Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

American mary en Child of God aanschouwd.

 

Child of God is weer zo'n eerlijke, soms wat rauw maar beklijvende prent. Films die bijblijven dus.

 

American Mary was eerder teleurstellend.

 

Die "Gunwoman" en "Ruins" ziet er wel interessant uit.

 

Ruins is leuk, vooral erg hard en smerig :) met een flinterdun verhaaltje. Het boek schijnt iets totaal anders te zijn.

Link naar reactie

OCULUS

Kijk, ofwel begin ik oud te worden ofwel is er echt een resurgence van filmmakers die echt creepy films kunnen maken. Either way I'm not complaining, cuz I like pissing my pants... Goeie film dus, die eens niet alleen op de jump scares speelt. Katee 'starbuck' en Karen 'guardians of the galaxy' Gillan spelen er in mee, which is a bonus.

 

Ook nog SYMBOL van Hitoshi Matsumoto gezien. Fuckin' weird en all kinds of amazing. Ik heb totaal geen idee hoe dat te beschrijven. Ongelooflijk surrealistisch en grappig. Zoek de trailer maar eens op. Als je een ervaring wil die je nog nooit gezien hebt, zeker eens checken.

 

Hmm, zou ik nu nog naar ABSENTIA kijken? Die is ook van Mike flanagan, de man achter oculus.

Link naar reactie

Vrijdag was hier (nu ja, in Actor's) White God aan de beurt, de nieuwste prent van Kornél Mundruczó.  Van hem mis ik geen film meer op het grote scherm sinds ik Johanna in 2005 zag, en alweer ontgoochelde hij geenszins.  Ergens las ik in een recensie dat het jammer was dat de film pas na driekwart van de tijd echt van start ging.  Geen idee meer wie dit beweerde, en gelukkig maar, want de persoon in kwestie beperkt zich naar de toekomst best tot het bekijken van de nieuwste Transformers, en onthoudt zich voortaan ook best van om het even welke filmkritiek.  De film toont net een behoorlijk ontnuchterende metafoor voor hoe wij onszelf tot bange blanke man en vrouw maken, en wel op een surrealistische wijze zoals ik dit enkel kan verwachten van de cinema uit Oost Europa, of België.  Ik blijf me wel afvragen hoe het werken met al die honden in zijn werk ging.  Ongetwijfeld kwam er heel wat digitaal geprutst aan te pas, maar afgaand op de aftiteling waren de honden op zich wel behoorlijk reëel.  Vreemd.  Zou het ook met katten gelukt zijn, :rolleyes:

 

white-god_1.jpg

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

COLD IN JULY

Gebaseerd op een verhaal van Joe R. Lansdale dus daar valt al niet over te klagen. Probleem is dat Mickle weer de twee delen van zijn film niet 100% op een voldoening gevende manier aan elkaar kan plakken. Soms probeert hij ook iets te fel Nicholas Winding Refn (muziek) en dario argento (kleuren) na te doen. Feit is echter wel dat al de bovenstaande kritiek niet kan veranderen dat de film echt wel goed is en aantoont dat Mickle progressie blijft vertonen. De man blijft mij intrigeren als regisseur en ik wil dan ook geen enkele film meer missen van hem.

 

ABSENTIA

Ook van Mike Flanagan, de regisseur van oculus (zie eerder in deze thread). Ruwer dan zijn laatste worp, maar de film toonde wel al aan dat hij talent had. Ik heb hem ondanks de oneffenheden iets liever dan Oculus.

Link naar reactie

Ik heb er destijds ook van genoten, maar het moet wel de Kubrick zijn die ik het langst niet meer zag.  Tijd om daar nog eens verandering in te brengen.  Om een of andere reden is de film me toch wat ontgaan afgelopen jaren.  Ik denk ook nooit aan deze film bij het horen van de naam Kubrick, vreemd.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Van het ene uiterste in het andere deze middag...

 

Begonnen met HANSEL AND GRETEL: WITCH HUNTERS (erg leuke verrassing, want entertainend) en dan overgegaan naar CLOUDS OF SILS MARIA (machtige vertolkingen in een heel meta-film, 2 uur lang zat ik gecaptiveerd te luisteren naar de gesprekken tussen de twee hoofdpersonages).

Link naar reactie

Ik vond Eyes Wide Shut ook erg sterk. Het muziekje tijdens de gemaskerde scènes speel ik nog vaak en is één van de griezeligste die ik ken.

Ik heb die in de cinema gezien en die scène was best wel indrukwekkend.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

OBSESSION

Een rare filmervaring. Gedurende ongeveer twee derde van de film is dit een old school melodrama, maar de laatste act verandert de film compleet. Je ziet niet zomaar wat vooraf kwam in een ander licht, neen, het wordt echt een andere film. Je kan deze film dus enkel de eerste keer op een heel specifieke manier aanvoelen. Het is een bevreemdende ervaring... Toen ik de film dus aan het bekijken was, deed het me niet zo veel, maar na afloop was ik totaal van gedacht veranderd.

De Palma verdient echt heel veel respect.

Link naar reactie

Mocht iemand nog een leuk romantisch kerstcadeau zoeken...Nekromantik is uit op blu ray ;)

 

attachicon.gifnekromantik-artwork.jpg

Die is toch erg duur. Heb voor hetzelfde geld Riget gekocht.

 

The Fury gezien, goeie De Palma (hoop dat ze volgend jaar geen De Palma verzamelbox uitbrengen...).

 

Ook Naked Gun voor de derde keer gezien, ik kan er mee blijven lachen. Leslie Nielsen is een van de weinige filmkomieken die echt grappig is :)

Link naar reactie

Gisteren A GUY THING en MISSION IMPOSSIBLE respectievelijk gezien en herbekeken.

 

De eerste is bezwaarlijk een goeie film te noemen, maar ik ben wel een sucker voor dat soort films and it's got Julia Stiles in it. Die is altijd goed.

De tweede heb ik ondertussen al een viertal keren gezien en nog steeds vind ik dat een zeer zwakke film, zeker om door De Palma gemaakt te zijn.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...