer die alleen Spielberg op kan roepen.

 

Jurassic World heeft zijn momenten maar lang niet genoeg. Al met al...een mislukking. Hopelijk komt er geen vervolg.

**

Allemaal waar, maar zo kan ik alle spektakelfilms zoals Star Wars, Mad Max, The Matrix, The Hobbit, Harry Potter, LotR afkraken.

 

Bij die films moet je niet nadenken, gewoon chips eten en trappist drinken :D

Link naar reactie

Ik heb dit weekend samen met de kinderen Star Wars IV gezien. Het was voor het eerst in mijn 38-jarige bestaan dat ik die film zag. Het is een leuke kinderfilm, maar ik zie niet in waarom het een monument zou zijn. Het gezeur van C3PO tegen die andere robot is een weinig geslaagde poging tot humor, voor de rest is de ernst in de film te nadrukkelijk. Ik zie liever een Bond-film.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Sorry maar Mad Max 1 en 4, Lotr en de 1ste drie Star Wars vergelijken met Jurassic World is toch een stap te ver?

 

Sommige mogen dan spektakel films zijn maar ze bevatten ten minste nog personages met persoonlijkheid en een plot. Dat is niet iets waar je Jurassic world kan van beschuldigen.

Tsja, daar verval je in het selektieve bril kijken ;)

 

Zoals Waldorf zegt zijn de eerste Star Wars films eigenlijk kinder/familiefilms. George Lucas was zelfs een beetje depressief na het draaien van SW IV en zei dat hij een kinderfilm had gemaakt :D. Neemt niet weg dat ik het een fantastisch leuke film blijf vinden.

Link naar reactie

Zeker het boek eens lezen, nog beter. Ik kon het boek niet neerleggen ook al wou ik naarmate ik vorderde meer en meer mijn polsen open leggen.

Nog 3 weken daarna liep ik depressief en dat is nu eens geen hyperbool. Tezamen met East of Eden van Steinbeck mijn favoriete boek ooit.

Ik zal het zeker eens opzoeken, alhoewel ik liever happy boeken lees.

Link naar reactie

Allemaal waar, maar zo kan ik alle spektakelfilms zoals Star Wars, Mad Max, The Matrix, The Hobbit, Harry Potter, LotR afkraken.

 

Bij die films moet je niet nadenken, gewoon chips eten en trappist drinken :D

Dat slaat nergens op. Niet alleen horen geen van die films thuis in hetzelfde rijtje als Jurassic World (nu ja The Hobbit 3 een beetje) maar ze horen uberhaubt niet eens in dezelfde categorie geplaatst te worden. Star Wars waren destijds behoorlijk inventieve en vernieuwende science fantasy films. Mad Max is exploitation. The Matrix is een hoog intelligente actie film en Lord of the Rings is een fantasy epos dat meer drama dan actie is.

 

De eerste twee Jurassic Park films kun je evt nog in hetzelfde rijtje plaatsen als de eerste drie Indiana Jones films. Goed gemaakte en zeer vermakelijke avonturenfilms. Maar Jurassic World hoort thuis in hetzelfde rijtje als Indiana Jones 4. Mislukkingen waar we het beter niet meer over hebben.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Dat slaat nergens op. Niet alleen horen geen van die films thuis in hetzelfde rijtje als Jurassic World (nu ja The Hobbit 3 een beetje) maar ze horen uberhaubt niet eens in dezelfde categorie geplaatst te worden. Star Wars waren destijds behoorlijk inventieve en vernieuwende science fantasy films. Mad Max is exploitation. The Matrix is een hoog intelligente actie film en Lord of the Rings is een fantasy epos dat meer drama dan actie is.

 

De eerste twee Jurassic Park films kun je evt nog in hetzelfde rijtje plaatsen als de eerste drie Indiana Jones films. Goed gemaakte en zeer vermakelijke avonturenfilms. Maar Jurassic World hoort thuis in hetzelfde rijtje als Indiana Jones 4. Mislukkingen waar we het beter niet meer over hebben.

Het is allemaal zeer persoonlijk. Ik heb dit jaar een hoop van die 'trilogiëen' herbekeken. The Matrix vond ik helemaal geen intelligente film, dat is kung-fu in een cyberjasje met een afro-american Yoda. Pure aktiefilm.

 

Gisteren Jurrasic Park 3 herbekeken. Dat wordt algemeen als de minste beschouwd. Ik vond het een goede aktiefilm met als voordeel dat het maar 90 minuten duurde zodat het tempo erin gehouden werd.

Ik heb de pest aan de manie om nu films langer dan 2 uur te laten duren (soms bijna 3 uur). Dat resulteert er meestal in dat er stukken ingelast worden waar veel semi-intellectueel en semi-extentialistisch gezeverd wordt . Het duurt meestal een half uur vooraleer er iets gebeurt.

 

Geef mij maar een goed gemaakte aktiefilm zonder pretenties :D

Link naar reactie

Sorry Zwendel maar persoonlijk vind ik dat je de bal aardig aan het misslaan bent.

 

Het is leuk voor jou dat je enkel actie wilt in je film maar om daarom ons te beschuldigen van met een selectieve bril te kijken omdat we 'spektakel' films die iets meer brengen dan enkel actie aangenamer vinden om naar te kijken gaat toch een paar stapjes te ver?

 

Oftewel begrijp ik het punt niet dat je wil maken.

Link naar reactie

Sorry Zwendel maar persoonlijk vind ik dat je de bal aardig aan het misslaan bent.

 

Het is leuk voor jou dat je enkel actie wilt in je film maar om daarom ons te beschuldigen van met een selectieve bril te kijken omdat we 'spektakel' films die iets meer brengen dan enkel actie aangenamer vinden om naar te kijken gaat toch een paar stapjes te ver?

 

Oftewel begrijp ik het punt niet dat je wil maken.

Ik wil maar zeggen dat of we iets (een film, een TV serie, een strip) goed vinden heel persoonlijk en subjectief is en in die zin ALTIJD selectief.

 

Dus als jij zegt dat Jurassic Park slechter is dan The Matrix dan ben je selectief/subjectief.

Als ik zeg dat ik Jurassic Park beter vind dan The Matrix, dan ben ik selectief/subjectief.

 

De gustibus et coloribus... Meer moet je daar niet achter zoeken ;)

Link naar reactie

Over smaak en kleuren valt inderdaad niet te discussiëren MAAR ...*

 

*ganse zinloze paginalange rant, die ik niet ga schrijven, over de erbarmelijke personages en plot van jurasic park en hoe ze het in andere films veel beter aanpakken en dat voor mij actie pas suspense kan opleveren als ik iets voel voor het verhaal of bepaalde personages. Anders vind ik het gewoon zinloos gewurtel of betekenisloos ballet etc...

Link naar reactie

Zonet CREED en JOY gezien in persvoorstelling.

 

De eerste is echt niet goed, Stallone mag de Rocky franchise laten uitsterven.

De 2de is uiteraard de nieuwe David O. Russell. Erg goed, biografische film die eens niet de standaardtemplate volgt. Jennifer Lawrence is magistraal. Het is ongelooflijk hoeveel talent zij heeft, het is haast niet te vatten. Als zij geen Oscar voor beste actrice wint met deze film dan is er geen hoop meer voor deze wereld.

Link naar reactie

Dit zette ik op mijn facebook:

 

"Saw THE REVENANT today, the new movie by Alejandro González Iñárritu.

Wonderful out of this world cinematography and camerowork, but not as intense as movies like Apocalypse Now, Fitzcarraldo or Sorcerer. Need to revisit this again, expectations might have been to high.
This is still a must see and needs to be seen in cinemas on a huge screen..."

 

Volledige review volgt binnenkort...

Link naar reactie

Heb gewacht tot Interstellar op Play More kwam om ernaar te kijken en ik geloof mijn ogen niet. Ben 90 minuten ver geraakt en ga het effe zo laten, misschien vind ik morgen de moed om verder te gaan:

 

What a piece of crap. Fysica voor kleuters, een scenario dat met haken en ogen aan mekaar hangt, pretentieus en emo gezever. Het is erg gesteld met sf films.

Link naar reactie

Heb gewacht tot Interstellar op Play More kwam om ernaar te kijken en ik geloof mijn ogen niet. Ben 90 minuten ver geraakt en ga het effe zo laten, misschien vind ik morgen de moed om verder te gaan:

 

What a piece of crap. Fysica voor kleuters, een scenario dat met haken en ogen aan mekaar hangt, pretentieus en emo gezever. Het is erg gesteld met sf films.

 

We are now mortal enemies!!! :angry:

 

:e014:

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik heb Insterstallar dan toch maar uitgekeken.

 

Vanaf min 90: opeens werd dat goed, een klassieke sf film, een beetje b-range met MacvanTrueDetective die manueel een spaceship gaat besturen, maar best goed.

 

Dan wordt het opeens Fantasy met Mac die via de vijfde dimensie signalen doorgeeft.

 

Kortom: die regisseur moet hoognodig eens de basics van sf en fantasy leren.

Link naar reactie

Wat vind je van mijn theorie

 

dat God een hoofdrol speelt in een poging de mensheid te redden, om zo te goochelen met een gigantisch zwart gat is er nauwelijks genoeg energie in het complete heelal laat staan dat het al mogelijk is, idem voor het opeens laten verschijnen van een wormgat is ook zoiets. Er moet dus goddelijke kracht mee gemoeid zijn, Mac spreekt zelf wel van aliens die ver vooruit zijn qua techniek maar weet die veel, een alien moet zich evengoed schikken naar de natuurwetten en kan geen goddelijke krachten ontwikkelen.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...