Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

De tweede heb ik ondertussen al een viertal keren gezien en nog steeds vind ik dat een zeer zwakke film, zeker om door De Palma gemaakt te zijn.

De Palma's 'conventionele' films vallen nogal tegen. Scarface vond ik eigenlijk maar niks. The Untouchables was wel vrij goed.

 

Mission Impossible was wel beter dan de TV reeks, maar dat was dan ook k*t met peren.

Link naar reactie

Oh ik vond Mission Impossible best leuk, veel beter dan de tweede...dat was echt een drol...

 

Gisteren The Ghost Writer gekeken, een leuke thriller van Polanski en een zeer tof einde. Aanrader!

De tweede MI heb ik vandaag ook bekeken, is inderdaad een drol, maar een genietbare (euhm).

 

Zonet DALLAS BUYER'S CLUB gezien.

Volgt de standaard structuur van dit soort human interest films slash biopics en dat werkt een beetje in zijn nadeel. Zoals steeds hangt het af van de vertolkingen of dit soort films goed zijn of eerder een standaard tv-film. Wel, hier zit dat uiterst goed, so watch it if you haven't already...

Link naar reactie

Scanners 3: scanners 2 was al niet goed en deze is zo slecht dat het een parodie wordt. Leuk om naar te kijken dus.

 

Lost in La Mancha had ik al eens gezien en het blijft fantastisch. Het verhaal over die film die er nooit gekomen is, is waarschijnlijk beter dan de film ooit zou zijn geweest. Een absolute must voor wie hem nog niet zou gezien hebben.

 

Invitation Only is een Taiwanese low budget slasher. Niks bijzonder, maar goed gedaan

Link naar reactie

MISSION IMPOSSIBLE II

John woo in Hollywood, tis toch nooit wat geworden, behalve face-off dan.

 

MISSION IMPOSSIBLE III

Ugh, mr wannabe Spielberg JJ Abrams... Waarom mag die eigenlijk films maken. He's gonna fuck up Star Wars, I just know it. Philip Seymour Hoffman is wel fantastisch (maar Ondergebruikt).

 

MISSION IMPOSSIBLE GHOST PROTOCOL

De eerste van de vier die ik kon appreciëren... Entertainende film met goeie actiescenes en het is eens niet alleen maar een Tom cruise show.

 

KNIGHTS OF BADASSDOM

Had alles om een goeie film te zijn. Jason stackhouse, Tyrion Lannister, river tam en ga zo maar door. Toen kwamen de malafide producers... Joe Lynch werd tijdens de post-productie van de film gesmeten en wat overblijft is 1-dimensioneel, onafgewerkt en saai. Such a shame...

 

WRONG TURN 4

Ik dacht dat het niet slechter kon dan de 3de... Hoe naïef ben ik??

 

THE PRINCE AND ME

Eigenlijk is het spijtig. Julia Stiles is een erg goede actrice die altijd in middelmatige films zit of een minirol heeft in grote films (bourne, silver linings PlayBook,...). Spijtig, deze is ietwat above average, maar heel cliché. Leuk om eens te bekijken, dus.

 

AND THEN CAME LOLA

Een lesbische hervertelling van Lola Rennt. It sucks, slecht geacteerd en geregisseerd.

Link naar reactie

AUX YEUX DES VIVANTS

Hmm, de film heeft problemen met het ritme en de climax is ook een sof, maar deze nieuwe worp van Maury en Bustillo heeft veel goeds te bieden en is verschillend genoeg van een standaard productie dat ik dat de film met een gerust hart vergeef. Hadden ze ook maar wat meer geld gekregen...

Link naar reactie

Een paar films afgelopen dagen gezien.

The Woman: wat minder verontrustend dan The Girl Next Door. Wel goed maar toch had er meer in gezeten. Het ging pas op het eind echt los, daar tussen is het een tikje saai.

Dolls: Een hele leuke poppenhorror film van Stuart Gordan, erg grappig en de effecten zijn best goed gedaan.

Edge Of Tomorrow: Ja net niet eigenlijk. De veldslagen met de militairen en hun outfit zien er indrukwekkend uit. De Aliens echter niet, monsters ala Starship Troopers had er beter bij gepast. Wel een leuke actiefilm, maar meer ook niet...

Link naar reactie

Het idee achter Edge Of Tomorrow is leuk maar de aliens passen er inderdaad niet goed in, te geforceerd. Al bij al heb ik me wel geamuseerd met de film wat ook belangrijk is.

 

Interessante lijstjes op brainfreeze, ik wist niet dat Captain Amerika zo goed aangeschreven werd. Ik ben superheldenfilms al een tijdje beu maar Guardians of the Galaxy was zo fantastisch dat ik het genre nog eens ga uitproberen. :)

Link naar reactie

Voorbije dagen nogal wat kunnen bekijken:

Hitchcock:

Topaz: goeie film tout-court

The Man Who Knew Too Much (de remake): één van mijn favoriete Hitchcock films ondanks de vele plotholes en onwaarschijnlijkheden

The Trouble With Harry: nogal ongewoon voor Hitchcock, een zwarte komedie. Je ziet dat hij er niet goed in is, maar toch interessant om te zien.

 

10000 BC: leuke spektakelfilm.

Moonrise Kingdom: mooie film. Een beetje raar, maar het viel mij op dat het visueel nogal op The Trouble with Harry leek: overgesatureerde kleuren en peperkoeken huisjes.

Black X-mas (de  originele): goeie horror met intrigerend einde.

 

Police Academy 1: goeie pretentieloze onzin. Heb de box dus nog 6 tegaan :)

Naked Gun 2 1/2: even goed als de eerste. Nog 1 te gaan.

 

Nog een stinker: Parenthood. Men zou komische films met kinderen moeten verbieden. Uncle Buck was ook al zo'n miskleun en Steve Martin is meestal eerder irritant dan grappig.

 

ddddd_zpsb3adf255.jpg

Link naar reactie

MOTHER'S DAY

Ik had het niet verwacht van een remake, maar dit is een hardcore filmpje... Erg goed ook al kan het soms de clichés niet uit de weg gaan. Dat gebeurt echter niet al te vaak. Vooral omdat er ook aandacht geschonken wordt aan de psychologische spelletjes tussen de vrienden en die zotte familie.

 

THE RIGHT STUFF

Niet echt mijn ding... Allerminst een slecht film, maar het interesseerde me niet zo. I'm more of a space man, not an almost space man...

 

DR NO

De eerste bond-film en dat merk je er aan... Redelijk traag en oninteressant, maar je merkt al de kiemen van wat bond later zal worden.

 

FROM RUSSIA WITH LOVE

Ah, dit is in tegenstelling tot dr no wel een volbloed Bondfilm! Maar het kan nog beter, op naar de volgende.

 

THE PIT AND THE PENDULUM

Kinda boring, maar de film wordt wel enigszins rechtgehouden door de intense vertolking van Lance Henriksen en die typische zwarte humor die stuart gordon in al zijn films legt.

 

FEAR X

Dit is geen conventionele thriller. Het is onmogelijk voor Nicolas Winding Refn om een conventionele film te maken en daarom hou ik ook zo van hem. Man, wat is dat een goeie regisseur.

Het is trouwens raar dat hij nog geen pure horrorfilm gemaakt heeft, want hij kan als geen ander een nachtmerrieachtige sfeer creëren en dat schijnbaar vanuit het niets met enkel maar minimalistische muziek en trage camerabewegingen.

 

THE MASTER

Er zijn maar enkele regisseurs die ik volg no matter what. David fincher, Terrence Malick, darren aronofsky en uiteraard de regisseur van deze film, Paul Thomas Anderson. Prachtige 65 mm cinematografie en schitterende vertolkingen, maar raakt me maar op enkele momenten zo diep als de vorige PT Anderson, there will be blood. Het is moeilijk om te zeggen waarom. Anderson is altijd iemand geweest die de menselijke natuur blootlegt en misschien interesseerde dat deel dat onderzocht werd in TWBB mij meer. Er zijn dus geen intrinsieke fouten met deze film, het heeft gewoon met persoonlijke smaak te maken.

 

NINJA SCROLL

Voor het verhaal moet je het niet doen, maar who cares met zo'n fantastische actiescenes en geschifte personages!

Link naar reactie

THE BUSINESS OF STRANGERS

Allesbehalve een origineel verhaal, maar het is er wel één dat ze niet genoeg kunnen doen... Alleen spijtig dat het op zo'n tv-film wijze gebracht werd. Ik denk altijd bij dit soort films: what would David fincher do? Niet dit alleszins... Ik zeg het opnieuw, Julia Stiles is een fantastische actrice (ook hier), maar ze wordt altijd in middelmatige films gecast. It's a fuckin' shame! There is no justice in this world.

Link naar reactie

Eerlijk gezegd, na 30 minuten heb ik hem afgezet. Geen een keer zelfs maar moeten glimlachen, ik begon eerder depri te worden.

 

Gisteren was er wel het geweldige 'Up' op tv en vadaag al Police Academy 2 gezien (met kapitein Mauser :D)

 

Parenthood is dan ook geen klucht, eerder een soort zwarte humor over het opvoeden van kinderen en het gezinsleven. Je kunt het ook zien als een soort reactie op de vooruitstrevende (experimentele) opvoeding technieken uit die jaren.

 

De Police Academy box heb ik ook, blijft leuk al moet je bij de laatste wel hard je best doen. :)

Link naar reactie

 

FEAR X

Dit is geen conventionele thriller. Het is onmogelijk voor Nicolas Winding Refn om een conventionele film te maken en daarom hou ik ook zo van hem. Man, wat is dat een goeie regisseur.

Het is trouwens raar dat hij nog geen pure horrorfilm gemaakt heeft, want hij kan als geen ander een nachtmerrieachtige sfeer creëren en dat schijnbaar vanuit het niets met enkel maar minimalistische muziek en trage camerabewegingen.

 

 

 

Onbegrepen film van Winding Refn, hij was daar bijna door failliet gegaan. Volgens mij is hij daarna de Pusher II en III films gaan maken. Ik vond het erg sterk, een beetje Coen brothers meets Lynch.

Link naar reactie

Small Apartments - Lekker vage film, omschreven als misdaadkomedie. De wijze waarop het is gefilmd is subliem door director Jonas Åkerlund (bekend van muziek video's). Een topcast met James Caan, James Marsden, Johnny Knoxville, Dolph Lundgren en de hoofdrol voor Matt Lucas (Little Britain). Geen complex verhaal, maar zo ontzettend ongegeneerd en absurd. Ik heb ervan genoten.

 

Mud - Met Matthew McConnagheuhwdutfwe in de hoofdrol als Mud, die op de vlucht is voor een stel gangsters. Twee 14-jarige jongens lopen hem tegen het lijf op een eiland in de rivier waar ze een boot in de boom hebben gevonden. Hij blijkt daar te wonen en een plan te smeden om er weg te komen. Hij heeft daarvoor de hulp nodig van de jongens om contact te maken met zijn geliefde die in het dorp zich in een motel ophoudt. Erg mooie film over de vriendschap die tussen de jongens en Mud ontstaat. De sfeer is net zo broeierig als bij True Detective, heerlijk. Goed drama.

 

Life of Pi 3D - Had ik nog niet gezien en mijn eerste 3D ervaring (op m'n nieuwe tv). Het verhaal is niet zo erg sterk, maar door hoe wonderbaarlijk mooi het gefilmd is blijf je kijken. Zeer goede acteerprestatie van de jonge hoofdrolspeler die op een bootje probeert te overleven na een scheepsramp. Hij is echter niet alleen op het bootje, maar samen met een tijger. Erg leuk!

Link naar reactie

BOYHOOD

Gaat over niets en over alles. Typisch zo'n film waar geen einde aan mag komen... Zelfs na 2u45min voel je een soort gemis, je wil nog langer deel uitmaken van de levens die je te zien krijgt. Waaa, zo goed!!!! Had ik hem wat eerder gezien dan had ik hem in mijn brainfreeze eindejaarslijstje gezet. Misschien het enige minpuntje: de zus verdwijnt wat op de achtergrond naarmate de film vordert.

Link naar reactie

 

Parenthood is dan ook geen klucht, eerder een soort zwarte humor over het opvoeden van kinderen en het gezinsleven. Je kunt het ook zien als een soort reactie op de vooruitstrevende (experimentele) opvoeding technieken uit die jaren.

...

Wel het zat samen met Uncle Buck in een goedkope tweedehands verzamelbox met o.a. ook The Blues Brothers en Groundhog Day. Dus het is zeker geen miskoop geweest :)

 

Groundhog Day (her)bekeken en dat blijft leuk.

 

Rear Window: de Hitchcock's van de jaren '50 zijn en blijven de beste.

 

Images van Altman. Een goeie psycho/horror thriller. Ben min of meer systematisch de Altman films aan het het (her-)bekijken. Die man zijn films zouden toch eens opnieuw goed (BR) moeten uitgebracht worden. Sommige zijn zeer moeilijk (dit was een Italiaanse versie van zeer matige kwaliteit) tot onmogelijk (Come Back to the Five and Dime...) te vinden.

 

Edit: had ook wat Kersthorror gekocht. Christmas Evil (you better watch out) moet zowat de slechtste zijn die ik tot nu toe gezien heb...

Link naar reactie

Interstellar - Deze film vanmiddag tekenen, althans hij begon vanmiddag. Lange zit, maar de tijd vliegt voorbij. Zee intelligent verhaal, wat je ook mag verwachten van Nolan. De cast speelt de sterren van de hemel en brengen een zeer geloofwaardig verhaal. Ik heb dit jaar maar een film in de bios gezien, en ik ben blij dat het deze was! Gaat dat zien!! 9/10

 

Venus in Fur - Leuke Franse film, waarin een actrice de regisseur probeert te overtuigen dat zij de geschikte kandidaat is de vrouwelijke hoofdrol te spelen. Er zitten een paar leuke twists in. In de film zijn maar twee acteur en die zijn mooi op elkaar ingespeeld. Met veel plezier naar gekeken. 7/10

Link naar reactie

"Joe". In het begin wist ik niet waar het heen ging, maar op de duur begon ik ongemakkelijk te worden van de dreiging. Naderhand gelezen dat de opzichter écht een spraakgebrek had en door de regisseur gewoon van straat werd geplukt om in zijn film mee te doen, net zoals de vader van de jongen, die in de film een aan drank verslaafde nietsnut met losse handjes speelt. In werkelijkheid was ie dat ook in het echt, en werd hij gewoon als dakloze met een impressionant strafblad van straat geplukt. Enkele maanden na de opnames overleed hij in een plasje water, waarin hij vermoedelijk gevallen was na het verliezen van zijn bewustzijn door het alcoholmisbruik. Slechts 53 jaar oud geworden, alhoewel hij er minstens 70 uitzag...

 

In de film zit een scène waarin hij niet meer recht raakt en zijn zoon lachend vertelt dat hij zijn fles als hoofdkussen zal gebruiken. Op dat moment kon ie écht niet recht, door een probleem dat veroorzaakt werd door het jarenlange drankmisbruik. Dat hebben ze dan maar in de film verwerkt. Ook de scène tussen de opzichter en de vader, die tijdens het werk een sigaretje rookt, is volledig geïmproviseerd. Hun scheldtirades waren niet vooraf ingecalculeerd. De regisseur had hem gewoon gevraagd daar te gaan roken, waarna hij de opzichter vroeg op hem af te gaan en hem af te bekken.

 

Op een gegeven moment begint de vader in een dronken bui zittend te breakdancen voor zijn zoon, en meende ik écht dat ie daar wel nog kaas van had gegeten. Blijkt hij in een vorig leven inderdaad nog een goeie breakdancer te zijn geweest die voor het Amerikaanse leger nog in Japan gestationeerd was en vloeiend Japans kon...

 

Met dat allemaal in het achterhoofd een verdomd indrukwekkende film.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Eén van de cadeautjes die ik kreeg voor Nieuwjaar was de BR van Silent Hill. 

Nooit gedacht dat dat iets voor mij zou zijn, een film van een game...

Maar potverdorie, ik vond dat een zeer goeie film.

 

Ja dat was onverwacht een goede film.

 

Sisters van DP: grotendeels gepikt van Hitch, maar toch origineel genoeg en uitstekend.

The People Under the Stairs: goeie en grappige horror.

Naked Gun 33 1/3 was een stuk minder dan de eerste twee, maar nog altijd beter dan 95% van alle andere 'komedies'.

Link naar reactie

Guardians of the Galaxy 3D - Kostelijk mee vermaakt. Had er nog nooit comics van gelezen, maar de mix van humor, actie, sci-fi en de goede soundtrack was een perfecte cocktail voor een topfilm. 8/10

 

Dallas Buyers Club - Een man, trailer trash, krijgt te horen dat hij hiv positief is en nog maar 30 dagen heeft te leven. Hij heeft hier geen vrede mee en doet alles wat in z'n macht ligt om het nog zo lang mogelijk uit te houden. Een strijd met de FDA (Food & Drug Administration) en de handel in 'illegale' medicijnen die ook hem helpen te (over)leven met aids, zorgen ervoor dat hij die 30 dagen ruimschoots haalt. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Uitstekende cast met Matthew McConaughey, Jared Leto en Jennifer Garner. Heeft ook nog 3 Oscars gewonnen, waaronder voor de twee genoemde heren. 8.5/10

Link naar reactie

THE PURGE: ANARCHY

De film is op zijn best als hij rifft op de premisse ervan, dat gedurende 12 uur alle misdaad legaal is. De film bevat dan ook heel wat goede ideeën, maar spijtig genoeg worden de interessantste voortijdig geaborteerd om weer het standaard stramien te volgen. Het is zelfs frustrerend dat een film die zoveel goede ideeën bevat, die elk een film zouden kunnen opleveren, zo bland en voorspelbaar is geworden. Telkens weer denk je 'ja, het gaat interessant worden' en dan gaat demonaco weer over naar de hollywoodiaanse orde van de dag... Wie geeft er wat om die 1dimensionele personages, ik wil de anarchie die mij in de titel beloofd werd! Ik wil de mens als beest zien, ik wil dat er gespeeld word met die arm-rijk tegenstelling!

De eerste film nam een simpel idee en kon dat uitrekken over anderhalf uur, het tweede deel belooft veel, maar is nog niet half zo succesvol. Wat een gemiste kans...

Link naar reactie

The Grand Budapest Hotel - We volgen Gustave H. (Ralph Fiennes) de concierge van het Grand Budapest Hotel. Samen met Zero Moustafa, de lobbyjongen maken ze nogal een avontuur mee. Zero blikt samen met een schrijver (Jude Law) terug op dit verhaal, waarin ze een waardevol schilderij, Boy with Apple, stelen, die hen uit een erfenis toekomt. Het is echter het grootste familiefortuin en daarom volgt er een lange achtervolging door de familie om het schilderij terug te krijgen. Ik heb er smakelijk om gelachen en kan niet wachten op de volgende film van Wes Anderson. Je moet van de stijl van Wes Anderson houden, anders vindt je dit waarschijnlijk niets. Zeer kleurrijk, absurde humor, grappig en op een komische wijze ook nog gewelddadig. Er doet een waslijst aan sterren mee die allemaal een leuke typetje spelen (Adrien Brody, Willem Dafoe, Bill Murray, Owen Wilson, Tilda Swinton etc). 8/10

Link naar reactie

DIVERGENT

Meer dan interessant genoeg om het vervolg te willen zien. Het mist wel een beetje een eigen stem en het is minder radicaal dan Hunger Games. Shailene Woodley is hier ook nog niet matuur genoeg om de film met volle overtuiging te dragen, ze houdt haar precies nog te veel in, geeft zich nog niet ten volle over aan de rol. Je hebt sowieso de neiging om te vergelijken met Jennifer Lawrence, maar die is uiteraard hors categorie. Die vergelijkingen zijn dus niet fair.

 

Ik heb de afgelopen dagen ook nog STEP UP 1-3 gezien. Dat zijn ze van die typische checklist films (erg geformatteerd dus), maar ik keek daar wel met veel plezier naar.

 

20TH CENTURY BOYS TRILOGY

Hoe ze van zo'n goeie manga zo'n slechte films kunnen maken, het zal me altijd een raadsel blijven...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

THE PURGE: ANARCHY

De film is op zijn best als hij rifft op de premisse ervan, dat gedurende 12 uur alle misdaad legaal is. De film bevat dan ook heel wat goede ideeën, maar spijtig genoeg worden de interessantste voortijdig geaborteerd om weer het standaard stramien te volgen. Het is zelfs frustrerend dat een film die zoveel goede ideeën bevat, die elk een film zouden kunnen opleveren, zo bland en voorspelbaar is geworden. Telkens weer denk je 'ja, het gaat interessant worden' en dan gaat demonaco weer over naar de hollywoodiaanse orde van de dag... Wie geeft er wat om die 1dimensionele personages, ik wil de anarchie die mij in de titel beloofd werd! Ik wil de mens als beest zien, ik wil dat er gespeeld word met die arm-rijk tegenstelling!

De eerste film nam een simpel idee en kon dat uitrekken over anderhalf uur, het tweede deel belooft veel, maar is nog niet half zo succesvol. Wat een gemiste kans...

2.

 

Heb het enkele maanden geleden al geschreven dat het niet goed zit met het scenario. Zelf heb ik moeite moeten doen om de film uit te zien.

Misschien moeten scenaristen/regisseurs wat historische kennis opdoen ivm politieke en maatschappelijke tendensen tijdens de woelige periodes in de menselijke geschiedenis.

 

Zou Oliver Stone niet een meer geschikte persoon zijn om van zo'n gegeven iets te maken?

Link naar reactie

UNIVERSAL SOLDIER DAY OF RECKONING

En ik die dacht dat Regeneration al goed was... This blows that movie out of the park.

Den of geek zei het volgende en ik kan niet anders dan akkoord gaan:

"As far as fruitful collaborations go he’s also chummy with childhood idol Jean-Claude Van Damme, and has co-starred alongside him four times. Their most recent, and arguably Adkins’ best work to date, is Universal Soldier: Day Of Reckoning. The fourth (or sixth, if you want to count a couple of awful Canadian TV movies) instalment in the series focuses on Adkins’ John, who awakens from a coma to seek revenge for his family's brutal murder, at the hands of franchise hero Van Damme. But all is not as it seems.

 

A unique and nightmarish genre mash-up, Day Of Reckoning is what happens when you throw Lost Highway, The Shining, Apocalypse Now and The Raid into a blender. Director John Hyams built on the positive response to his previous entry, Universal Soldier: Regeneration, and turned Day Of Reckoning into an arthouse existential action thriller. And how many of those have you seen?

 

The film is a pitch black, fragmented and stunningly violent ride, and the dreamy structure rewards multiple viewings. The film’s first scene, a POV home invasion, is an impressive and haunting opening. Van Damme is very much in the background of the film, with Adkins front and centre, and he’s scarily convincing as a normal man who slowly morphs into a monster. And the action scenes, featuring a one take gunfight and an apocalyptic showdown in a sporting goods store, are up there with his very best fights."

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...