Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Black friday deals van ARROW FILMS (op hun eigen site dan) zijn niet interessant voor mij. Het zijn bundels en van die bundels heb ik altijd al een heleboel titels.

Die koopjes van 88 FILMS zijn ietsjes te duur.

VINEGAR SYNDROME doet ook mee. Zo verkopen ze elk jaar een bundel waar je alle uitgaven van het komende jaar kan kopen (ongeveer 60 titels). Very tempting zeker omdat je 50% korting krijgt, maar het is een pak geld om in een keer te leggen en daar zitten te veel jaren'60 en '70 stag films tussen. Niet echt mijn ding.

SEVERIN dan, toch even checken.

EUREKA ENTERTAINMENT doet ook mee en er zijn heel erg goede koopjes te doen. Ik heb daar Wake In Fright en Kiss of the Damned gekocht voor 20 euro.

Link naar reactie

Black friday deals van ARROW FILMS (op hun eigen site dan) zijn niet interessant voor mij. Het zijn bundels en van die bundels heb ik altijd al een heleboel titels.

Die koopjes van 88 FILMS zijn ietsjes te duur.

VINEGAR SYNDROME doet ook mee. Zo verkopen ze elk jaar een bundel waar je alle uitgaven van het komende jaar kan kopen (ongeveer 60 titels). Very tempting zeker omdat je 50% korting krijgt, maar het is een pak geld om in een keer te leggen en daar zitten te veel jaren'60 en '70 stag films tussen. Niet echt mijn ding.

SEVERIN dan, toch even checken.

EUREKA ENTERTAINMENT doet ook mee en er zijn heel erg goede koopjes te doen. Ik heb daar Wake In Fright en Kiss of the Damned gekocht voor 20 euro.

Op Severin films krijg je 60% korting als je severinworship invoert bij de coupons. Das serieus de moeite. Verzending is wel hoog...

Link naar reactie

Heb de afgelopen 2 dagen nog eens naar de 2 eerste Hobbit films (extended editions all the way, baby) gekeken om dan voor de eerste keer naar de derde te kunnen kijken. Ik heb die spijtig genoeg niet in de cinema kunnen bekijken.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom iedereen die films zo loopt af te zeiken. Minstens even goed als de Lord of the Rings trilogie. Net als bij LotR vind ik de derde film bij The Hobbit de beste. The Battle of the Five Armies is een masterclass van het in beeld brengen van militaire strategie. Peter Jackson heeft een gave om Mayhem in beeld te brengen.

Als je bovendien weet dat Jackson quasi geen voorbereidingstijd had toen hij de nieuwe reeks aanvatte (door het vertrek van del Toro), dan krijg je nog meer respect voor het talent van Jackson en zijn team. Ok, de derde film is beter omdat ze meer voorbereiding konden inbouwen, maar aangezien ze wel heel veel voorbereiding hadden voor LotR en ik daar ook de derde film de beste vond, denk ik niet dat de mate van voorbereiding een beslissende factor was in de kwaliteit van de films.

Veelgehoorde kritiek op de trilogie was dat een klein boekje zo werd uitgebreid dat het niet meer leek op The Hobbit. So fuckin' what... Je krijgt nog meer Tolkien, wat is het probleem eigenlijk.
Ander punt van kritiek dat altijd aangehaald wordt: te veel cgi. Uhm, de grote blockbusters hebben allemaal zoveel cgi. Ik weet trouwens ook niet hoe je veel van de actie/personages live zou in beeld brengen as je de schaal van de films bekijkt. De Cgi is hier trouwens erg goed.
Laatste punt van kritiek dat ik vaak hoorde: tis voor kindjes! Schuilt er dan geen innerlijk kind meer in jou? I weep for you, my friend. Bovendien is het ook niet echt waar dat het voor kindjes is. De derde film is in zijn extended cut erg donker en bij momenten zelfs gory. De vernietiging van Laketown door Smaug is een schitterende 12-minuten durende sequentie en the Battles for Erebor en Dale zijn fantastisch. Begint op grote schaal en naarmate de film vordert worden de gevechten intiemer, persoonlijker en komt het tragische echt goed naar boven.

Zijn het de beste films uit Jackson's carrière? Neen. Zijn het uiterst goeie films in het oeuvre van één van mijn favoriete regisseurs? Ja!

 

UPDATE: voor de duidelijkheid: mijn mening... Als ik naar LotR, The Hobbit of Star Wars kijk, dan krijg ik altijd het kerstgevoel. Ik heb niets met die feestdagen, maar ik vier die periode door naar die fils te kijken.

Link naar reactie

Ik denk dat men vooral de hype ligt af te zeiken. LotR, Harry Potter, GoT, Hobbit, het is allemaal zeer goed gemaakt massaconsumtieentertainment en zoals je zegt perfect om met de feesten met een (of meerdere) pakje(s) chips en een goede trappist te bekijken.

 

Maar er zijn dan altijd fans die die films onredelijk goed vinden en gaan ophemelen en dan komt er als reactie een aantal mensen die die hype overdreven vindt en de films dan weer onredelijk slecht gaan beoordelen.

 

Moraal van het verhaal: vorm zelf je mening en volg de kudde niet :)

Link naar reactie

Heb de afgelopen 2 dagen nog eens naar de 2 eerste Hobbit films (extended editions all the way, baby) gekeken om dan voor de eerste keer naar de derde te kunnen kijken. Ik heb die spijtig genoeg niet in de cinema kunnen bekijken.

 

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom iedereen die films zo loopt af te zeiken. Minstens even goed als de Lord of the Rings trilogie. Net als bij LotR vind ik de derde film bij The Hobbit de beste. The Battle of the Five Armies is een masterclass van het in beeld brengen van militaire strategie. Peter Jackson heeft een gave om Mayhem in beeld te brengen.

 

Als je bovendien weet dat Jackson quasi geen voorbereidingstijd had toen hij de nieuwe reeks aanvatte (door het vertrek van del Toro), dan krijg je nog meer respect voor het talent van Jackson en zijn team. Ok, de derde film is beter omdat ze meer voorbereiding konden inbouwen, maar aangezien ze wel heel veel voorbereiding hadden voor LotR en ik daar ook de derde film de beste vond, denk ik niet dat de mate van voorbereiding een beslissende factor was in de kwaliteit van de films.

 

Veelgehoorde kritiek op de trilogie was dat een klein boekje zo werd uitgebreid dat het niet meer leek op The Hobbit. So fuckin' what... Je krijgt nog meer Tolkien, wat is het probleem eigenlijk.

Ander punt van kritiek dat altijd aangehaald wordt: te veel cgi. Uhm, de grote blockbusters hebben allemaal zoveel cgi. Ik weet trouwens ook niet hoe je veel van de actie/personages live zou in beeld brengen as je de schaal van de films bekijkt. De Cgi is hier trouwens erg goed.

Laatste punt van kritiek dat ik vaak hoorde: tis voor kindjes! Schuilt er dan geen innerlijk kind meer in jou? I weep for you, my friend. Bovendien is het ook niet echt waar dat het voor kindjes is. De derde film is in zijn extended cut erg donker en bij momenten zelfs gory. De vernietiging van Laketown door Smaug is een schitterende 12-minuten durende sequentie en the Battles for Erebor en Dale zijn fantastisch. Begint op grote schaal en naarmate de film vordert worden de gevechten intiemer, persoonlijker en komt het tragische echt goed naar boven.

 

Zijn het de beste films uit Jackson's carrière? Neen. Zijn het uiterst goeie films in het oeuvre van één van mijn favoriete regisseurs? Ja!

 

UPDATE: voor de duidelijkheid: mijn mening... Als ik naar LotR, The Hobbit of Star Wars kijk, dan krijg ik altijd het kerstgevoel. Ik heb niets met die feestdagen, maar ik vier die periode door naar die fils te kijken.

 

Ik kan niet voor iedereen spreken maar het probleem met The Hobbit voor mij is dat het iets wilde zijn wat het niet is. The Hobbit (het boek) is een kinderboek. Een modern sprookje zo je wilt maar geen epische fantasy ala Lord of the Rings. The Hobbit (de films) waren dat in het begin ook niet. De eerste film heb ik zeer van genoten. Het was een goede actie/avonturen film (min of meer) voor het hele gezin. Meer hoefde het ook niet te zijn. De tweede film echter gooide er al van alles in wat er niet in hoorde en was daardoor veel te langdradig. Maar evengoed, ik heb er nog van genoten gewoon omdat het dat Tolkien sfeertje wel had. Niet het epische van LoTR, dat probeerde het , maar faalde) De derde film echter is het meest problematisch en terugkijkend denk ik dat ik nog te mild ben geweest in mijn mini recensie ervan. Als ik iets een masterstroke vind van Jackson in de LoTR films dan is het dat hij The Scouring of the Shire heeft weg gelaten. Waarom? Omdat het overbodig is. Middle Earth is bevrijd. Dat is een prima climax. Daar hoeft niks achteraan. Met The Hobbit is het precies hetzelfde. The Hobbit eindigt feitelijk een half uur in film drie. De rest van de film is overbodig. En waar Jackson met LoTR de wijsheid dat te zien en dta gedelte van eht boek eruit te knippen is hij hier een te grote fanboy om diezelfde beslissing te durven nemen. Gevolg: twee uur lang bijna alleen maar vechten. *yawn* The Hobbit wil graag groots, episch en met de nodige diepgang zijn. Net zoals LoTR maar zo is het nooit oorspronkelijk geschreven. The Lord of the Rings (het boek) is een epos met ijzersterk karakterdrama en diepere thema's. The Hobbit is gewoon leuk tijdverdrijf. En de films hadden dat ook moeten zijn.

 

Wat de visuals betreft ben ik het gedeeltelijk met je eens. Er zit veeeel te veel CGI in. Tot op het punt dat ik ervan overtuigd was naar een video spelletje te kijken. En ik hou van games maar games moeten eruit zien als games en films moeten eruit zien als films. (ook geen fan van de meeste 3D animatie) Waar ik je roerend gelijk geef is dat er in de meeste blockbusters teveel CGI zit. Maar ik vind de meeste Blockbusters ook gatlelijk om te zien. De beste blockbusters zijn voor mij de blockbusters die niet op een mega groot budget zijn gemaakt zoals Kick Ass of Hellboy. Films waaraan je kunt zien dat de makers hebben nagedacht over ieder effect en niet zomaar met geld hebben gesmeten. Waarom de ovrdaad aan CGI in The Hobbit voor mij extra storend is, is omdat LoTR bestaat. Bij LoTR hebben ze relatief weinig CGI gebruikt (maar goed ook als je kijkt naar sommige CGI shots in de films) maar vooral heel veel gedaan met practical effects zoals, miniaturen, poppen, make-up etc... Het gevolg is dat in die films Middle Earth eruit ziet als een werkelijke wereld waar je in zou kunnen wonen en leven. Het heeft geloofwaardigheid. Enkel jaren later en Middle Earth ziet eruit als eh...Skyrim. Niet dat er iets mis is met Skyrim maar je begrijpt wat ik bedoel. Het was voor mij een grote afknapper. Veel te plastisch en perfect ogend en niets van die rauwe, lived in look van Lord of the Rings. Je zegt dat ze de schaal van The Hobbit niet hadden kunnen doen zonder die overdaad aan CGI. Lord of the Rings is op een nog grotere schaal en hun is het wel gelukt met nog indrukwekkendere shots. The Hobbit is een schoolvoorbeeld van een Regissuer die tevel budget heeft gekregen en niet meer weet wat ie ermee moet doen. Zeker als je, je bedenkt dat de volledige LoTR trilogie minder heeft gekost dan alleen de eerste Hobbit film. (LoTR: 281 miljoen, Unexpected Journey: 315 miljoen)

 

Btw: Naar mijn mening is Jackson's beste film nog steeds Heavenly Creatures. Een nagenoeg perfecte film voor zover ik het zie. 

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Zoals zo vaak ga ik niet akkoord met je. Die 'teveel cgi' is de kritiek die ik hoor, niet wat ik zeg. Als het goed gedaan is, bestaat te veel niet.

Ik zou ook niet onderschatten hoe veel CG er in de LotR films zat. Is het hier meer? Ja, maar het is allemaal goed gedaan dus voor mij geeft het niet, zeker niet in dit soort films.

Link naar reactie

Komt er nog bij dat de lange versie van deel 3 echt veel verschilt met hetgeen in de cinema te zien was. In de bioscoopversie was er geen strijd tussen de Elven en de Dwergen. In de lange versie heeft hij die scènes er gelukkig wel kunnen insteken. Hij geeft uitleg hierover in de extra's. En die extra's waren ook weer prachtig. 

Link naar reactie

Komt er nog bij dat de lange versie van deel 3 echt veel verschilt met hetgeen in de cinema te zien was. In de bioscoopversie was er geen strijd tussen de Elven en de Dwergen. In de lange versie heeft hij die scènes er gelukkig wel kunnen insteken. Hij geeft uitleg hierover in de extra's. En die extra's waren ook weer prachtig.

Ja, ik ben nu bezig aan blok 2, dus al 5 uur achter de rug. Als ik dat zie dan kriebelt het om zelf een film te maken. Ik vergeet haast dat je daar talent voor nodig hebt... ????

Link naar reactie

Ik vond net dat het in het boek eigenlijk geloofwaardig over kwam maar in de film was het gewoon raar. Jackson kon er precies niet genoeg tijd aan besteden waardoor hun motivatie raar was en hun vechten kwam absurd "overpowered" over, niemand kan hun raken maar zij kunnen iedereen raken

Perfect normaal toch voor ghosts?

Link naar reactie

2 Films gezien dit weekend, Judge Dredd en Funny Games remake.

 

Judge Dredd was beter dan ik me kan herinneren, de film ziet er uitstekend uit met als hoogte punt Mean Machine Angel en natuurlijk de ABC warrior :)

Het probleem is meneer It's a lieuw, I am the Luw! Stallone....

 

Daarna Funny Games, de 1 op 1 remake, ik zag geen verschil met het origineel....Blijft een zeer zware film om te kijken...erg goed maar wel naar...

Link naar reactie

StarTrekStardateCollectionDVD.png

 

Voor december. Heb maar een paar ervan gezien en herinner mij zelfs niet welke.

 

Vandaag gezien: Star Trek: The Motion Picture (1979).

Komt nogal traag op gang en de special effects zijn natuurlijk niet up to date, maar dat valt al bij al mee. Het is een (heel) leuke film met een originele en goede ontknoping.

Wie de TV reeks niet gezien heeft en de personages niet kent gaat er natuurlijk niks aan vinden vrees ik.

 

Op naar de volgende :)

Link naar reactie

Deze ochtend American Psycho. Goede film. Al vraag ik me af wat dat einde is. Ik deed wat opzoekwerk en blijkbaar

 

 

Is hij toch een seriedoder?

 

 

Was dat niet de bedoeling van het boek/film? Opzettelijk verwarring veroorzaken om de auteur's kritiek tegen de yuppiecultuur aan te tonen dat je na een tijd zelf niet meer kan weten wat echt en wat fake is, en dat het uiteindelijk allemaal niets uitmaakt?

 

Enfin, tis lang geleden dat ik de film gezien heb, maar dat is toch wat ik herinner dat mijn gevoel was, ik zou hem eens moeten herkijken want ik vond het echt een fantastische film

Link naar reactie

StarTrekStardateCollectionDVD.png

 

Voor december. Heb maar een paar ervan gezien en herinner mij zelfs niet welke.

 

Vandaag gezien: Star Trek: The Motion Picture (1979).

Komt nogal traag op gang en de special effects zijn natuurlijk niet up to date, maar dat valt al bij al mee. Het is een (heel) leuke film met een originele en goede ontknoping.

Wie de TV reeks niet gezien heeft en de personages niet kent gaat er natuurlijk niks aan vinden vrees ik.

 

Op naar de volgende :)

Dezelfde box is gisteren bij mij toegekomen, maar dan in blu-ray formaat.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...