Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Deprimerende films. Revolutionary Road: ik wou dat ik op voorhand wist hoe deprimerend, dan had ik niet gekeken. Requiem for a Dream: ik ben er nog altijd niet uit of die nu grappig bedoeld is of niet, maar grappig was het allerminst.

 

Dan prefereer ik toch: Flesh Gordon 2: Flesh Gordon Meets the Cosmic Cheerleaders :D

Link naar reactie

ROBOCOP (remake)

Iedereen had wel kritiek op deze film toen hij uitkwam. Te braaf, niet zo extreem in alles als het origineel, niet politiek, bladiebla... Allemaal verliezen ze uit het oog dat dit wel een goede film is! Neen, hij is niet beter dan de eerste, maar hij focust op andere zaken en blijft interessant. Transhumanisme, corrupte flikken, onmachtige politici die de speelbal zijn van onscrupuleuze ceo's, het zit er allemaal in. Wordt het te weinig uitgewerkt? Ja, maar toch meer dan in de meeste films. Is het allemaal wat te braaf? Ja, maar Paul Verhoeven valt gewoon niet te emuleren en het strekt padilha tot eer om dat ook niet te proberen (Verhoeven schonk bv weinig aandacht aan de personages, wat logisch is als je een karikaturale satire maakt, maar hier krijg je wel een grotere blik op de menselijke kant). Toch kan hij niet volledig zijn ding doen. Dat zie je als je zijn eerdere films kent (dan begrijp je ook waarom mgm hem aangetrokken heeft).

De film verdient het echter totaal niet om volledig met de grond gelijkgemaakt te worden en het is ook eens leuk om geen over the top special effects bonanza te hebben als third act.

Conclusie: had beter gekund, maar nog altijd beter dan het overgrote deel van de remakes, sequels en whatever else we door ons strot geramd krijgen.

Link naar reactie

Back to the Future Trilogy besteld.

 

Ook één van die reeksen waar ik de films wel in stukken brokken gezien heb (maar nooit helemaal), zie ook mijn aankoop van de Mad Max Trilogy, die films ook altijd maar in stukskes een beetjes gezien.

 

Nieuwe film : tijd voor de Mad Max Trilogy.

2015 : tijd voor de Back to the Future Trilogy. :)

Link naar reactie

THE GUEST

Je kan de film nog het best zien als een hedendaagse John carpenter film. Ik weet dat carpenter nu ook nog films maakt, maar zijn hoogdagen uit de jaren '80 en '90 zullen wel nooit meer terugkeren.

Ik zeg het u, in de indiescene gebeuren de interessantste dingen. Adam Wingard is daar het beste bewijs van. Zijn vorige, you're next, was al één van de beste slashers ooit gemaakt en deze film, een soort actie-thriller, is nog beter. Naar het einde toe laat het verhaal het een beetje afweten, maar de visuele flair en vooral de fantastische eighties soundtrack (beter gebruikt dan in guardians of the galaxy overigens) hield mij bij de les. Dan Stevens is ook perfect als de mysterieuze David, geloof me het personage blijft hangen. Genoeg CW kwaliteiten om te geloven dat iedereen door hem ingenomen is, maar toch ruw genoeg om u toch onbehaaglijk te voelen bij zijn gedragingen. De blu-ray kwam in Engeland uit op 29 december, dus ik kan de film spijtig genoeg niet toevoegen aan mijn top 5 films later in dit jaar, maar ik weet nu wel al dat dit één van mijn favoriete films zal zijn die ik zag in 2015... Nu even op zoek gaan naar de soundtrack.

Link naar reactie

Tja collegehumor...  :e009:     

:e012:

Nerdmode : het filmpje is ook helemaal fout. Op dat moment in de film kunnen ze niet door de tijd reizen. :P

 

De tweede film zit zo ook vol met tijdreisfouten ;)

Alle tijdreisfilms zitten vol met tijdreisfouten als je erover gaat nadenken.

 

College humor: heb deze binnengekregen, heb ik indertijd goed mee gelachen, ben benieuwd.

 

91DnVZuFKJL._SL1500_.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...